Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - samoregulator w mk4, 1.3 endura - gdzie, jak ktoredy?

Bartek - 15 Cze 2008, 12:49
Temat postu: samoregulator w mk4, 1.3 endura - gdzie, jak ktoredy?
hej,
dawno mnie nie było;)

mam problem [mama ma:)] z fiestą 1.3 z 98 r, mk4.
problem polega na niedoladowaniu akumulatora. altek laduje na poziomie 13.5 v.
powoduje to oczywiscie przy jezdzie na swiatlach co miesieczne, lub co 2 miesieczne problemy z zapaleniem auta, i pchanie lub odpalanie z kabli.

1: kontrolka sie nie swieci - jest ok
2: napiecie na aku przy odpalonym silniku ~13.5 v, przy przegazowaniu nic sie nie zmienia. przy pelnym obciazeniu napiecie jescze spada.

opcje są dwie. optymistyczna - samoregulator.
gdzie on sie znajduje i jak sie do niego zabrac? altek made in spain:) wiecej nic na nim nie widac. nie widac na zewnatrz samoregulatora, wiec obawiam sie ze jest w srodku. jak sie do tego dostac, czy to wiele robvoty i jaki koszt?


opcja mnie optymistyczna - altek już się obraził i nie daje więcej pradu.
pytanie czy bardziej oplaca sie regenerowac czy szukac jakiegos uzywanego/ nowego?


wszystko sprawdzone, nie wynika to ze spadkow napiec np nma masie czy na laczeniu kabli itp/.
licze na pilne porady:)

diodalodz - 15 Cze 2008, 13:45

zacznijmy od tego że nie jest to samoregulator tylko regulator napięcia . Dwa to zrób fotkę alternatora .
trzy 13.5 V to jest niezłe ładowanie . do jakiego poziomu spada napięcie gdy są zapalone światła .

Bartek - 15 Cze 2008, 14:34

no, samorelgulator napięcia, regler, roznie to nazywaja;)
13.5 v to minimalne mozliwe moim zdaniem. we wszystkich autach jakie mialem przy wlaczonyhch swiatlach ladowanie bylo na poziomie ~14 v więc jednak nieco lepiej.
fotki nie mam zabardzo jak zrobić. nie mam czym, nawet komorke mam aktualnie w wersji bez aparatu;)
moge ci go jakos opisac, jesli to coś da.

Dodano: Nie Cze 15, 2008 14:52
troche podladowalem i odpalilem.
na wolnych przy wlaczonych swiatlach ~13.5, ale po przegazowaniu spada do 13.3... przy wlaczonej dmuchawie spada jescze bardziej, ale nie mialem za wiele czasu na dlugotrwale testy.
dziwi mnie spadek napiecia przy wyzszych obrotach. co ty na to?

diodalodz - 15 Cze 2008, 20:32

hm jeśli nie wiemy jaki to alternator to ciężko ci pomóc . zacząć trzeba od sprawdzenia szczotek .
Bartek - 15 Cze 2008, 22:27

ok. jutro zrobie zdjęcie. zmotywowałeś mnie by odzyskać aparat, i dam tutaj linka.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group