Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Wymiana paska klinowego

Gobi - 2 Kwi 2009, 12:01
Temat postu: [MK5] Wymiana paska klinowego
Witam!
Tak jak w temacie.. mógłby ktoś opisać mniej więcej jak wymienić owy pasek ? albo podesłać jakieś materiały na ten temat.

Z góry dziękuje :)

Edit:
odkręciłem dwie śruby od alternatora na górze jedną, drugą na dole a alternator nawet nie drgnie ? dlaczego ?

mamuten - 2 Kwi 2009, 18:06

a poco wymieniać pasek wystarczy go naciągnąć i będzie chodził
Freeman - 2 Kwi 2009, 20:29

Cytat:
odkręciłem dwie śruby od alternatora na górze jedną, drugą na dole a alternator nawet nie drgnie ? dlaczego ?
Zastał się użyj więcej siły.

mamuten napisał/a:
a poco wymieniać pasek wystarczy go naciągnąć i będzie chodził

a jak pęknie gdzieś daleko od domu i sklepu moto?

mamuten - 2 Kwi 2009, 20:37

daj cie spokój w fieście z 99 to pasek nie jest aż taki stary
bidżej - 2 Kwi 2009, 20:38

Gobi, alternator prawdopodobnie siedzi na fasolce (jeśli jest to rozwiązane tak jak w HCSach, bo nie pamiętam) - poluzuj jej mocowanie...
lesiokro - 2 Kwi 2009, 21:53

A niemasz rolki samonapinającej !!!
Zkręcić alternator, "dokręcić" śrubę rolki (rolka się uniesie i popuści pasek), zdjęć pasek

Darekmk3 - 3 Kwi 2009, 09:32

lesiokro napisał/a:
A niemasz rolki samonapinającej !!!
Zkręcić alternator, "dokręcić" śrubę rolki (rolka się uniesie i popuści pasek), zdjęć pasek


dokladnie najprostrze rozwiazanie ktore jest takze w mk3.5 1.6 16 ze wspomaganiem,nic nie odkrecasz cofiesz rolke kluczem i sciagasz pasek :)

Gobi - 3 Kwi 2009, 13:16

dzięki.... popróbuje :) ode zwę się jeszcze jak mi poszło.....
bejrut - 10 Cze 2009, 05:27

witam
dzisiaj wnikalem sobie w pasek wieloklinowy i jest juz troche spekany poprzecznie dlatego zastanawiam sie czy go nie wymienic.jak musi wygladc pasek zeby kwalifikowal sie do wymiany? mam silnik 1.6 z klima i wspomaganiem w zwiazku z tym czy w takiej wersji rowniez wystarczy tylko poluzowac napinacz i podmienic pasek? czy potrzebna jest pozniej jeszcze jakas regulacja czy napinacz zalatwi wszystko?

MARIUSZ.B - 10 Cze 2009, 09:03

bejrut, wystarczy poluzować samo napinacz. Zapamiętaj sobie jak pasek był założony bo czasem można się z tym pogubić :-)
bejrut - 10 Cze 2009, 22:30

a pozniej potrzeba regulowac naciag czy tylko dokrecam napinacz a on sam wszystko wyreguluje? jako ze dostep jest troche utrudniony to czy potrzeba odjrecac lape silnika czy da sie jakos wygimnastykowac?
MARIUSZ.B - 10 Cze 2009, 22:57

Nic nie trzeba regulować, zakładasz klucz na napinacz "luzujesz" go i możesz zakładać pasek. "Luzujesz" - zmieniasz delikatnie jego położenie tak, że pasek da się nałożyć bez problemu. Dostęp utrudniony to fakt można od dołu ale tam jest obudowa plastikowa którą można dosyć łatwo zdjąć, przykręcona na kilka śrubek do podłużnicy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group