Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] Świece Żarowe Ceramic

jonteczek - 23 Lut 2009, 13:20
Temat postu: [MK4] Świece Żarowe Ceramic
Problem niby błahy, ale chyba jednak nie do końca...

Chciałbym wymienić świece żarowe w moim Endura-DE wolnossaku, i tu w tym momencie szarpią mną liczne wątpliwości. Aktualnie mam zamontowane NGK D-Power 5 i auto średnio sobie radzi z odpalaniem na mrozie... Wymiana nieunikniona, ale problem tkwi w doborze nowych świeczek.

Na forum Forda wyczytałem o zbawiennym działaniu nowości na rynku świec żarowych dla naszych podstarzałych - nie co - dieselków. Mowa oczywiście o świecach ceramicznych stosowanych powszechnie w najnowszych Common Rail'ach. Właśnie nie dawno ZP Iskra-Kielce wypuściła na rynek świece Iskra Ceramic o numerze CW666:

http://www.moto.allegro.p...ford_cw666.html

Spójrzcie na wykres porównawczy świec standardowych z ceramicznymi! <8>

Na tym samym forum, doczytałem się, że dla silników z przewidzianym żarnikiem świec o dł. 17,5mm można śmiało włożyć te właśnie świeczki z żarnikiem 21mm, co zmienia silnik nie do poznania! powodem żwawego odpalania jest o wiele większa powierzchnia grzewcza no i oczywiście parametry świec najnowszej generacji, zostawiające te tradycyjne daleko w tyle - są to potwierdzone z autopsji relacje tych, którzy już je zamontowali. Jednak nie znalazłem nikogo, kto zrobiłby to w swojej Endurze :|

Na podstawie danych zamienników NGK zauważyłem, że świece przeznaczone dla diesli przed 95r różnią się od Endur dwoma parametrami:

- napięciem (Endura 10V, 1.8D 11.5V)
- długością żarnika (Endura 17,5mm, 1.8D 20,5mm)

Teraz właśnie rodzi się pytanie dla Was, szpeców, czy mogę spokojnie zamontować te świeczki w Endura-DE i cieszyć się efektywną ich pracą w czasie porannego odpalania, czy ryzykuję uszkodzeniem ich, lub nawet silnika??

Fordon - 23 Lut 2009, 18:12

Ogolnie jesli dla Endury przewidzane sa dane swiece to sie takowe zaklada, po za faktem innego napiecia to dlugosc nie robi a to dla tego ze budowa glowicy jest taka sama w starym 1.8D, TD jak i w 1.8Endura, TD Endura.
Nie testowalem takich swiec, ale na papierze (dane) przedstawiaja sie bardzo dobrze.
Z tego co testowalem swiece BERU, Champion i NGK:
w/w swiece wypadly najlepiej i zadna ze swiec nie miala zadnej wady np przepalenie po paru miesiacach a nawet dniach np Bosch ;-|

diodalodz - 23 Lut 2009, 21:05

ngk to nasza iskra obecnie .
jonteczek - 23 Lut 2009, 21:43

NGK D-Power 5 mam od prawie roku i nie jestem z nich zbytnio zadowolony...
Tym razem spróbuje BERU albo Champion'a :-P

Wystosowałem do Iskry-Kielce list z zapytaniem, czy przewidują produkcję świec ceramicznych do Endury-De. Na razie czekam na odpowiedź. <8> Poinformuje Was, jak coś mi odpiszą.

Fordon napisał/a:
po za faktem innego napiecia to dlugosc nie robi a to dla tego ze budowa glowicy jest taka sama w starym 1.8D, TD jak i w 1.8Endura, TD Endura.


dlaczego zatem montuje się tam seryjnie 17,5mm? chyba tylko po to, żeby utrudnić odpalanie na mrozie... :hihihi: w ogóle dziwne jest, że Ford mimo identycznej głowicy zmniejszył długość trzpienia z 21,5mm na 17,5mm a także napięcie :|
...w każdym razie dzięki za odp. Fordon, rezygnuję z CW666 - pozostaje czekać aż Iskra zaszczyci posiadaczy Endur specjalnie przeznaczonymi do nich świecami :)

Fordon - 24 Lut 2009, 17:50

Dla mnie tez jest to bzdura ze zakladane sa inne dlugosci swiec po mimo identycznej glowicy.Fakt tez taki ze jak kupowalem swiece do mojej fiesty to prosilem o zestaw od 1.8TD mondeo 88KM, teraz Kamil kupowal swiece NGK D-Power i byly one dluzsze, ale ja pomijam fakt iz nie bylo temperatury u mnie gdzie ten diesel nie odpalil, baa nawet kamil przy -20 pozyczal prad do innych aut :hihihi: sam chetnie bym sie dowiedzial co jest powodem zastosowania dluzyszch swiec.Napiece mozna raczej zegnac na urzadzenie sterujace (EDC) w Endurze bo tam akurat sie nie przygladalem gdzie to ustrojstwo ma przekaznik grzania swiec i czy wogole ma to tak samo jak MK3.
jonteczek - 24 Lut 2009, 19:17

szczerze pisząc... wziąłbym te Iskry, nie bojąc się o tę długość trzpienia, tylko trapi mnie to napięcie ;-| niby tylko 1.5V różnicy, ale czy to nie sprawi, że będą grzały słabiej, bo przecież będą dostawały 10V (skoro 10V jest przewidziane dla Endur to pewnie tyle podaje przekaźnik) - chyba, żeby zamontować gdzieś jakiś wzmacniacz :hihihi: byłby wygar wtedy

Jest jeszcze inna nowość wśród świec żarowych - Bosch Duratherm :)

http://www.motofakty.pl/a...onkurencja.html

poważnie rozważę taką możliwość

megabajt - 10 Mar 2009, 20:54

Fordon też Ci się kończyły Bosche po kilku dniach?:D Gdzie je kupowałeś?! Kupione przezmnie boshe wyglądały jak przegżane a najlepsze ze na plakacie boscha pisało że tak się tylko zachowują tylko kiepskie świece innych marek:D Jeden pan próbował mi nie oddać pieniążków za schajcowane świece boscha, prowadziłem z nim całą batalie aż wreście się zmęczył i oddał a tobie je wymienili na nowe?
Fordon - 12 Mar 2009, 15:57

Tak bosch skonczyl sie dokladnie po paru dniach, wiec pojechalem i kupilem inne swiece nie walczylem o zwrot czy cos, poprostu wiecej tam nie pojechalem po czesci a za razem nie biore boscha wiecej.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group