|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] Świece Żarowe Ceramic
jonteczek - 23 Lut 2009, 13:20 Temat postu: [MK4] Świece Żarowe Ceramic Problem niby błahy, ale chyba jednak nie do końca...
Chciałbym wymienić świece żarowe w moim Endura-DE wolnossaku, i tu w tym momencie szarpią mną liczne wątpliwości. Aktualnie mam zamontowane NGK D-Power 5 i auto średnio sobie radzi z odpalaniem na mrozie... Wymiana nieunikniona, ale problem tkwi w doborze nowych świeczek.
Na forum Forda wyczytałem o zbawiennym działaniu nowości na rynku świec żarowych dla naszych podstarzałych - nie co - dieselków. Mowa oczywiście o świecach ceramicznych stosowanych powszechnie w najnowszych Common Rail'ach. Właśnie nie dawno ZP Iskra-Kielce wypuściła na rynek świece Iskra Ceramic o numerze CW666:
http://www.moto.allegro.p...ford_cw666.html
Spójrzcie na wykres porównawczy świec standardowych z ceramicznymi!
Na tym samym forum, doczytałem się, że dla silników z przewidzianym żarnikiem świec o dł. 17,5mm można śmiało włożyć te właśnie świeczki z żarnikiem 21mm, co zmienia silnik nie do poznania! powodem żwawego odpalania jest o wiele większa powierzchnia grzewcza no i oczywiście parametry świec najnowszej generacji, zostawiające te tradycyjne daleko w tyle - są to potwierdzone z autopsji relacje tych, którzy już je zamontowali. Jednak nie znalazłem nikogo, kto zrobiłby to w swojej Endurze
Na podstawie danych zamienników NGK zauważyłem, że świece przeznaczone dla diesli przed 95r różnią się od Endur dwoma parametrami:
- napięciem (Endura 10V, 1.8D 11.5V)
- długością żarnika (Endura 17,5mm, 1.8D 20,5mm)
Teraz właśnie rodzi się pytanie dla Was, szpeców, czy mogę spokojnie zamontować te świeczki w Endura-DE i cieszyć się efektywną ich pracą w czasie porannego odpalania, czy ryzykuję uszkodzeniem ich, lub nawet silnika??
Fordon - 23 Lut 2009, 18:12
Ogolnie jesli dla Endury przewidzane sa dane swiece to sie takowe zaklada, po za faktem innego napiecia to dlugosc nie robi a to dla tego ze budowa glowicy jest taka sama w starym 1.8D, TD jak i w 1.8Endura, TD Endura.
Nie testowalem takich swiec, ale na papierze (dane) przedstawiaja sie bardzo dobrze.
Z tego co testowalem swiece BERU, Champion i NGK:
w/w swiece wypadly najlepiej i zadna ze swiec nie miala zadnej wady np przepalenie po paru miesiacach a nawet dniach np Bosch
diodalodz - 23 Lut 2009, 21:05
ngk to nasza iskra obecnie .
jonteczek - 23 Lut 2009, 21:43
NGK D-Power 5 mam od prawie roku i nie jestem z nich zbytnio zadowolony...
Tym razem spróbuje BERU albo Champion'a
Wystosowałem do Iskry-Kielce list z zapytaniem, czy przewidują produkcję świec ceramicznych do Endury-De. Na razie czekam na odpowiedź. Poinformuje Was, jak coś mi odpiszą.
Fordon napisał/a: | po za faktem innego napiecia to dlugosc nie robi a to dla tego ze budowa glowicy jest taka sama w starym 1.8D, TD jak i w 1.8Endura, TD Endura. |
dlaczego zatem montuje się tam seryjnie 17,5mm? chyba tylko po to, żeby utrudnić odpalanie na mrozie... w ogóle dziwne jest, że Ford mimo identycznej głowicy zmniejszył długość trzpienia z 21,5mm na 17,5mm a także napięcie
...w każdym razie dzięki za odp. Fordon, rezygnuję z CW666 - pozostaje czekać aż Iskra zaszczyci posiadaczy Endur specjalnie przeznaczonymi do nich świecami
Fordon - 24 Lut 2009, 17:50
Dla mnie tez jest to bzdura ze zakladane sa inne dlugosci swiec po mimo identycznej glowicy.Fakt tez taki ze jak kupowalem swiece do mojej fiesty to prosilem o zestaw od 1.8TD mondeo 88KM, teraz Kamil kupowal swiece NGK D-Power i byly one dluzsze, ale ja pomijam fakt iz nie bylo temperatury u mnie gdzie ten diesel nie odpalil, baa nawet kamil przy -20 pozyczal prad do innych aut sam chetnie bym sie dowiedzial co jest powodem zastosowania dluzyszch swiec.Napiece mozna raczej zegnac na urzadzenie sterujace (EDC) w Endurze bo tam akurat sie nie przygladalem gdzie to ustrojstwo ma przekaznik grzania swiec i czy wogole ma to tak samo jak MK3.
jonteczek - 24 Lut 2009, 19:17
szczerze pisząc... wziąłbym te Iskry, nie bojąc się o tę długość trzpienia, tylko trapi mnie to napięcie niby tylko 1.5V różnicy, ale czy to nie sprawi, że będą grzały słabiej, bo przecież będą dostawały 10V (skoro 10V jest przewidziane dla Endur to pewnie tyle podaje przekaźnik) - chyba, żeby zamontować gdzieś jakiś wzmacniacz byłby wygar wtedy
Jest jeszcze inna nowość wśród świec żarowych - Bosch Duratherm
http://www.motofakty.pl/a...onkurencja.html
poważnie rozważę taką możliwość
megabajt - 10 Mar 2009, 20:54
Fordon też Ci się kończyły Bosche po kilku dniach?:D Gdzie je kupowałeś?! Kupione przezmnie boshe wyglądały jak przegżane a najlepsze ze na plakacie boscha pisało że tak się tylko zachowują tylko kiepskie świece innych marek:D Jeden pan próbował mi nie oddać pieniążków za schajcowane świece boscha, prowadziłem z nim całą batalie aż wreście się zmęczył i oddał a tobie je wymienili na nowe?
Fordon - 12 Mar 2009, 15:57
Tak bosch skonczyl sie dokladnie po paru dniach, wiec pojechalem i kupilem inne swiece nie walczylem o zwrot czy cos, poprostu wiecej tam nie pojechalem po czesci a za razem nie biore boscha wiecej.
|
|