Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zapieczona sonda lambda

k_myk - 4 Lis 2008, 21:08
Temat postu: [MK3] Zapieczona sonda lambda
Jeśli auto z silnikiem 1.3 przepala ponad 12 litrów na setkę, to chyba delikatnie coś jest nie tak... old Chciałem wykręcić starą sondę zanim kupię nową, tak na wszelki wypadek, bo przecież i tak musiałbym to zrobić... i dÓpa... Skubana siedzi jak przyspawana, a miejsca na machanie kluczem w takim rozmiarze to za dużo tam nie ma... :|

Nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić... :yyy:

Pozdrawiam,
k_myk

mamuten - 4 Lis 2008, 21:13

a WD-40 nie próbowałeś albo pepsi :ok:
k_myk - 4 Lis 2008, 22:13

No właśnie WD mogę sobie w tym wypadku wasadzić W D***... Żebym z wysiłku miał bąka puścić to by nie poszło :-) Co do pepsi... Wiem, że działa jak nienajgorszy odrdzewiacz, ale wątpiłem w jej działanie penetrujące... Oczywiście spróbuję :hihihi: Butelka tego cuda i tak wyniesie mnie taniej niż wizyta u mechanika, który, znając specuf z warszafki, zażądają sobie za to pierdyliard pln...

Pozdrawiam,
k_myk

stasiek49 - 4 Lis 2008, 22:52

k_myk, dobry klucz oczkowy,młotek , chęci i sonda odkręcona,WD i kola nie pomoże ,tam jest uszczelka
Radkalkin - 4 Lis 2008, 23:19

taaa, po 15 latach i tak sparciała ;]
Daras84 - 4 Lis 2008, 23:47

dokladnie dobry klucz oczkowy i młotek a jak nie to dobra przedluzka ;)
megabajt - 5 Lis 2008, 00:39

Najpierw WD co by nic nie pourywać:D Potem wajcha i przedłużka z rury taka 60cm, pójśc na pewno pójdzie oby nie pękło:D
Przećwiczone na śrubach mocowania przegubów w piaście:D
Pozdrawiam

diodalodz - 5 Lis 2008, 01:56

hm najwyżej może się urwać i gwint zostanie w gnieździe , wtedy musisz kupić nowe gniazdo i wspawać . Niestety bardzo czesto w starszych autach tak się dzieje :( . Ale ja bym wcześniej sprawdził odczyt sondy zanim ją zamordujesz .
k_myk - 5 Lis 2008, 07:15

Hm... Z tą przedłużką to może być chyba problem... Z tego co pamiętam, to śruba jest tak ustawiona, że jedyna możliwość złapania jej kluczem, jednocześnie uniemożliwia użycie przedłużki... Ale będę jeszcze kombinował :hihihi:

Dioda, co masz na myśli, pisząc o odczytach? Kody błędów? Jak wróci do mnie lutownica to jeszcze raz się upewnię brzęczykiem, co tam auto marudzi... Oscyloskopu nie mam i mieć nie przewiduję... Zostaje miernik, ale, że niby jak ja mam się w nią wbić? Naciąć izolację na + i masie? Miejsca tam tyle, że prędzej chyba chłodnicę wykręcę... :yyy: Do speca też na analizę lambdy raczej się nie wybieram, bo aż się boję myśleć ile mi za to krzyknął... ;-(

Szkoda tylko, że jak kończę zajęcia to już ciemno... :|

Pozdrawiam,
k_myk

diodalodz - 5 Lis 2008, 12:09

możesz od biedy zmierzyć miernikiem na zakresie 2V . Tylko ilu przewodową masz lambde . jeśli 4 sygnał jest między szarym a czarnym ale tylko wtedy gdy pracuje grzałka czyli podłączone są 2 białe .
stafcio - 5 Lis 2008, 23:10

no, stary, musisz sie pomeczyc. niestety lambda pracuje w duzych temp i ma prawo sie przyspawac jak nie byla ruszana od lat. jak pisali wyzej. dobry oczkowy i albo rura jako przedluzka albo mlotek i musi pójsc.
k_myk - 5 Lis 2008, 23:42

Tak, sonda jest 4 przewodowa. Ale serio, mam obierać dwa przewody z izolacji? W sumie nie szkoda jej, bo prawie napewno jest dorąbana... Nie mam pojęcia co poza lambdą może wpływać na TAKIE spalanie...

W wolnej chwili zrobię test miernikiem + brzęczykiem i wezmę się za odkręcanie badziewia... Biorąc pod uwagę ogólny stan auta jaki zastałem po zakupie, to pewnie i ta lambda ma z 15 lat... :rotfl: Ale, powoli, do przodu i auto odzyskuje dawny blask :V:

Dzięki za podpowiedzi :)

Pozdrawiam,
k_myk

JoeMix - 6 Lis 2008, 08:12

Na sondzie powinna być kostka, więc do pomiarów nie trzeba ciąc izolacji tylko się wpiąć w kostkę,,, co do odkręcanie to klucz oczkowy, ale nie wielokątny tylko 6 kątny, taki co dokładnie przylega do śruby - i młotkiem go, albo się odkręci albo urwie - inaczej raczej nie dasz rady, ostatnio temat przerabiałem i konsultowałem się z kolegą ze szrotu który takich sond kilka w tygodniu odkręca.
ambientman - 6 Lis 2008, 09:30

mozesz jeszcze sprobowac plynem hamulcowym potraktowac gwint, ma lepsze wlasciwosci penetrujace niz wd40
Marcinowaty - 6 Lis 2008, 18:43

Proponuje użyć nafty. Pomogło jak wykręcałem zapieczoną świece z głowicy.
k_myk - 7 Lis 2008, 19:34

Zczytałem dziś błedy z komputera i zarówno na zgaszonym jak i pracującym silniku wyskoczyła lambda...

Założyłem oczkowego 22 pokombinowałem trochę i jak już zacząłem mieć dosyć tej sondy, przykopałem w klucz i sonda puściła :-) Jak to mówiął: "Jak rozum zawodzi przykopać przychodzi" :hihihi: Rurka jako przedłużka też by dała radę, ale akurat takiej pod ręką nie miałem :rotfl:

Aha... jeszcze jedno... Sonda chyba faktycznie miała 15 lat... :yyy:

Tak, btw... TA SONDA podejdzie?

Pozdrawiam,
k_myk

bidżej - 8 Lis 2008, 19:13

k_myk, powinna podejść. Ja mam ori Forda (NTK) i wygląda identycznie. W Fordach (zresztą w innych markach pewnie też) oprócz ilości przewodów ważny jest kolor i kształt wtyczki, w HCSach jest właśnie taki :ok:

tu masz fotkę dla potwierdzenia

k_myk - 9 Lis 2008, 00:18

Dzięki za odpowiedź :) Już ją zamówiłem :) W sumie też uważam, że nie powinno być większych problemów, a nawet jeśli to i tak nie wyczuję, która jest lepsza jakościowo...

Aha.. i jeszcze jedno... JAKI ŁADNY KOLEKTOR WYDECHOWY!! :yyy: Pozazdrościć :devil:

Pozdrawiam,
k_myk

bidżej - 9 Lis 2008, 21:52

k_myk, kolektor nówka bo przy próbie odkręcenia sondy okazało się że rura ma grubość puszki od pepsi i ukręca się razem z sondą :-P
k_myk - 10 Lis 2008, 01:56

bidżej86 napisał/a:
k_myk, kolektor nówka bo przy próbie odkręcenia sondy okazało się że rura ma grubość puszki od pepsi i ukręca się razem z sondą :-P


Na szczęscie, mój bedzie mógł sobie jeszcze spokojnie rdzewieć :-P

Pozdrawiam,
k_myk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group