Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ?

szczur - 20 Cze 2008, 13:14
Temat postu: [MK5] Instalacja LPG do 1.25 16V ?
Witam,
moja fiestka:
rocznik 2001,
silnik 1,25 Zetec 16V,
3 drzwiowa,
filtr powietrza stożkowy,
kolektor plastikowy.

Chcę założyć do niej gaz. W jednym z serwisów usłyszałem co następuje.
Instalacja LPG - sekwencja. Cena 2500. Zbiornik montowany w miejsce koła na dodatkowe dwie śruby (przewiercenie podłogi).
Rodzaj instalacji. Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.

Może ktoś słyszał coś o takiej instalacji i może coś doradzić.

SpiderMAN - 20 Cze 2008, 13:53

Czarodziejska kula jak to już było pisane, jest rozbita... Na podstawie takich szczątkowych danych ktokolwiek tutaj ma wysnuć opinię...
Pogrzało? :rotfl: :cojest:

bordo - 20 Cze 2008, 14:32

szczur,
szczur napisał/a:
Coś podobnego do BRC tylko nie byli w stanie mi określić co to jest dokładnie. Podobno zmienili dostawce i jeszcze nie widzieli tego na oczy.
Zatem pewnym jest, że Koledzy Forumowicze też "tego" nie widzieli na oczy. Popatrz może za sekwencją Stag 300...jest bardziej popularna. Stożek nie będzie sprzyjał poprawnemu działaniu instalki. :)
Przemoo86 - 20 Cze 2008, 21:28

ja od około 3 miesięcy mam BRC SEQ24 i jestem BAAAAAARDZO zadowolony :) mam już na niej zrobione ponad 15tys i jak do tej pory jest poprostu rewelacyjna! tankując dobrej jakości gaz, osiągi są lepsze niż na benzynie i to bez żadnej ściemy :) co prawda 2900zł trzeba było dać ale jak teraz patrzę na ceny benzyny i gazu to nie żałuję ani złotówki wydanej na instalkę, więc do Ciebie tez polecam BRC, pozdroo
szynszyl - 20 Cze 2008, 22:35

Przemoo86, a ja ok. 24.000 i jeszcze bardziej niż happy
diodalodz - 21 Cze 2008, 23:11

hm wszystko jedno co byle sekwencyjny . Może być lovato jak cię stać to BRC . żadnych instalek z tzw "palniczkiem" czyli mikserem . Co do elektroniki to STAG jest fany bo jest bez problemu dostępny interfejs i oprogramowanie . Co do stożka to mimo iż nie lubie tego w autach i uważam że po stożku auto ma gorsze osiągi to powiem uczciwe że stożek problemów przy sekwencji robić nie może .
szczur - 22 Cze 2008, 22:12

Dzięki za odpowiedzi i opinie.
Byłem w innym serwisie. Zaproponowali mi instalację z sekwencją za tą samą cenę ze sterownikiem STAG300, podwieszany zbiornik około 30 litrów (dodatkowo zakonserwowany), reduktor Alaska.
Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał.

bordo - 23 Cze 2008, 11:44

szczur,
szczur napisał/a:
Dodatkowo zapewniony zostałem że stożek nie będzie przeszkadzał.
Chciałeś to usłyszeć - no to usłyszałeś. Gaziarz zobaczył szczęśliwego "stożkowca" :hahaha:
sulos - 23 Cze 2008, 12:13

bordo, a wytlumacz mi dlaczego stozek mialby robic problemy?
bordo - 23 Cze 2008, 13:02

sulos, Zrób to, co ja, czyli w Google wpisz: "filtr stożkowy a lpg"... Znajdziesz na "za" i "przeciw" :)
sulos - 23 Cze 2008, 13:07

bordo, swoja opinie opierasz na guglu, czy na wlasnych doswiadczeniach? to 1

a 2 - uczynilem tak, jak napisales i kliknalem na pierwszy od gory temat - co tam czytam?
"bajki
ja mam bezposrednio wlot zimnego powietrza z wlotu na masce do stozka i smiga na LPG jak wariat "

"no wlasnie robie jakies 40-60 km wiecej na jednym baku"

"ja jak mialem gaz to na stozku nawet lepiej mi chodzil!!!tylko polecalbym zrobienia przegrody miedzy storzkiem a silnikiem aby nie ciagnal cieplego powietrza!!!!!czyli wstawienie po prostu blachy no moze nie doslownie blachy!!!!!Blachy kwasowej czy jakos tak!!!!cos takiego mozna czasem w rzezni dostac!!!!"

wiec nadal nie wiem skad ta opinia Twoja

bordo - 23 Cze 2008, 13:45

sulos, Onegdaj uległem snobizmowi "stożkowemu" i praca silnika przypominała fochy przeciętnej babki, przed okresem zwłaszcza. To teraz Ty wytłumacz mi, dlaczego w milionach aut zamiast filtra stożkowego montuje się - obliczone pod model silnika - filtry takie, jakie domorośli "tjunerzy", chcąc naśladować rajdówki, czy co tam jeszcze uporczywie wywalają i pakują owe stożki? Konstruktorzy silników, to chyba jednak ludzie po studiach technicznych, z wieloletnim doświadczeniem? Pytania moje są podobne do pytań przeciwników gazu, jako paliwa, że "przecież po to wymyślono zasilanie benzyną, żeby nie gazem" - ale czy takie rozumowanie ma się do zamiany standardowego filtra na stożkowy? :yyy: :ups:
Cytujesz z Google akurat prostackie "śmieci". Ja znalazłem tam kilka innych, znacznie bardziej zaawansowanych wątków. :yes:

sulos - 23 Cze 2008, 13:51

czyli z tego rozumiem, ze jestes przeciwko stozkowi jako samemu stozkowi. ok. ale nadal nie rozumiem co ma do rzeczy polaczenie stozek + gaz i dlaczego to mialoby nie dzialac :)
kolejna sprawa - Ci ludzie po studyjach technicznych i z wieloletnim doswiadczeniem sa ciagnieci w dol mocno. dlaczego? dwa slowa - ciecie kosztow.
a stozek sam w sobie, ewentualnie wkladka filtra porzadna potrafi troszke poprawic charakterystyke pracy silnika. podkreslam - TROSZKE. warunkiem tutaj jest porzadne zamontowanie i zrobieniem z glowa dolotu zimnego powietrza do niego. inaczej faktycznie mija sie z celem.

ale odbiegamy od tematu. pytaie brzmialo, czy lpg i stozek sie nie polubia - nie widze powodu, dla ktorego mialyby nie dzialac ze soba.

szynszyl - 23 Cze 2008, 16:45

robaczki. w zwykłej instalce II generacji nie ma sensu stozek. owszem ana blosie tak. a tak to rozumuję:
- wyjąłem filtr i chciałem jeździć. zmieniła sie mieszanka powietrze+LPG. silnik ledwo rzęził. a na biegu jałowym jak sie wyjmie krokowca i dowali na full powietrza, nie ma mowy o zapłonie. no moze jak sie odpowiednio doreguluje stozek + II generacja, to może ..może to bedzie jeździc.

sekwencja. nie próbowałem i się nie wypowiem, ale po cholere wsadzać stożek bez regulacji potem? znowu zmieni sie proporcja powioetrze - LPG. a uboga mieszanka to wyższa temp. spaklania, problem z zaworami. no i tu znowu pewnie regulacja pomoże.

zatem blosa włóżcie i po sprawie

sulos - 23 Cze 2008, 19:02

no ja tutaj mowie tylko i wylacznie o sekwencji. poprzednie generacje same w sobie nie maja prawa istnienia w tym silniku. z II gen nie bedzie jezdzic szynszyl :)
a sprawa regulacji po instalacji stozka jest oczywista. tylko z tego co zrozumialem to rozpatrujemy tutaj przypadek w ktorym stozek juz jest zainstalowany :) wiec tak czy inaczej... przy sekwencji nie bedzie problemow

szczur - 13 Mar 2009, 21:41

Trochę czasu już upłynęło ale zawsze. Parametry założonej sekwencyjnej instalacji LPG:

1. Reduktor, wielozawór, zawór tankowania - Tomasetto,
2. Zawór gazowy - zintegrowany,
3. Zbiornik STAKO, typ toroidal-ny, pojemność 42,
4. Przełącznik/centralka - STAG,
5. Ukł. elektroniczy - STAG.

Z obserwacji. Butla napełnia się do 32 maksymalnie. Spalanie w mojej fifce - na tak napełnionym zbiorniku jest w stanie przejechać 450km. Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk.

Freeman - 13 Mar 2009, 21:53

szczur napisał/a:
Czy to dużo czy to mało - nie wiem, ale w stosunku do Pb95 to czysty zysk.
tym bardziej że gaz tanieje, a benzina idzie w górę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group