|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Mechanika - [MK3] Brak ciepłego powietrza z nawiewu mimo ze silnik jest
Kuleczka - 6 Sty 2009, 18:26 Temat postu: [MK3] Brak ciepłego powietrza z nawiewu mimo ze silnik jest witam. cos sie stalo z moja fiestką poniewaz dmucha mi zimnym powietrzem, mimo ze silnik bardzo szybko sie nagrzewa, po 15 min jazdy po miescie mam 3/4 wskaznika temperatury czyli prawie na czerwonym polu, i włącza sie dmuchawa ta co jest na chłodnicy, tak nawet latem sie rzadko zdarza, a kiedy przyloze reke do chlodnicy to jest zimna. cos mi to wyglada na to ze zamarzł plyn w chlodnicy.
chlopaki - co robić? czy jezdzić aż się rozgrzeje?
jakie sa konsekwencje jesli bede jezdzic wtedu kiedy mam max temperatury a chlodnica jest zimna a wiatrak lata jak głupi
awilk - 6 Sty 2009, 18:28
A moze termostat sie zepsul i nie puszcza?? Zagladnij do chlodnicy czy faktycznie zamarzlo
albert1991 - 6 Sty 2009, 18:28
Kuleczka, to jest termostat z tego co piszesz poprostu sie zawiesił wymien na nowy koszt 20 zł a npewno sie poprawi
awilk - 6 Sty 2009, 18:31
Po tych 15 min jazdy i zagrzaniu do czerwonego pola juz by ci odmarzl plyn w ukladzie. NO chyba ze pompe wody rozwalilo co jest dosyc prawdopodobne jezeli calkiem plyn zamarzl
Kuleczka - 6 Sty 2009, 18:34
ale nawet nie mam ciepłego nawiewu a to ze bedzie cieply nawiew chyba nie zalezy czy zawór chłodnicy jest zamkniety czy otwarty
albert1991 - 6 Sty 2009, 18:43
Kuleczka, a własnie ze zalezy nie ma odpowiedniego obiegu i nie puszcza Ci płynu na nagrzewnice
Kuleczka - 6 Sty 2009, 18:48
zawsze myslałam ze ten zawor jest tylko od chłodnicy, poniewaz zawsze mialam juz cieple powietrze po kilku minutach od uruchomienia silnika, a teraz nawet przy goracym silniku nie mam cieplego powietrza
a dodam ze ostatnio zalozyłam sobie karton na chlodnice zeby silnik sie szybciej nagrzewal, czy to moze miec wplyw na tą usterke?
albert1991 - 6 Sty 2009, 18:56
Kuleczka, nie kartonem nic nie popsujesz i nie zaszkodzisz silnikowi
bidżej - 6 Sty 2009, 21:31
Kuleczka, a masz w ogóle odpowiedni poziom płynu w zbiorniku?
Kuleczka - 6 Sty 2009, 21:46
pewnie że tak
Freeman - 6 Sty 2009, 21:55
Wychodzi na to, że masz zacięty termostat i on nie puszcza płynu na chłodnicę. Co do ogrzewania to nie wiem czy jest jakiś zawór, który puszcza po jakimś czasie płyn na nagrzewnicę. Zawsze myślałem, że na nagrzewnice idzie odrazu. A karton możesz zdemontować bo w tej chwili nic Ci to nie daje.
JoeMix - 6 Sty 2009, 22:35
1. czy w kabinie leci ciepłe letnie czy jakie powietrze,
2. czy węże przy chłodnicy - można je nacisnąć
3. wężyki przy zbiorniczku wyrównawczym - czy można ścisnąć, co w zbiorniczku
4. za silnikiem idą 2 przewody układu chłodzenia wchodzą w kabinę - czy można ścisnąć przewody
Miły - 6 Sty 2009, 22:42
ja w swoim spuściłem płyn, później w węże te co idą do chłodniczki wewnątrz auta wlałem nitro i kilka razy przepłukałem... później woda... pełno czarnego syfu wyleciało ale teraz w aucie mam jak w saunie ;] (znaczy jak są takie mrozy jak teraz -15 to jest ciepło...)
Tommur - 6 Sty 2009, 22:50
Tak jak miły prawi. Wyjąłem nagrzewnicę i ją przepłukiwałem 2 dni. Woda zmieszana z tym badziewiem do czyszczenia czajników elekrycznych. Płukanie wodą i od nowa. Dużo brudu leciało.
Teraz już będziesz wiedział dlaczego nie wsypuje się tych super uszczelniaczy do obiegu wody chłodzącej.
waber - 9 Sty 2009, 09:00
A jak wyciągnąć nagrzewnice z tej skrzynki pod deską rozdzielczą???
przemko216 - 9 Sty 2009, 18:19
podpinam sie pod temat jak to wyjąć ?i jak płukać pod ciśnieniem czy jak?
Freeman - 9 Sty 2009, 18:30
waber napisał/a: | A jak wyciągnąć nagrzewnice z tej skrzynki pod deską rozdzielczą??? |
Cytat: | podpinam sie pod temat jak to wyjąć ?i jak płukać pod ciśnieniem czy jak? | trochę wyżej kolega Miły, napisał co i jak. Nie musicie wyjmować jej wystarczy odpiąć wężyki od strony komory silnika, no chyba że chcecie ją wyczyścić z zewnątrz. Wtedy trzeba odpiąć te zapinki na puszce (ostrożnie bo pękają) i odpiąć węze przy nagrzewnicy. Najpierw trzeba jednak spuścić chyba płyn z układu.
waber - 9 Sty 2009, 20:34
To jak przepłukać to wiem. A teraz gdzie znajduję sie korek spustowy w chodnicy bo nie bardzo mogłem go znaleźć ostatnio ?
Tommur - 9 Sty 2009, 20:47
A nie łatwiej odkręcić wąż na dole chłodnicy i souścić płyn? Po co ci korek. Pewnie się ukręci lub cuś
Freeman - 9 Sty 2009, 20:51
Tommur napisał/a: | A nie łatwiej odkręcić wąż na dole chłodnicy i souścić płyn? Po co ci korek. Pewnie się ukręci lub cuś | True, True
|
|