|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ?
szczur - 20 Cze 2008, 13:14 Temat postu: [MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ? Witam,
moja fiestka:
rocznik 2001,
silnik 1,25 Zetec 16V,
3 drzwiowa,
filtr powietrza stożkowy,
kolektor plastikowy.
Chcę założyć do niej gaz. W jednym z serwisów usłyszałem co następuje.
Instalacja LPG - sekwencja. Cena 2500. Zbiornik montowany w miejsce koła na dodatkowe dwie śruby (przewiercenie podłogi).
Rodzaj instalacji. Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.
Może ktoś słyszał coś o takiej instalacji i może coś doradzić.
SpiderMAN - 20 Cze 2008, 13:53
Czarodziejska kula jak to już było pisane, jest rozbita... Na podstawie takich szczątkowych danych ktokolwiek tutaj ma wysnuć opinię...
Pogrzało?
bordo - 20 Cze 2008, 14:32
szczur, szczur napisał/a: | Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy. | Zatem pewnym jest, że Koledzy Forumowicze też "tego" nie widzieli na oczy. Popatrz może za sekwencją Stag 300...jest bardziej popularna. Stożek nie będzie sprzyjał poprawnemu działaniu instalki.
Przemoo86 - 20 Cze 2008, 21:28
ja od około 3 miesięcy mam BRC SEQ24 i jestem BAAAAAARDZO zadowolony mam już na niej zrobione ponad 15tys i jak do tej pory jest poprostu rewelacyjna! tankując dobrej jakości gaz, osiągi są lepsze niż na benzynie i to bez żadnej ściemy co prawda 2900zł trzeba było dać ale jak teraz patrzę na ceny benzyny i gazu to nie żałuję ani złotówki wydanej na instalkę, więc do Ciebie tez polecam BRC, pozdroo
szynszyl - 20 Cze 2008, 22:35
Przemoo86, a ja ok. 24.000 i jeszcze bardziej niż happy
diodalodz - 21 Cze 2008, 23:11
hm wszystko jedno co byle sekwencyjny . Może być lovato jak cię stać to BRC . żadnych instalek z tzw "palniczkiem" czyli mikserem . Co do elektroniki to STAG jest fany bo jest bez problemu dostępny interfejs i oprogramowanie . Co do stożka to mimo iż nie lubie tego w autach i uważam że po stożku auto ma gorsze osiągi to powiem uczciwe że stożek problemów przy sekwencji robić nie może .
szczur - 22 Cze 2008, 22:12
Dzięki za odpowiedzi i opinie.
Byłem w innym serwisie. Zaproponowali mi instalację z sekwencją za tą samą cenę ze sterownikiem STAG300, podwieszany zbiornik około 30 litrów (dodatkowo zakonserwowany), reduktor Alaska.
Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał.
bordo - 23 Cze 2008, 11:44
szczur, szczur napisał/a: | Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał. | Chciałeś to usłyszeć - no to usłyszałeś. Gaziarz zobaczył szczęśliwego "stożkowca"
sulos - 23 Cze 2008, 12:13
bordo, a wytlumacz mi dlaczego stozek mialby robic problemy?
bordo - 23 Cze 2008, 13:02
sulos, Zrób to, co ja, czyli w Google wpisz: "filtr stożkowy a lpg"... Znajdziesz na "za" i "przeciw"
sulos - 23 Cze 2008, 13:07
bordo, swoja opinie opierasz na guglu, czy na wlasnych doswiadczeniach? to 1
a 2 - uczynilem tak, jak napisales i kliknalem na pierwszy od gory temat - co tam czytam?
"bajki
ja mam bezposrednio wlot zimnego powietrza z wlotu na masce do stozka i smiga na LPG jak wariat "
"no wlasnie robie jakies 40-60 km wiecej na jednym baku"
"ja jak mialem gaz to na stozku nawet lepiej mi chodzil!!!tylko polecalbym zrobienia przegrody miedzy storzkiem a silnikiem aby nie ciagnal cieplego powietrza!!!!!czyli wstawienie po prostu blachy no moze nie doslownie blachy!!!!!Blachy kwasowej czy jakos tak!!!!cos takiego mozna czasem w rzezni dostac!!!!"
wiec nadal nie wiem skad ta opinia Twoja
bordo - 23 Cze 2008, 13:45
sulos, Onegdaj uległem snobizmowi "stożkowemu" i praca silnika przypominała fochy przeciętnej babki, przed okresem zwłaszcza. To teraz Ty wytłumacz mi, dlaczego w milionach aut zamiast filtra stożkowego montuje się - obliczone pod model silnika - filtry takie, jakie domorośli "tjunerzy", chcąc naśladować rajdówki, czy co tam jeszcze uporczywie wywalają i pakują owe stożki? Konstruktorzy silników, to chyba jednak ludzie po studiach technicznych, z wieloletnim doświadczeniem? Pytania moje są podobne do pytań przeciwników gazu, jako paliwa, że "przecież po to wymyślono zasilanie benzyną, żeby nie gazem" - ale czy takie rozumowanie ma się do zamiany standardowego filtra na stożkowy? :yyy:
Cytujesz z Google akurat prostackie "śmieci". Ja znalazłem tam kilka innych, znacznie bardziej zaawansowanych wątków.
sulos - 23 Cze 2008, 13:51
czyli z tego rozumiem, ze jestes przeciwko stozkowi jako samemu stozkowi. ok. ale nadal nie rozumiem co ma do rzeczy polaczenie stozek + gaz i dlaczego to mialoby nie dzialac
kolejna sprawa - Ci ludzie po studyjach technicznych i z wieloletnim doswiadczeniem sa ciagnieci w dol mocno. dlaczego? dwa slowa - ciecie kosztow.
a stozek sam w sobie, ewentualnie wkladka filtra porzadna potrafi troszke poprawic charakterystyke pracy silnika. podkreslam - TROSZKE. warunkiem tutaj jest porzadne zamontowanie i zrobieniem z glowa dolotu zimnego powietrza do niego. inaczej faktycznie mija sie z celem.
ale odbiegamy od tematu. pytaie brzmialo, czy lpg i stozek sie nie polubia - nie widze powodu, dla ktorego mialyby nie dzialac ze soba.
szynszyl - 23 Cze 2008, 16:45
robaczki. w zwykłej instalce II generacji nie ma sensu stozek. owszem ana blosie tak. a tak to rozumuję:
- wyjąłem filtr i chciałem jeździć. zmieniła sie mieszanka powietrze+LPG. silnik ledwo rzęził. a na biegu jałowym jak sie wyjmie krokowca i dowali na full powietrza, nie ma mowy o zapłonie. no moze jak sie odpowiednio doreguluje stozek + II generacja, to może ..może to bedzie jeździc.
sekwencja. nie próbowałem i się nie wypowiem, ale po cholere wsadzać stożek bez regulacji potem? znowu zmieni sie proporcja powioetrze - LPG. a uboga mieszanka to wyższa temp. spaklania, problem z zaworami. no i tu znowu pewnie regulacja pomoże.
zatem blosa włóżcie i po sprawie
sulos - 23 Cze 2008, 19:02
no ja tutaj mowie tylko i wylacznie o sekwencji. poprzednie generacje same w sobie nie maja prawa istnienia w tym silniku. z II gen nie bedzie jezdzic szynszyl
a sprawa regulacji po instalacji stozka jest oczywista. tylko z tego co zrozumialem to rozpatrujemy tutaj przypadek w ktorym stozek juz jest zainstalowany wiec tak czy inaczej... przy sekwencji nie bedzie problemow
szczur - 13 Mar 2009, 21:41
Trochę czasu już upłynęło ale zawsze. Parametry założonej sekwencyjnej instalacji LPG:
1. Reduktor, wielozawór, zawór tankowania - Tomasetto,
2. Zawór gazowy - zintegrowany,
3. Zbiornik STAKO, typ toroidal-ny, pojemność 42,
4. Przełącznik/centralka - STAG,
5. Ukł. elektroniczy - STAG.
Z obserwacji. Butla napełnia się do 32 maksymalnie. Spalanie w mojej fifce - na tak napełnionym zbiorniku jest w stanie przejechać 450km. Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk.
Freeman - 13 Mar 2009, 21:53
szczur napisał/a: | Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk. | tym bardziej że gaz tanieje, a benzina idzie w górę.
|
|