| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Tuning mechaniczny - Bardzo teoretyczne pytania odnosnie turbo
 
 Minekk - 28 Mar 2009,  00:40
 Temat postu: Bardzo teoretyczne pytania odnosnie turbo
 Witam mam fiestę mk2 87 r 1,1 (gaźnik)   i bardzo mi zależy żeby ten motor w niej został ale chce podnieść moc i czysto teoretycznie pytam co by sie stało jak bez remontu wymienił bym kolektor wsadził turbinę ( cały jej osprzęt) i inny dolot ?  tylko proszę nie pisać ze to sie mija z celem bo to ma 50 km itp
  Dziękuje za Odpowiedzi PumaRST - 28 Mar 2009,  08:09
 
 wybuchło by
    lepiej wsadzic silnik z xr2 zoharek - 28 Mar 2009,  08:14
 
 ...!
 JoeMix - 28 Mar 2009,  09:01
 
 To się mija z celem bo silnik ma 50KM wsadzisz masę kasy i pracy i będziesz miał 60KM, druga sprawa gaźnik i turbo? tylko VV webera.
 Minekk - 28 Mar 2009,  10:28
 
 Szkoda ;P myślałem ze jakimś tańszym kosztem tez sie da
  mam trochę gratów i myślałem żeby je wykorzystać  , a wiec da sie "coś" zrobić z 1,1 ? czytałem resztę postów na ten temat ale tam nic nie ma i nie mówcie ze sie nie da nic  albo ze mam wywalić zmeinic itp   trzeci - 28 Mar 2009,  10:38
 
 Bo tanim kosztem naprawdę się nie da
   TUTAJ  na drugiej stronie wątku masz post LOY-a ile u Angoli kosztują zabawki do 1.1/1.3
 Przy 1.1 najlepszym rozwiązaniem, przy niskim budżecie, jest zadbanie o jego idealny stan techniczny.
 A potem to już tylko swap na mocniejszy silnik.
 Więc nie oczekuj cudów bo ich nie będzie
   Pozdro ...
 Minekk - 28 Mar 2009,  10:42
 
 hmm czyli z Gów**na  bata nie ukręcisz jak to mówią xD a jeśli chodzi o jakiś silnik z xr 2 to jaki to jest koszt ?
 essien - 28 Mar 2009,  10:47
 
 osobiście nei swapowalem ale troche czytałem.
 
 opcja1... Koszt zestawu na swap 1.6 - 1.8 ~1000-1500 pln. Ze swapem wiaze sie modowanie zawiasu i hampli (koszty kolejne). Podobno zawsze jakies niespodzianki wychodza w praniu wiec kolejne koszty. Wysztko zależy od tego jak porządnie chcesz to zrobić.
 
 opcja2... Kupujesz zardzewiałą ixerke, swpaujesz co trzeba a reszte żenisz na allegro
   Minekk - 28 Mar 2009,  10:52
 
 no to taka to chyba za jakieś 800zł sie dostanie jak nie mniej jak buda jest naprawdę dziurawa , potem dochodzi koszt remontu i turbo tak ? a silniki w xr2 to co to były na wtrysku ?
 essien - 28 Mar 2009,  10:57
 
 z turbo nie bedzie łątwo i tanio.
 
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691 Tu masz o silnikach, wady zalety etc.
 
 
 800zł to poczatek, myślę, że do takiej za 800pln nie warto podchodzić. ale nie znam sie wiec nie bede wprowadzal w blad ;]
 
 Poczytaj forum bo wszystko o swapowaniu juz bylo.
 pvzon - 28 Mar 2009,  15:10
 
 ma 1.6 cvh na gaźniku w tanie bdb na sprzedaż
  jak jesteś zainteresowany to pisz Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2009,  21:18
 
 Zobacz mój temat w Projektach FKP , jest tam opisane  jak się uturbia silnik wolnossący ( u mnei było to 1.6 ale to bez znaczenia ) Nawet jeżeli wszystko robisz sam i przy pomocy kumpli to koszty idą w tysiące .
 
 Rozmawiałęm kiedyś z facetem , który uturbił Citroena AX 1.1 . Auto na hamowni wypluło około 100 KM . Po wszystkim powiedział że była to bardzo kosztowna sztuka dla sztuki bo takei same osiągo załątwiłby najprostrzym swapem a dodatkowo miałby silnik o trwałości liczonej w setkach tysięcy kilometró a nie w dziesiątkach tysięcy .
 
 Jeżlei nadal chcesz w to brnąć i cię nie zneichęciliśmy to napisz jak to widzisz ( bo jeżeli  na zasadzie zakłądamy turbo i odpalamy to szkoda czasu na dyskusję )
 Minekk - 28 Mar 2009,  21:52
 
 niestety cieżko znaleźć twój artykuł wiec jak byś był tak miły
  ? mi generalnie chodzi żeby zrobić małe autko z bardzo żwawym silnikiem żeby brało ludzi zdziwko na światłach i ten dziek turbiny mniam XD w tysiące tak ? powiedzmy ze mam 2 tysie to mało ? i co byś radził jako doświadczony posiadacz fiesty Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009,  01:08
 
 Nie jestem miły . Wystarczy wejść na pierwszą stronę Projektów FKP . Jak ci się nie chce to twoja sprawa .
 
 Skoro ma być zdziwko na światłach to poskładaj 1.6 CVH z mk2xr2 do swojej budy , przy budżecie początkowym 2 kpln dasz radę zajść na tyle daleko że będzie ci się wydawało że widzisz koniec i będziesz brnął dalej ( jeżlei jesteś uparty )
 
 Dźwięk turbiny mniam , będziesz miał na youtubie .
 
 ps: nie jestem doświadczony , tylko przeterminowany .
 JoeMix - 29 Mar 2009,  09:14
 
 
 Zaraz będzie ze zniechęcam czy coś,,, ale to auto niestety skończy na złomie :( tak myślę. 	  | Minekk napisał/a: |  	  | żeby zrobić małe autko z bardzo żwawym silnikiem żeby brało ludzi zdziwko na światłach i ten dziek turbiny mniam XD w tysiące tak ? powiedzmy ze mam 2 tysie to mało | 
 tadzias - 29 Mar 2009,  11:09
 
 
 - brednie 	  | Cytat: |  	  | Skoro ma być zdziwko na światłach to poskładaj 1.6 CVH z mk2xr2 do swojej budy | 
   
 Moja MK1 jest świeżo po swapie z 1.1 na 1.6 CVH i rewelki nie ma, powiedzmy, że na światłach zbiera się miło, do setki leci ładnie ale potem jest wielkie zaskoczenie.
 To taka moja opinia
   Minekk - 29 Mar 2009,  11:57
 
 z tym dźwiękiem  turbiny mogłeś sobie darować no widzę ze nie jesteś miły , JoeMix a co twoje tam kończą ? dzięki za "pomoc" można zamknąć
 JoeMix - 29 Mar 2009,  17:23
 
 Minekk, nie, moje zostają u mnie dożywotnio - konają w ciszy i spokoju mojego parkingu. Po prostu jesteś nowy, z tego co piszesz wydaje mi się że niestety nie znasz tematu - zwyczajnie wpadła Ci w łapy Mk1 i "Ci się marzy" szybka jazda,,, bez urazy takich ja Ty to mi pacy u rąk i nóg braknie by zliczyć - osobiście życzę powodzenia i sukcesów, jeśli nie przepadniesz z autem jak kamień w wodę jak wielu to na pewno z czasem będzie lepiej, przyjemniej, sympatyczniej, pomocnie,,, puki co życie nauczyło mnie sceptycyzmu do takich zapaleńców,,,
 
 Zostań z nami, pokaż auto, plany, osiągnięcia - a będzie OK, zapewniam
   Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009,  18:44
 
 Wedle życzenia .
 
 |  |