Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK6] Instalacja do 1.3 60KM

adamus04 - 4 Maj 2008, 22:02
Temat postu: [MK6] Instalacja do 1.3 60KM
witam,
mam fieste mk6 z 2007 r. 1,3 60KM i zastanawiam się nad założeniem instlacji gazowej. Czy ten model silnika nadaje się w ogóle do założenia gazu? Czy instalacje są zakładane przez ASO Forda? Auto jest na gwarancji. Z góry dzięki.

diodalodz - 4 Maj 2008, 23:42

co do prawnych histori z fordem to nie wiem ale gaz załozyć się da i bedzie to ładnie jeździć o ile bedzie to sekwencja . Tylko musisz zrobić kalkulację czy ci się to zwróci bo ma iść akcyza od stycznia i bedzie po ok 2,6 -2,8 zł za litr.
Parzych - 5 Maj 2008, 01:09

A czy przypadkiem MK6 przy silniku 1,3 nie mają 70KM <???> Bo od 2002r tak już było i do 2006r nic się nie zmieniło... Czyżby w 2007r zmniejszyli moc <???>
adamus04 - 5 Maj 2008, 08:09

modele sprzedawane w Niemczech miały także 60KM
yarbin - 5 Maj 2008, 08:46

Ja pracuję w salonie Forda, więc powiem Ci tyle, że montaż gazu kończy się utratą gwarancji, bo Ford nie zaleca LPG do swoich silników.
adamus04 - 5 Maj 2008, 13:46

dzięki za informacje. a co w ogóle myślisz o instalacji gazowej w tym aucie?
yarbin - 5 Maj 2008, 14:43

Z tego co mówi szef serwisu to nie za bardzo w nowych autach, bo nowe silniki Forda mają jakąś tam regulację luzu zaworowego nie taką i podobno gaz to szybko rozregulowuje w Duratecach. A ty masz Durateca czy Zeteca jeszcze, bo ten silnik jakiś taki niestandardowy?
adamus04 - 5 Maj 2008, 15:04

to jest DURATEC. Wygląda identycznie jak DURATEC 1,3 70KM
yarbin - 5 Maj 2008, 15:32

No to mimo, że jestem zwolennikiem i użytkownikiem LPG to do tego motoru Ci go nie polecam, nawet z sekwencją mogą być problemy.
portos - 5 Maj 2008, 17:09

yarbin,
yarbin napisał/a:
nawet z sekwencją mogą być problemy.
Ale co chcesz przez to powiedzieć? Wcześniej piszesz o "jakiejś tam" nie takiej regulacji luzu zaworów...Jak na Pracownika Serwisu (chyba, że tylko miotła) piszesz ogólniki, takie od "pana Zenka". Podpowiem o tych luzach - zapewne chodzi regulację płytkami? Tylko co to miałoby mieć do sekwencji? :yyy:
yarbin - 5 Maj 2008, 19:30

Ja pracuję w salonie Forda :ok: ale na sprzedaży samochodów a nie w serwisie, a o gazie rozmawiałem z kierownikiem serwisu i on mi powiedział, że np w hondzie są jakieś śruby regulacyjne do regulacji luzów zaworowych i tam gaz śmiga bez problemów a w nowych fordowskich silnikach przez regulację chyba płytkową właśnie przy gazie by trzeba co 10 tyś km regulować te luzy
portos - 5 Maj 2008, 19:49

yarbin,
yarbin napisał/a:
właśnie przy gazie by trzeba co 10 tyś km regulować te luzy
No i w czym problem? Taką regulację luzów zaworowych ma także Fiat i parę innych marek. Kwestią jest, że ustawiasz temat zainstalowania gazu negatywnie z pozycji płytkowej regulacji luzu zaworów. Starsze regulacje luzu to zmniejszanie go poprzez pokręcanie specjalną śrubą pomiędzy dźwigienką naciskającą a górną powierzchnią trzonka zaworów przy użyciu pasków szczelinomierza o określonej grubości, np 0,3mm.

[ Dodano: Pon Maj 05, 2008 19:54 ]
adamus04, Nie zastanawiaj się, tylko montuj sekwencję; jednak dopiero po upływie gwarancji - gdybyś miał mieć z powodu gazu jakieś problemy.

yarbin - 5 Maj 2008, 20:46

Róbta co chceta, ja tylko piszę co mi powiedzieli.
zoharek - 5 Maj 2008, 21:31

Ja w Pumiastym mam płytki, 20kkm na gazie i jest ok, nie trzeba regulacji dodatkowej, ale w zetecach, i pewnie duratecach wypalają się gniazda zaworowe, ale to po jakichś 150-200kkm, więc olać ;)
portos - 5 Maj 2008, 21:35

yarbin,
yarbin napisał/a:
Róbta co chceta, ja tylko piszę co mi powiedzieli.
A ja piszę, co wykonywałem i wykonuję w praktyce :ok:
diodalodz - 6 Maj 2008, 00:32

dokładnie . ASO nie wiem dlaczego tak straszą przed gazem , siedze troszkę w temacie i jak mi to powiedział mechanik w aso suzuki że do vitary nowej nie poleca gazu to zadałem mu pytanie dlaczego i wyszło że sam nie wie dla czego . Paliwo gazowe jest równie dobre jak benzyna . Fakt że nieco przyspiesza zużycie prowadnic zaworowych ale to tylko jego jedyna wada. Samo wypalanie gniazd w nowych silnikach gdzie są stosowane dobre materiały to bajka. W FSO to sie zdarzało że gaz wypalił gniazda i zawory po 20 tyś km ale końcowe poldki latały na gazie po 300 tyś km . FOrdowskie silniki zeteca wala spokojnie 200 tyś na gazie a sam remont głowicy nie jest już taki drogi jak kiedyś bo większość procesów robią maszyny a nie ludzie .
yarbin - 6 Maj 2008, 08:39

Tak jak pisałem, to mi powiedział nasz kierownik serwisu, ja sam jestem zwolennikiem i użytkownikiem instalacji LPG tylko w "nieco" starszym konstrukcyjnie silniku, najlepiej popytać po dobrych warsztatach montujących LPG, tam oni znają praktykę. Na 100% jestem pewien tylko tego, że stracisz gwarancję, pozdro
Skfarek - 6 Maj 2008, 14:47

Nawiązując do poprzednich postów pt "ja pracuje w salonie Forda" - ja pracuje w salonie Forda i powiem wam ze przez pewien czas byla oferowana Fiesta z silnikiem 1.3 70 km Duratec z instalacją gazową i gwarancją Forda, trik polegał na tym że instalacja owa nei byla zakładana w fabryce tylko przez jednego z delaerów w Polsce, natomiast gwarancja przy wykonywaniu przegladów (także instalacji gazowej) w ASO była zachowana. Z tego co pamiętam występowało toto w wersji VAN.
krzysieks_mc - 11 Maj 2008, 22:38

Cześć. Na codzień zakładam instalacje gazowe do samochodów. Sekwencje można śmiało zakładać pod warunkiem że samochód NIEMA porcelanowych zaworów(tzn zawory są stalowe ale w miejscu spotkania z głowicą są pokryte warstwą porcelany w celu lepszego uszczelnienia) A wiadomo że gaz ma wyższą temp. pracy niż benzyna dlatego wypala porcelanową powłokę i po ok. 20 000 tyś km na gazie mamy remont głowicy. Niewiem czy to jest opłacalne. Koszt naprawy wynosi ponad 1000zł. Ford ogólnie wprowadził takie rozwiązanie po 2000r więc na 99% masz takie zawory u siebie w fieście. Ale zeby mieć 100% pewność musisz udać się do salonu forda i podać numer WIN z dowodu rejestracyjnego i oni Tobie powiedzą z jakiego materiału są wykonane zawory.
Skolmi - 28 Cze 2008, 21:52

Skfarek napisał/a:
Nawiązując do poprzednich postów pt "ja pracuje w salonie Forda" - ja pracuje w salonie Forda i powiem wam ze przez pewien czas byla oferowana Fiesta z silnikiem 1.3 70 km Duratec z instalacją gazową i gwarancją Forda, trik polegał na tym że instalacja owa nei byla zakładana w fabryce tylko przez jednego z delaerów w Polsce, natomiast gwarancja przy wykonywaniu przegladów (także instalacji gazowej) w ASO była zachowana. Z tego co pamiętam występowało toto w wersji VAN.


Dokładnie. Jest to jedyny w chwili obecnej silnik, który Ford oficjalnie dopuszczał do przeróbki na gaz.

zuber - 29 Cze 2008, 09:49

jak wyglada kwestia gazu w silniku 1,25 16V w mk6 2005rok ??????
bordo - 29 Cze 2008, 12:35

zuber, Nie ma przeciwwskazań, podobnie, jak dla innych silników. Wymagany jedynie dobry, "czujący gaz" gazownik.
zuber - 29 Cze 2008, 13:41

mam dobrego gazownika Maja w firmie focusa na gazie od nowosci Po 150 kkm padla glowica

Mialem fiata Palio 1.2 na gazie i strasznie sie psuł od gazu (2 razy padla pompa paliwowa) i inne bajery (gazownik byl slaby ) ale teraz mam obawy przed gazem

bordo - 29 Cze 2008, 16:41

zuber,
zuber napisał/a:
i strasznie sie psuł od gazu (2 razy padla pompa paliwowa)
To akurat żaden argument, jeśli w zbiorniku benki miałeś opary. Zawsze pompę zwalisz, bo pracuje na sucho. Głowica w focusie po 150kkm...jeśli instalka ustawiona ubogo, to temperatura spalania rośnie. Tak można dywagować bez końca. Odpuść sobie zatem gaz - nerwów sobie i gazownikom oszczędzisz...i forumowiczom też. :)
zuber - 29 Cze 2008, 17:13

Cytat:
To akurat żaden argument, jeśli w zbiorniku benki miałeś opary. Zawsze pompę zwalisz, bo pracuje na sucho.

Wachy mialem zawsze ponad pol baka Nigdy mi sie rezerwa nie palila bo od razu powiedziano mi ze ma tak byc i mimo to pompa sie zatarla (600zł) Podobno benzyna ma w sobie srodki smarne ktore smaruja caly uklad paliwowy Ale jak pompa pracowala non stop to benzyna tracila ta wlasciwosc Z kolei jak sie odlaczylo pompe to wtryski by sie zatarly (tak powiedzieli w serwisie fiata)

Na gazie jezdzilo sie przede wszystkim tanio wiec troche mnie kusi

bordo - 29 Cze 2008, 19:31

zuber,
zuber napisał/a:
Ale jak pompa pracowala non stop to benzyna tracila ta wlasciwosc
Teraz to już zadziwiłeś mnie na amen. Czyli: jak koła się obracają 140/godz, to łożyska ani chybi padną tylko patrzeć? Mogłeś z pompą trafić na felerny egzemplarz raczej... :)
zuber - 29 Cze 2008, 19:38

bordo napisał/a:
zuber,
zuber napisał/a:
Ale jak pompa pracowala non stop to benzyna tracila ta wlasciwosc
Teraz to już zadziwiłeś mnie na amen. Czyli: jak koła się obracają 140/godz, to łożyska ani chybi padną tylko patrzeć? Mogłeś z pompą trafić na felerny egzemplarz raczej... :)


o co ci chodzi z tymi kolami????

bordo - 29 Cze 2008, 20:33

zuber, O to samo, co z pompą pompującą benzynę zawierającą wg Ciebie "środki smarne", które zanikają, gdy pompa bez przerwy przepompowuje benzynę, chociaż auto jest zasilane gazem... :)
zuber - 29 Cze 2008, 21:10

bo jest obieg zamkniety benzyny w ukladzie zasilajacym
bordo - 30 Cze 2008, 09:38

zuber,
zuber napisał/a:
bo jest obieg zamkniety benzyny w ukladzie zasilajacym
A może wiesz, gdzie te "srodki smarujące" znikają? Pewnie na ściankach zbiornika się osadzają i z tego robią się grudki i zawalają pompę benki...? :hahaha:
zuber - 2 Lip 2008, 19:41

ale tuman!!!!! To moze napisz mi dlaczego olej w silniku zmienia sie co na przyklad 10 kkm????
bordo - 2 Lip 2008, 20:06

zuber,
zuber napisał/a:
ale tuman!!!!!
Miło poznać Kolegę z tej strony :hahaha:
diodalodz - 3 Lip 2008, 21:55

zuber napisał/a:
ale tuman!!!!! To moze napisz mi dlaczego olej w silniku zmienia sie co na przyklad 10 kkm????

to proste , olej właściwości smarujących nie traci , tylko łapie sadze i siarkę która w nich jest . A to w połączeniu z wilgocią z powietrza niszczy elementy silnika . Dodatkowo zaczynaja pływać drobinki metalu , a filtr niestety wszystkiego wychwyciać nie może .

synsytium - 18 Lip 2008, 12:22

Ludzie ja wlasnie sie zastanawiam nad zalozeniem gazu do moiej fiesty. Jest to duratec 1.3 z 2002 roku mk5. Tyle jest tych opini ze w koncu nie wiem co robic? zakladac ta sekwencje czy nie? Problem polega na tym ze duzo jezdze a fiesta pali mi 9L benzyny.
Miły - 18 Lip 2008, 12:24

kup diesla :P
kandyk - 18 Lip 2008, 13:49

synsytium, Tochę, jak bajce Krasickiego bodajże; "...osiołkowi w żłoby dano, w jeden owies, w drugi siano...i to pachnie i to nęci...aż oślina pośród jadła z głodu padła..." Zakładaj Stag 300 i kup kieszonkowe lusterko, aby na początku płacenia za zatankowanie gazu zobaczyć Swoją "zdziwkę"... :ok:
synsytium - 19 Lip 2008, 11:19

Staq 300? a dlaczego ma sie dziwic tankujac? tak malo czy tak duzo? spalanie gazu bedzie o tyle wieksze czy jak?
kandyk - 19 Lip 2008, 11:54

synsytium,
synsytium napisał/a:
Staq 300? a dlaczego ma sie dziwic tankujac? tak malo czy tak duzo? spalanie gazu bedzie o tyle wieksze czy jak
Posiadanie lusterka i zdziwka wynika z zapłaconej po zatankowaniu gazu kwoty; zwykle jest to połowa tego, co płaci się za benkę... :)
Stag 300, to nazwa sterownika, jako głównego elementu instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu. :yes:

mamuten - 19 Lis 2008, 17:16

zuber napisał/a:
mam dobrego gazownika Maja w firmie focusa na gazie od nowosci Po 150 kkm padla glowica

Mialem fiata Palio 1.2 na gazie i strasznie sie psuł od gazu (2 razy padla pompa paliwowa) i inne bajery (gazownik byl slaby ) ale teraz mam obawy przed gazem


Panie bo jest takin dynks że możesz odłączyć pompę paliwową podczas śmigania na gazie tylko trochę się trzeba pobawić elektryka

msokol - 25 Paź 2011, 11:18

To ja może z lekka ad rem.

Czy ktoś już zakładał instalację gazową do 1.3 Duratec 70KM? Hydrauliczna regulacja zaworó, podobno brak porcelanowych gniazd. ASO twierdzi, że nie zalecają (co innego mają mówić), jeden z napotkanych gazowników straszy jakimiś historiami w stylu gniazd zaworów wciśniętych w głowicę...

Dostaję takie autko w znakomitym stanie, realny przebieg 58000, więc bardzo mnie ono interesuje, W obliczu cen paliwa bardziej jeszcze interesuje mnie zagazowanie.

Podobno lubryfikacja pomaga na słabsze motory. Gazarze proponują lubryfikację z lubryfikatora lub przty pomocy jakiegoś układu BRC który wstrzykuje do cylindra co kilka (naście?) wtrysków benzynę.

Czy moglibyście wypowiedzieć się w tematach jak wyżej?

M. S.

mikolaj - 25 Paź 2011, 22:49

Ja mam założony gaz przy silniki 1.3 70KM w Fieście MK6. Zakładałem jakoś pod koniec lipca tego roku. Do tej pory zrobiłem na gazie trochę ponad 10000km. Instalacja jest sekwencyjna KME Diego G3 z lubryfikacją (założyłem dla świętego spokoju, płyn aż tak drogo nie kosztuje).
Po założeniu jedyny problem jaki miałem to to że po 1000km na przeglądzie trzeba było trochę podregulować ustawienia bo zapalił się check engine (za uboga mieszanka). Poza tym żadnego problemu, jeśli to można było nazwać w ogóle problemem. Nie widzę różnicy w mocy w stosunku do benzyny.
Jeśli chodzi o spalanie to na zbiorniku w który wchodzi 36l gazy robię zwykle 400 km, najmniej 350 km. Średnio trasa u mnie ma ok 30 km albo po Warszawie albo pod Warszawą podczas dojazdu do pracy. Butla siedzi w miejscu koła zapasowego, jak dla mnie w przypadku MK6 jedyne rozsądne rozwiązanie aby nie tracić miejsca w bagażniku (zapas zawsze można zostawić w domu jak trzeba coś dużego przewieść).
Co do tego czy w tym silniku można zakładać gaz - ja wyczytałem że można. W Vanach w PL przy tym silniku była oferowana "fabryczna" instalacja, zakładana przez któregoś z dealerów podobno. Można o tym poczytać na tym forum.
Ja osobiście mogę polecić, oszczędność jak na razie jest spora. Ale to na razie 10000km więc pojeździmy, zobaczymy.

msokol - 28 Paź 2011, 12:28

mikolaj napisał/a:
Ja mam założony gaz przy silniki 1.3 70KM w Fieście MK6. Zakładałem jakoś pod koniec lipca tego roku. Do tej pory zrobiłem na gazie trochę ponad 10000km. Instalacja jest sekwencyjna KME Diego G3 z lubryfikacją (założyłem dla świętego spokoju, płyn aż tak drogo nie kosztuje).
Po założeniu jedyny problem jaki miałem to to że po 1000km na przeglądzie trzeba było trochę podregulować ustawienia bo zapalił się check engine (za uboga mieszanka). Poza tym żadnego problemu, jeśli to można było nazwać w ogóle problemem. Nie widzę różnicy w mocy w stosunku do benzyny.
Jeśli chodzi o spalanie to na zbiorniku w który wchodzi 36l gazy robię zwykle 400 km, najmniej 350 km. Średnio trasa u mnie ma ok 30 km albo po Warszawie albo pod Warszawą podczas dojazdu do pracy. Butla siedzi w miejscu koła zapasowego, jak dla mnie w przypadku MK6 jedyne rozsądne rozwiązanie aby nie tracić miejsca w bagażniku (zapas zawsze można zostawić w domu jak trzeba coś dużego przewieść).
Co do tego czy w tym silniku można zakładać gaz - ja wyczytałem że można. W Vanach w PL przy tym silniku była oferowana "fabryczna" instalacja, zakładana przez któregoś z dealerów podobno. Można o tym poczytać na tym forum.
Ja osobiście mogę polecić, oszczędność jak na razie jest spora. Ale to na razie 10000km więc pojeździmy, zobaczymy.



Ciekawą mnie zwłaszcza posty osób które KUPIŁY Mk6 z zagazowanym 1.3. Chcę zagazować w Mławie (podobno znakomity gaziarz, robi kalibrację systemu nie na oko tylko jeździ na jazdy próbne). Podobno. Martwią mnie tylko przeglądy (w Mławie?!!? hmmmm)

Dzieki za informacje :)

artk88 - 10 Gru 2011, 13:23

Witam,
mam 1.3 70KM, założyłem gaz na początku listopada tego roku. przejechałem na nim jak na razie 1700km i jestem zadowolony. nie ma żadnych problemów z samochodem i inst gaz. miałem wcześniej uno z gazem i odczuwało się jazdę na gazie, a w fieście nie ma żadnego spadku mocy auta przy jeździe na gazie. mam od nowości przejechane nią tylko 46tys km dlatego szukałem dobrego gazownika i dobrej inst do tego auta. zdecydowałem się na sterownik STAG 300ISA; reduktor Tomasetto, wtryskiwacze HANA i butla w miejsce koła zapasowego tj 44litry z czego tankuje się 35l. spalanie jak na razie w granicach 10l gazu przy jeździe wyłącznie po mieście. instalacja kosztowała mnie 2750zł i warto było ją założyć mimo że gazownik mówił ze wystarczą tańsze wtryski i wtedy koszt inst 2200zł.
co do lubryfikacji to się na nią nie zdecydowałem.

smolarcz - 2 Sty 2012, 19:46

Witam,
Napiszcie jak Wam się sprawuje MK6 1.3 70KM na gazie. Ja mam rok 2003 (88k km) od nowości i się zastanawiam jaki gaz założyć (oczywiście IV gen). Jeden gość mi proponuje zestaw za 2150, a czakram w Wawie 2750 za BRC + lubryfikacja za 400.. Szczególnie czy polecacie lubryfikację..
Dzięki za info,
pozdrawiam,

artk88 - 2 Sty 2012, 23:30

Tak jak pisałem, posiadam wyżej opisany zestaw. Jesli chciałbyś się decydować na wtryski HANA to bierz czarne a nie czerwone. ja najpierw wziałem czerwone i auto strasznie szarpało podczas jazdy i ciężko się nim jeździło. Po wymianie na prawidłowe ( czarne ) jezdzi dobrze. szczerze to nie wyczuwam roznicy w mocy samochodu podczas jazdy na gazie. ja bym sie jednak na staga decydowal na twoim miejscu. a co do lubryfikacji to dowiedzialem sie od gazownika ze nie ma to sensu. w rzeszowie wolaja sobie za nia 300zl
marcociarz - 19 Mar 2012, 22:30

smolarcz napisał
Cytat:
Napiszcie jak Wam się sprawuje MK6 1.3 70KM na gazie.


Witam!
Jestem posiadaczem Forda Fiesty 1.3 Duratec 70KM z instalacją gazową "fabryczną".
Samochód zakupiony w lipcu 2006 w Salonie Forda GERMAZ we Wrocławiu ul Strzegomska 139
w wersji podstawowej tz. wspomaganie ukł. kier., poduszka kierowcy a jako wyposażenie dodatkowe zamontowano: radio Ford ICE 6000CD i już wspomnianą instalację gazową.
O ile pamiętam, cena wersji podstawowej wtenczas wynosiła ok.32-33 tyś PLN a z wyposażeniem 38 400 PLN.
Instalację gazową montował na miejscu, przeszkolony personel Forda, i z tego co mi wiadomo zdecydowanie podkreślali że tylko do silników 1.3 Duratec 70KM, do pozostałych kategorycznie nie polecali.

Jaka instalacja gazowa?
Firmy D.T.Gas System http://www.dtgas-system.com.pl/, wtrysk sekwencyjny Gas Tech 500S

Jak się sprawuje?
Po początkowych problemach ( nieprawidłowo wykonane nawiertki w kolektorze), obecnie auto ma przebieg 65 tyś km i sprawuje się bardzo dobrze. Jest naprawdę żwawe i dynamiczne nawet ze sporym obciążeniem. Silnik pracuje równo jak zegarek. Autem jeździ głównie żona, większość trasy po mieście i tylko od czasu do czasu w dłuższe trasy.
Był też inny poważny problem z katalizatorem, i jeżeli kogoś to interesuje może przeczytać o tym tutaj http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=61126

artk88 - 22 Mar 2012, 13:42

A mam takie pytanie. jak wygląda kwestia spalania u Pana benzyny ale przy jeździe na gazie. chodzi o to ze moja 1.3 70KM pali mi w jezdzie po miescie 8,2l gazu na 100km i rownoczesnie az 2 l benzyny. wydaje mi sie troszke duzo tej benzyny. prosze o odpowiedz
marcociarz - 24 Mar 2012, 23:37

artk88 napisał/a:
A mam takie pytanie. jak wygląda kwestia spalania u Pana benzyny ale przy jeździe na gazie.


To jest bardzo trudne pytanie?
Cytat:
Autem jeździ głównie żona, większość trasy po mieście i tylko od czasu do czasu w dłuższe trasy.

Żona w ogóle nie kontroluje zużycia ani benzyny ani gazu, leje i jeździ.
Jedyne co wiem, to właśnie dystans jaki pokonuje nim silnik przełączy się z benzyny na gaz i wynosi ok. 2 km (rano).

W instalacjach sekwencyjnych uruchomienie silnika odbywa się zawsze na benzynie. I pracuje na niej do momentu, aż podgrzewany cieczą reduktor osiągnie zaprogramowaną temperaturę a silnik osiągnie określone obroty. Nie jestem pewien, ale domyślnie jest to 20 °C i 2000 obr/min.
Na pierwszy parametr, wpływ ma temperatura otoczenia. Im chłodniej, tym dłużej silnik pracuje na benzynie.
Można by jeszcze zmniejszyć temp. na reduktorze do np. 15 °C, co wpłynie na zmniejszenie zużycia benzyny.

artk88 - 25 Mar 2012, 23:11

Z tego co mi wiadomo to min temp na reduktorze to 30-35 stopni C jaka sie ustawia. Przy mrozach rzędu -20 stopni C też mi sie przełączał z benzyny na gaz po 2 km, przy obecnych temperaturach przełącza się rano ( okolice godz 7-8) po przejechaniu ok. 0,8 km. Szkoda tylko ze nie zna Pan spalania bo chciałbym sobie porównać z moim :D
krzysiu.k11 - 30 Mar 2012, 10:10

A czy są jakieś przeciwwskazania montowania gazu do silnika 1,4 80 KM 16V ? Mam taką Fieste i czytam o tym gazie i zaczołem się zastanawiać nad zamontowaniem .Jeżdżę ok. 1500km miesięcznie więc chyba by się opłacało zamontować ? Ale czy można i jaka firme wybrać ?
artk88 - 1 Kwi 2012, 11:16

Przed kupnem Fiesty wiedziałęm że będe chciał do niej gaz założyć i szukałem wszelkich informacji o tym samochodzie. To co się dowiedziałęm to, że jedynie silnik 1.3 znosi dobrze zasilanie na gazie w tym samochodzie. Spowodowane to jest tym, że w tym silniku są tzw. twarde gniazda zaworowe, które znoszą wyższą temperature spalania gazu. Inne wersje fiesty mają miękkie gniazda i ponoć po większym przebeigu na gazie może dojść do ich awarii co wiąże się ze sporymi wydatkami zapewne. Dodatkowo w Polsce dealer Forda Germaz zakładał gaz bez utraty gwarancji, przez pewien czas tylko do Fiesty 1.3 co też jest jakimś potwierdzeniem tego co pisalem wczesniej, ale o tym można poczytać na forum. Wiec jeśli rozważasz zakup Fiesty to wybież 1.3 pod gaz. Miałem wcześniej Fusiona 1.4 80KM i mam wrażenie, że moja Fiesta 1,3 70 KM wcale nie jest dużo słabsza ani bardziej ospała od silnika 1,4 w Fusion, a napewno jest oszczędniejszy:D
pozdrawiam

artk88 - 1 Kwi 2012, 11:17

A sorry Ty już masz Fieste :) i to widze z ospisu, że w fajnej wersji GHIA
krzysiu.k11 - 1 Kwi 2012, 21:10

Tak juz posiadam Fiestę z silnikiem 1,4 80 KM 16V, z tego co czytałem to sporo Fusionów jest zagazowanych i pomykają, lecz jak pisałeś nie wszystkie silniki Forda podobno nadają się do zagazowania i szukam konkretnych podpowiedzi w sprawie w/w silnika.jeśli ktoś ma gaz w 1,4 chętnie wysłucham opinii.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group