|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka ogólna - [MK4] Jak podłączyć obrotomierz
Rafal1504 - 10 Sty 2009, 12:44 Temat postu: [MK4] Jak podłączyć obrotomierz Witam
Mam fieste podłączałem obrotmierz, niestety moje autko nie miało fabrycznej instalacji pod obrotomierz, więc przejrzałem dokumentację (pomogło mi w tym wykształcenie elektryczne) i zrealizowałewm plan podłączenia obrotomierza. Działa i autko wzbogaciło się o nowy element (oraz satysfakcja, że zrobiłem sam i nie musiałem wywalać kasy na jakiegoś specjalistę), więc postanowiłem podzielić się moją wiedzą i przedstawiam krótki opis prac:
Po pierwsze do niebieskiej kostki od licznika należy doprowadzić dwa przewody pod zacisk 9 fabrycznie przychodzi przewód czarny masowy (E) należy go zmostkować z czarnym przewodem białej kostki (druga która jest podłączona do licznika - są dwa przewody czarne nie ma znaczenia do którego i tak są w dalszej części instalacji zmostkowane numery to chyba 10 i 5)
Drugi przewód fabrycznie biało-czarny podłączamy do zacisku 8 jest to przewód sygnałowy do obrotomierza (S) jego należy przeprowadzić do puszki z bezpiecznikami w komorze silnika.
Zdejmujemy plastik z puszki bezpiecznikowej i tam znajdują się trzy kostki od strony podszybia, jedna z nich to zielona, w tej kostce znajduje się biało-czarny przewód pod zaciskiem 7 (drugi przewód od środka auta w pierwszej kolumnie od wnętrza samochodu) do tego przewodu podłączamy nasz przewód sygnałowy od obrotomierza. i po robocie
Numery na kostkach licznikowych są wytłoczone w środku kostki (9 to czwarty przewód od dołu,a 8 to piąty od dołu)
Przekroje przewodów 0,5mm2
pawelo06 - 14 Mar 2009, 19:31
rafał piszesz że dwa przewody podłączyć pod złącze 9 i jeden z nich zmostkować z 5 lub 10 w białej kostce ale co z tym drugim przewodem ze złącza nr 9 bo nie czaje czy ten drugi to podłączamy pod 8 złącze i lecimy do puszki czy jedank z 9 muszą wychodzić dwa przewody a trzeci osobny jest z 8?????
weź jeżeli możesz to sie odnieś do tego bo jest to proste podłączenie ale nie chce czegoś pokręcić i daj odp
Rafal1504 - 14 Mar 2009, 19:43
Więc tak przewód ze złącza 9 podłączamy (mostkujemy) ze złączem 5 lub 10 z białej kostki podłączonej do licznika (jest to masa do obrotka)
ze złącza 8 niebieskiej kostki idziemy z przewodem do bezpieczników do zielonej kostki pod złącze 7 tam powinien być już przewód koloru biało-czarnego i wpinamy sie do niego
są dwa przewody do podłączenia złącze 9 w niebieskiej kostce to masa złącze 8 sygnał z kompa
pawelo06 - 14 Mar 2009, 19:49
ale z 9 wychodzi jeden przewód na mostek z 5 lub 10 w białej kostce a z 8 leci drugi przewód do puszki i to są wszystkie przewody do pociagnięcia tak???
[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 19:53 ]
a tak sie jeszcze spytam informacyjnie bardziej czy obroty są nie przekłamane w jakiś sposób?podłączyłeś u siebie i gra wszystko?
Rafal1504 - 14 Mar 2009, 19:57
u mnie wszytko gra u ciebie też powinno bo to komputer wysyła odpowiednią ilość impulsów w zależności od silnika jaki jest zamontowany a zegary są wszystkie takie same.
Pozdrawiam
pawelo06 - 14 Mar 2009, 19:58
dzieki za pomoc rafał
maras78 - 16 Maj 2009, 19:55
Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.
Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.
Dwie przy liczniku
I jedna obok nawiewów
Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik
Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.
Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:
1. Odkręcić kierownice.
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką)
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.
Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3.
Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłone skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu (biało czarny).
Po wpięciu wygląda tak
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.
Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.
Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum a w szczególności w tym temacie.
Rafal1504 - 17 Maj 2009, 11:52
Myślę, że po tej fotorelacji wszelkie wątpliwości i pytania zostały rozwiane.
Pozdrawiam
ps. fotorelacja krótka i treściwa dobra robota
może warto ten wątek gdzieś zawiesić
pawelo06 - 18 Maj 2009, 10:05
pożądnie wyprowdzony temat !!!!! o to chodzi krok po kroku opisana zasada podłaczenia obrotka
jackrzec - 18 Maj 2009, 18:49
maras78 napisał/a: | Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika. | To w mk4 nie było gotowej instalacji pod obrotka? Ciekawe zjawisko, bo w moich obu mk3,5 jest gotowa. Myślałem że już później robili we wszystkich.
drjanusz - 19 Maj 2009, 10:02
W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play
jackrzec - 19 Maj 2009, 19:10
drjanusz napisał/a: | W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play | No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie...
drjanusz - 19 Maj 2009, 22:32
jackrzec napisał/a: | No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie... |
I obyś się nie mylił
pawelo06 - 22 Maj 2009, 20:40
w moim modelu wyszło to iż w ogóle kabli nie było w kostce niebieskiej do których mógłby, sie wpiąć wg opisu pozostałych i trzeba było lutowac bezpośrednio do ścieżek na liczniku i nie jest to łatwe bo słabo sie cyna kleji do miedzi ale jakoś złapało i obrotek śmiga
maras78 - 26 Maj 2009, 20:12
U mnie też nie było tych przewodów w niebieskiej kostce, na szczęście razem z licznikiem dostałem taką koste z ucientymi przewodami rozebrałem ją przełożyłem blaszki (konektorki) do mojej wtyczki i podłączyłem. Na zdjęciu widać łączenie jedno nawet jeszcze nie zaizolowane.
arecki - 28 Cze 2009, 00:27
ja również nie miałem poprowadzonych przewodów, troszkę gimnastyki (szczególnie przy kostce ponieważ nie miałem dodatkowych blaszek) ale się udało. Fotorelacja bardzo pomogła
pawel9999 - 6 Sty 2010, 18:25
maras78 napisał/a: | Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. |
Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ?
Ja również mam spaloną od poduszek.
Zamontowalem licznik z obrotomierzem (niestety brak instalacji w fiescie i obrotomierz nie dziala).
arecki - 6 Sty 2010, 19:11
pawel9999 napisał/a: | Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ? |
wyjmij licznik i sie sam przekonasz czysty p&p
balik150 - 9 Wrz 2010, 21:28
takie pytanie, czy podczas zmiany licznika zeruje sie przebieg?
arecki - 9 Wrz 2010, 21:31
nie
balik150 - 9 Wrz 2010, 22:05
mam jeszcze jedna prosbe mogłby mi ktos podesłac schemat skrzyni bezpieczników, tą pod maska, do ford fiesta mk4 1.3 endure-e 37kw roczxnik 2000
pawelo06 - 11 Wrz 2010, 17:55
nie jest elektoroniczny to się nie zresetuje
skola - 21 Paź 2010, 12:09
A ja mam takie pytanie :
jaka różnica jest między licznikami z obrotomierzami benzyny i diesla ?? i ten i ten jest do chyba 8 . W dieslu jest wyjście na alternatorze W odpowiedzialne za obrotek jak się podłącza wd twojego pomysłu to nie jest potrzebne to wyjście ??
JoeMix - 21 Paź 2010, 12:37
skola napisał/a: | jaka różnica jest między licznikami z obrotomierzami benzyny i diesla | Kalibracja to na pewno, inny może być też układ formujący,,, skola napisał/a: | W dieslu jest wyjście na alternatorze W odpowiedzialne za obrotek jak się podłącza wd twojego pomysłu to nie jest potrzebne to wyjście ?? | Zacisk W to nie jest zacisk do którego się podłącza obrotomierz a alternatorach w dieslach, tylko zacisk W w alternatorze można wykorzystywać do podłączenia obrotomierza (ja mam tak podłączonego obrotka w benzynie, bo tam też jest zacisk W) to po pierwsze, po drugie jak silnik jest goły bez elektroniki to innego wyjścia w dieslu nie ma, jak tylko pod alternator, jak silnik jest nowszy i wtryskiwacze nie są terowane mechanicznie tylko elektroniką to zazwyczaj taka elektronika ma miejsce gdzie z obrokiem można się podpiąć,,, tak samo jak w starczych benzynach obrotomierz się podpinało pod zapłon, tak w nowszych często jest wyjście z komputera,,,
skola - 21 Paź 2010, 21:05
Czyli licznik musi być z diesla do diesla więc jak to można sprawdzić ?? na słowo sprzedawcy czy się różnią ?? (tak po zdjęciach jak patrze to wielkich różnic nie ma a nawet wcale) . Pompa wtryskowa bez elektroniki więc wtryski też bez sterowania czyli może być problem z podłaczeniem do kostki tak jak wynika z fotorelacji z tego postu ?? A jeśli będzie problem too gdzie by się tutaj wpiąć kablem pociągniętym z alternatora ?? Dzięki za wyjaśnienie
dzierbol - 28 Gru 2010, 20:18
Czyli po podłączeniu licznika z diesla do benzyny wskazania będą nieprawidłowe??
Mam na mysli obrotomierz z Escorta 1.8 diesel do fiesty 1.3
Stunt_Man - 28 Gru 2010, 20:27
najprawdopodobniej będzie przekłamywać o ile sie ruszy
dzierbol - 17 Maj 2011, 10:08
A ja wygląda sprawa kontroli rezerwy?? Założyłem licznik od Escorta 1.6 16v z obrotomierzem (Fiesta miała już instalacje pod obrotomierz) na zegarach jest kontrolka tylko czy Fieścina ma jakieś podłączenie do wskazywania rezerwy??
matrix-1990 - 17 Maj 2011, 10:24
nie
JoeMix - 17 Maj 2011, 10:24
We fieście nie było kontrolki rezerwy paliwa,,,
Marcin - 17 Maj 2011, 11:06
Cytat: | We fieście nie było kontrolki rezerwy paliwa,,, |
jak nie było jak była co prawda nie każda, ale była. Po raz kolejny mam pisać żeby zwracać uwagę na model?
jackrzec - 18 Maj 2011, 08:03
JoeMix napisał/a: | We fieście nie było kontrolki rezerwy paliwa,,, | Do)mk3 włącznie, a w części mk4 i wyżej juz jest...
Marcin napisał/a: | jak nie było jak była co prawda nie każda, ale była. Po raz kolejny mam pisać żeby zwracać uwagę na model? |
maras78 - 20 Gru 2011, 11:34
dzierbol napisał/a: | Czyli po podłączeniu licznika z diesla do benzyny wskazania będą nieprawidłowe??
Mam na myśli obrotomierz z Escorta 1.8 diesel do fiesty 1.3 |
Dawno tutaj mnie nie było, ale już jestem.
Pierwszy licznik nieświadomie kopiłem właśnie od klekota podłączyłem no i działał ale wskazówka ledwo dygała przy ostrej przygazówce myślę 5k obr. dochodziła do 1000 obrotów. Kolejny kupiłem już od benzyny i było ok.
ps. mam do opchnięcia licznik z obrotkiem od diesla dla klubowicza za browara i przesyłkę.
Rarros - 13 Cze 2012, 22:45
Ja właśnie podłączyłem zegary od MK4 1,25 do swojej 1.3 i działają wysmienicie.Chociaż miałem cichą nadzieje,że może kontrolka rezerwy bedzie działać bo zegary są w taką wyposażone
arecki - 13 Cze 2012, 22:47
do kontorlki musisz miec instalacje, sama sie nie zaświeci
drjanusz - 13 Cze 2012, 22:53
arecki, A może jednak... cuda sie zdarzają
Rarros - 13 Cze 2012, 22:57
A to dużo roboty jest,żeby pociągnąć taką instalacje?
arecki - 13 Cze 2012, 23:11
gdzieś na forum był temat o podłączeniu konktrolki od rezerwy w mk4
Radexik - 3 Wrz 2012, 21:41 Temat postu: A czy ktoś próbował może z tym: http://arlisklep.pl/files/AVT/AVT2711.pdf
JoeMix - 3 Wrz 2012, 22:48
Radexik, są układy 10000 razy prostsze do realizacji, gdyż ten jest na mikroprocesorze wymagającym programowania,,, do tego na schemacie jest zaznaczony rozdzielacz i przerywacz którego u siebie nie uświadczysz.
Radexik - 4 Wrz 2012, 07:28
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62 - ale tego chyba nie trzeba programować ?
JoeMix - 4 Wrz 2012, 07:54
To to samo,,, jak kupujesz w zestawie to mikroprocesor jest zaprogramowany,,, tylko po co pakować procesor do czegoś co tego nie wymaga,,, jak Ci się obrotek podoba to kładaj, ale wydaje mi się ze będziesz miał problemy z kalibracją której podobno układ nie wymaga.
Jak chcesz obrotomierz na słupku LED to z każdego na świecie obrotomierza elektronicznego (nie musi być od Fiesty) ze wskazówką wyjmujesz płytkę i masz gotowy przetwornik, zamiast mechanicznego wskaźnika dokładasz linijkę, wtedy wybór masz ogromny od takiej na 5 ledach po taką na 50 czy 100,,, kalibrujesz razem i gotowe.
9tys do jakich jest ten obrotek może fajnie wygląda ale jest zupełnie nieprzydatne,,,
andrzej25 - 3 Paź 2013, 22:44
licznik od forda escorta, na kablu przeciągniętym od zielonej wtyczki jest napięcie 6-7 V. jakiś pomysł jak to podłączyc czy szukac licznika od fiesty? Bo podłaczyłem jak w instrukcji zamieszczonej w temacie i obrotek nie działa
peugeot40619tdi - 27 Lis 2013, 15:37
witam mam zamiar załozyć białe zegary od pumy z obrotomierzem i mam pytanie czy wskazniki np temperatury beda pokazywać mi taką samą temperaturę jak przy oryginalnych zegarach?
drjanusz - 27 Lis 2013, 17:22
Nie ma żadnej różnicy-TO SĄ TE SAME ZEGARY!!!
|
|