|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - wieksze zawory CVH...
Piesek - 21 Paź 2008, 12:38 Temat postu: wieksze zawory CVH... tak przegladam burtonpower i patrze ze zawory z 1.4 sa wieksze niz te od 1.6... wiec generalnie przy remoncie warto montowac zawory od 1.4 wraz z gniazdami oczywiscie
https://www.burtonpower.c...spx?CCode=PC090
dobrze gadam ?
Marcin - 21 Paź 2008, 12:44
porównaj dobrze, bo jak dla mnie to 1,4 są dłuższe a nie większe na średnicy, może porównywałeś dolotowe do wydechowych?
Piesek - 21 Paź 2008, 13:02
faktycznie masz racje nie zwrocilem uwage na grubosc...
posiada ktos jakis katalog z wymiarami zaworow?
Wsumie tak jak patrze to nie wyszlo by aż tak duzo hajsu na nowe zawory, dzies okolo 500zl-600zł
a tak dobrane zawory jak by oddalo sie jeszcze do przerobienia, żeby było na 2 albo 3 katy zrobione to wyjdzie tez taka kasa...
czarny - 21 Paź 2008, 17:50
dolotowy wylotowy
1,4 39,9-40,1 33,9-34,1
1,6 41,9-42,1 36,9-37,1
[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 16:52 ]
dolotowy wylotowy
1,4 -- 39,9-40,1 mm 33,9-34,1mm
1,6 -- 41,9-42,1 mm 36,9-37,1mm
Piesek - 21 Paź 2008, 21:02
a 1.8 cvh? może jakies dane na temat tych zaworow?
a1topgear - 22 Paź 2008, 15:07
Piesek- najwieksze zawory jakie da sie upchnac w glowicy CVH to 45mm, i najwiekszy Twoj bol jest w tym ze musisz przerobic gniazda...Wiecej sie nie da- te tylko wchodza w odpowiednich glowicach oczywiscie, bodaj 89SM6090 tych...(czyli Xr2i od 1989roku). W innych przy powiekszaniu kanalu przebijesz sie do plaszcza wodnego. I teraz najwazniejsze- zawory seryjne (szczegolnie wydechowe) w CVH sa tak duze ze i 1.9gti peugota i 2l pinto forda ma mniejsze...(bodaj w wydechowych sa tam 34,5mm). Reasumujac seryjny zawor wydechowy jest dostatecznie duzy, a nawet wiekszy niz potrzeba...Co do dostepnosci -da sie kupic na rynku wtornym bodaj zawory dolotowe 42,5mm, reszta to juz rozdzial na zamowienie u specjalistow... Da sie kupic tez zawory tytanowe do CVH i nie sa takie drogie, tyle ze musisz byc zdecydowany ze idzesz na calosc;) Co do samej zasadnosci stostowania wiekszych zaworow- najlepiej (w N/A w tym przypadku) jest zwiekszyc wielkosc zaworow dolotowych (do wyboru 42,5, 43,0 czy wspomniane 45,0mm) przy nie zmienionej srednicy zaworu wydechowego- to najlepsze rozwiazanie w tym silniku... Co do zrobienia glowicy- tanio sie tego niestety nie da i sama optymalizacja przeplywu, obrobka zaworow gniazd bodaj bez powiekszania kanalow to koszt 1600zl, bez materialow, za to z potwierdzona iloscia przeplywow...Tyle w temacie. (a co do zaworow- dlugosci Ci sie pop...)
PumaRST - 22 Paź 2008, 16:29
no i dlatego lepiej swapowac na 16v
Piesek - 22 Paź 2008, 17:13
Dzięki wielkie Tasior za info czyli generalnie przegladac ebay i patrzyc za zaworami albo kupic z burtonpower?
Puma już Ci mówię co kombinuje:
jak wiesz moja głowica 8v jest całkiem spoko (powiększone kanały i wypolerowane ssace, wydechowe, przyciete prowadnice, podwojne sprezynki zaworowe, mechaniczne popychacze, regulowane kolko, wiec do pelni szczescia brakuje ostry wałek i wieksze zawory jesli chodzi o glowice i mogę max cisnąć co można z ZVH) więc wsumie tyle co wpakowałem kasy w ten silnik to 2tyś jak wpakuje jeszcze w niego płaczu nie bedzie. W pozniejszym etapie kute tloki i korby i wywazanie calego dolu, plus tego taki ze zawsze mozna to przelozyc do zeteca turbo. Ogolem plan jest taki: zrobic najmocniejsze ZVH na swiecie (dlatego tez teraz na streetracingu pytani o ssacy) Wiem wiem wiem najpierw zrób jedno potem zacznij kombinowac z drugim
PumaRST - 22 Paź 2008, 17:31
najmocniejsze, to chyba wystarczy 350KM bo jakoś nie przypominam sobie żebym czytał o czymś mocniejszym.
I nie potrzeba do tego ITB. wystarczy dmuchnąć z 1,5 bara no moze 2 bary. a do tego przedewszystkim potrzeba zakucia oraz elektroniki.
a1topgear - 22 Paź 2008, 17:35
Na Burtonie nie dostaniesz wiekszych dolotowych niz 43mm i bodaj 37,75mm wydechowych, co do wiekszych niz te albo zamowienie w UK u ludzi robiacych tzw Big Valves Head, albo ebay. NIe wiem cz np w PL u Paradowskich by sie nie dalo zrobic zaworow pod wymiar, choc to nie bedzie tanie. Nie pamietam tez czy przypadkiem pod 43mm zawory mozna stosowac seryjnej wielkosci inserty-o ile mnie pamiec nie myli chyba tak:) Co do glowicy- w Twoim przypadku (a ciezki to przypadek:P) da sie zastosowac walek NewmanCams FORC/280/448T dedykowany pod 2.0 ZVH i mechaniczne popychacze, czyli wykorzystujacy potencjal tajli w Twej glowicy bez narazania zaworow na uszkodzenia (co mogloby miec miejsce jakbys zastosowal 285T2 Pipera, ktory nie jest dedykowany pod mechanike- inne katy ramp startowych i konczacych moglyby powodowac za duze obciazenia dla grzybka zaworu ktory normalnie jest hamowany przez hydraulike popychacza a nie przez odpowiedni ksztalt krzywki).
Piesek - 22 Paź 2008, 17:49
masz jakieś szczególniejsze dane na temat tego wałka? Może jakies dane techniczne o krzykwach itd? Ogółem jak coś będę robić wałek customowy u p. Świątka
czyli Tasior mówisz że nad zaworami niema co się duż spuszczać? Czyli 2 wyjścia skołować katalog zaworów i spróbować znaleć zawory wielkosci podane przez ciebie, albo dać tylko do zrobienia seryjne na 3 kąty?
a1topgear - 22 Paź 2008, 17:59
NIe nie mam danych tego wałka- inaczej nie szukałem;) Co do zaworów- Piesek- masz dwie możliwości polepszenia przepływu w Twojej głowicy - jeden przez przyśpieszenie, czyli większy boost, a drugi przez powiększenie dróg (kanałów) przepływu, a w skład tych wchodzą też zawory, nie?:> (nie wspomniałem słowem o optymalizacji, czyli zabawy w portingi, wygładzenia czy inne dupsy:) ) Reasumując- warto by sie było nad tym zastanowić jeśli a) nie chcesz sie bawić w 16v b) chcesz na tym co masz osiągnąć naprawde wysokie jak na tą konstrukcje moce
Piesek - 22 Paź 2008, 18:17
odpowiedz a i b jest prawidłowa
odpowiedz a przez najblizsze 3 lata nie realna
|
|