|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec.
PumaRST - 1 Maj 2008, 10:18 Temat postu: Czujnik tem. na zegar w mk3 zetec. Ello,
z racji tego ze piekna pogoda sie robi i jest troszke czasu zaczołem myśleć nad skończeniem elektryki w ZT.
mam jedno pytanie ale od poczatku.
wiazka silnika jest od CVH EFI, i w tych silnikach czujnik do zegaru jest 1 przewód, tylko sygnał bo mase bierze z silnika. Natomiast w Zetecu czyjnik jest 2 przewodowy 1 przweód od masy, 2 od sygnału (obudowa termostatu plastikowa). I teraz moje laickie pytanie,
Który przewód to masa, a który sygnał na zegar?? a moze nie ma to znaczenia??
Wszelakie info mile widziane.
Pozdro
PumaRST
diodalodz - 1 Maj 2008, 11:37
nie ma to znaczenia bo są to termistory czyli rezystory nieliniowe . Ważne jest żeby charakterystyka była podobna podobna . może masz coś takiego w książece gdzie masz podane rez/temperatury . w oryginale jest tak że to co ma pasek brązowy teoretycznie idzie pod mase
PumaRST - 1 Maj 2008, 11:59
jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK
Marcin - 1 Maj 2008, 12:16
tak
[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 12:18 ]
jak masz jeszcze czujnik z cvh to zmierz na obydwu rezystancje w tej samej temperaturze to będziesz miał mniej więcej pewność że wskazania będą prawidłowe (podobne)
Laskosz - 1 Maj 2008, 16:03
PumaRST napisał/a: | jesli dobrze rozumiem to niezależnie gdzie zapne mase a gdzie wyjście na zegar bedzie OK |
dupa przerabiałem to u siebie i tak to nie działa ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze
diodalodz - 1 Maj 2008, 17:28
bo właśnie rozbija sie wszysto o rezystancję czujnika np w 20 stopniach . W razie czego puma możesz rozdłubać czujnik z zeteca i do jego wnętrza wkleić czujnik z cvh . Ja pare razy byłem zmuszony do takich przeróbek . jak są duże różnice w średnicach i ten z CVH jest mniejszy to możesz w szczątki zeteca wlutować czujni z CVH i zalać żywicą albo silikonem tak żeby ładnie wyglądało . i tylko musisz przymocować dodatkowa mase czujnika .
PumaRST - 1 Maj 2008, 17:56
Laskosz napisał/a: | ale ja miałem obudowe termostatu alu więc wkręciłem czunik z cvh i pokazuje dobrze |
to w takim razie gdzie występowała alu obudowa pod termostat?? bo wolałbym wkręcic seryjny i po problemie. jak mozesz spisz mi numer tej obudowy jak nie znajde urzywki to pojade uśmiac sie do Forda
Dioda, czujnik z CVH moge wkręcić w obudowe ale nie bardzo mam czym przylutowac kabel od masy do niego.
Laskosz - 1 Maj 2008, 19:10
nie mam teraz jak tam nawet ręki wsadzić ale podjedź gdzieś na szrot i już masz od któregoś roku montowali plastiki a wcześniej aluminiowe i napewno znajdziesz
Pozdro
diodalodz - 1 Maj 2008, 21:14
połącznie nie musi być solidne . A w poznaniu ci poprawie żebyś wstydu nie mial Ewentualnie możesz zastosować kawałek przewodu i za ciasne oczko kupić w sklepie elektryczny. ewentualnie możesz z cieniutkiej blaszki zrobić wkładkę na gwint pod czujnik . miedziana/mosiężna i też da rade . Tam bardzo małe prądy są .
PumaRST - 1 Maj 2008, 21:47
ok, to jak nie znajde alu obudowy to cos wyżeźbie w tym od CVH i tyle, dzieki za odpowiedź.
Pozdro
Laskosz - 1 Maj 2008, 21:54
a teraz zadam nurtujące mnie pytanie czemu nie odzywają się Ci którzy w mk3 mają ziutki ? przecież jest ich nie mało coooooo ? nie słysze was
|
|