Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - piszczy pasek?

winiar789 - 23 Wrz 2008, 20:58
Temat postu: piszczy pasek?
witam teraz duzo deszczy ..rano odpalam samochod a pasek piszcze nie tak bardzo ale ma swoje popiskiwanie potem wjade w kaluze piszczy i przestaje ...czy to objawa konca paska klinowego??jezeli tak to jaki pasek i czy jest on napinany napinaczem czy jeszcze mozna go jakos podciagnac ten stary dzieki za odp pozdrawiam... :) :)
Miły - 23 Wrz 2008, 21:05

winrar połóż się pod auto tam gdzie altek i będziesz widział pasek... nie jest on naciągany napinaczem... altek jest na 2 śruby, z czego jedna przymocowuje go a druga utrzymuje naciągnięcie... odkręcasz tą jedną, ręką pchasz w strone przodu altek i dokręcasz... trochę gimnastyki z tym jest...
winiar789 - 23 Wrz 2008, 21:10

aaa i w ten sposob sie napnie paseczek ...no super :) dzieki wielkie za pomoc pozdrawiam
elmek13 - 24 Wrz 2008, 08:38

Jeden temat do zamknięcia bo się powtarzają. :-P
stafcio - 24 Wrz 2008, 09:03

a jak nie wiesz ile km temu pasek byl zalozony to jedz do norauto albo feuvert i kup za 16pln dedykowany pasek. konkretny model znajdziesz w katalogu na pólce w tych sklepach.
winiar789 - 24 Wrz 2008, 20:22

kolega pisze o napieciu paska przez alternator niestety dzis patrzac ja mam napinacz alternator mam u gory i jest on przykrecony na stale slink 1.25 i 16v fiesta mk 4
Miły - 24 Wrz 2008, 21:57

aj... nie zauważyłem że masz mk4 a nie mk3 :P
winiar789 - 24 Wrz 2008, 22:12

hehe no wlasnie ja dzis sprawdzam mowie co jest.. wiec co mi pozostaje tylko wymiana paska
SOLONY - 2 Paź 2008, 08:22

Witam
Winrar nic się nie przejmuj piszczącym paskiem. Ja mam te same objawy. Wymieniłem na Contitecha i on dopiero piszczał że ho ho więc wróciłem do starego orginalnego (troche wiekowego bo przekręcił ponad 100 tyś). Wiesz piszczy on jak jest wilgotne powietrze. Podejrzewam że jak wymieni się na nowy orginalny to będziie ok. Ale ja czekam jak się zerwie bo w bagażniku woże ten Contitech. A tak wogókle to paska się nie naciąga. Na ostatnim kole (od strony kabiny) jest koło samonapinacza więc on się sam naciąga. Chcąc ściągnąć pasek trza to koło pociągnąć w przeciną stronę ruchu wskazówek zegara (na osi jest śróba chyba pod klucz 13) więc kluczem pociągnąć i trzymać tak bo jest na sprężynie, ściągnąć pasek i można go obejżeć lub ewentualnie wymienić.
Pozdrawiam

winiar789 - 2 Paź 2008, 13:24

dziekuje ci bardzo!!!za odp
ptrrr - 19 Paź 2008, 19:53

SOLONY napisał/a:
Witam
Winrar nic się nie przejmuj piszczącym paskiem. Ja mam te same objawy. Wymieniłem na Contitecha i on dopiero piszczał że ho ho więc wróciłem do starego orginalnego (troche wiekowego bo przekręcił ponad 100 tyś). Wiesz piszczy on jak jest wilgotne powietrze. Podejrzewam że jak wymieni się na nowy orginalny to będziie ok. Ale ja czekam jak się zerwie bo w bagażniku woże ten Contitech.


Guma paska absorbuje wodę i to powoduje jego "piszczenie". Paski piszcza tez gdy wystepuje przkoszenie jednej z rolek. To ze po załozeniu nowego paska piszczalo ci jeszcze bardziej wynika z faktu ze stary pasek wyciagajac sie zmniejsza napiecie w systemie u mnie po zalozeniu nowego paska zaczęło hałasowac łożysko jednej z rolek :) A co do zerwania sie twojego starego paska to mozesz na to długo czekac...

Pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group