Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Problem z elektryką po zwarciu w instalacji

PitekPL1990 - 28 Mar 2009, 17:37
Temat postu: [MK3] Problem z elektryką po zwarciu w instalacji
Witam :)
Posiadam samochód Ford Fiesta 1.1 Mk3 z roku 95'
I mam wielki problem ;/
Lewarek który znajduje się w tym samochodzie pod maską uderzał w wiązkę przewodów ;/
Izolacja przewodów została zniszczona i doszło do poważnego zwarcia.
Od tamtego czasu samochód nie chce odpalić.
Wszystkie przewody zostały połączone i zaizolowane. Nie ma iskry na świecy, dawka paliwa nie jest podawana. Sprawdzałem już wiele rzeczy między innymi główny komputer znajdujący się z prawej strony pod tapicerką, moduł zapłonowy, znajdujący się za filtrem, wszystkie bezpieczniki, przekaźniki i nadal nic;/
Mam kilka pytań odnośnie elektryki:)
-Czy ma ktoś może czytelny schemat instalacji elektrycznej tego samochodu? Mam taki schemat ale jest nieczytelny;/ (chodzi mi o to że wszystko na tym schemacie jest małe i nieczytelne a nie o to że nie znam się:P)
-Czy po włączeniu zapłonu dioda (która znajduje się pomiędzy przyciskami od zegarka, w starszych modelach nie ma takiej diody) zapala się i po chwili gaśnie, mruga czy w ogóle nie zapala się?
-Czy w przekaźniku znajdującym się nad bezpiecznikami( zielony kolor, duży) po włączeniu zapłonu słychać "pstryk" (Czy przekaźnik ten powinien załączyć się po włączeniu zapłonu?)
-Czy mogłem coś ominąć sprawdzając większość rzeczy które wymieniłem?

Gdy włączam zapłon nie słychać pompki paliwa.
Kontroli świecą się tak jak powinny.

Bardzo proszę o wszelką pomoc :)
Mój nr gg 3637236
Z góry dziękuje :)

jackrzec - 28 Mar 2009, 20:38

dałem Ci odpowiedź na PW
PitekPL1990 - 28 Mar 2009, 22:30

Jeszcze raz dzięki :D
Jutro będę kombinować :P

diodalodz - 29 Mar 2009, 00:57

zobacz czy na 8 pinie modułu zapłonowego jest napięcie i na środkowym pinie cewki zapłonowej też jest napięcie to powie co dalej robić .
PitekPL1990 - 29 Mar 2009, 20:31

Na 8 pinie nie ma napięcia.
Jest tylko na 10 i 12 po 12V
Środkowy pin od cewki zapłonowej jest masowy o ile się nie mylę.
Sprawdzałem dziś napięcia podawane na główny komputer sterujący.
Napięcie podawane jest tylko przez dwa przewody :|
Czarny i czerwony. Także po 12 V.

JoeMix - 29 Mar 2009, 20:46

PitekPL1990 napisał/a:
Środkowy pin od cewki zapłonowej jest masowy o ile się nie mylę.
Jest dodatni z tego co wiem, skrajne są masowe, sterownik na zmianę odcina jedna masę raz drugą powodując odpowiednio przeskok iskry na odpowiednich świecach.
diodalodz - 29 Mar 2009, 23:39

z tego co napisaleś wiadomo już co jest . nie dochodzi zasilanie do modułu a na cewkach jest wszystko ok bo napisałeś że 10 i 12 jest to znaczy że cewki są zasilane poprawnie . Idź tropem przeowdu z modułu z pinu 8 do wnętrza auta . choć pewno coś jest nie tak w miejscu gdzie się przecierało . Choc jeśli nie działa pompa paliwa po przekręceniu stacyjki to uszkodzenie jest w skrzynce bezpieczników i coś się stało z przekaźnikiem głównym Zobacz czy na czujniku prędkości jazdy albo na wtryskiwaczu jest napięcie . Nie dam sobie głowy obciąć ale przekaźnik koloru zielonego za to odpowiada . może ktoś mnie poprawi w razie co .
PitekPL1990 - 6 Kwi 2009, 19:51

hey:D
Fiesta działa.
Oddałem ją do elektronika.
Dziś jest z powrotem :D
Przyczyna jak to powiedział elektronik źle włożony przekaźnik :hihihi:
Taaaa tylko przekaźnik można włożyć jedynie na jeden sposób :D
Ale kto powie co tak naprawdę było :D
No nic wielkie dzięki dla wszystkich, którzy pomogli
Wielki dzięki dla jackrzec za udostępnienie schematu instalacji :)
POZDRAWIAM :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group