|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Co to są za rurki nad kolektorem wylotowym?
Carnival TDi - 5 Gru 2008, 18:25 Temat postu: [MK3] Co to są za rurki nad kolektorem wylotowym? mam pytanko. czy moze ktos wie co to sa za rurki w fiscie nad kolektorem wylotowym przy swiecach?
w mojej fiescinie tego niema, dlaczego?
macie to na zdjeciu i dodam ze ta fiesta na foto to automat z silnikiem 1.3i
FOTO -> http://www.img.galeria.ul.../7a13013f7d.jpg
odyniec - 5 Gru 2008, 19:04
jakaś tam recylkulacja spralin. Tylko w 1.3 występowała. Najlepiej wyciąć i zaspawać dziury.
sowa - 5 Gru 2008, 19:05
recylkulacja spalin... jedna z chwilowych wydumek forda dla kosiarek dla monowtrysku
[ Dodano: Pią Gru 05, 2008 18:07 ]
Odi ucho sobie zaspawaj
Jest, jesc nie woła, wiec niech będzie w niczym nie przeszkadza. Tylko pilnowac by przewwody WN ich nie dotykały
stafcio - 5 Gru 2008, 20:58
Carnival TDi napisał/a: | a po co niby te ustrojstwo? |
chodzi o to aby spalając mieszankę z domieszką mieszanki już spalonej spalić jak najwięcej szkodliwych substancji.
tu masz info jak to jest w Scani realizowane. wiadomo ze obecnie produkowany egr jest nowoczesniejszy ale chodzi o to samo:
Scania EGR
Dzięki systemowi Scania EGR, substancje szkodliwe są neutralizowane u źródła - w komorze spalania. Nie musisz dodawać żadnych substancji.
Część spalin jest schładzana i zawracana do silnika w celu obniżenia temperatury spalania. (Niższa temperatura spalania skutkuje mniejszą emisją tlenków azotu, natomiast wysokie ciśnienie wtrysku ogranicza ilość cząstek stałych).
Scania EGR efektywnie redukuje emisje substancji szkodliwych w spalinach we wszystkich warunkach, zarówno na autostradzie podczas przewozów długodystansowych, jak i podczas przewozów w zatłoczonym ruchu miejskim. Dzięki temu układ Scania EGR stanowi idealne rozwiązanie, przykładowo dla autobusów miejskich i miejskich pojazdów dystrybucyjnych.
Scania EGR pozwala również ograniczyć masę, uprościć konstrukcję oraz wygospodarować przestrzeń pod większe zbiorniki paliwa.
|
|