Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [Mk5] Proba resetu kompa i niestety problemy :(

awilk - 12 Gru 2008, 16:07
Temat postu: [Mk5] Proba resetu kompa i niestety problemy :(
Witam.
Dzisiaj z braku lepszego zajecia postanowilem zrobic sobie reset kompa w samochodziku :) Klemy odlaczylem, poczekalem jakies 5 min zwarlem je na chwile, znowu minelo 5-10 minut. Podlaczylem je spowrotem i jako ze akurat byla pora obiadowa to poszedlem sobie zjesc. Po jakichs 20 min wracam odpalam samochod i nic sie ciekawego nie dzieje, obroty w normie, brak ich skoku (ustawiania). Zdziwiony ze reset kompa sie jednak nie odbyl wszedlem w tryb diagnostyczny licznika a tam stare kody bledow (przy resecie nie powinny sie skasowac??) plus niestety jeden nowy: B1201 Fuel Sender Circuit Failure, moze mi to ktos na normalny polski przetlumaczyc i powiedziec co zle zrobilem ze reset sie nie odbyl?? Jedyne pocieszenie ze samochod chodzi normalnie, aczkolwiek nowe kody bledow dobrze nie wroza :/

[ Dodano: Pią Gru 12, 2008 16:23 ]
I jeszcze jedno pytanko, czy przy resecie kompa powinien sie rowniez zresetowac modul zamka centralnego?? Tzn czy samochod dalby sie otworzyc/zamknac z pilota po resecie kompa??

Marcin - 12 Gru 2008, 18:11

ogólnie rzecz biorąc wszelakie resety możesz sobie darować, jak masz błędy to coś jest tego przyczyną, jak ją usuniesz to i błędy się same usuną. do centralnego jest osobny sterownik, mi się jeszcze nie zdarzyło żeby zgubił kod kluczyka a nie raz miałem odłączone aku.
awilk - 12 Gru 2008, 19:07

Nie ma czegos takiego jak samoczynne kasowanie bledow DTC po naprawie. Raz zapamietany zostaje mimo usuniecia usterki. Gdzies mi sie obilo o uszy ze przy przeprowadzonym resecie kasowane sa kody bledow automatycznie ale prosilbym o potwierdzenie. Pozostale kody jakie mam to P0115- obwod czujnika temp silnika (nie dzialalo ogrzewanie- po wymianie licznika, ktory byl uszkodzony lub poprostu nie taki jak trzeba problem ustapil, kod zostal), drugi blad P9318- akumulator rozladowany - problem naprawiony kod zostal. Jedynie nie wiem co to jest o to: B1201 Fuel Sender Circuit Failurei tej sprawy nie ruszalem bo nie wiem co to jest wogole i wyszlo to dzisiaj po tym moim dziwnym resecie, predzej tego nie bylo.
Marcin - 12 Gru 2008, 19:29

awilk napisał/a:
Raz zapamietany zostaje mimo usuniecia usterki.

to miałbym ich kilkanaście :rotfl: a jest czysto :fox:

może w mk5 juz coś zostało grzebnięte, ale czy faktycznie błędy są to na diagnostyce wyjdzie, jakoś w to co trzyma licznik nie chce mi się w to wierzyć, może jest jakaś dodatkowa procedura żeby wyczyścić to co ma licznik... gdybam..

awilk - 12 Gru 2008, 19:40

Mk5 ma juz inny system sterowania silnikiem EECV stad te roznice. U ciebie co jest zepsute komp pokazuje na biezaco i z tego co pamietam po wlacz/wylacz zaplon pamiec jest kasowana a u mnie komp a nie licznik zapamietuje. Pomijajac sprawe obwodu czujnika temp ktora moze byc watpliwa to jednak z padnietym aku przez rok sie nie da jezdzic nie?? No a kod bledu jest nadal.
bidżej - 12 Gru 2008, 21:58

awilk, a jak jest z czujnikiem temp silnika? nie tak jak w moim HCSie w mk3, że oddzielny na zegary i do sterownika? bo jeśli tak, to poprawne wskazanie za zegarach wcale nie znaczy że czujnik temp silnika na sterownik jest ok :fox:
awilk - 13 Gru 2008, 11:34

Tak sa dwa czujniki. Dlatego pisalem ze moze to byc sprawa watpliwa ale blad rozladowania aku siedzi w pamieci od roku czasu bo faktycznie byl aku padniety ale po naladowaniu blad nie zniknal a samochod rok jezdzi juz bez problemu. A co do czujnika temp to tez dokladnie nie chodzilo o niego tylko o jego obwod, do samego czujnika sa inne kody bledow, najprawdopodobniej cos w liczniku padlo i zaklocal sygnal bo po wymianie licznika ogrzewanie zaczelo mi znowu dzialac a predzej nie dzialalo.
bidżej - 13 Gru 2008, 16:06

awilk, co prawda nie znam się na mk5, ale biorąc pod uwagę to
Cytat:
A co do czujnika temp to tez dokladnie nie chodzilo o niego tylko o jego obwod, do samego czujnika sa inne kody bledow, najprawdopodobniej cos w liczniku padlo

i to co pisałem w shoutboxie, może Fuel Sender Circuit Failure to ta sama usterka, tyle że odnośnie wskaźnika paliwa - po prostu padły oba wskaźniki w poprzednich zegarach?

Marcin - 13 Gru 2008, 16:23

awilk napisał/a:
najprawdopodobniej cos w liczniku padlo i zaklocal sygnal bo po wymianie licznika ogrzewanie zaczelo mi znowu dzialac a predzej nie dzialalo.

z kimś kiedyś na ten temat rozmawiałem... może z Tobą :fox: bo licznik praktycznie nie ma nic do ogrzewania, po za tym że na jego złączce jest mostkowane zasilanie podawane na panel od ogrzewania i tyle.

awilk napisał/a:
Mk5 ma juz inny system sterowania silnikiem EECV stad te roznice.

podaj źródło tej informacji, bo szukałem i nic na ten temat nie znalazłem, a mk5 jest liftingiem mk4 więc wątpie, że ford coś więcej zmieniał.

w liczniku masz prawdopodobnie podgląd tego co ecu wypluwa, chyba że sam licznik ma swoje diagnozowanie, bo w sumie nigdzie nie znalazłem bezpośredniego połączenia licznika do ecu.

awilk - 13 Gru 2008, 17:12

bidżej86, to nie moze byc spowodowane poprzednimi zegarami bo ten blad z fuel sender to sie pojawil wczoraj po resecie a licznik to byl wymieniany z rok temu, co najlepsze wskaznik paliwa pokazuje tyle samo co przed resetem takze wyglada na to ze wszystko dziala a blad byl albo chwilowy albo wirtualny ze tak powiem. Chyba ze wskaznik mnie zaskoczy i juz na tym jednym miejscu zechce zostac ale moze nie :)
Marcin napisał/a:
z kimś kiedyś na ten temat rozmawiałem... może z Tobą bo licznik praktycznie nie ma nic do ogrzewania, po za tym że na jego złączce jest mostkowane zasilanie podawane na panel od ogrzewania i tyle.

Zgadza sie, ze mna rozmawiales na ten temat, goraca dyskusja byla nawet i widze ze nadal nie dales sie do tego przekonac :-P Niby niemozliwe a jednak tak bylo. Z tym ze przychylam sie do tego co miedzy innymi wyszlo z naszej dyskusji wtedy ze to raczej nie byla wina typu licznika a jego awaria, ktora zaklocala sygnal z czujnika temp.
Marcin napisał/a:
podaj źródło tej informacji, bo szukałem i nic na ten temat nie znalazłem, a mk5 jest liftingiem mk4 więc wątpie, że ford coś więcej zmieniał.

NIe jestem w stanie podac ci konkretnego zrodla. Tak dla przykladu, czytalem troche twoich postow kiedys bo ciekawe rzeczy nie raz piszesz i sam twoj samochod, chociaz jest to jeszcze Mk4 jest dowodem dokonywania zmian w systemie sterowania - wywalenie przeplywki i czujnika temp - co nie obylo sie napewno bez ingerencji w kompa. A zeby wprowadzic tryb diagnostyczny w liczniku to tez kilka kabelkow nie wystarczylo zeby to dzialalo tylko musieli zmienic wogole ecu na inny. A co do kodow bledow to ty jak jedziesz na diagnostyke to wyskakuja kody dtc czy innaczej to jest w mk4?? Mnie uczyli na polibudzie ze kody dtc sa pamietane przez komp no i przyklad mam u siebie. Ciezko mi powiedziec czy to licznik diagnozuje ale watpie w to, raczej czyta z ecu. Nie wiem jakie i skad masz schematy ale to co ja mam w "Sam naprawiam Mk4" to takie pogladowe raczej sa takze bym nie przesadzal o polaczeniach.
A tak wogole to pomoglbys cos zrobic z tym a nie sie czepiasz caly czas :-P

Marcin - 13 Gru 2008, 18:32

co do tego ogrzewania musiałbym jeszcze raz przegrzebać schematy, a w tej chwili nie mam na to czasu...

awilk napisał/a:
wywalenie przeplywki i czujnika temp - co nie obylo sie napewno bez ingerencji w kompa

jak dla mnie wystarczy inny program, za duże koszty na diametralną zmianę ecu

awilk napisał/a:
A co do kodow bledow to ty jak jedziesz na diagnostyke to wyskakuja kody dtc czy innaczej to jest w mk4??

kumpel ma kabelek i oprogramowanie i ja póki co nie miałem żadnych błędów, ale jest to standard obd2 wiec postać dct jest i albo jest bezpośrednio odczytywana albo już przez program przerabiana na konkretny tekst.

mam licznik z mk5, który czeka na mój wolny czas i wyląduje u mnie. jak w końcu będę miał czas to go obadam dokładnie co ma na wtyczce, aczkolwiek mam rozpiske jak go zaadoptować do mk4.

awilk napisał/a:
A tak wogole to pomoglbys cos zrobic z tym a nie sie czepiasz caly czas

tam się od razu czepiam, jak nie jestem pewien tego co doradzam to siedze cicho i gdybam :-P

awilk - 13 Gru 2008, 19:15

Pomijajac juz sprawy kto ma racje i na ile, pomoglby ktos z tymi moimi problemami?? Bo tak zasadniczo to sobie tak gadamy a samochod jak stal tak w takim samym stanie stoi ;-(
Marcin jakbys mogl to podeslij schematy do mk5 na maila andrzej.wilk@onet.eu :)

[ Dodano: Wto Gru 16, 2008 22:28 ]
Problemu jak dotad nie rozwiazalem ale za to doksztalcilem sie teoretycznie i postanowilem sie tym troche podzielic:) Udalo mi sie dostac ksiazke WKŁ Pokładowe systemy diagnostyki pojazdow samochodowych w ktorej opisywany jest system OBDII a jako ze moja fiesta jest z 2001 roku takze prawnie musi spelniac normy tego systemu. Do jakichs informacji typowo fordowskich nie udalo mi sie dostac niestety :/ Jezeli ktos by posiadal akurat ta ksiazke to bede tez strony podawal. Str 158: wyszczegolnione 4 stopnie aktywacji systemu: sprawnosci, alert 1 stopnia (wystapienie jakiegos uszkodzenia - zapamietanie kodu bledu oczekujacego), alert drugiego stopnia (znowu wykryto uszkodzenie - zapamietanie kodu bledu zarejestrowanego), awaria. Pisza tam tez o tym ze przejscie pomiedzy poszczegolnymi stopniami jest mozliwe bez jakiejsc tam naprawy rzeczywistej ale po pewnej ilosci cykli poprawnej pracy ale kody bledow sa mimo to zapamietywane. Dodatkowo pisza tam ze jezeli brak jest zapamietanych bledow w systemie to po wlaczeniu zaplonu pali sie kontrolka MIL (uszkodzenie silnika) - u mnie sa bledy to nie swieci :(
Str 157: Cyt. "Za stan sprawności uwaza sie.... po skasowaniu informacji diagnostycznych zarejestrowanych w sytemie za pomoca czytnika OBDII lub zresetowaniu systemu za pomoca odlaczenia akumulatora". I tu pojawia sie pytanie dlaczego moj komp sie nie zresetowal, i sa dwa wyjscia: Nadal sa uszkodzenia - prawie nierealne zwazywszy na naladowany akumulator; i drugie na stronie 317 pisza: Ze po podlaczeniu urzadzenia diagnostycznego jest mozliwe wybranie trybu "Żadanie resetu" a w nim do wyboru:
- zawsze podczas pierwszego połączenia z pojazdem (dziwne)
- po odlaczeniu zasilania
- po chwilowym przerwaniu napiecia zasilania
Aczkolwiek nie wiem po co predzej by pisali ze to jest mozliwe poprzez odlaczenie zasilania jezeli poprzez odpowiednie ustawienie jednak by to nie bylo mozliwe takze reset przez odlaczenie akumulatora jest chyba caly czas mozliwy.
Mam nadzieje ze komus sie to do czegos przyda, np do pomocy w moim przypadku :)
Moim jedynym pomyslem po tych informacjach jest kolejna proba resetu kompa (moze trzeba zaplon wlaczyc zeby uklad podtrzymujacy kompa sie rozladowal??).
Jezeli by ktos chcial to moge zrobic skan kodow DTC ale sa to tylko kody narzucone przez OBDII, nie ma specyficznych fordowskich. Ogolnie polecam ta ksiazke o diagnostyce, bardzo ciekawa, narazie tylko przegladnalem.
I mam takie marzenie jeszcze ze moze ktos mi pomoze :)

Marcin - 16 Gru 2008, 22:36

up, bo nie widać...
diodalodz - 17 Gru 2008, 12:16

nie skasujesz już większości pamięci w nowych kompach bo informacje o błędach przechowywane są w epromie . Połowa opli po 2000 roku mimo naprawienia przyczyny chodzi nadal w trybie awaryjnym do momentu wykasowania pamięci błędów z kompa .
Podam ci przykład . Corsa 1.2 ecotec włączasz silnik i z finezją odpinasz czujnik temp silnika - reakcja auta włączenie wentylatora na max na chłodnicy non stop . podłączysz czujniki kilka razy odpalisz mimo to wentylator cały czas chodzi . Są stosowane np takie systemy że po 30 rozruchu silnika w poprawny sposób informacje przestają być błędem a stają się zdarzeniem i mimo bycia w kompie przywraca się normalny tryb pracy .

awilk - 22 Gru 2008, 19:46

Dzieki za info diodalodz
diodalodz napisał/a:
Są stosowane np takie systemy że po 30 rozruchu silnika w poprawny sposób informacje przestają być błędem a stają się zdarzeniem i mimo bycia w kompie przywraca się normalny tryb pracy

Czytalem o tym, doksztalcam sie :)
Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu zniknal mi kod bledu B1201 Fuel Sender Circuit Failure. Znowu ponowilem probe resetu kompa tym razem z bawieniem sie zaplonem. Szkoda tylko ze nie sprawdzilem predzej czy tamten blad dalej byl to bylbym pewny kiedy zniknal :| Jest jeszcze mozliwosc ze ten blad byl bledem oczekujacym i po pewnej ilosci cykli poprawnych mogl zostac skasowany. Pozostale dwa bledy jak byly tak sa dalej ;-|
Duzo niewiadomych a brak konkretnych odpowiedzi ;-(

diodalodz - 23 Gru 2008, 00:01

wypisz kolejno błędy które są tylko bez komentarzy a ja pomyślę w wolnej chwili.
awilk - 23 Gru 2008, 10:49

P0115, P9318

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 17:48 ]
Dzisiaj przyszedl do mnie moj nowy nabytek: Interfejs na ELM 327, mialem problemy z wystartowaniem z tym ale ostatecznie udalo mi sie to odpalic przez EasyOBD II, ktory ku mojemu zdziwieniu nie wykryl zadnych bledow. Jakies propozycje?? Moze jakis lepszy program polecacie??

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 22:31 ]
Przetestowalem tez ten ELM327 na PCMSCAN, wszystko ladnie chodzi, komunikacja jak trzeba, wszystko sczytuje ale zadnych bledow nie widzi. Zaczynam miec pewne objekcje do tej diagnostyki w liczniku, czytalem opinie urzytkownikow ze ELM 327 bardzo dobrze wspolpracuje z PCMSCAN i odczytywali i kasowali tym bledy we fiescie. Moze licznik ma jakas swoja wlasna pamiec i ELM327 nie ma do niej dostepu a kodu w kompie juz nie ma, brak juz mi pomyslow. Potrzebuje teraz jakis samochod z zepsuta elektronika coby bylo sie czym pobawic, ewentualnie ze swojego cos wymontuje :-P

diodalodz - 31 Gru 2008, 01:54

odepnij czujnik poł przepustnicy odpal auto przegazuj pojawi się kontrolka na desce weź wtedy ELM i podłącz .
Jeśli używasz pcmscan to musisz najpierw połączyć się z autem .
Potem wejść w kody błędów i czytaj kody . Jeśli zobaczysz tam błąd czujnika to znaczy że interfejs działa poprawnie . ELM to niestety lipa i nie czyta niektórych aut . Ale akurat zetec`a czyta nieźle .
P0115 - to błąd czujnika temperatury silnika (płynu chlodzącego) 36k ohm przy 15stopniach C

a P9318 to bląd czujnika prędkości .

awilk - 31 Gru 2008, 15:44

diodalodz napisał/a:
ELM to niestety lipa i nie czyta niektórych aut
mogl kolega predzej dac znac :-P W razie czego jakby ten ELM nie chcial dzialac to oprocz zapamietania bledu po podlaczeniu czujnika przepustnicy beda jakies problemy czy nie??

[ Dodano: Sro Gru 31, 2008 15:54 ]
diodalodz napisał/a:
a P9318 to bląd czujnika prędkości
a mi to jakis czas temu przetlumaczono na forum na niski poziom napiecia na akumulatorze. Ale juz mniejsza z tym, nie wiem dlaczego zostaly te bledy w liczniku, zakladam ze w kompie ich nie ma. Czujnik temp plynu dziala dobrze, po podpieciu do kompa pokazywal racjonalne wartosci i bylo widac ze samochod sie rozgrzewa takze jest ok. A to 9318 to jak by nie patrzec czy to od akumulatora czy czujnika predkosci to obydwa sprzety dzialaja ok.
A kolega diodalodz, siedzi zawodowo w diagnostyce?? Moze by powiedzial dlaczego na liczniku bledy sa a przez ELM nic nie pokazuje, o ile oczywiscie ELM dobrze chodzi, co sprawdze powodujac blad jak kolega pisal tylko niech potwierdzi ze klopotow nie bedzie jak nie zadziala:)

diodalodz - 31 Gru 2008, 19:28

nie będzie . Najlepiej odpiąć czujnik temperatury powietrza zasysanego . pojawi się odrazu błąd . a co do licznika to pytaj Forda o to dlaczego tam siedzą nadal . ja nie używam licznika do diagnozowania tylko interfejsy .
awilk - 17 Sty 2009, 09:12

Ostatecznie wyszlo tak ze nie powodowalem bledow na swoim samochodzie, dorwalem opla movano z 2002 roku z bledem od swiec żarowych. Blad dal sie odczytac ale zadnych innych parametrow sie nie dalo odczytac i bledu tez nie skasowalem. Tak to wygladalo jakby samochod nie mial jeszcze pelnej obslugi dla OBDII, wymagana dla diesli od 2003 czy 2004 roku.
monika79 - 30 Sty 2009, 15:42

A co mi poradzicie na palącą się kontrolkę airbag. zapaliła sie w mrozy które były nie tak dawno chociaż fiestka paliła bez problemu. da sie zrobić jakiś resecik czy tylko podłączenie kompa coś pomoże?
Marcin - 30 Sty 2009, 17:21

prawdopodobnie nie ma połączenia z którąś poduszką, ale wtedy z tego co pamiętam powinna mrugać, a nie palić się cały czas. Samemu resetu sterownika od poduszek się nie zrobi, ale jak się wyeliminuje przerwę w połączeniu kontrolka powinna zgasnąć i system będzie działał prawidłowo. Jak padł sterownik to już tylko serwis.
awilk - 30 Sty 2009, 17:29

Ostatnio rozbieralem swoj stary licznik i namierzylem w koncu kontrolke MIL na tablicy, jest ona na lewo kolo kontrolki od poduszek. Takie pytanko, swieci sie ona komus przez chwile po wlaczeniu zaplonu?? Bo teoretycznie powinna. Pytanie do wlascicieli mk5
DewREW - 19 Lip 2011, 17:26

a mnie dzisiaj wyskoczyl ten blad : O 9201 - Fuel Sender Circuit Failure. dziwne.. bo wszystko bylo ok. jedyen co robilem z samochodem to dzisiaj je podnosilem z prawej strony..
a co do b ledów. posiadam w swojej pameici równiez blad dtc DTC P0115 ENGINE COOLANT TEMPERATURE CIRCUIT. i chyab faktycznie byl on poprawny bo odkad posiadalem samochod nigdy nie slyszalem wentylatora.. ostatnio wymienilem czujnik temperatury. i zaraz po tmy jak auto pochodzilo 10 minut zalaczyl sie wentylator.. co ciekawe, blad mam do dzis, a co jeszcze ciekawsze, a martwiace mnie zarazem - to byl jedyny raz kiedy slyszalem wentylator. pierwszy i ostatni, teraz znow go nie slychac a wydaje mi sie ze jak wtedy wlaczyl sie po 10 minutach to po godiznie intensywnej jazdy w korku powinien rowniez. czy tonie dziwne? czujnik mogl sie zaraz spalic? : |


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group