| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika - [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego
 
 Tommy - 19 Gru 2008,  09:30
 Temat postu: [MK4] Wysokie spalanie w 1.3 endura po wymianie krokowego
 Joł hoł hoł
 
 Pewna urocza dama zgłosiła się do mej skromnej osoby z prośbą o pomoc w następującej sprawie (nie, nie chodzi o smoka).
 
 Jej karoca po wymianie silnika krokowego zaczęła palić ok 10l/100km (wcześniej 6,5- 7,5)
 Poprzedni silnik krokowy systematycznie odmawiał współpracy (haniebnie zniżał poziom obrotów - konfident jeden).
 
 Fura była u magika na warsztacie i ten niestety nie wykrył żadnych ciekawostek (podpięcie do kompa, zczytanie błędów - wszystko ok) Silnik teraz pracuje normalnie, nie wyje, nie gaśnie. Chodzi jak ruska łada po kaukazie
 
 Macie jakiś pomysł co może być przyczyną takiego nieoczekiwanego zwrotu akcji w tej sielance? Czy endura daje się tak normalnie resetować jak każdy inny klekot?
 
 
 Od czasu jak mam czarną matową zbroję zamiast błyszczącej to jakoś mi ratowanie pięknych kobiet z łap wrednego smoka gorzej wychodzi..
 bidżej - 19 Gru 2008,  10:39
 
 proponuję odpowiedź w TYM temacie...
   Tommy - 19 Gru 2008,  11:07
 
 No sonda chyba raczej nie podchodzi bo diagnostyka pod kompem nic nie wykazała
 J@rek - 19 Gru 2008,  17:56
 
 Niech reset zrobi
   piterrulez - 19 Gru 2008,  19:34
 
 Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy
  Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km bidżej - 19 Gru 2008,  20:58
 
 piterrulez, albo masz tylko walnięty czujnik temperatury na deskę (mniej prawdopodobne), albo ciągle jeździsz na niedogrzanym silniku bo masz zacięty termostat (bardziej prawdopodobne) - i w takim wypadku nie ma się co dziwić że Ci ciągnie wachę jak smok :yyy:
 piterrulez - 19 Gru 2008,  21:00
 
 Czyli jak mozna to rozwiązać? który czujnik musze sprawdzić? bo sie kompletnie na tym nieznam jak narazie
  ) bidżej - 19 Gru 2008,  21:03
 
 poszukaj manuala o wymianie termostatu w mk3 albo znajdz "sam naprawiam" do mk4 - i tu i tu wszyściutko napisane bardzo pięknie, a sprawa ogólnie dość prosta i tania
   uciu - 19 Gru 2008,  21:08
 
 
  	  | piterrulez napisał/a: |  	  | Mam podobny problem. Ostatnio z obliczen spalanie wyszlo mi kolo 9.5l/100km. Mam MK4 r96. Nie wiem co moge zrobić. Nie wiem jak z sondą (jutro sprawdze) ale wiem ze na pewno coś chyba jest nie tak z czujnikiem temp. Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Normal. Czy to moze miec znaczny wplyw na spalanie? z tego postu z linka tak ktoś napisał. Pomocy  Dodam ze jeżdze tylko po mieście i nie na jaies duze odległości. Dziennie koło 20km | 
 
 Przy krótkich wypadach o tej porze roku spalanie na poziomie 9,5l w 1.3 nie jest moim zdaniem żadnym zaskoczeniem
 bidżej - 19 Gru 2008,  21:10
 
 
 ale to już nie jest normalne 	  | pietrrulez napisał/a: |  	  | Bo nigdy jeszcze mi nie wskoczyl na Normal a jedynie ledwo sie podnosi na poczatek obszaru Norma | 
 uciu - 19 Gru 2008,  21:11
 
 
  	  | bidżej86 napisał/a: |  	  | ale to już nie jest normalne | 
 
 popieram
 lis2006 - 20 Gru 2008,  01:46
 
 wymien czujnik temperatury ja miałem dokładnie tak samo u mnie, dochodziło delikatnie powyzej białego pola, zauwazyłem ze czujnik jest walniety dopiero jak kiedys wysiadłem w upalny dzien podczas gdy silnik pracował i wiatrak sie uruchomił (przy czym było na min temp na wskazniku);]
 
 wymieniłem czujnik i teraz jest ok
 
 a na niedogrzanym silniku zawsze pali wiecej, jesli jedziesz po nocy 3-4km i gasisz to nie ma co sie dziwic ze bedzie wiecej brał bo nawet sie dobrze nie rozgrzeje
 yacek _b - 20 Gru 2008,  08:57
 
 Koledzy a tak spytam , ile robicie kilosów na " jednym baku " np. do zapalenie się rezerwy przy jeździe w trasie ?
 Booby - 29 Maj 2010,  06:27
 Temat postu: Po wymianie silnika krokowego dużo pali.
 Jak w temacie.
 Na starym silniku krokowym palił 8.0-8.5, teraz na nowym 12.0-12.5.
 Co może być przyczyną?
 Dodam, że mechanik za wymianę i silnik wziął 150 PLN.
 Więc może założył jakieś dziadostwo?
 
 Sprawa się wyjaśniła.
 Zresetowałem komputer (po wymianie nie był resetowany).
 Teraz spalanie wyniosło mi 5.4 [l/100km] (80 km trasa, 20 km miasto).
 TSRules - 29 Maj 2010,  11:09
 
 Trochę żeś stary temat odkopał.
 150pln za silniczek to chyba używka, albo podróbka, albo ci przeczyścił i skasował se kaskę, tak czy siak raczej bym się nie cieszył bo problem raczej prędzej czy później wróci.
 Miły - 29 Maj 2010,  11:11
 
 TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze...
 Booby - 29 Maj 2010,  11:47
 
 Na pewno nie używka i na pewno nie przeczyścił...
 Może podróbka...
 Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny...
 TSRules - 29 Maj 2010,  13:40
 
 
  	  | Miły napisał/a: |  	  | TSRules, nie zawsze tańsze znaczy gorsze... | 
 
 No w tym przypadku nie warto oszczędzać
   
 
  	  | Booby napisał/a: |  	  | Ale póki co śmiga, i wynik jak dla mnie rewelacyjny... | 
 
 oby jak najdłużej
  a tym spalaniem to mk4 "dizla" pobiłeś, gratulacje   
 |  |