Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Problem przy przyśpieszaniu

Blady18 - 2 Lis 2008, 09:10
Temat postu: [MK4] Problem przy przyśpieszaniu
Witam.
Mój pierwszy post i od razu prośba o pomoc. Szukałem odpowiedzi na swoje pytanie, ale niestety bez rezultatu. Otóż mam Fiestę MK4 (1998) z silnikiem 1.25. Ostatnio zauważyłem następujący problem. Podczas przyśpieszania na 1,2 (czasami na 3) biegu i wciśniętym pedale gazu samochód przez 2, 3 sekundy w ogóle nie przyśpiesza, dopiero po chwili wszystko wraca do normy. Dodam, że dzieje się tak, kiedy silnik jest zimny. Oczywiście objawy te są nieregularne, ale męczące i trochę niebezpieczne. Proszę o poradę, gdzie szukać usterki.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

cradleoffilth - 2 Lis 2008, 17:17

Najlepiej poszukac na tym forum. Sam nie znam rozwiazania ale widzialem tego typu posty nieraz, wiec opcja szukaj i na pewno znajdziesz odpowiedz :) Mysle ze osoby ktore wiedza, nie lubia pisac tego samego po kilkanascie razy :)
Freeman - 2 Lis 2008, 17:37

Oj tak funkcja szukaj się kłania. Popatrz w mechanice poniżej twojego tematu masz podobne tematy.
Marcin - 2 Lis 2008, 17:53

niech kolega napisze jeszcze czy ma wersje z przepływką czy bez.
olo - 2 Lis 2008, 22:23

U mnie dokladnie to samo :( przy przyspeszaniu powyzej 2 tysiecy obrotow gaz deska brak reakcji po chwili zamulka i sie dopiero wkreca albo sie wkreca i nie przyspiesza :/ początkowo myslalem ze to moze przepływka ale nie mam jak tego sprawdzic :P nowa przeplywka w intercarsie 777zł HELLA po rabacie jakies 500 no ale nie do konca jestem pewny czy to to a wydac kaske i miec to samo zadna przyjemnosć. Jakies pomysły ? A moj silnik 1,4 zetec no i stożkowy filtr powietrza
Wa51oL - 4 Lis 2008, 14:26

Mam te same problemy ja poprzednicy jednak nie znalazłem odpowiedzi na forum, kuzyn podpowiada mi sterownik wtrysku.. co myslicie?
olo - 4 Lis 2008, 21:37

Tak wiec zapoznając sie z lektura wyodrebnilem wewntualne uszkodzenia ktore moga byc odpowiedzialne za dlawienie duszenie czy jak to tam zwał
1. Przeplywomierz i nieszczelna puszka filtra powietrza ( ewentualna wina stożka ze niby dobija przeplywke )
2. Jakis czujnik vss jeżeli cos przejezyczylem to przepraszam gdzie go znalezc i za co jest odpowiedzialny?
3. Kable świece mam nowe wiec wymienie i zobacze
4. Filt paliwa
5. Podobno elektroniczna przepustnica? Kto kolwiek wie co sie może tam popsuc prosze o wkład do tematu
6. Krokowiec
7. Czy możliwe ze uszkodzona jest listwa wtryskowa??
8. Czy możliwe jest ze cos nie tak ze sprzeglem badz ze skrzynia biegów?? Czy moga byc takie objawy??
9. Kolejne pytanie czy może byc to spowodowane rozpadem katalizatora??

Marcin - 4 Lis 2008, 21:48

olo napisał/a:
2. Jakis czujnik vss jeżeli cos przejezyczylem to przepraszam gdzie go znalezc i za co jest odpowiedzialny?

on raczej za zawisy obrotów odpowiada, nie ma nic do przyspieszania

olo napisał/a:
5. Podobno elektroniczna przepustnica? Kto kolwiek wie co sie może tam popsuc prosze o wkład do tematu

dopiero w mk6 takie coś jest

Radkalkin - 4 Lis 2008, 23:21

przeoczyłeś sondę lambda.
olo - 5 Lis 2008, 13:19

Czyli odpada nam czujnik VSS i elektroniczna przepustnica. Hmm co do lambdy to czy jak pada sonda to nie wzrasta poziom spalania ?? A tego nie zauwazylem. Czyli zostaje nam kolejnych 7 punktów ktore ewentualnie możemy jeszcze wyeliminować??
Czy podpiecie pod komputer wskaze ewentualny bład przepływki??

Marcin - 5 Lis 2008, 18:55

olo napisał/a:
Czy podpiecie pod komputer wskaze ewentualny bład przepływki??

może ale nie musi, błąd na pewno będzie jeśli nie będzie ona dostarczała żadnego sygnału lub sygnał nie będzie się zmieniał podczas pracy silnika.

sonde warto sprawdzić, przy diagnostyce komp. będzie widać na kompie czy działa lub samemu miernikiem, najlepiej analogowym

diodalodz - 5 Lis 2008, 19:53

umyjcie przepływkę a problem zniknie .
olo - 5 Lis 2008, 22:19

Ok jutro wyczyszczę przeplywke a moje pytanie jest takie czy można umyć przeplywke i krokowca w myjce ultradźwiękowej??
diodalodz - 5 Lis 2008, 22:43

nie
krokowca nie masz tylko zawór bocznikujący powietrze i on może i by to przetrzymal , przepływka nie da rady .
zwykły pistolet do ropowania benzyna ekstrakcyjna i trzeba wymontować rdzeń i umyć druciki delikatnym strumieniem .

olo - 13 Lis 2008, 22:21

Drodzy Koledzy prosze o dalsza pomoc
Dalsze zawieszki na 3 i 4 biegu
co dalej poniżej wypisalem co zrobilem sprawdzilem wymienilem
1. Przeplywomierz i nieszczelna puszka filtra powietrza ( ewentualna wina stożka ze niby dobija przeplywke ) <--- WYMIENIONY PRZEPLYWOMIERZ NA NOWY
2. Jakis czujnik vss jeżeli cos przejezyczylem to przepraszam gdzie go znalezc i za co jest odpowiedzialny? <-- NIE DOTYCZY TEMATU
3. Kable świece mam nowe wiec wymienie i zobacze <--- WYMIENIONE
4. Filt paliwa <--- WYMIENIONY
5. Podobno elektroniczna przepustnica? Kto kolwiek wie co sie może tam popsuc prosze o wkład do tematu <-- BRAK W TYM MODELU
6. Krokowiec <-- RACZEJ ODPADA
7. Czy możliwe ze uszkodzona jest listwa wtryskowa??
8. Czy możliwe jest ze cos nie tak ze sprzeglem badz ze skrzynia biegów?? Czy moga byc takie objawy??
9. Kolejne pytanie czy może byc to spowodowane rozpadem katalizatora??
10. SONDA LAMBDA???
11> Czujnik połozenia przepustnicy???

Marcin - 13 Lis 2008, 22:28

olo napisał/a:
7. Czy możliwe ze uszkodzona jest listwa wtryskowa??
8. Czy możliwe jest ze cos nie tak ze sprzeglem badz ze skrzynia biegów?? Czy moga byc takie objawy??

raczej to nie to

olo napisał/a:
9. Kolejne pytanie czy może byc to spowodowane rozpadem katalizatora??

miałbyś muła na górze, jakby się rozpadł i poprzytykał tłumik

olo napisał/a:
0. SONDA LAMBDA???

może być coś od niej jak jest uwalona lub już się zawiesza

olo napisał/a:
11> Czujnik połozenia przepustnicy???

działoby się to na każdym biegu, ale nie zaszkodzi sprawdzić ciągłości rezystancji

olo - 13 Lis 2008, 22:37

Jakie powinienem miec odczyty z lambdy na mierniku??
Marcin - 13 Lis 2008, 22:46

0,1 do 1V zmieniające się cały czas
k_myk - 13 Lis 2008, 22:50

olo napisał/a:
Jakie powinienem miec odczyty z lambdy na mierniku??


Olej lambdę... Ja bez lambdy 140 leciałem i nie było WIĘKSZYCH problemów <8> Poza tym, miałbyś nalot na świecach i róże wydechowej, nieco słabsze osiągi i przedewszystkim palił by Ci niesamowite ilości paliwa...

Pozdrawiam,
k_myk

olo - 13 Lis 2008, 23:38

Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??

k_myk - 14 Lis 2008, 00:08

olo napisał/a:
Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??


Co do odpowietrznika, to cośtam chyba jest :) Raczej bym nie upatrywał w tym przyczyny. Miałem taki objaw, ale poza efektami dźwiękowymi na stacji benzynacji nie działo sie nic złego :)

Pozdrawiam,
k_myk

diodalodz - 14 Lis 2008, 01:53

a ja tak . Pojeździj 1 dzień z lekko odkręconym korkiem to się dowiesz . miałem mazde 323 która szarpała czasami 5 zakładów ją wywaliło. wynienili furę części a ja trafiłem :)
uciu - 14 Lis 2008, 08:19

olo napisał/a:
Tak sobie siedze i dumam i wydaumalem jeszcze jedna rzecz.
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??


Musi mieć odpowietrzenie, bez niego pompa by się zajechała

olo - 14 Lis 2008, 11:28

Mam Pytanko jeszcze jakie odczyty powinny byc z czujnika położenia przepustnicy i na których pinach to mierzyć?

Kolejne pytanko czy przy tego typu ewentualnych wymianach i blędach odlanczac akumulator dla zresetowania ustawień??

uciu - 14 Lis 2008, 12:16

olo napisał/a:
Mam Pytanko jeszcze jakie odczyty powinny byc z czujnika położenia przepustnicy i na których pinach to mierzyć?

Kolejne pytanko czy przy tego typu ewentualnych wymianach i blędach odlanczac akumulator dla zresetowania ustawień??


Sprawdzasz omomierzem jak zwykły potencjometr, między dwoma zewnętrznymi kabelkami nie może być 0 na omomierzu a między środkowym a dowolnym z zewnątrz musi się płynnie zmieniać opór podczas regulacji, jeśli czujnik jest walnięty to po wymianie reset wskazany

Marcin - 14 Lis 2008, 18:25

uciu napisał/a:
jeśli czujnik jest walnięty to po wymianie reset wskazany

samo się dostosuje, żadnych resetów nie trzeba robić.

Freeman - 14 Lis 2008, 20:57

olo napisał/a:
Mozliwe ze pada pompa paliwa?
Pytanie kolejne czy zbiornik paliwa ma odpowietrznik bo jak otwieram korek bo dosc intensywnej jezdzie zasysa go i syczy tak jak by sie podcisnienie tworzylo.
Może miec to jakis wpływ ??
Możliwe
olo - 15 Lis 2008, 10:39

To zainwestuje jeszcze w lambde :) i sprawdze czujnik polozenia przepustnicy :)
Ps w którym miejscu jest odpowietrznik zbiornika??
I jak sie dostać do pompy paliwa ??

Marcin - 15 Lis 2008, 10:48

olo napisał/a:
To zainwestuje jeszcze w lambde :) i sprawdze czujnik polozenia przepustnicy :)

a sprawdziłeś je? byłeś chociaż raz na diagnostyce komputerowej jak sam nie potrafisz znaleźć przyczyny? wymienisz pół samochodu i będzie dalej to samo... rób jak chcesz

matrix88 - 29 Lis 2008, 09:03

ja mam tez sam problem z samochodem do tego cos stuka mi w zaworach lub w wale
olo - 17 Gru 2008, 18:12

Powrót do tematu> wymieniłem przepływkę w i problem się zmniejszył wyczyściłem filtr powietrza zgodnie z zaleceniami K&N ale teraz samochód po nagrzaniu robi się muł i pali straszne ilości 15-20 litrów na 100 KM rozumiem ze robię krótkie dystanse i ze jest zimno ale bez przesady :) i znowu delikatnie go zamula obroty jałowe w okolicach 1000. Co dalej może być przyczyna ?? samochodu nie oddam na komputer bo zdzierają u nas okrutnie!1 jakies sugestie ?? Lambda ?? czy może jeszcze coś innego ?? jakie są objawy agonii pompy paliwa ??
awilk - 17 Gru 2008, 19:28

A moze elektrozawor/zawor egr?? Na spalanie tez by to wplywalo aczkolwiek watpie zeby az tak bardzo. Przy takich wydatkach jakie juz miales a mozesz miec jeszcze wieksze wolalbym jednak wydac nawet to 100zl na diagnostyke.

[ Dodano: Sro Gru 17, 2008 19:29 ]
Jak spalanie wzroslo po wymianie przeplywki to bym sie nad nia powaznie zastanowil czy jest dobra.

Miły - 17 Gru 2008, 19:31

może kompa zresetuj??
Marcin - 17 Gru 2008, 19:44

spalisz następne hektolitry paliwa i w końcu się opamiętasz, że za tą kase można było zrobić diagnostykę :fox: ale jak nie chcesz to Twoja sprawa, szukaj sam, miernik w łape i lecisz po kolei po czujnikach czy mają takie parametry jak powinny być, sprawdź jako pierwszy czujnik temp. w puszcze od filtra pow.

Miły napisał/a:
może kompa zresetuj??

ja nawet z 10 razy bym zaproponował... :rotfl:

diodalodz - 18 Gru 2008, 01:54

a po odpięciu "nowej " przepływki też jest mułowaty ??? nie zaczyna kopcić na czarno . niestety większość przepływek z chin nie działa .
matrix88 - 18 Gru 2008, 09:13

ja mailem porostu silnik zarznięty i tle koleś co mi sprzedał fiestę zrobił mnie na szaro zobacz czy nie masz pokrzywionego walu
olo - 18 Gru 2008, 20:33

Tak wiec po przestudiowaniu dość intensywnie tematów na podobny temat wymienie jeszcze sonde lambda tzn mam nowa i jutro wykrece stara zeby nowej nie uzywać podlacze ja do miernika i i bede podgrzewal opalarka slyszalem ze tak można szamanskim sposobem to sprawdzic i zobacze jakie odczyty przy nowej i pozniej zabieg taki sam sprawdze przy starej ( oscyloskopu nie posiadam ) jeżeli moja teoria jest błedna wyprostujcie mnie :P czujnik powietrza sprawdzilem w podobny sposob podlaczylem pod miernik i dmuchalem cieplym powietrzem zmiany byly widoczne na mierniku wiec chyba działa. Jeżeli to nie lambda pojade na diagnostyke. Co do przeplywki fakt jest tzn chyba włoska ale wiadomo pewnie chinska :P a co ztym wałem co to za teoria z pokrzywionym walem jakie sa tego efekty?? czy przypadkiem nie powinnien sie silnik przycierac przy krzywym wale??
Marcin - 18 Gru 2008, 20:52

olo napisał/a:
jutro wykrece stara zeby nowej nie uzywać podlacze ja do miernika i i bede podgrzewal opalarka slyszalem ze tak można szamanskim sposobem to sprawdzic i zobacze jakie odczyty przy nowej i pozniej zabieg taki sam sprawdze przy starej ( oscyloskopu nie posiadam ) jeżeli moja teoria jest błedna wyprostujcie mnie

nie wiem gdzie takie rzeczy wyczytałeś :rotfl:

diodalodz - 18 Gru 2008, 21:17

hm ja nie mowie tak i nie mówie nie choć teoria jest z lekka nie oparta na faktach .
Sonda lambda to dwa metale połączone ostrzami . Jeśli po jednej stronie metalu (w rurze wydechowej) jest tyle samo tlenu co po za rurą ( część z której wychodzi przewód) różnica potencjalu między jedną stroną a drugą jest 0V .
Natomiast gdy w rurze jest dużo mniej powietrza niż poza nią wytwarza się napięcie na styku dwu metali i pojawia się różnica potencjału w naszym przypadku max 1 V .
Wiec moim zdaniem dmuchanie opalarką nie da zbytniego efektu gdyż nie pozbawisz powietrza tlenu tym bardziej nie odizolujesz jednej strony od drugiej .
Pamiętaj że część sond aby poprawnie działać potrzebuje zasilania grzałki (zazwyczaj 2 białe przewody) . gdy odłączysz zasilanie automatycznie tracisz odczyt sondy (choć nie zawsze) .

olo - 18 Gru 2008, 21:45

Dobra przyznaje się moja teoria jest błędna myślałem ze zadziała to jest ze ogrzewając jedna stronę to od strony wydechu da mi ta różnicę pomiędzy 0 - 1 V ale ok widzę ze to bardziej skomplikowana czynność czy jakoś można to inaczej sprawdzić?? bo chyba o to jeszcze nie pytałem :) ??

ps dziękuję chłopaki za wkład w temat :) a przy tym sporo się uczę

Marcin - 18 Gru 2008, 22:03

odpalasz silnik i wpinasz sie miernikiem w przewody sygnałowe i patrzysz jak zmienia się napięcie, powinno wahać się pomiędzy 0-1V, najlepszy jet do tego miernik analogowy, na cyfrowym też da rade to sprawdzić aczkolwiek odczyt jest kiepski i było pisane o tym nie raz.
diodalodz - 19 Gru 2008, 01:23

można wepnij woltomierz między przewody sygnałowe (prawdopodobnie szary i czarny nagrzej auto i na podłączonej !!!!!!!! sondzie lambda badaj napięcie . przy gwałtownym przyspieszaniu i odpuszczaniu gazu sonda raz pokarze blisko zera raz blisko 1 . Jeśli nie bedzie miała żadnych reakcji znasz jej los . tylko przed decyzją sprawdź czy dochodzi do niej zasilanie podgrzewania i czy grzejnik ma przejście (omomierzem) rzędu kilku om .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group