|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Wymian Ch³odnicy - JAK??
grifen - 14 Lip 2008, 12:19 Temat postu: Wymian Ch³odnicy - JAK?? Witam!!
Dzisiaj zkupi³em ch³odnice i mam pytanko co bedzie potrzebne do wymiany tej ch³odnicy jakie klucze, czy na kanale i czy muszê sciagn±æ b³otnik??
Szuka³em na forum ale nie znalaz³em takiej informacji a czas nagli.
Fiesta 1.3 97 enduro.
Pozdrawiam
Przemo
stafcio - 14 Lip 2008, 12:53
w mk3 nie musisz zdejmowac zderzaka, pewnie w mk4 tez tak jest. klucze to pewnie 13, 10. musisz spuscic plyn chlodniczy i poodkrecac wszystko. prosta robota. nie potrzeba kanalu, zrobisz to "pod blokiem"
Mi³y - 14 Lip 2008, 13:00
i oczywi¶cie 4pak browarka... bez tego ani rusz...
grifen - 14 Lip 2008, 13:06
stafcio napisa³/a: | w mk3 nie musisz zdejmowac zderzaka, pewnie w mk4 tez tak jest. klucze to pewnie 13, 10. musisz spuscic plyn chlodniczy i poodkrecac wszystko. prosta robota. nie potrzeba kanalu, zrobisz to "pod blokiem" |
Jeszcze ma³e pytanko!!
Lookne³em na to wczoraj i wyglada³o to jakby ch³odnica by³a z góry i z do³u przykrêcona na ¶rubach typ imbus. Czy wystarczy tylko te poodkrêcaæ czy jeszcze cos siê na mnie czai .
No i bez czteropaka to napewno sie nieobedzie
stafcio - 14 Lip 2008, 13:31
w tychach to chyba tyskie sie pija co?
zacznij odkrecac wszystko co trzyma chlodnice i bedziesz wiedzial ile tego j± trzyma. ³atwa robota, poradzisz
Seb0l - 14 Lip 2008, 18:12
niedawno wymienia³em ch³odnicê, je¿eli jest tak jak w 1,8d to masz do odkrêcenia 1 ¶rubkê od wentylatora, i 2 ¶rubki od uchwytów ch³odnicy. Na dole ch³odnica jest osadzona w odpowiednich otworach, które blokuj± ch³odnicê w poziomie. Zanim odkrêcisz te ¶ruby to mo¿e najpierw spu¶æ p³yn ch³odniczy, w prawym dolnym rogu (stoj±c przed autem) masz korek na ¶rubokrêt krzy¿owy - podstaw jakie¶ naczynie pod auto, zleci oko³o 4 litrów p³ynu. Do tego wê¿e ¶rubokrêtami albo nasadki 6 albo 7 mm. Chyba wszystko ju¿ jasne
grifen - 15 Lip 2008, 11:23
Seb0l napisa³/a: | niedawno wymienia³em ch³odnicê, je¿eli jest tak jak w 1,8d to masz do odkrêcenia 1 ¶rubkê od wentylatora, i 2 ¶rubki od uchwytów ch³odnicy. Na dole ch³odnica jest osadzona w odpowiednich otworach, które blokuj± ch³odnicê w poziomie. Zanim odkrêcisz te ¶ruby to mo¿e najpierw spu¶æ p³yn ch³odniczy, w prawym dolnym rogu (stoj±c przed autem) masz korek na ¶rubokrêt krzy¿owy - podstaw jakie¶ naczynie pod auto, zleci oko³o 4 litrów p³ynu. Do tego wê¿e ¶rubokrêtami albo nasadki 6 albo 7 mm. Chyba wszystko ju¿ jasne |
Dzieki za porady.
Wszystko uda³o mi siê zrobiæ A to dla tych którzy morze bêdê robiæ co¶ podobnego w przysz³o¶ci:
Na dole do odkrêcenia po 2 ¶ruby po dwóch stronach klucz 10.
Odkrêcenie reflektorów po obu stronach - lepsze doj¶cie do ch³odnicy.
Zlanie plynu - tak jak pisali¶cie.
¦ciagniecie opasek z wê¿y - tu by³o najwiêcej problemu. Opaski orginalne na ¶cisk - trzeba
mieæ szeroki kleszcze ¿eby je z³aptaæ i scisn±c. No i tu ma³a porada (mo¿e ju¿ kto¶ to opisywa³) najlepiej mieæ opaski ¶ciskajace do kabli scisn±æ opaske na wê¿u i za³o¿yc opaske na jeje uchwyt - zacisn±c i pusciæ kleszcze. Bedziemy mieli problem z g³owy gdy bedziemy zakladaæ opaski na now± chlodnice.
wyci±gamy ch³odnice wraz z wentylatorem
montujemy nowa na szynie i delikatnie zak³adamy z powrotem
Zakladamy wêze i zaciskamy opaski orginalne przez obciêcie szczypcami opasek do kabli.
reszta to ju¿ wiecie sami.
Mój czas to 4 godz ze sch³odzeniem silnika i odpowietrzeniem ukladu ch³odzenia;
+ browary
|
|