Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Filtr Oleju

Jacek4200 - 13 Paź 2008, 18:48
Temat postu: Filtr Oleju
Chłopaki mam laickie pytanie - jak zdjąć filtr oleju? Mierze się do wymiany oleju i wypadałoby wymienic przy okazji filtr. Tyle że niewiem jak się za niego zabrać, a na forum nic nie znalazlem, sorry jestem "zielony" w tych sprawach, chciałbym się nauczyć.
Bądź co bądź jest on wkręcany, tylko jak go odkręcić? ;-(

Marcinowaty - 13 Paź 2008, 18:53

Masz pecha, bo w w mk3 i silniku 1.3i jest umieszczony z tyłu, przez co jest tam słaby dostęp. Ja zdejmowałem go za pomocą śrubokręta. Przebijasz zboku na wylot i odkręcasz, ale tobie radze kupić za kilkanaście zł odpowiedni klucz i po sprawie :fajka:
W nowy filtrze sparujesz olejem uszczelkę przed zamontowaniem i zakręcasz RĘKOMA :ok:

Jacek4200 - 13 Paź 2008, 19:03

hmm, wiedziałem gdzie on jest, tylko nie miałem na niego sposobu. Przebijam oczywiście po spuszczeniu oleju nie?
diodalodz - 13 Paź 2008, 19:09

nie gra roli czy przed czy po . I tak troche z niego oleju wyleci . W większości przypadków da się odkręcić rękoma , poza 2 przypadkami w moim życiu czyli fiesta joego i moje mk1 ze śląska ale tam aż musialem pompe oleju zdemontowac tak ktoś przykręcil .
Jacek4200 - 13 Paź 2008, 19:16

diodalodz, rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek :hihihi:
murgrabia - 15 Paź 2008, 15:04

Kup ten klucz do odkręcania. Taki z łańcuszkiem i po sprawie. Ja tak zrobiłem przy wymianie filtra.
sulos - 15 Paź 2008, 15:20

po co klucz? niepotrzebny... wystarczy stary pasek do spodni
bidżej - 15 Paź 2008, 15:44

sulos, pasek od spodni pewnie wystarczy w Twoim japońcu. U mnie w mk3 bez solidnego klucza/śrubokręta nie podchodzić :-P

Jacek4200 napisał/a:
rekami nie da rady, próbowałem, prędzej silnik wyrwę z poduszek
sama prawda :D
sulos - 15 Paź 2008, 15:49

bidżej86, no to pomysl chwilke na jakiej zasadzie dziala klucz do wykrecania filtra oleju :fox:
bidżej - 15 Paź 2008, 15:50

sulos, klucz ma sztywne ramię i to jest zasadnicza różnica między nim a paskiem...
sulos - 15 Paź 2008, 16:11

bidżej86, u mnie za to sztywne ramie zrobil klucz oczkowy : wiec nie widze sensu wydawania xx pln za gadzet, ktory w gruncie rzeczy nie jest do niczego potrzebny :)
ale to tylko maly, biedny ja.

Jacek4200 - 15 Paź 2008, 18:41

Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 :twisted:
murgrabia - 15 Paź 2008, 20:27

Jacek4200 napisał/a:
Już po wszystkim. Kupiłem klucz za 10 PLN i poszło bez problemu. I zalałem dziada na próbę Castrolem Magnatec 15W40 :twisted:
A jaki wcześniej miałeś olej? Bo tak zalewać silnik innym olejem - to chyba nie jest za dobrze?
bidżej - 15 Paź 2008, 20:41

sulos, uwierz że w mk3 pasek + nawet klucz oczkowy nie zastąpi specjalnego narzędzia. wcale nie mówię że to nie może działać, wręcz przeciwnie - jeszcze do niedawna sam próbowałem takich praktyk: ale w mojej mk3 z 95 - ni chu-chu, chociaż np w vw polo z 93 bez problemu :|
kumpel w hondzie wykręca świece kluczem za 3 pln, ja ten sam klucz połamałem a świeczki siedziały na miejscu ;-|

Jacek4200 napisał/a:
Kupiłem klucz za 10 PLN

i z głowy :ok:

Jacek4200 - 16 Paź 2008, 06:59

murgrabia, dotychczas miałem jakiegoś Shella 15W40, i wymieniłem również na mineralnego Castrola tyle że o niebo lepszego. Z mineralnymi, tak jak z półsyntetykami i syntetykami, używasz oleju 15W40, 10W40 lub 5W40 i zmieniasz tylko marki.
Chciałem sam przejśc na półsyntetyka Vavoline 10W40 Max life ale zwyciężył rozsądek ;-| - z obawy przed rozszczelnieniem motorka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group