|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] kontrola trakcji
tolek_87 - 18 Lut 2009, 19:49 Temat postu: [MK3] kontrola trakcji witam niedawno kupiłem fieste i swieci mi sie kątrolka od katroli trakcji niewiecie jaka moze byc przyczyna tego i czy to napewno jest kateola http://www.imgplace.com/i...debce030608b76e
Miły - 18 Lut 2009, 19:51
zrób foto tej kontrolki... ale moim zdaniem to nie kontorla a ABS... i świeci bo jest błąd...
tolek_87 - 18 Lut 2009, 20:16
mam lepsza fote http://www.imgplace.com/upload/saved
Miły - 18 Lut 2009, 20:17
coś chyba nie tak z linkiem...
tolek_87 - 18 Lut 2009, 20:38
tera bedzi dobrze, jeszcze za bardzo nie wiem jak sie daje zdjecia ale to powinn pujsc http://www.polskajazda.pl...rd/Fiesta/58683
Parch - 20 Lut 2009, 15:27
Świeci się kontrolka od układu SCS (prymitywny układ ABS).
Najprawdopodobniejsze przyczyny świecenia lampki:
1. Zerwany pasek zębaty spinający modulator SCS z półosią;
2. Zepsuty (zacięty) czujnik naciągu paska zębatego (pkt. 1);
3. Zepsuty przekaźnik SCS.
P.S. Paski zębate i czujniki naciągu są 2 - jeden na każdą stronę auta;
kazi - 20 Lut 2009, 19:01
tolek_87, jejku mamy żywą duszę z Gorzowa to już nie tylko we 3 jesteśmy a Ty masz 5d fieste Ta kontrolka jest od ABS-u sprawdz czy układ działa tzn wcisnij do oporu na lodzie hamulec hopka
LOY - 20 Lut 2009, 20:47
Parch napisał/a: | Świeci się kontrolka od układu SCS (prymitywny układ ABS).
Najprawdopodobniejsze przyczyny świecenia lampki:
1. Zerwany pasek zębaty spinający modulator SCS z półosią;
2. Zepsuty (zacięty) czujnik naciągu paska zębatego (pkt. 1);
3. Zepsuty przekaźnik SCS.
P.S. Paski zębate i czujniki naciągu są 2 - jeden na każdą stronę auta; |
taaa dodam jeszce ze czujnik dotykowy lubi ...wypadac z gniazda ...musisz kolego wlezc pod auto i dobrze popatrzec ..jak zerwałes pasek z którejs strony touwazaj przy hamowaniu bo łatwo postawi bokiem ...
hym ..kóry tam bezpiecznik odłaczał układ scs? ..moze niech sobie na razie zdezaktywuje
tolek_87 - 20 Lut 2009, 22:47
moja fiesta jest 5d. ABS nie działa na lodzie jak wcisne hamulec to staje bokiem. a gdzie znajduje sie ten pasek zębaty
kazi - 20 Lut 2009, 23:02
po lewej i prawej stronie koło kielichów od amorów widać je dokładnie , chyba ze ich nie ma bo u mnie tak było. Jedź na Tesco na Słowiańskiej albo na PWSZ i sie poślizgaj i sprawdż dokładnie czy pedał hamulca pulsuje tam sa warunki do tego duzy plac i nikomu krzywdy i sobie nie zrobisz.
Parch - 21 Lut 2009, 14:10
LOY napisał/a: | hym ..kóry tam bezpiecznik odłaczał układ scs? ..moze niech sobie na razie zdezaktywuje |
SCS nie ma bezpiecznika. A nawet gdyby był, to wyciągnięcie go nie zdezaktywowałoby układu. Podobnie z przekaźnikiem.
Przy zerwanym jednym pasku doraźnie najprostszą metodą "polepszenia" bezpieczeństwa w czasie jazdy jest przecięcie również drugiego paska - układ nie będzie działał na żadną stronę. Jest to metoda z pozoru drastyczna, ale trzeba mieć świadomość, że jeśli zerwał się pasek z jednej strony, to za chwilę może się zerwać i z drugiej. Przy 15. letnim aucie trzeba wymienić jednocześnie oba paski więc nic się nie traci.
BTW. Przekaźnik SCS - duży zielony (identyczny jak ten od zapłonu), nr VIII lub XII.
Marcinowaty - 21 Lut 2009, 16:01
Dobrze że nie mam takiej padliny w aucie.. Co przyszło do głowy inżynierom forda bawić w taki układ?? Nie mogli normalnego abs'u montować?
JoeMix - 21 Lut 2009, 16:50
Marcinowaty napisał/a: | Co przyszło do głowy inżynierom forda bawić w taki układ?? Nie mogli normalnego abs'u montować? | Kiedy konstruowano Mk3 "normalnego" ABS'u to jeszcze jakby nie było, mercedesy i inne drogie limuzyny tym się szczyciły i skuteczne to było tak sama jak SCS,,, a może i nawet SCS był skuteczniejszy od ABSu dostępnego w tamtych czasach.
Marcinowaty - 21 Lut 2009, 17:23
Brat ma Vectre A z 94' i ma normalny abs
tolek_87 - 21 Lut 2009, 17:51
zaraz bede szedł do garazu i zobacze te paski zebate wieczorem odp. co tam zobaczyłem
[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 12:45 ]
byłem w garazu i jednak sa pozrywane paski a zeby je wymienic to trzeba sciagac połosie??
Parch - 23 Lut 2009, 14:34
tolek_87 napisał/a: | byłem w garazu i jednak sa pozrywane paski a zeby je wymienic to trzeba sciagac połosie?? |
Oba są zerwane? Jeśli nie ma pasków a Ciebie ściąga na bok podczas hamowania, to przyczyna ściągania leży gdzie indziej. Może być np. zapieczony któryś z regulatorów hamowania - zamontowanych na tylnej belce. Może być zapieczony któryś zacisk hamulcowy. CHGW. Bez porządnej diagnozy się nie obejdzie. Generalnie cały układ hamulcowy jest do sprawdzenia.
Żeby założyć paski trzeba ściągać półosie
|
|