|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK5] Uciekający płyn chłodniczy
lesiokro - 14 Paź 2008, 21:38 Temat postu: [MK5] Uciekający płyn chłodniczy Co może być przyczyną uciekanie płynu chłodniczego przez korek w zbiorniczku wyrównawczym?, mała wydajność pompy wody?
Sam korek jest raczej OK bo ciśnienie w układzie trzyma. Płyn ucieka do poziomu ok 10-15mm poniżej min i potem tak zostaje, wskazówka wysoko nie podchodzi. Objaw jaki zaobserwowałem RACZEJ z tym związany to jakby "przyciśnięcie pedału hamulca" po przejechaniu ok 1km na zimnym silniku. Pisze raczej bo jak płynu zaleje do poziomu min-max to jest ok a jak tylko spadnie ilość płynu chłodniczego to moja folia zwalnia.
Peedro - 14 Paź 2008, 22:01
Przerywa coś? Może być kilka przyczyn. Nieszczelności, uszczelka pod głowicą, sprawdź czy ci dziwnym trafem oleju nie przybyło
luki - 14 Paź 2008, 22:07
odkręć korek (jeżeli na gorącym to uważaj) i odpal auto jak będzie wyrzucać płyn to szykuj się na uszczelkę pod głowicą
lesiokro - 15 Paź 2008, 18:54
Oleju właśnie nie przybywa, wycieków niema, płyn chłodniczy ucieka korkiem zbiorniczka wyrównawczego bo któregoś razu dopadłem skubańca jak sobie uciekał i oblewał cały zbiorniczek.
Głowica - też tak myślałem, ale jak będzie tak samo jak u brackiego w Matizie to mam jeszcze trochę czasu. Na uciekaniu płynu chłodniczego przejeździł ok 50kkm z tą różnicą że u niego płynu ubywało i ubywało i ubywało a jak się wentylator włączył to raczył go dolać. Wymienił korek wlewu płynu, to pomogło ale na krótko. Skończyło się to faktycznie na głowicy ale z powodu zerwania paska rozrządu, no cóż przeżył zaledwie 40000 z 90000km, ale po remoncie głowicy ubywanie płynu ustało.
luki - 15 Paź 2008, 19:02
lesiokro, robiłem z podobnym przypadkiem jak z tym matizem ale ja miałem z Poldkiem silnikiem rovera jak wiadomo te silniki są strasznie czule na głowicę. Kolesiowi co chwile wywalało płyn korkiem pozmienialiśmy korki, termostaty, zbiorniczek, i nic to nie dawało w końcu zrzuciliśmy głowice pojechała do planowania i okazało się ze jak łapał temperaturę to w jednym miejscu poszczało plyn na tłoka... robiło się nadmierne ciśnienie w układnie co skutkowało wywalaniem płynu...
|
|