Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [mk3] firsta SWAP

michalck - 16 Gru 2008, 10:39
Temat postu: [mk3] firsta SWAP
Witam jak w temacie panowie interesuje mnie przekladka silnika gdyz moj sie skonczyl ;-| obecnie mam wsadzony 1.6 8v EFI 104km a moje pytanko dotyczy co myslicie na temat wymiany motoru, samochod jest typowym autem sluzacym do kjs-ow i nie wiem czy wstawic ten sam silnik czy moze cos innego bedzie sie lepiej spisywac? moze jakis 1.6 16v? nie mam pojecia prosilbym o rade kogos kto jest w temacie. No i oczywiscie jak wymienie na inny motor to prosilbym o info co po za silnikiem musze wymieniac: jakis komp, czy lapy pasuja, moze skrzynia inna. Z gory dzieki i pozdrawiam
stafcio - 16 Gru 2008, 11:23

rzuć okiem na mój temat wymiany silnika z 1,6 110hp na zetec 1,8.
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=60

nie wiem jak bedzie z przekladka na 1,6 16v. nie wiem ile sie te silniki roznia.
generalnie po moim doswiadczeniu wiem i polecam remont silnika a nie swap. chyba ze masz 100% pewnosc ze silnik na swapa jest w super stanie, nie bierze oleju, nie stukaja panewki, ma kompresje i tak dalej i tak dalej.

a dlaczego polecam remont?
a dlatego, ze nie musisz nic dorabiac do budy, nic spawac jakbys wsadzal inny silnik niz cvh, mniej wiecej wiesz co gdzie jest w tym silniku. poza tym nie bedziesz musial sie bawic z wiązką, z komputerem (sama robota wyjecia jest łatwa, ale połaczenie dwoch wiazek jak sa od roznych aut jest pracochlonne ale do zrobienia).

silnik cvh jest w miare oszczedny, łatwy w obsludze, malo kosztuja czesci i jest w miare niezawodny.

tutaj masz moj kosztorys jaki robilem jak chcialem przeprowadzic kapitalny remont cvh:

*obróbka głowicy kompletna z wymianą uszczelniaczy, prowadnic itp. - 500pln
*szlif cylindrów - 250pln
*szlif wału - 220pln
*szlifowanie koła zamachowego 250pln

do tego dojdą koszty nowych pierścieni jeżeli będą potrzebne i nowych panewek pewnie z 250pln

oczywiscie cena robocizny moze sie roznic od rejonu polski i warsztatu.


zastanów się, poczytaj moj temat i zdecyduj. pozdro,

aha, no i pochwal sie od razu jak bedziesz robil cokolwiek. zawsze jest milo czytac jak ktos siebie i auto męczy :D

michalck - 16 Gru 2008, 16:16

gora silnika juz rozebrana;)

PumaRST - 16 Gru 2008, 20:12

hej

co do silnika to najtaniej bedzie wyremontowac to co jest choc nie specjalnie jest to konkurencyjne auto w SuperOesach kieleckich w swojej klasie ale napewno bedzie to najtansza opcja i zarazem dobra baza do nauki.

Swoja drogą czy twoja fiesta jest czerwona z białą klatką?? jak tak to jest to pierwsza rajdówka zbudowana przez klubowicza naszego.

michalck - 17 Gru 2008, 16:49

tak to wlasnie ta fiesta;) jak ja kupilem to slychac bylo niewielkie granie zaworow a przez ostatni czas sie to nasililo do tego stopnia ze jak zyje nie slyszalem takiego zegotu z silnika brat go zalatwil do konca:/ i nie wiem w zasadzie co teraz robic czy wtawiac nowy motor czy odremontowac glowice bo w zasadzie tylko to jest do zrobienia.
Laskosz - 17 Gru 2008, 16:56

ja bym remontował :) wtedy zawsze wiesz co masz, ale jakby coś to mam silniczek malyna do sprzedania :)
PumaRST - 17 Gru 2008, 21:43

znaczy potrzeba ci szklanek i wałka bo nic wiecej sie nei psuje w tej głowicy oraz nowych uszczelniaczy. do tego możesz ja splanowac o 0,8mm i bedzie troszke mocniej
michalck - 17 Gru 2008, 22:23

walek nowy czy uzywke w dobrym stanie? jak ktos ma taki waleczek w dobrym stanie to prosilbym o priv
PumaRST - 17 Gru 2008, 22:44

bardzo cieżko kupić urzywany w dobrym stanie
michalck - 17 Gru 2008, 22:53

a orietuje sie ktos o cenie nowego?
MARIUSZ.B - 17 Gru 2008, 23:18

Fajny zestawik swoją drogą znajdziesz pewnie dużo taniej.
Tommur - 17 Gru 2008, 23:53

lub koło 500-600 ruville chyba. Pisz do szynszyla to ci powie :-)
diodalodz - 18 Gru 2008, 01:46

w ramach walki na przyszłość możesz odrazu po zakupie odesłać wałek do azotowania w andorii albo AMP paradowscy . Daje to jakąś gwarancję że bedziesz zmieniać same szklanki a nie komplet . jest to taki półśrodek . Wiem że ktoś w polsce jeszcze dorabia szklanki i robi się wtedy regulację płytkową ale nie wiem kto to opatentował , pozatym system jest nieco felerny bo te dorabiane szklanki bardziej obciążają rozrząd gdyż są nieco cięższe od oryginału .
na twoim miejscu zerwał bym głowice , rozmontował zawory sprawdził przylgnie i zawory ewentualnie zmienił i zbielił gniazda dotarł , nowe uszczelniacze ,planowanko jak proponuje Puma i o ile dół jest ok zabiegi przyniosą pozytywne następstwa . Wspominam o tym dlatego że jeśli bedziesz mial słabe zawory a doprężysz głowicę efekt może być mizerny .

michalck - 18 Gru 2008, 12:40

i tak bede cala glowice rozbieral ze wszystkiego lacznie z zaworami takze mysle ze jak robic to parzadnie
PumaRST - 18 Gru 2008, 15:24

po 1) dioda ma racje co do doprężenia i wpływu tego na silnik, ja nie ruszyłem dołu silnika a splanowałem głowe i bardzo szybko panweki na wale odmówiły posłuszeństwa. Żeby to robić trzeba mieć pewny dół silnika,

po 2) pomyśl odrazu o portingu głowicy (kanały a kolektory) daje to cąłkiem dobre efekty a można to zrobic samu czyli prawie bez kosztów. Dużo KM nie przybędzie ale cąłkiem sporo Nm jak na taki zabieg.

michalck - 18 Gru 2008, 16:38

co do dolu silnika to moge tylko przypuszczac ze jest ok bo przed awaria nie sprawdzalem cisnienia na cylindrach:/ co prawda w gornej parti cylindra nie ma prawie zadnego garbia takze cylinder nie jest wypracowany (tak mi sie wydaje) ale w jakim stanie sa pierscionki itd to nawet najstarsi rzymianie nie wiedza:( czyli dobrze by bylo rozebrac i dol?
PumaRST - 18 Gru 2008, 16:45

jesli chcesz zostać w klasie do 1600 i chcesz polatac spokojnie to takie rozwiązanie by było najlepsze
michalck - 18 Gru 2008, 16:47

ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki
PumaRST - 18 Gru 2008, 16:49

michalck napisał/a:
ja mam 19 lat i tak naprawde w sporcie motorowym dopiero zaczynam sie bawic takze mysle ze klasa do 1600 jest odpowiednia do nauki


lubie takie podejście :brawo: :brawo: :brawo:

to pomyśl nad dołem też a dla wykożystania mocy która sie tam pojawi można jeszcze zmienic skrzynie w przyszłości i jako auto do nauki jest to fajna opcja ;)) co prawda bedzie ci ciężko wygrywac z konkurencja ale z czasem kto wie

bigkris - 18 Gru 2008, 22:29

Mam pytanie troche z innej beczki. czy robiac swap-a na mocniejszy silnik czy moge wnosic o zmiane danych w dowodzie? i potem normalnie poruszac sie tym autem?
diodalodz - 19 Gru 2008, 01:34

możesz ale uprzednio musisz przejśc przegląd na stacji diagnostycznej a sam silnik musi być zamontowany na fabrycznych mocowaniach (nie mogą być przeprowadzone modyfikacje konstrukcji nośnej ) . Tyle tytułem prawa . W rzeczywistości nikt tych danych już nie zmienia i nie szanuje .
michalck - 19 Gru 2008, 13:36

a co myslicie o tym zestawie co wyslal MARIUSZ.B? puki co jestem nastawiony na niego tylko narazie jest niedostepny chyba ze opinie nie bede dobre to zostanie mi zlozenie seri
PumaRST - 20 Gru 2008, 21:00

ten zestaw to wałek do 1,6 8v Turbo a nie do N/A zapomnij o nim!!
michalck - 20 Gru 2008, 22:59

czyli raczej proponujesz serie?
PumaRST - 20 Gru 2008, 23:54

napewno nie ten kit.

zreszta jesli mam być szczery to wydaj różnice miedzy seria a tym kitem na kompletny remont silnika oraz na porting głowicy i wydech a wiecej zyskasz niz zakładając ostry wąłek nierobiąc korekty mapy. a jak ci cos z kupki zostanie poszukaj krótkiej skrzyni biegów.

bidżej - 21 Gru 2008, 00:25

bigkris, od dłuższego czasu silnik traktowany jest jako część/zespół wymienny...
michalck - 21 Gru 2008, 12:33

dobra nic wielkie dzieki tak bedzie trzeba zrobic :) na bierzaco bede informowal o postepach prac;) POZDRAWIAM
PumaRST - 21 Gru 2008, 14:27

michalck napisał/a:
dobra nic wielkie dzieki tak bedzie trzeba zrobic :) na bierzaco bede informowal o postepach prac;) POZDRAWIAM


to zrób fotki auta i opisz je w "Naszych Autach" a jak zaczniesz aktualizowac o remont to temat przniesiemy do "Projektów"

bigkris - 22 Gru 2008, 20:10

bidżej86 napisał/a:
bigkris, od dłuższego czasu silnik traktowany jest jako część/zespół wymienny...


jesli silnik jest o takich samych parametrach. a mnie chodzi i wieksza pojemnosc.

bidżej - 22 Gru 2008, 21:36

no to diodalodz powyżej napisał co i jak...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group