|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Filtr Oleju
Jacek4200 - 13 Paź 2008, 18:48 Temat postu: Filtr Oleju Chłopaki mam laickie pytanie - jak zdjąć filtr oleju? Mierze się do wymiany oleju i wypadałoby wymienic przy okazji filtr. Tyle że niewiem jak się za niego zabrać, a na forum nic nie znalazlem, sorry jestem "zielony" w tych sprawach, chciałbym się nauczyć.
Bądź co bądź jest on wkręcany, tylko jak go odkręcić?
Marcinowaty - 13 Paź 2008, 18:53
Masz pecha, bo w w mk3 i silniku 1.3i jest umieszczony z tyłu, przez co jest tam słaby dostęp. Ja zdejmowałem go za pomocą śrubokręta. Przebijasz zboku na wylot i odkręcasz, ale tobie radze kupić za kilkanaście zł odpowiedni klucz i po sprawie
W nowy filtrze sparujesz olejem uszczelkę przed zamontowaniem i zakręcasz RĘKOMA
Jacek4200 - 13 Paź 2008, 19:03
hmm, wiedziałem gdzie on jest, tylko nie miałem na niego sposobu. Przebijam oczywiście po spuszczeniu oleju nie?
diodalodz - 13 Paź 2008, 19:09
nie gra roli czy przed czy po . I tak troche z niego oleju wyleci . W większości przypadków da się odkręcić rękoma , poza 2 przypadkami w moim życiu czyli fiesta joego i moje mk1 ze śląska ale tam aż musialem pompe oleju zdemontowac tak ktoś przykręcil .
Jacek4200 - 13 Paź 2008, 19:16
diodalodz, rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek
murgrabia - 15 Paź 2008, 15:04
Kup ten klucz do odkręcania. Taki z łańcuszkiem i po sprawie. Ja tak zrobiłem przy wymianie filtra.
sulos - 15 Paź 2008, 15:20
po co klucz? niepotrzebny... wystarczy stary pasek do spodni
bidżej - 15 Paź 2008, 15:44
sulos, pasek od spodni pewnie wystarczy w Twoim japońcu. U mnie w mk3 bez solidnego klucza/śrubokręta nie podchodzić
Jacek4200 napisał/a: | rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek | sama prawda
sulos - 15 Paź 2008, 15:49
bidżej86, no to pomysl chwilke na jakiej zasadzie dziala klucz do wykrecania filtra oleju
bidżej - 15 Paź 2008, 15:50
sulos, klucz ma sztywne ramię i to jest zasadnicza różnica między nim a paskiem...
sulos - 15 Paź 2008, 16:11
bidżej86, u mnie za to sztywne ramie zrobil klucz oczkowy : wiec nie widze sensu wydawania xx pln za gadzet, ktory w gruncie rzeczy nie jest do niczego potrzebny
ale to tylko maly, biedny ja.
Jacek4200 - 15 Paź 2008, 18:41
Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40
murgrabia - 15 Paź 2008, 20:27
Jacek4200 napisał/a: | Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 | A jaki wcześniej miałeś olej? Bo tak zalewać silnik innym olejem - to chyba nie jest za dobrze?
bidżej - 15 Paź 2008, 20:41
sulos, uwierz że w mk3 pasek + nawet klucz oczkowy nie zastąpi specjalnego narzędzia. wcale nie mówię że to nie może działać, wręcz przeciwnie - jeszcze do niedawna sam próbowałem takich praktyk: ale w mojej mk3 z 95 - ni chu-chu, chociaż np w vw polo z 93 bez problemu
kumpel w hondzie wykręca świece kluczem za 3 pln, ja ten sam klucz połamałem a świeczki siedziały na miejscu
Jacek4200 napisał/a: | Kupiłem klucz za 10 PLN |
i z głowy
Jacek4200 - 16 Paź 2008, 06:59
murgrabia, dotychczas miałem jakiegoś Shella 15W40, i wymieniłem również na mineralnego Castrola tyle że o niebo lepszego. Z mineralnymi, tak jak z półsyntetykami i syntetykami, używasz oleju 15W40, 10W40 lub 5W40 i zmieniasz tylko marki.
Chciałem sam przejśc na półsyntetyka Vavoline 10W40 Max life ale zwyciężył rozsądek - z obawy przed rozszczelnieniem motorka.
|
|