Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Zetec 1,25... olej bierze czy nie????.....

darom182 - 28 Wrz 2008, 19:20
Temat postu: [MK4] Zetec 1,25... olej bierze czy nie????.....
Witam mam fiestke 97rok na silniku zeteca 1,25 16V, jestem jej właścicielem od kilku miesięcy, ostatnio zauważyłem ubytek oleju (tzn. tak mi się wydaje) wymiana oleju na taki jak był czyli 10W40 fordowski.
Po przejechaniu ok 1000km. sprawdzam bagnecikiem i widze ze ok 3-4 setki poniżej polowy,
nie jestem pewnien czy odczyt jest prawidłowy bo parking na którym stoi moja fieśćinak do najrówniejszych nie należy, dolałęm ok 3-4 sety sprawdzam na 2 dzień w innym miejscu i na bagnecie pokazuje że jest full,nie zauważyłem specjalnie jakiegoś kopcenia czy wycieków,
co do kopcenia to sprawdzałęm dzisiaj to na biegu jałowym przycisnołem na ok 4500-500RPM to zobaczyłem jasny dymek troszke

guteknator - 28 Wrz 2008, 22:35

Witam
Posiadam auto na tym silniku (96rok), mi takze olej ubywa ( nawet zalalem valvoline max life ). Bylem na pomiarze cisnienia sprezania i niby ok. Na forum wyczytalem ze to wina uszczelniaczy zaworowych - zastanawiam sie nad wymiana. :fox:

darom182 - 28 Wrz 2008, 23:30

ale czy wymiana jest możliwa wyczytałem gdzieś na forum że tego silnika się nie regeneruje tylko kupuje się cały dolny blok, czy jest to prawda?
czy można zlikwidować luz na zaworach, i jaki jest koszt takiej naprawy u mechanika?
a może zmiana na olej mineralny rozwiąże problem?
Proszę o odpowiedź.

LOY - 29 Wrz 2008, 00:53

darom182 napisał/a:
ale czy wymiana jest możliwa wyczytałem gdzieś na forum że tego silnika się nie regeneruje tylko kupuje się cały dolny blok, czy jest to prawda?
czy można zlikwidować luz na zaworach, i jaki jest koszt takiej naprawy u mechanika?
a może zmiana na olej mineralny rozwiąże problem?
Proszę o odpowiedź.

oczywiscie mozesz sobie kupic nowy blok ..nawet silnik nowy sobie mozesz kupic ..ale silnik sie regeneruje ...hym czyli szlifuje cylindry ...jesli pali olej to przejscie na olej o nizszej klasie lepkosciu uszczelni silnik i na czas jakis zredukuje problem ...ale decyje powinienes podjac po jakims czasie dokładnie monitujac zuzycie oleju i sprawdzajac czy nie ubywa go w inny sposób -wycieki . Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika

darom182 - 29 Wrz 2008, 10:23

wycieków na 99% nie mam, co do luzów to napewno są na zaworach bo jak jest zimny to chodzi jak dizel,
Czyli sugerujesz zeby narazie poczekać i zobaczyć co będzie się działo?

Kolin - 29 Wrz 2008, 10:42

LOY napisał/a:
Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika



Tutaj jest regulacja płytkowa :)

darom182 - 29 Wrz 2008, 11:13

Kolin napisał/a:
LOY napisał/a:
Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika



Tutaj jest regulacja płytkowa :)



Sorry Panowie ale jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike pojazdową.
możesz napisać jaśniej:)

kaczoro - 29 Wrz 2008, 21:51

darom182 napisał/a:
Kolin napisał/a:
LOY napisał/a:
Luzy w takim silniku kasuja sie hydraulicznie ..wiec automatycznie i vbez udziału mechanika



Tutaj jest regulacja płytkowa :)



Sorry Panowie ale jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanike pojazdową.
możesz napisać jaśniej:)


Czyli luzy nie kasują się same (jak to ma miejsce w hydraulice) tylko reguluje się je wymieniając wspomniane wczesniej plytki :yes: Ale co ile nalezy to robic i jaka jest cena takiej usługi to sam jestem ciekaw :-P

Pozdrawiam.

Marcin - 29 Wrz 2008, 22:28

kaczoro napisał/a:
Ale co ile nalezy to robic i jaka jest cena takiej usługi to sam jestem ciekaw

po 150k ponoć powinno się sprawdzić, a o płytkach chyba z Diodkiem rozmawiałem i jeśli dobrze pamiętam to sztuka ok 30pln kosztuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group