Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Stacyjka

Glodzio - 14 Sie 2008, 17:23
Temat postu: [MK4] Stacyjka
Witam. Jestem tutaj nowy, przeszukalem forum i nie spotkalem się z takim tematem.

Fiesta ktorą jeźdzę ma "mały" problem z stacyjką. Konkretnie nie można z niej wyjąć kluczyka. Ponieważ jak sami dobrze wiecie stacyjka ma taką "zaślepkę" która się podnosi gdy się wkłada kluczyk, w tej niestety to się nie dzieje i nie da rady włożyć kluczyka, raz jak spróbowalismy z ojcem włożyć to musieliśmy podnosić to jakimś malym kluczem plaskim aby moc włożyć kluczyk. W dwóch warsztatach powiedziano jeszcze mojemu ojcowi, że nie da się tego naprawić. Ja ostatnio będąc na przeglądzie opowiedzialem o tej stacyjce mechanikowi i też powiedział że nie da się tego zrobic. Zastanawiam się czy po prostu nie wiedzieli jak to zrobić i powiedzieli że się nie da... moi drodzy, wiecie jak rozwiązać ten problem ? moze sami się z tym spotkaliście?

a zapomnialbym, fiesta to Mk4 z 98 rocznika

bidżej - 15 Sie 2008, 00:06

hm, pierwsze co bym próbował zrobić to naładować tam smaru grafitowego i rozruszać :fox:
Miły - 15 Sie 2008, 00:11

ewentualnie silikon w sprayu... mniej brudzi...
mastacrx - 13 Lip 2011, 21:01

Jak sie zabrac za wymiane stacyjki w mk4? obecna zawodzi i mam dzialajaca uzywke pod reka. Co :) trzeba odkrecic i jakie klucze sie przydadza?
JoeMix - 13 Lip 2011, 22:29

Zawodzi Ci mechanicznie czy elektrycznie?
mastacrx - 14 Lip 2011, 07:45

"Wymiana wkładki stacyjki"

Potrzebne:

Torx- do odkrecenia plastikowej obudowy stacyjki. Maly srubokret badz cokolwiek cienkiego do wcisniecia blokady, odrobina mocnych nerwow hehe :-P

Po odkreceniu oslon stacyjki za pomoca srubokreta badz czegokolwiek innego wciskamy blokade widoczna nad zamkiem, wkladamy kluczyk i przekrecajac ciagniemy do siebie, caly zamek wychodzi elegancko.




Nastepnie nowy wkladamy z odwrotna kolejnoscia. Jedyne co pozostaje to przelozyc chip od immo ze starego kluczyka do nowego. Nie wiem jak mozna tego dokonac bez niszczenia kluczyka ale moze sie uda.

kenczorf - 14 Lip 2011, 11:22

jak masz inna stacyjke z kluczem to je zamien i przeloz immo z obecnego kluczyka do nowego i po sprawie. Tyle ze inny klucz bedzie do otwierania drzwi a inny do stacyjki. Chyba ze przerobisz zabki w bebenkach
JoeMix - 14 Lip 2011, 18:24

Popatrz na stacyjkę, jak włożysz kluczyk to pewnie gdzieś od dołu jest taki ząbek do wciśnięcia, jak wciśniesz to w którejś pozycji kluczyka Ci wszystko wyjedzie z obudowy,,,
mastacrx - 15 Lip 2011, 18:56

kenczorf napisał/a:
jak masz inna stacyjke z kluczem to je zamien i przeloz immo z obecnego kluczyka do nowego i po sprawie. Tyle ze inny klucz bedzie do otwierania drzwi a inny do stacyjki. Chyba ze przerobisz zabki w bebenkach



od strony kierowcy mam ten sam klucz jaki jest do nowej stacyjki poniewaz poprzednik juz powoli wymienial zamki :)


JoeMix napisał/a:
Popatrz na stacyjkę, jak włożysz kluczyk to pewnie gdzieś od dołu jest taki ząbek do wciśnięcia, jak wciśniesz to w którejś pozycji kluczyka Ci wszystko wyjedzie z obudowy,,,


czy sam bebenek z zamkiem wyjedzie czy stacyjka, bo nie kumam ;-| da sie sam zamek podmienic?




ten zabek gdzie moze sie znajdowac?




kenczorf - 15 Lip 2011, 19:08

na pierwszym zdjeciu masz taka dziurke. Wiem ze trzeba wsadzic klucz i chyba wtedy ten bolec wcisnac... Nie pamietam dokladnie...Jak cos to pisz np do uzytkownika Nikuś bo on pamieta :)
mastacrx - 15 Lip 2011, 19:41

Skrobnalem pw do niego, przekrecilem kluczyk i probowalem wcisnac ten dzyndzel i nic, nawet nie drgnie.
JoeMix - 15 Lip 2011, 19:52

mastacrx napisał/a:
czy sam bebenek z zamkiem wyjedzie czy stacyjka, bo nie kumam
Wyjdzie Ci to co się przekręca z kluczykiem, to srebrne na foto.
kenczorf napisał/a:
na pierwszym zdjeciu masz taka dziurke. Wiem ze trzeba wsadzic klucz i chyba wtedy ten bolec wcisnac..
dokładnie, weź coś cienkiego i wciśnij po tym kręć kluczykiem w stacyjce na każdej pozycji pociągnij do siebie, na którejś się powinno dac wszystko wyciągnąć,,,

Powinno Ci wyjśc coś takiego jak na foto,,, nawet ten cycek co masz wcisnąc widac http://allegro.pl/wkladka...1706614640.html

mastacrx - 15 Lip 2011, 20:30

Dzieki wielkie zadzialalo! :jupi:

Mam taki problem po wymiane zamka, ze we wszystkich 3 pozycjach kluczyk sie przekreca ale auto nie zapala, na 8 prob raz mi odpalila, co zrobilem nie tak? Podmienilem stary zamek na chwile i to samo, jakies zabezpieczenie?

JoeMix - 15 Lip 2011, 20:31

mastacrx, to teraz edytuj pierwszego posta, zrób temat "Wymiana wkładki stacyjki" zrób foto samej wkładki żeby widać było ten cycek (podobne do tego co ja na aukcji znalazłem) na foto z dziurką wskaż gdzie trzeba wcisnąć, opisz w które stronę przekręcić, jak wyciągnąć i potem jak nowa wsadzić i tak dalej - by wszystko było w pierwszym poście - będzie dla potomnych,
kenczorf - 15 Lip 2011, 20:31

ty masz mk4 i raczej napewno immobilajer. Przeloz to czerowne cus ze starego kluczyka do nowego. A zeby sprawdzic czy to to...to przy przekrecaniu nowym kluczykiem trzymaj stary w polblizu. Jak bedzie lapac to wlasnie o to immo chodzi
JoeMix - 15 Lip 2011, 20:35

mastacrx napisał/a:
Mam taki problem po wymiane zamka, ze we wszystkich 3 pozycjach kluczyk sie przekreca ale auto nie zapala, na 8 prob raz mi odpalila, co zrobilem nie tak? Podmienilem stary zamek na chwile i to samo, jakies zabezpieczenie?
Jak wyjmiesz wkładkę i tam zajrzysz w dziurę to na końcu będzie taki cyngiel (śrubokrętem będzie szlo obrócić - możesz spróbować zapalić scyzorykiem jak w filmach) po prostu musisz złożyć w takiej pozycji żeby jedno w drugie się zazębiło i obracało razem,,, przede wszystkim dobrze docisnąć wkładkę żeby się zatrzasnęła.
mastacrx - 15 Lip 2011, 20:39

nie mam nic przy kluczyku, teraz przy probie uruchomienia auta wlaczaja mi sie wycieraczki...niezly cyrk
kuba87 - 15 Lip 2011, 20:43

coś zle podłączyłeś:P
mastacrx - 15 Lip 2011, 20:44

ale nic nie odlaczalem ;-( ide z tym dzyndzlem podzialac...gadamy na biezaco i latam z drugiego pietra do auta co chwile hehe :-)
JoeMix - 15 Lip 2011, 20:45

Bo pewnie wajcha Ci się przełączyła :P wkładka stacyjki ie ma ani mechanicznego ani tym bardziej elektrycznego wpływu na samochód, po prostu mechanicznie blokuje możliwość obrotu kluczyka, a jak pozwoli się przekręcić to ciągnie za sobą kostkę stacyjki która jest z drugiej strony tej dziury w której siedzi wkładka,,,
mastacrx - 15 Lip 2011, 21:02

Wkladam na bank dobrze, zatrzaskuje sie elegancko, z reszta dobrze sie przyjrzalem i nie ma mozliwoscy zlego wsadzenia bo po prostu kluczyk by sie nie przekrecal, a zamek by nie wszedl. Kluczyk dziala normalnie tylko nie chce odpalic heh. Samym scyzorykiem jak probuje to tez nie chce zapalic. Na starym zamku to samo.
kenczorf - 15 Lip 2011, 21:05

mastacrx napisał/a:
nie mam nic przy kluczyku
to nie przy kluczyku a w kluczyku.
Probowales tak wogole odpalic trzymajac stary klucz przy nowym. W sensie zeby stary byl blisko stacyjki?

mastacrx - 15 Lip 2011, 21:06

Tak i nic z tego, a na starym zamku i ze starym kluczykiem tez nie pali.
kenczorf - 15 Lip 2011, 21:09

to cos sie rozpielo...sprawdz idac po przewodach czy jakas kostka sie nie rozpiela. A to ze zdjec to twoja stara czy nowa stacyjka?
mastacrx - 15 Lip 2011, 21:10

nowa, ta z ktorej zapozyczylem zamek
JoeMix - 15 Lip 2011, 21:27

A spróbuj śrubokrętem czy czymś odpalić bez wkładki,,,
mastacrx - 15 Lip 2011, 21:32

''Samym scyzorykiem jak probuje to tez nie chce zapalic''
kenczorf - 15 Lip 2011, 21:34

wiem ze jestem monotonny ale jestem wrecz pewien ze masz immo...wiec prubujac odpalic scyzorykiem trzymaj swoj stary klucz w poblizu czy nawet przy tym scyzoryku
JoeMix - 15 Lip 2011, 21:35

mastacrx, zrób zdjęcia,,, nie chce zapalić to kreci i nie pali czy nie kręci i nic się nie chce włączyć?
Nikuś - 15 Lip 2011, 22:19

kenczorf napisał/a:
wiem ze jestem monotonny ale jestem wrecz pewien ze masz immo...


Nie bądź taki pewien. Z profilu wynika że ma 96, czyli początek produkcji, a przy Fordzie nigdy nic nie wiadomo. mastacrx, czy masz przy zegarku migającą diodę? Czy jeśli próbujesz bezkutecznie zapalać to czy ona jakoś inaczej świeci? Świeci stale a po chwili gaśnie, albo szybko miga?

Dodatkowo mógłbyś zrobić fotki, tak jak Joe napisał.

mastacrx - 15 Lip 2011, 22:26

Dioda jest, nie pamietam czy jakos reaguje przy probie zapalenia. Sprawdze to jutro. Rozrusznik ni kreci, slychac taki charakterystyczny dzwiek przy probie zapalenia ale rozrusznik nie rusza. Raz tylko mi zapalila tak jak wczesniej pisalem po 8 probach.
Nikuś - 15 Lip 2011, 22:30

No to masz immo, kenczorf ma rację. Ale tego dźwięku chyba nie powinno być słychać. Sprawdź jutro na spokojnie jak reaguje immo (czyli ta dioda).
mastacrx - 16 Lip 2011, 07:33

dioda mruga tak samo nawet przy probie zapalenia filmik ponizej:

http://www.youtube.com/watch?v=ZWig7Jf3QGg






Jesli to immo blokuje w co watpie bo probowalem wszystkich waszych wskazowek i kombinacji, to czy jest mozliwosc obejscia immo? Odlaczenia lub czegos innego co go wylaczy? Nie wiem jak ale musze to przez weekend ogarnac bo potrzebuje auta na poniedzialek ;-(

szynszyl - 16 Lip 2011, 08:48

sam immo nie obejdziesz. na tym filmie trzeba było pokazać gdzie trzymasz stary kluczyk przy odpalaniu, bo jakoś nie wierzę żeby immo samo od siebie padło
mastacrx - 16 Lip 2011, 09:45

trzymalem przy samej stacyjce i przy miejscy blokady, tego cycka od wyjmowania wkladki, wszedzie probowalem
Nikuś - 16 Lip 2011, 10:00

mastacrx napisał/a:
dioda mruga tak samo nawet przy probie zapalenia filmik ponizej:

http://www.youtube.com/watch?v=ZWig7Jf3QGg

Immo jak nic. Migająca dioda oznacza to że immo znalazło błąd i nie pozwala na odpalenie. Najprawdopodobniej jest to związane z tym że w nowym kluczyku też masz immo, ale zacznijmy od początku. Czy w nowym kluczyku masz zaślepkę? Nieważne jaki kolor, czerwony czy niebieski, czy po prostu jest? W starym jest na 100%.

mastacrx - 16 Lip 2011, 10:27

Tak, nowy jest czerwony i ma zaslepke ale probuje sie do niej dostac i strasznie ciezko idzie. Najdziwniejsze jest to, ze po wymianie na stary zamek i uzycie starego kluczyka nic nie zmienia, dalej nie odpala.
Nikuś - 16 Lip 2011, 10:52

No to niestety musisz zmordować zaślepki w obydwu kluczykach i przełożyć pastylki immo. Wtedy wszystko będzie ok.

A dlaczego Ci nie odpalało? Bo pętla wokół stacyjki (ten czarny plastik) dostawała 2 sygnały: jeden od nowego kluczyka, drugi od starego. Immo nie wiedziało co się dzieje i blokowało zapłon. Koniec.

mastacrx - 16 Lip 2011, 10:54

techniczne pytanko, czym to najlepiej wyjac? 2 noze juz pogialem:D
Nikuś - 16 Lip 2011, 10:58

Ja to męczyłem takim nożem:

jest cieńki, minimalnie wysunięty trudno złamać

mastacrx - 16 Lip 2011, 11:01

dobra dzialam, zdam relacje jak skoncze, WIELKIE DZIEKI ZA POMOC! :ok:
mastacrx - 16 Lip 2011, 12:04

Nikuś, MISJA WYKONANA, auto pali :jupi: Podaj mi swoj adres to wysle czteropak :-) Dzieki wszystkim za pomoc!
kenczorf - 16 Lip 2011, 12:59

ehh czasem jeszcze mam jakies dobre pomysly :P
Nikuś - 16 Lip 2011, 15:12

mastacrx, pojawisz się kiedyś na zlocie to się napijemy razem browarka ;) kenczorf, czasem :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group