|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Zagięta sonda lambda 
						
												 Marcinowaty - 10 Lis 2008,  11:55 Temat postu: [MK3] Zagięta sonda lambda Mam pytanko do mądrych głów. Czy taka sonda ma prawo dobrze działać. 
 
  
 
 
Dodam że autko zaczęło więcej palić, około 8l na 100km (głównie miasto i drogi gruntowe), no i rura wygląda tak:
 
  
 
 
Świece wyglądają normalnie i oleju nie wpierdziela.
												 Jose - 10 Lis 2008,  12:14
  Taka sonda prawdopodobnie nie działa. Kiedyś rozszabrowałem sondę z fiesty celem zaspokojenia ciekawości, co się znajduje w środku. Jest tam ceramiczny pręcik, który przy takim zgięciu pewnie się pokruszył.
 
Pozdr
												 Marcinowaty - 10 Lis 2008,  16:29
  http://www.allegro.pl/ite...sta_mondeo.html
 
 
Może być? Bo oryginał ze dwa razy więcej kosztuje..
												 bidżej - 10 Lis 2008,  16:54
  Marcinowaty, wygląda ok.
 
 
Poszukaj może jeszcze, ja swoją ori kupiłem za 20pln więcej od gościa który sprzedał fiestę zanim założył sondę.
												 Marcinowaty - 11 Lis 2008,  20:19
  "bidżej86"
 
 
Była jakaś zmiana po wymianie sondy?
												 bidżej - 11 Lis 2008,  20:32
  pewnie że była - silnik pracuje zupełnie inaczej, no i zszedłem ze spalaniem do 5-5,5l w trasie przy wcale nie lekkiej nodze...
												 Marcinowaty - 11 Lis 2008,  20:34
  A kasowałes kod usterki czy cos takiego?
												 bidżej - 11 Lis 2008,  20:43
  koniecznie!
												 Marcinowaty - 12 Lis 2008,  12:06
  Wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas czy trzeba kasować na kompie?
												 FreeHack - 12 Lis 2008,  12:37
  Odłączenie akumulatora(reset) spowoduje usunięcie kodu usterki:) Później poprawna adaptacja i zabieg zakończony.
												 Marcinowaty - 14 Lis 2008,  12:46
 
  	  | FreeHack napisał/a: | 	 		  | Później poprawna adaptacja i zabieg zakończony. | 	  
 
 
Na czym polega?
												 bidżej - 14 Lis 2008,  12:51
  Marcinowaty, kto szuka ten znajdzie        
												 uciu - 14 Lis 2008,  12:54
 
  	  | Marcinowaty napisał/a: | 	 		   	  | FreeHack napisał/a: | 	 		  | Później poprawna adaptacja i zabieg zakończony. | 	  
 
 
Na czym polega? | 	  
 
 
KLIK KLIK
												 Marcinowaty - 14 Gru 2008,  15:32
  Sonda już przyjechała, kosztowała mnie z wysyłką 110 zł. Wygląda na solidną   
												 borutka - 19 Gru 2008,  08:56
  Witam, posiadam Fiestę Flair 97/98 i nie wiem dlaczego od listopada zaczęła palić 10l/100km!! Przeczytałam, że sonda lambda może mieć z tym coś wspólnego    Jestem tym lekko przerażona bo to silnik 1.3! Wymieniłam świece, przewody wysokiego napięcia i masy, silniczek krokowy i spalanie spadło do 9 z hakiem.. Auto było również na komputerowej diagnostyce spalania. zastanawiam się co będzie kiedy przyjdą prawdziwe mrozy i ssane będzie chodziło dłużej. Będę wdzięczna za sugestie przyczyny takiego spalania i rady co jeszcze mogłabym sprawdzić. Nie gazuję, nie męczę go na zimnym silniku, biegi zmieniam prawidłowo, nie stoje w jakiś nadzwyczajnych korkach. Z góry dziękuję, pozdrawiam
												 bidżej - 19 Gru 2008,  10:21
  borutka, na spalanie może mieć wpływ właśnie sonda (do sprawdzenia) albo jeszcze czujnik temp silnika / powietrza zasysanego (chociaż nie wiem czy taki jest w Twoim silniku), ewentualnie samoadaptacja (też nie jestem pewien - nie pamiętam czy w endurach się robi)...
												 Marcinowaty - 23 Gru 2008,  12:26
 
            
 
 
 
 
Nowa już na miejscu:
 
 
 
 
Bardzo się zdziwiłem przy wymianie, bo bardzo szybko stara sonda "puściła". Po założeniu nowej, podpięciu aku (godzinę był rozłączony) nie było żadnego falowania obrotów i innych problemów. Także czy nastąpiła samoadaptacja? Przejechałem się kilka kilometrów i zauważyłem że auto jest elastyczniejsze i lepiej przyspiesza. Do tego nie chodzi na wolnych obrotach jak traktor (trzęsło kierownicą na wolnych).
												 draglukasz - 15 Gru 2011,  17:47
  MI przepaliła się rura kolektora prawie dookoła sondy lambda. Także ledwie co się sonda trzyma. Mam fiestę na części i akurat taka rura jest w bardzo dobrym stanie- będę podmieniał. Ale problem jest taki że w tej dobrej rurze nie było sondy lambda (silnik na gaźniku). Myśle że nie będzie problemem wspawać w rurę nakrętkę i zrobić otwór- tylko jaki gwint? jaka średnica? i czy ważne jest miejsce takiego otworu?
												 Stunt_Man - 15 Gru 2011,  18:14
  taką tulejke z gwintem na sonde kupisz w motoryzacyjnym albo u tłumikarzy za pare groszy
 
potem tylko dziurka, sparka i gotowe
 
miejsce no chyba najlepiej tam gdzie oryginalnie    
												 draglukasz - 15 Gru 2011,  18:17
  aha- więc zwykła nakrętka nie będzie rozumiem. poszukam więc tej tulejki.
 
puki co dzięki za odpowiedź
												 jackrzec - 16 Gru 2011,  07:56
  draglukasz, rura od wersji z gaźnikiem nie pasuje.
												 bidżej - 16 Gru 2011,  08:03
  otóż to, ma inną długość bo w wersji z gaźnikiem nie ma kata
												 draglukasz - 16 Gru 2011,  16:44
  Panowie macie racje...
 
chyba nic z tego.
 
Co zauważyłem to w tym miejscu gdzie sonda wchodzi już w pojedynczą w rure w okolicach rozrusznika (moze troche niżej)- w fieście z gaźnikiem są 2 rury i dopiero pod miską się schodzą w jedną...
 
pewnie trzeba kupić nową...
												 
					 | 
				 
			 
		 |