|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Problem z elektryką po zwarciu w instalacji
PitekPL1990 - 28 Mar 2009, 17:37 Temat postu: [MK3] Problem z elektryką po zwarciu w instalacji Witam
Posiadam samochód Ford Fiesta 1.1 Mk3 z roku 95'
I mam wielki problem
Lewarek który znajduje się w tym samochodzie pod maską uderzał w wiązkę przewodów
Izolacja przewodów została zniszczona i doszło do poważnego zwarcia.
Od tamtego czasu samochód nie chce odpalić.
Wszystkie przewody zostały połączone i zaizolowane. Nie ma iskry na świecy, dawka paliwa nie jest podawana. Sprawdzałem już wiele rzeczy między innymi główny komputer znajdujący się z prawej strony pod tapicerką, moduł zapłonowy, znajdujący się za filtrem, wszystkie bezpieczniki, przekaźniki i nadal nic;/
Mam kilka pytań odnośnie elektryki:)
-Czy ma ktoś może czytelny schemat instalacji elektrycznej tego samochodu? Mam taki schemat ale jest nieczytelny;/ (chodzi mi o to że wszystko na tym schemacie jest małe i nieczytelne a nie o to że nie znam się:P)
-Czy po włączeniu zapłonu dioda (która znajduje się pomiędzy przyciskami od zegarka, w starszych modelach nie ma takiej diody) zapala się i po chwili gaśnie, mruga czy w ogóle nie zapala się?
-Czy w przekaźniku znajdującym się nad bezpiecznikami( zielony kolor, duży) po włączeniu zapłonu słychać "pstryk" (Czy przekaźnik ten powinien załączyć się po włączeniu zapłonu?)
-Czy mogłem coś ominąć sprawdzając większość rzeczy które wymieniłem?
Gdy włączam zapłon nie słychać pompki paliwa.
Kontroli świecą się tak jak powinny.
Bardzo proszę o wszelką pomoc
Mój nr gg 3637236
Z góry dziękuje
jackrzec - 28 Mar 2009, 20:38
dałem Ci odpowiedź na PW
PitekPL1990 - 28 Mar 2009, 22:30
Jeszcze raz dzięki
Jutro będę kombinować
diodalodz - 29 Mar 2009, 00:57
zobacz czy na 8 pinie modułu zapłonowego jest napięcie i na środkowym pinie cewki zapłonowej też jest napięcie to powie co dalej robić .
PitekPL1990 - 29 Mar 2009, 20:31
Na 8 pinie nie ma napięcia.
Jest tylko na 10 i 12 po 12V
Środkowy pin od cewki zapłonowej jest masowy o ile się nie mylę.
Sprawdzałem dziś napięcia podawane na główny komputer sterujący.
Napięcie podawane jest tylko przez dwa przewody
Czarny i czerwony. Także po 12 V.
JoeMix - 29 Mar 2009, 20:46
PitekPL1990 napisał/a: | Środkowy pin od cewki zapłonowej jest masowy o ile się nie mylę. | Jest dodatni z tego co wiem, skrajne są masowe, sterownik na zmianę odcina jedna masę raz drugą powodując odpowiednio przeskok iskry na odpowiednich świecach.
diodalodz - 29 Mar 2009, 23:39
z tego co napisaleś wiadomo już co jest . nie dochodzi zasilanie do modułu a na cewkach jest wszystko ok bo napisałeś że 10 i 12 jest to znaczy że cewki są zasilane poprawnie . Idź tropem przeowdu z modułu z pinu 8 do wnętrza auta . choć pewno coś jest nie tak w miejscu gdzie się przecierało . Choc jeśli nie działa pompa paliwa po przekręceniu stacyjki to uszkodzenie jest w skrzynce bezpieczników i coś się stało z przekaźnikiem głównym Zobacz czy na czujniku prędkości jazdy albo na wtryskiwaczu jest napięcie . Nie dam sobie głowy obciąć ale przekaźnik koloru zielonego za to odpowiada . może ktoś mnie poprawi w razie co .
PitekPL1990 - 6 Kwi 2009, 19:51
hey:D
Fiesta działa.
Oddałem ją do elektronika.
Dziś jest z powrotem
Przyczyna jak to powiedział elektronik źle włożony przekaźnik
Taaaa tylko przekaźnik można włożyć jedynie na jeden sposób
Ale kto powie co tak naprawdę było
No nic wielkie dzięki dla wszystkich, którzy pomogli
Wielki dzięki dla jackrzec za udostępnienie schematu instalacji
POZDRAWIAM
|
|