|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK3] Duzy pobór prądu 
						
												 Barak - 6 Sty 2009,  23:08 Temat postu: [MK3] Duzy pobór prądu Witam 
 
Mam pewien problem, akumulator cały czas mi sie rozładowywuje wiec postanowiłem sprawdzić pobór prądu i wyszedł mi trochę za duży. Znalazłem przyczynę która tkwi w zasilaniu przekaźnika C1176. Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. Z tego co zauważyłem to ten przekaźnik zasila wentylator nagrzewnicy i światło wstecznego. Gdy zrobiłem zworek omijając zasilanie przekaźnika to pobór w normie. 
 
Moje wnioski takie:
 
+Sam przekaźnik dobry pobór prądu przez niego w normie.
 
+pobór prądu przez urządzenia sterowane przez ten przekaźnik w normie  
 
-Na zasilaniu przekaźnika za dozy pobór
 
Maje pytanie do Formowiczów
 
1  Nie znam wszystkich urządzeń którymi przekaźnik steruje jak ktoś ma dokładny schemat                     instalacji czy mógł by mi to sprawdzić?  
 
2 Czy ten przekaźnik musi być cały czas zasilany, aby urządzenia nim sterowane miały cały czas napięcie?  
 
3 Czy mogę zrobić po prostu zworkę nie zakładając przekaźnika?
 
Bo dla mnie to jest trochę dziwne po co był by przekaźnik skoro cały czas jest włączony.
 
Dodam ze przekaźnik jest w skrzynce bezpiecznikowej.
 
Z góry dzięki za pomoc.
												 Puff - 7 Sty 2009,  10:10
 
  	  | Barak napisał/a: | 	 		  | Przekaźnik ma cały czas zasilanie nawet bez włączonego zapłonu. | 	  
 
Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu?
												 diodalodz - 7 Sty 2009,  11:05
  odłącz kostkę stacyjki i zobacz czy przekaźnik wtedy się nie wyłączy .
												 Barak - 7 Sty 2009,  13:19
 
  	  | Cytat: | 	 		  |  Czyli bez kluczyka w stacyjce, po wrzuceniu wstecznego biegu, zapala Ci się światło z tyłu? | 	  
 
Nie nie zapala  sie swiatlo wstecznego.
 
 
A jesli chodzi o kostke stacyjki to sprawdze jeszcze dzisiaj i napisze co i jak.
												 Puff - 7 Sty 2009,  13:44
  A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5?
												 Barak - 7 Sty 2009,  13:48
 
  	  | Cytat: | 	 		  | A ile styków ma ten przekaźnik? 4? 5? | 	  
 
 
4 styki jest to zwykły przekaźnik który tylko zwiera obwód
												 Puff - 7 Sty 2009,  13:56
  No to tak - stwierdziłeś, że to wina przekaźnika, lub tego co jest za nim.
 
Napięcie może być na nóżkach sterowanych - pytanie jaki płynie na nich prąd (jeżeli płynie).
												 Barak - 7 Sty 2009,  13:59
  Napięcie cały czas jest po stronie cewki przekaźnika. W sumie usuniecie tej usterki nie jest trudne tylko nie wiem czy powinien być tan cały czas prąd czy nie. Zrobił bym nowy obwód zasilania przekaźnikiem.
												 Puff - 7 Sty 2009,  15:24
  Jeżeli jest cały czas po stronie cewki, to wychodzi, że przekaźnik jest cały czas włączony - i może podawać prąd do czegoś, co nie ma osobnego włącznika.
 
 
Swoją drogą - bardzo zagmatwane posty piszesz (albo to ja jestem jakiś nie-teges i muszę je czytać kilka razy, żeby je zrozumieć :P)
 
 
Najprościej by było, gdybyś w pierwszym poście walnął rysunek przekaźnika od dołu, napisał gdzie jest napięcie, gdzie go nie ma, gdzie płynie (i jaki) prąd, a gdzie go nie ma.
												 JoeMix - 7 Sty 2009,  17:10
  Kolega jasno napisał - rozładowuje mu się akumulator, znalazł przekaźnik który cały czas jest ON (napięcie na cewce) - nie ważne co on włącza, ważne że jak wyłączysz zapłon to w aucie się powinno wszystko wyłączyć.
 
 
Jak to przekaźnik C1176 to nie mam na wykazie, w jakim numerze gniazda siedzi, jai ma kolor
												 Barak - 7 Sty 2009,  17:40
  Nie powiem ci teraz które to gniazdo bo nie mam gdzie tego sprawdzić. Ale jest tylko jeden przekaźnik który wyłącza nadmuch i wsteczne jest koloru czarnego od góry jest na nim napisane(++03294  1 A) 
 
Jak wyłączam zapłon to wszystko sie wyłącza dmuchawa, światło wsteczne ale przekaźnik dalej jest zwarty czyli dalej dostaje napięcie. Czy mogę zrobić zęby dostawał napięcie po zapłonie.
												 JoeMix - 7 Sty 2009,  18:24
  Wydaje mi się że spokojnie możesz go rozłączyć od strony gdzie dostaje +12V, a napięcie +12V poprowadzić ze stacyjki.
												 diodalodz - 7 Sty 2009,  18:50
  poco robić lipe  . trzeba znaleźć usterkę . pisałem ci być odłączył kostkę stacyjki i zobaczył czy przekaźnik się nie wyłączy .
												 Barak - 8 Sty 2009,  00:01
  Kostkę stacyjki odłączyłem bez zmian napięcie dalej na przekaźniku. Zrobiłem nowa instalacje do zasilania przekaźnika, włącza sie dopiero jak przekręcę kluczyk w stacyjce. Wygląda na to ze wszystko działa jak wcześniej z ta różnica ze pobór prądu jest kilka razy mniejszy. 
 
Jestem wdzięczny wszystkim za pomoc.
												 diodalodz - 8 Sty 2009,  02:00
  w ramach walki z problemem możesz kupić sobie 2 skrzynkę bezpieczników za ok 30 zł i wsadzić do auta i zobaczyć czy orginał nie wróci do normy . Te skrzynki się czasami psują niestety .
												 
					 | 
				 
			 
		 |