Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Jakiej firmy stożek?

pawloplus - 15 Sie 2008, 15:15
Temat postu: Jakiej firmy stożek?
Jakiej firmy polecacie filtr stożkowy?
Zastanawiam sie nad K&N i SIMOTA
Chodzi mi o
http://www.allegro.pl/ite...mm_k_n_lpg.html
http://www.allegro.pl/ite...0_77mm_k_n.html
http://www.allegro.pl/ite...iltr_sport.html
Ewntualnie co innego polecacie w podobnej cenia. Obecnie mam filtr firmy JACKY i dodam że auto jeździ na gazie zasilanym przez Blosa. Silnik 1,4 gaźnik

[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 14:20 ]
Dodam jeszcze tylko że od 12 siedze i grzebie w szukajce i nie znalazłem nic na temat firmy

Żółwik Tuptuś - 15 Sie 2008, 18:18

Ja nei polecam żadnego stożka . Niestety ich zdolność filtrowania jest dużo mniejsza niż papierowych wkładek co negatywnie odbija się na trwałoości silnika . Korzyści nie ma praktycznie żadnych . Jeżeli masz problemy z umiejscowieniem puszki na filtr to kup filtr powietrza od cieżarówki ( papierowy , takie powiększenie filtra od malucha ) i załóż jego .

JA podczas kolejnych przeróbek powracam do papierowej wkłądki ( lub filtra z cieżarówki jak nei wcisnę puchy ) i przy tym zostaję .

Hmm - dochodzę do wniosku że tjuning ma nieweile wspólnego z przygotowaniem auta do jakiegokolwiek sportu :|

zoharek - 15 Sie 2008, 19:14

Zamiast stożka lepiej wkładkę dostosowaną do zwiększonej wydajności (mniejsze opory), o ile faktycznie coś to zmienia, u mnie standard siedzi ;)
stafcio - 15 Sie 2008, 19:22

ja zalozylem Jacky Auto Sport. nie wiele powiem bo przejechalem na razie 5km autem. musialem to zalozyc gdyz nie pasowala ani puszka zeteca ani cvh po swapie.
zadaj sobie pytanie po co ci stozek, w wiekszosci przypadkow nie daje wiele chyba ze zastosujesz profesjonalny stozek k&n za kilkaset pln.

Piesek - 16 Sie 2008, 17:11

gotowe kity dają znikome km, a czasem zabieraja... fajne dla oka i fajne bo fajny dzwiek oddaja...
Pan_Żabka - 16 Sie 2008, 20:22

Dokładnie tak jak przedmówcy napisali - stożek, bez profesjonalnie dobranego/obliczonego dolotu, bez modyfikacji wydechu i modyfikacji programu (chiptuningu) pogarsza tylko sytuacje... tzn. daje złudne wrazenie, że jest lepiej, bo silnik chętniej się dokręca na wyższych obrotach, ale hamownia pokazuje z reguły bezlitośnie spadek mocy, a już napewno momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym, i średnim zakresie obrotów. Polecam poszukanie wiadomosci na temat stożków na stronach firm tuningowych, np. "Kałuża Motorsport" czy "Chojnacki Motorsport". Są to firmy przygotowujące auta do sportu, więc rzeczowe moim skromnym zdaniem ;-)

Plusy włozenia stożka do seryjnego auta są niewielkie, w sumie tylko poprawa dzwięku (ładniejsze, bardziej basowe szmery ssania, nzywając to fachowo <8> ), i szybsze, bardziej "chętne" dokręcanie sie na wysokie rejestry obrotów. Z plusów to by było na tyle, a minusów jest więcej, np znaczne zwiększenie zużycia paliwa, konieczność doprowadzenia zimnego powietrza, lub odizolowania stożka od ciepłego powietrza z komory, "dziura" w momencie obrotowym w środku zakresu, co do zdolności filtrowania zdania są podzielone... moim zdaniem markowe produkty jak K&N czy GREEN, są na tyle dopracowane i użyte materiały są na tyle dobre, ze nie ma to wpływu na żywotność silnika, no, chyba, że ktos robi przebiegi właściwe dla TIR-a, lub chce auto posiadać dożywotnio, w innym przypadku wpływ na trwałość jest marginalny, a juz napewno mniejszy, niż używanie instalacji gazowej :-P
Ja sam miałem w moim poprzednim aucie (SC abarth)stozek K&N, z dolotem dedykowanym specjalnie do seicento, i wydechem sportowym, oraz delikatnie "skubnientym" kompem, i wtedy to dawało radę, ale do swojej ST zamierzam wpakowac jedynie sportową wkładkę K&N.
Pozdro!

Krawiec - 7 Wrz 2008, 16:30

Pan_Żabka napisał/a:
Dokładnie tak jak przedmówcy napisali - stożek, bez profesjonalnie dobranego/obliczonego dolotu, bez modyfikacji wydechu i modyfikacji programu (chiptuningu) pogarsza tylko sytuacje... tzn. daje złudne wrazenie, że jest lepiej, bo silnik chętniej się dokręca na wyższych obrotach, ale hamownia pokazuje z reguły bezlitośnie spadek mocy, a już napewno momentu obrotowego, zwłaszcza w dolnym, i średnim zakresie obrotów.
Pozdro!


wyjątkiem moze byc silnik turbodoładowany :)

wujek - 7 Wrz 2008, 20:32

Nie zagłębiając się w kwestię sensowności stosowania stożka powiem tylko tyle, że próba "tuningu" jednostki zasilanej gazem jest lekkim nieporozumieniem... Skoro założyłeś gaz to znaczy, że to auto ma być ekonomiczne a osiągi to kwestia drugorzędna. Dlatego ja bym nic nie zmieniał.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group