Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK2] Ford FIESTA RS2300 16V

Daras84 - 6 Kwi 2009, 18:57
Temat postu: [MK2] Ford FIESTA RS2300 16V
1. NICK: Daras
2. IMIĘ:darek
3. MODEL: mk2
4. WERSJA: xr2
5. ROCZNIK: skłądak
6. SILNIK: 2,3 16V by scorpio
7. OPIS AUTA: w polsce jedyny wlascicel dziadek ktory miał ja przez 17 lat

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: silnik 2300 16V scorpio
usuniete wąłki balansujace
załozony cały osprzet z rs2k kolektor 4-2-1
dolot rs2k
wiazka i komp rs2k dzikei temu nie mam np przepływomierza,
wydech 60mm na jednym tłumiku
c. audio: -
d. inne: -

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: -
b. mechaniczne: EM2
c. audio:-
d. inne -



i torhce słaba jakosc silnika bo garazowka jutro zrobie lepsze:




podziekowania dla PUMY, Laskosza, Diody bo bez nich nie odpalil bym tego (nienawidze elektryki)

Miły - 6 Kwi 2009, 19:01

wreszcie... pięknie :D
eCo^ - 6 Kwi 2009, 19:09

gratuluje :-P
JoeMix - 6 Kwi 2009, 19:21

Daras84, tak słyszałem że się mocno w głowę uderzyłeś,,,

PS1 :ok: Coś pięknego,,,

PS2 Dawaj VIN zobaczymy z którego roku faktycznie buda jest, bo składak nie brzmi ładnie.

Tommy - 6 Kwi 2009, 19:23

Daras - Kocham Cię stary :D Gdybyś był jeszcze trochę łądniejszy to bym się z Tobą ożenił :D :hahaha:
Peedro - 6 Kwi 2009, 19:44

Coś pięknego :) Ciekawe ile będzie kuni :)
madek - 6 Kwi 2009, 19:52

nice one, fajny wymiatacz sie szykuje :)
Żółwik Tuptuś - 6 Kwi 2009, 20:04

I o to chodzi :yes:

Witamy w Projektach ( choć to tylko formalność )

Powiedz na jakiej skrzyni to złożyłeś ? jak z paliwem ? i wogóle opowiedz coś o tym :)

Ad@mus - 6 Kwi 2009, 20:19

jednak 2,5 bylo zbyt ambitne-i bardzo dobrze!!
2,5 dumnie brzmi ale jest za ciezkie i moze za "mocne"??
nie wiem co chce przez to powiedziec-ale ciesze sie ze zrezygnowales z durateca
teraz mi powiedz jak to zapina?? i wiecej nie pytam, czekam na live wąchung endżin

PYJO - 6 Kwi 2009, 22:28

Brawo DARAS wielkie gratki nawet sie nie pochwaliłes !!! Miałś dać znac!! Do zobaczyska na kresce jak poskładam.
Laskosz - 6 Kwi 2009, 22:39

ciesze się ze żyje :) daj jakiegoś filma jak to pracuje :) jak z pompą? dalej pracuje cały czas?
Daras84 - 6 Kwi 2009, 22:45

JOE ja wiem co mam dlatego niech lepiej widnieje składak ;)
Tommy musisz mnie pokochac takim jaki jestem ;)

Żółw dzieki za zaufanie co do projektu ;)

no to tak, skrzynia orginal z mk2 xr2, poprostu taka była pod reka pod 16V nie mialem zadnej w dobrej kasie wiec włozylem narazie to, (pewnie do zlotu sie zmieni na odpowiednia)oczywiscie nowe sprzegło.

paliwo puki co to zewnetrzana pompa z audi b3 wsadzona prosto pod maske (po najmniejszej lini oporu, leniwy jestem) puki co przy odpalaniu nie ma najmniejszego problemu, nie jezdizlem jesczcze autem, wiec nie wiem jak bedzie i czy nie bedize problemu takiego jak u ciebie.

ogolnie to silnik ze scorpio z 96 roku, niestety wyjdzie w praniu w jakim stanie bo w dawcy nie bylo kluczyka z immo i nie szło odpalic, z orginalu została tylko głowica i goły blok, miska smok i cała reszta osprzetu jest z rs2k, wiazka została przerobiona na jedna cewke taka z zeteca, została orginalna chlodnica z 1,6 i wiatrak, jutro ogarniecie całej reszty dziadostwa (jakies wycieki, usuniecie druciarsta itp) i mam nadzieje zobaczyc ja kto sie odpycha.

mikolaj_r - 7 Kwi 2009, 00:09

Wreszcie ją pokazałeś, jak to u Darasa, mało gadania, konkretna robota. Gratulacje ;) ...ale brzydal :P :P
Ad@mus - 7 Kwi 2009, 07:53

Cytat:
..ale brzydal :P :P

mikolaj_r napisał/a:
jak to u Darasa


:D hehehe

Darekmk3 - 7 Kwi 2009, 11:18

widzialem jak miala wsadzone pod maska 2.5 - ale o tym juz nie mowmy :) , podziwiam Cie Dariusz za to :) , jak Cie znam to bedzie ogień z dupy i pewno jeszcze ją odchudzisz ,pozdro i skrzynia czeka :)
Żółwik Tuptuś - 7 Kwi 2009, 11:36

Daras - a z czego heble dasz :fox: ( chodzi mi bardziej o tył , bo przód opanowany ) i czy auto będzie tylko na wprost ?
Daras84 - 7 Kwi 2009, 14:58

przod mam załozone nowe tarcze i nowe klocki(dla nie wtajemnicoznych jest to samo co xr2i) tył zostały załozone nowe cylinderki, szczeki, bebny zostały stare bo nie mialy jeszcze nawet rantu(chyba ze dziadek przetaczał) przy silniku 1,6 rewelacja to hamowalo, reka brzytwa, zobaczymy jak bedize teraz,
auto bedize z przeznaczeniem nie tylko na kreske (mam zamiar polatac troche z wami na Poznaniu ;) nie bedize takiego hardcoru jak w przypadku mk3.

dzisiaj odstawilem do spawacza co by wycheftał mi wydech z restek ktore mialem w garazu, poczatek 4-2-1 z usunietym EGR reszta 60mm na jednym koncowym przelocie 60mm

i o wiele berdziej podoba mi sie na czarnych stalowkach14" i tak juz raczej zostanie


i engine



[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 15:21 ]
ktory kabel przy wtyczce licznika mk2 odpowiada za obrotek?

Tommy - 7 Kwi 2009, 15:48

Daras - zrób jakieś ładne foto na tej stalówce to Ci sklecę mały VT w innych kolorach ;)
JoeMix - 7 Kwi 2009, 17:16

Daras84 napisał/a:
ktory kabel przy wtyczce licznika mk2 odpowiada za obrotek?
Zielony. Który jest w kolejce nie wiem. Przy aparacie zapłonowym się kończy.
Krawiec - 7 Kwi 2009, 18:31

Daras chłopie zawsze miałeś zajebiste projekty. Gratuluje :*
Faza - 7 Kwi 2009, 19:28

fajna maszyneria na pewno bedzie swietnie chodzic :) .....
Laskosz - 7 Kwi 2009, 20:17

ciasno tam masz jak u mnie prawie :ok: stalówki kup sobie z Citroena :) mają mniejsze et <8>
Żółwik Tuptuś - 7 Kwi 2009, 21:16

Daras84 napisał/a:

auto bedize z przeznaczeniem nie tylko na kreske (mam zamiar polatac troche z wami na Poznaniu ;) nie bedize takiego hardcoru jak w przypadku mk3.



:jupi: wreszcie wzmocnimy zastępy FKP w pucharze Youngtimer :) Szykuj ją i do zobaczenia w Rykach .

Skfarek - 7 Kwi 2009, 22:11

Ogarnąłeś już? Podziel się wrażeniami, jak to jeździ?
Ad@mus - 7 Kwi 2009, 22:25

tak jak pioter pisal stal 15" z 307 dobrze sie prezentuje i ma fajny rancik:D
Daras84 - 7 Kwi 2009, 23:25

no dzisiaj od spawacza moze nie cały kilometr zrobilem na lekkim przypalowaniu, ale znowu mi wydarlo zaslepke w głowicy i wylecial cały płyn :| (zmascilem to przed wkladaniem bo moglem jechac zawiesc glowice do pospawania w tym miejscu) jutro jeszcze sprobuje zaslepic to klejem do szyb.

no i nawet jakos to jedzie, nie chcialem tego jeszcze tak na swiezo masakrycznie pałowac, ogarne do konca to sie zobaczy w niedziele na nocnych. musze jeszcze cos wymienic w zawieszeniu bo myszkuje po drodze przy dodawaniu/odejmowaniu gazu. jak juz wszytsko bedize dograne to pojade ja schamowac.


dzis zrzucilem deske i wywalilem nie potrzebne maty, cały nawiew, wiatrak i nagrzewnice, deska w całej okazałosci wrocila na miejsce, przy okazji sprawdzilem kondycje blach i jest całkiem sympatycznie ;)


Tommy - 8 Kwi 2009, 07:37

Jak ja lubię taki design :D
Daras84 - 8 Kwi 2009, 16:32

JoeMix napisał/a:
Daras84 napisał/a:
ktory kabel przy wtyczce licznika mk2 odpowiada za obrotek?
Zielony. Który jest w kolejce nie wiem. Przy aparacie zapłonowym się kończy.


dzieki ;) podlaczony ale pokazuje 1/2 obrotow.


a ktory jeszcze odpowiada za temperature na desce??


wyciek opanowany, ale suka sie gotuje :| podejrzewam oto termostat, swoja droga nie załacza sie wentylator :| sam w sobie dizala na krotko, ale nawet jak wepne zworke w kabel czujnika to nie chce zakrecic :|


aha i pokazywalo paliwo a teraz ciagle zero :|

Peedro - 8 Kwi 2009, 18:31

Daras84 napisał/a:
dzieki ;) podlaczony ale pokazuje 1/2 obrotow.


Hyhy, pewnie ten sam motyw co u brata w mk1, wpadnie wieczór to pewnie napisze co i jak ;)

JoeMix - 8 Kwi 2009, 19:07

Daras84, masz mechaniczny rozdzielacz zapłonu czy podwójną cewkę? Gdzie podpiąłeś obrotek - temperaturę napiszę z domu jak looknę w schemat.
Rkalitka - 8 Kwi 2009, 19:14

za temperaturę na desce odpowiada dawny czujnik w silniku.... to znaczy, że do tego silnika musisz zamontować czujnik temperatury z oryginalnego silnika!!
U mnie przynajmniej tak było dopiero jak założyłem czujnik od 1.1 do tego silnika który teraz mam( 1.8D ) to się pokazała temperatura na desce!!

Darekmk3 - 8 Kwi 2009, 19:22

Darek jak ja zamontowalem licznik z mk4 w mk3 to tez mi pokzywalo polowe obrotow i lutowalem takie guwienko w liczniko i bylo ok ale nie wiem jak to jest w mk2 :) , jak cos to moge pomoc,a wentylator to jak na krotko to chodzi tak ? ,hmm wiesz co ja bym za bardzo nie kombinowal poprostu zrob wskazania temp na desce-lub kup dodatkowy zegar z czujnikiem i wlacznik wentylatora do kabiny- jak zrobisz ze bedzie sie wlaczal automatycznie to i tak przyda sie dodatkowy w kabinie - bo bedzie czasem za cieplo :)


podro i jak cos to wal na gg :)

JoeMix - 8 Kwi 2009, 20:22

Rkalitka ma racje, jak chcesz dobre wskazania temperatury to musisz wkręcić czujnik z Mk2 (dzwoń do tego tam, co mu silnik opchnąłeś niech ci poda kolor i zakup takowy odpowiedni) i Water temp sender jest podłączony czerwono-Białym przewodem. To akurat łatwo ze ścieżek zegara wyczytać.

Obrotek - przypatrzyłem się na fotki i widzę 4 przewody WN czyli 2 cewki, podpiąłeś się pod jedną i dlatego masz połowę obrotów (czy gdzieś w moduł specjalnym wyjściem na obrotek?) jak w cewkę to zakup 2 diody prostownicze, i podłącz diodę pod zewnętrzny przewód cewki a do diody podłącz obrotek - wskazanie powinno być na połowę, jak nie ma żadnego to odwróć diodę - jak będzie wskazywać to 2gę diode podłącz pod drugi zewnętrzny przewód NW cewki, tak samo by otrzymać połowę wskazań, jak diody połączysz razem i do tego obrotek to powinno być pełne wskazanie.

Wiatrak chłodnicy sobie podłącz Akumulator+12V - bezpiecznik - silnik - czujnik - masa i olej oryginalną instalację, układ ma zaletę/wadę że robi dużo hałasu jak się odejdzie od auta, bo wiatrak chodzi bez zapłonu. Do testów bardzo dobry, na stałe lepiej przekaźniczek zrobić. Ja u siebie zawsze wiatraki przerabiam na niezależne zasilanie.

stafcio - 8 Kwi 2009, 21:54

no fajny ten projekcik, ciekawe jak na żywca będzie się prezentował. gratulajce :ok:
Daras84 - 8 Kwi 2009, 22:43

ja zrezygnowałem z dwuch cewek na rzecz jednej zetecowej, a wpielem sie w kabel ktory odpowiada za obroty w kostce wiazki silinkowej, co do czujnika z 1,6 to na 100% nie podejdzie bo jest całkiem inny dzisiaj podlaczalem to sposobem takim jak w rs1800 robilismy po swapie ale tez nie dziala,
a wentylator to rzeczywiscie zrobie se na krotko.

kamilocha1 - 8 Kwi 2009, 23:45

mam to samo co Ty Darek tez m isie gotuje i to samo z wentylatorem.

i sory ze sie tak podłącze ale moglby mi ktośwysłaćzdjecie gdzie sie wkreca czujnik temp wody na deske rozdzielcza w rs1800? dziekuje z góry

a co do tematu to nie bylem na bierząco bo Darek mi cośmowił o bmw czy coś...

no a tu jednak pozytywne zaskoczenie hehe ;DD

w życiu najważneijsza jest miłośćdo hebli ;D

pozdro

JoeMix - 9 Kwi 2009, 00:01

Daras84 ale to jest jedna zwykła cewka i jest rozdzielacz, czy jest taka jak np w 1,1i podwójna z 4 wyjściami na świece (tak wygląda na fotce) i z 3 kabelkami sterującymi?

Czujnik temperatury albo wkręcić w co się da (co łatwo nawiercić i nagwintować) lub odpowiedni adapter wyłuskać, :yes: :yes: adapter i będzie Ok.

Daras84 - 9 Kwi 2009, 09:41

tak cewka ma 3 kable,

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 17:03 ]
wentylator opanowany wskaznik paliwa rowniez ;) , poduszka pod silnikiem została dzisiaj wzmocniona klejem,

i zafundowałem sobie ot cos takiego ;) jakeis 7,kg wagi :D :D

i miejsce pilota ;)

ja kdla mie wypas fotelik, siedzi i czuje sie auto całkiem inaczej niz na serii,

przy okazji zobacyzlem na stan podlogi, przod ktos robil tył rewelka,


Tommy - 9 Kwi 2009, 20:47

Ile Cię kosztował ten kubeł ? :)

I na boga - zrób coś z tym wydechem :D

Darekmk3 - 9 Kwi 2009, 21:07

Tommy napisał/a:
Ile Cię kosztował ten kubeł ? :)

I na boga - zrób coś z tym wydechem :D


dobry jest ten wydech :D ma cos w sobie :P ,Dariusz widze ze ostro do przodku, w przyszlym tyg przyajde, |Tommy wlasnie Tobie takiego fotelika brakuje :)

pozdro :)

JoeMix - 9 Kwi 2009, 21:22

Hehe - dobrze widzę? Linoleum? Wykładzina PCV? Świetnie się spisuje na podłodze, ja u siebie maiłem pod oryginalny dywan wsadzoną wykładzinę dywanową z przedpokoju :P i cichutko było.
Laskosz - 9 Kwi 2009, 21:26

Darekmk3 napisał/a:
ostro do przodku

tyś je hanys :P ty ni mosz serca :P

takie małe OT ;)

a co do reszty dziadów to Daria żyleciarzu dzwoń jak coś :)

Daras84 - 10 Kwi 2009, 10:08

Tommy wydech jest zrobiony jak w orginale ;) jakas 50 cm rurka a potem tumik ;)

Joemix tam nie ma zadnych pcv czy czegos takiego orginalne maty wygluszajace i dywan,

Mafios - 10 Kwi 2009, 15:43

i tak daras robi z ladnych aut brzydale szybko jezdzace
Fordon - 11 Kwi 2009, 10:16

Gratulacje Darek kolejnego szybkieo auta, zwlaszcza w takiej budzie jak MK2 :)
Zmieniales moze pompe wodna w tym 2.3 na ta z 2.0?? bo wiedz ze uklad 2.3 jest przystosowany pod silnik osadzony wzdluznia a nie poprzecznie, stad moze wychodzic nie wydolnosc chlodzenia i sceny z gotowaniem sie...
Przelacznik w kabinie jest przy takich autach nie odzowna czescia, bo o ile sam wentylator wlaczy sie na chwile gdy jest za gorac plyn o tyle juz przy palowaniu na torze czy w innych miejscach lepiej wczesniej schlodzic plyn znajdujacy sie w chlodnicy i martwic sie wysra sie czy tez nie... :)
Te heble z XR2 stykaja pod taki silnik??

Daras84 - 11 Kwi 2009, 10:38

dzieki ;)

co do pompy to ich sposob działania jest taki sam, ale i tak zostala zmieniona na ta z rs2k bo jest mniejsza to samo sie tyczylo poła pasowego w 2,3 sa bardziej odsadzone, co za tym idzie nie zmiescily by sie miedzy podluznice wiec musialem je zmienic na te z rs2k,

puki co problem z gotowaniem ogarniety, ale i tak bede musial owinac wydechowy bandazem bo jest tam maskarycznie goraco, i juz 2 rozrusznik po nagrzaniu auta nie daje rady krecic :| , nie orientuje sie ktos ile mi wyjdzie bandazu na ten 4-2-1 z rs-a?

co do hebli to nie mialem okazji nigdzie po psioczyc po torze czy gdzies zeby je sprawdzic ekstremalnie, na kreske stracza na pewno,

Żółwik Tuptuś - 11 Kwi 2009, 10:52

Jeżeli chodzi o bandaż to mi na kolektor od RST , turbinę i downpipe poszła rolka , więc u Ciebie bym liczył conajmniej trzy rolki .
stafcio - 11 Kwi 2009, 10:54

a ile ta rolka miała metrów?
Żółwik Tuptuś - 11 Kwi 2009, 11:05

10 metrów
mamuten - 11 Kwi 2009, 13:50

bo mam to samo co daras po nagrzanym silniku nie chce kręcić wymieniłem upalony kabel idący do rozrusznika na chwile pomogła czy taki bandaż by pomógł rozrusznikowi bo ja tylko mogę owinąć sama dwu rurkę bo kolektor nie da rady bo jest bo niema przerw pomiedzy rurkami
FiFa - 11 Kwi 2009, 17:08

mamuten, ja bym sprawdził akumulator i ładowanie :P miałem to samo....

Sorry za OT :-)

kostek88wjcz - 11 Kwi 2009, 20:43

Daras zdeczka zaspalem ale :) Gratuluje :)
PumaRST - 12 Kwi 2009, 11:14

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Jeżeli chodzi o bandaż to mi na kolektor od RST , turbinę i downpipe poszła rolka , więc u Ciebie bym liczył conajmniej trzy rolki .


2 wystarczą rolki,

Daras84 - 12 Kwi 2009, 17:40

no i tez tak myslalem ze ok 15 metrow. myslalem ze dzisiaj torche polatam na nocnych ale jeszcze sobie odpuszcze, bo auto troche myszkuje po ulicy wymienilem gumy i lozyska na drazkach stablizujacych na nowe, ale widocznie jeszcze tuleje na wachaczach nie daja rady, gdzie przy 1,6 nie bylo tego problemu.

nie wiecie moze jakie ma byc cisnienie miedzy listwa a pompa paliwa na pracujacym silniku w rs2k, bo chyba ta pompa ktora kupilem juz dogorywa :|

Laskosz - 12 Kwi 2009, 17:49

na listwie z podpiętym regulatorem ciśnienia ma być 2.1 bar a z odpiętym regulatorem 2.7bar

Pozdro :) a to że lata po drodze to rzadko wina zawiasu :P czasem jest taka śmoc że auto samo nie wie w którą stronę ma jechać :ok:

Żółwik Tuptuś - 12 Kwi 2009, 19:20

Daras - a myszkuje podczas przyspieszania ? czy cały czas ?
Jeżlei podczas przyspieszania to zobacz zbieżność , a jeżeli cały czas to może to być wina sworzni wahacza ( czasami nawet po wyjęciu po nich tego nei widać )

Daras84 - 12 Kwi 2009, 19:42

myszkuje z gazem w podlodze 1.. 2 bieg tak sporo, przy normalnej jezdzie jest ok, sworznie wygladały na wporzadku jak sprawdzalem, we wtorek podjade zobaczyc na szarpaki zawias, a jak bedize ok to pojade sprawdzic zbieznosc, tak jak mowisz.
xr2fun - 12 Kwi 2009, 21:01

Ten typ tak niestety ma! Poszukaj starych testów XR2 MK2 - problemem było utrzymanie kierunku na wprost. Ja też na początku myślałe, że coś jest nie tak z zawieszeniem. ;-(
Zgłębiłem temat, już dawno się przyzwyczaiłem szczególnie na 185/60/13. Jak zapodałeś szersze i większe gumy problem chyba będzie większy. :|

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 21:04 ]
Daras84 napisał/a:
auto bedize z przeznaczeniem nie tylko na kreske (mam zamiar polatac troche z wami na Poznaniu ;) nie bedize takiego hardcoru jak w przypadku mk3.

No to się na pewno spotkamy. Ciekawy jestem wyniku :-P

Żółwik Tuptuś - 12 Kwi 2009, 21:25

Piotrze - paradoksalnie u mnie sprawę poprawiło postawienie kół bardziej w negatywnie ( poożyłem je o kilka dobrych stopni ) . Auto powinno być nerwowe na prostej , ale nerwowe nie jest . Co prawda czulej reaguje na każdy ruch kierownicą , ale przy pewnym chwycie nei myszkuje .

Sprawe tłumaczę tak - na 1 i 2 przy butowaniu zawias sięnajbardziej unosi , a co za tym idzie w przypadku konstrukcji zawiasu mk1/2 koła idą mocno w rozbieżność , mechanizm różnicowy przekazuje moment na jedno to na drugie i każde z nich ciągnie na zewnątrz - stąd myszkowanie ( na wyższych biegach mniej unosi się przód więc mniej odczuwalne ) . Jeżlei koła dałęm w negatyw , przy butowaniu i uniesieniu przodu , ruch , któy szedł na ustawienie kół w rozbierzności , teraz idzie na zlikwidowanie negatywu i myszkowanie ustaje ( przynajmniej przy starcie .
Dalej jest czulej na ruch fajerą , czyli jak dla niektórych nerwowiej . Cóż - to jest mk1/2 - zawsze powtarzałem że na to specjalne prawo jazdy powinno być :)

[ Dodano: Nie Kwi 12, 2009 21:27 ]
Aha - a u Ciebie nei poprawiła sytuacji nieco szpera ? Napisz jak się auto z tym prowadzi bo niedługo zakładam i nie wiem czego się spodziewać .

Daras - pomimo tego co piszemy - sprawdź rzeczy , o których mówiliśmy - może nie zlikwiduje problemu ,ale zmniejszy go . ( zbierzność ustaw na zero )

JoeMix - 13 Kwi 2009, 08:52

Daras84, Z mocowań drążków reakcyjnych wymontuj gumowe elementy a na na test zakręć to na stałe bez amortyzacji - np. na podkładki stalowe - zobacz czy się nie poprawi. Za radą Żółwia proponuję wręcz ustawić 2-3 stopnie zbieżności, przy takiej mocy i tak podczas jazdy rozejdą się na zero przynajmniej.
Qzyn - 13 Kwi 2009, 09:19

JoeMix napisał/a:
Za radą Żółwia proponuję wręcz ustawić 2-3 stopnie zbieżności

Bron cie panie boze - Zolw proponowal ustawic negatyw a nie zbiezne kola, czyli ustawic kola pochylone w pionie !!!

Ale wogole pobaw sie zbieznoscia i znajdz ta najlepsza dla siebie niezaleznie od kata pochylenia kol. Niektorzy wola kola nieco zbiezne, inni na zero, jeszcze inni troche rozbiezne i to zaleznie od auta i co z nim w danym momencie robia. Dla przykladu: (teraz podaje totalnie z glowy nastawy wiec sie akurat tego nie czepiac ;)
- ustawisz auto nieco zbieznie to bedzie fajnie na kreske ale na zakretach nieco gorzej
- ustawisz nieco rozbieznie to poswiecisz start (bo bedziesz torche z autem walczyl) ale na wyzszych biegach po zakretach bedzie sei lepiej latac...

Tyle ze nie baw sie po pare stopni jesli o zbieznosc chodzi a np o pol stopnia ;)
W tych starych konstrukcjach zawieszenia czasami trzeba isc na kompromisy - cos za cos :)

Faza - 13 Kwi 2009, 09:21

ja mialem taki problem przy vr6.... ustawilem zbierznosc na 0 i bylo juz duzo lepiej i pozniej cala reszte zalatwil gwint i juz dalo rade jechac normalnie
JoeMix - 13 Kwi 2009, 10:13

Qzyn napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Za radą Żółwia proponuję wręcz ustawić 2-3 stopnie zbieżności

Bron cie panie boze - Zolw proponowal ustawic negatyw a nie zbiezne kola, czyli ustawic kola pochylone w pionie !!!
Złów napisał dokładnie "zbieżność ustaw na zero" a ja teraz widzę że walnąłem się pisząc to co chwiałem przekazać, generalnie koła powinny być na wprost, ale przy takiej dużej mocy pewnie robi się spora zbieżność jak da w pedał, mnie chodziło o to by ustawić nieco większą rozbieżność niż zalecana, (koła na zewnątrz) co zaowocuje tym że jak da w podłogę to się ustawią na wprost.
Qzyn - 13 Kwi 2009, 11:22

No dokladnie, dlatego twierdze ze tutajmusi potyestowac a i tak uwazam ze optymalne beda inne ustawienia na zakrety a inne na kreske.
Pozatym przy przyspiesznaiu dzieja sie 2 rzeczy:
- podnosi karoserie co chyba kola robi rozbieznymi
- kola ciagna do przodu co robi je zbieznymi.
Wiec probuj daras to poustawiac ;)

Laskosz - 13 Kwi 2009, 12:33

ustaw dosłownie :) milimetr rozbieżne :) a o kąty zadbaj by były równe :) przy pewnym chwycie kierownicy nie powinna aż tak szaleć na drodze, nie zapominajmy też o tym że zawias w mk2 jest z przodu szerszy niż w mk1 :yes:
xr2fun - 13 Kwi 2009, 14:23

JoeMix napisał/a:
Z mocowań drążków reakcyjnych wymontuj gumowe elementy a na na test zakręć to na stałe bez amortyzacji - np. na podkładki stalowe - zobacz czy się nie poprawi

Na równej, prostej drodze nic się nie powinno stać. Na zekrętach i dziurach coś musi strzelić(raczej drążek). Spróbuj zrobić regulowane drążki na unibalach lub dać twarde gumy Poly też na drążki z regulacją.
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Aha - a u Ciebie nei poprawiła sytuacji nieco szpera ? Napisz jak się auto z tym prowadzi bo niedługo zakładam i nie wiem czego się spodziewać .

Jeszcze na sperze nie miałem okazji potestować pomimo, że jest zamontowana ale inne częsci nie - mnie już jasny szlak chce trafić na terminowość dostaw z GB :dno: ( angole mają chyba za dużo wolnego czasu ).

Żółwik Tuptuś - 13 Kwi 2009, 14:42

Laskosz, Zawias jest szerszy , ale zasada działania ta sama . Jeżeli chodzi o zbierzność - w przypadku mk1/2 ustawienie na zero czy na mm + lub - nie ma znaczenia . Nie ta dokłądność do tego typu zawieszenia . Co do identycznych kątó - to chyba oczywiste ;)

Qzyn, - tak jak piszesz - w zawiasach typu mk1/2 wszelakie nastawy to zawsze kompromis pomieczy czymśtam , a czymśtam . Niestety to nie jest zawias do ustawiania na mm czy na laser , bo przy tej konstrukcji luzy na eleementach gumowych są większe niz warto sći o jakich mówimy , więc ustawianie go z dokładnością do mm czy do minuty nie ma sensu .
Niestety od zawiasu w mk3 ( czyli tzw normalnego zawiasu ) różni się jeszcze tym że kąty i zbierzność ściśle od siebie zależą i nie można ich rozpatrywać osobno .
Konstrukcja w mk1/2 powoduje że podczas jazdy te parametry zmianiają się dosyc ostro i zależą od siebie ( wiem że to dziwnie brzmi jak się to czyta , ale tak wlaśnie jest ) Stąd proponowane przeze mnie rozwiązanie z kątami .

Co do ustawienia mk1/2 lekko zbieżnie - pomyłka , kąty wtedy wychodza takie że podczas skrętu masz zewnętrzne koło całkowicie i mocno w pozytywie położone pod autem .

JoeMix, - rozwiązanei , które proponujesz jest zlotym środkiem , ale w mk1/2 z mniejszą mocą . Niestety gdy wyjdzie ponad 100 KM problem przestaje być do obejścia w ten sposób ( choć fakt , nawet przy 96 KM jeszcze dało sie to tak zalatwić )

Faza, - pamiętam że i Puma miał z tym problemy - temat nieco inny niż w mk1/2 , ale może do ogarnięcia w podobny sposób ? ( nie analizowałem zawiasu mk3 pod tym kątem )

xr2fun, Piotrze - angolom się nigdzie nie spieszy niestety :| .
Myśle że szpera poprawi nieco sytuację w mk 1/2 bo będzi eto kolejny element " zespalający " dośćluźno powiązany ze sobą zawias i ukł przeniesienia napędu .
Zresztą niedługo się sam przekonam :)

Daras84 - 13 Kwi 2009, 16:06

dzieki za rady, jutro wsyztsko posprawdzam załoze docelowy slick i zoabcze jak wtedy bedzie sie zachowywała, myslalem tez o skroceniu amortyzatora o jakies 30- 40mm zeby jej tak nie dzwigało jak autobusu przy ruszaniu/przyspieszaniu
Ad@mus - 13 Kwi 2009, 20:03

u mnie byl ten sam problem, meczylem sie z tym dlugo, wkoncu udalo mi sie "ustawic" katy(wiem ze sa stale, ale okazalo sie ze jeden wahacz byl dluzszy od drugiego, w sklepach nic nie bylo wiec trza bylo zrobic po swojemu, czyt. ciac i spawac) potem zbierznosc i juz bylo prawie po sprawie bo cala sprawe do konca zalatwil twardy zawias
Qzyn napisał/a:
- podnosi karoserie co chyba kola robi rozbieznymi
- kola ciagna do przodu co robi je zbieznymi.


tyz prowda, ale jesli sie utwardzi mocno tyl to jeden podpunkt bedzie opanowany
drugi podpunkt mozna by bylo zalatwic w sposob taki ze utwardzisz el. met gum zawieszenia, ale jak nie pytaj(poli gowno albo cos innego jesli uda ci sie dostac na allegro)
wg mnie zbieznosc jak sie raz ustawi i poprawi zawieszenie to bedzie juz dobrze bo u mnie tak bylo

ale oczywiscie moge sie mylic

xr2fun - 13 Kwi 2009, 20:48

Daras84 napisał/a:
załoze docelowy slick

Mody zawieszenia rób na jak najbardziej gównianych gumach bo na sportowych to masz bardzo wąskie pole manewru jeżeli chodzi o wyczucie trakcji :-P

zefir - 13 Kwi 2009, 20:59

dodam od siebie ze szpera to genialny wynalazek, to jak FWD sie wkreca w zakret czy start na mokrym, mialem przyjemnosc jechac autem ktore bylo bez szpery i pozniej szpera wjechala, przepasc :) takze bedzie pan zadowolony:D, tylko fajny efekt jest jak parkujesz i skrecasz to dzwiek jakby CI przegub wylatał ;D
xr2fun ma racje, co do opon :ok:
pozdro daras

Daras84 - 13 Kwi 2009, 23:33

xr2fun napisał/a:
Daras84 napisał/a:
załoze docelowy slick

Mody zawieszenia rób na jak najbardziej gównianych gumach bo na sportowych to masz bardzo wąskie pole manewru jeżeli chodzi o wyczucie trakcji :-P


chodzilo mi o sprawdzenie jak to sie bedzie zachowywalo na sliku i czy moze przypadkiem nie bedzie lepiej.

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 16:00 ]
korde troche wstyd sie przyznac no ale opony taki sam model taki sam bierznik a z jednej storny bylo 175 a z drugiej 185 :| wiec problem rozwiazany ;)

wkoncu moglem dizsija troszke pofisiowac, zalałem nowy płyn hamulcowy ATE, inne kola i w droge, :) nawet fajnie to smiga, i okazało sie ze heble przy kilku dobrych hamowaniach zaczynaja słabnac,

przy okazji podskoczyłem tez na złomnice dzisiaj
wyjete kanapy, plastiki z tyłu, wygluszenia z pod deski, nagrzewnica i nadmuch, jeden kubel drugi fotel zwyklak, rezerwa w baku i pokazalo 750 KG :D :D wiec na wstepie 20 kg mniej niz wycieta na maxa mk3

mareno - 16 Kwi 2009, 08:31

A juz myslalem, ze przeszla Ci choroba, ale okazuje sie, ze jest nieuleczalna :)
Z mojej strony wielki szacun za to co robisz. Powodzenia zycze.

Tommy - 16 Kwi 2009, 10:48

Muszę Cię odwiedzić w końcu obejrzeć to truchło :D
I będzie półmat na placu ;)

Laskosz - 16 Kwi 2009, 21:40

Daras84 napisał/a:
pokazalo 750 KG :D

i ja moją muszę wreszcie zważyć :) ale w pełnym rynsztunku :yes:

mamuten - 16 Kwi 2009, 21:45

zobaczycie wywali tylne szyby maska i tylna klapa z karbonu i będzie 650 kilo :devil:
Żółwik Tuptuś - 16 Kwi 2009, 22:06

mamuten, brałeś dzisiaj swoje leki ? ;-|
mamuten - 16 Kwi 2009, 22:26

raczej nie muszę brać żadnych leków :2xf:
Laskosz - 17 Kwi 2009, 21:31

Cytat:
mamuten, brałeś dzisiaj swoje leki ? ;-|

wiesz nie wiadomo do końca co daria zrobi z mk2 :rotfl: autko lżejsze więc???? <8>

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 21:56 ]
Daria i jak po kresce? :)

Maćko - 20 Kwi 2009, 18:08

Miałem w niedziele jechać na strefę do Gliwic ale jakoś tak wyszło, że nie pojechałem, teraz żałuję. Znajomi którzy pojechali, mówili mi o jakiejś czarnej fieście mk2, która objechała wszystko co tam było. To Twoja sprawka ?
Daras84 - 20 Kwi 2009, 23:35

no troche posmigalem
pierwsze testy, oczywiscie wyszlo pare niedociagnieć, typu samoregulator sprzegła(przy mocnych wcisnieciach i strzałach przeskakuje) da sie to dostac nowe??
pompa paliwa jednak zajechana, bo czasami mi przerywała po wpieciu 3 biegu, i trzeba doporzadku wyregulowac biegi.
a no i nie działa obrotomierz wiec jezdizlem na odciecie ;)

nalałem DANIO woz(śliwke) 2,0 schamowany na 142 hp

primere 2,0 T x2
e36 2,5
siakas hołde
e30 3,5 100% szpera x2 ;)

wszystkie auta bez specjalnego spuszczania sie i z sporym zapasem z tyłu ;)

2smart - 21 Kwi 2009, 08:00

Daras84 napisał/a:
oczywiscie wyszlo pare niedociagnieć, typu samoregulator sprzegła(przy mocnych wcisnieciach i strzałach przeskakuje) da sie to dostac nowe??


Darek do wyboru do koloru

http://ewcar.pl/pl,produc...febi,01387.html

http://ewcar.pl/pl,produc...febi,01385.html

Ps - no to po raz kolejny gratulujemy mocnego auta :brawo:

Grand - 21 Kwi 2009, 22:09

odnosnie samoregulatora sprzęgła !
weź przewierć pedał na wylot i skręć to wszystko śrubą M8 z nakrętką.

sprawdzony patent u mnie od ostatnich 35 000 km BEZ PROBLEMÓW !

xr2fun - 21 Kwi 2009, 22:23

Grand napisał/a:
weź przewierć pedał na wylot i skręć to wszystko śrubą M8 z nakrętką.

sprawdzony patent u mnie od ostatnich 35 000 km BEZ PROBLEMÓW !

Nie rób więcej takich rzeczy.
Można bez problemu kupić taki samoregulator - koszt ok. 30-40zł + "upierdliwa" robota

Grand - 21 Kwi 2009, 23:04

xr2fun napisał/a:
Grand napisał/a:
weź przewierć pedał na wylot i skręć to wszystko śrubą M8 z nakrętką.

sprawdzony patent u mnie od ostatnich 35 000 km BEZ PROBLEMÓW !

Nie rób więcej takich rzeczy.
Można bez problemu kupić taki samoregulator - koszt ok. 30-40zł + "upierdliwa" robota



wymieniałem trzykrotnie spręzyne napinacza, półksieżyc i zapadke tez przerabiałem, rozłozyći złozyć to moge w 15 minut ( cza zdemontowac fotel i położyć się na plecach )

powiem tak, skręcenie śrubka na wylot u ustawienie napinacza boschem poprzez cięcie pancerza daje idealne efekty, tysiące przejechanych kilometrów, święty spokój !

a oc najciekawsze szybciej sprzęgło działa gdy jest " na sztywno "

Krawiec - 22 Kwi 2009, 16:06

To sie nazywa sprawdzony home made :)
PYJO - 23 Kwi 2009, 01:47

Powiem tyle wariat!!!!
JoeMix - 23 Kwi 2009, 18:46

Daras84 napisał/a:
samoregulator sprzegła(przy mocnych wcisnieciach i strzałach przeskakuje) da sie to dostac nowe??
Ustaw ręcznie i przewierć śrubę, zablokuj, efekt trzeba Ręcznie kontrolować naciąg linki, ale sadzę że to operacja raz na rok, mnie fiesta szybciej zeszła niż musiałem ruszyć ześrubowany regulator.

Daras84 napisał/a:
a no i nie działa obrotomierz wiec jezdizlem na odciecie ;)
Napisałem Ci patent na 2 diody,,, nie działa?
Daras84 - 24 Kwi 2009, 15:22

Markgumy on board. w poprzedniej rs2000 radzily sobie zacnie, mozna bylo strzelac z 5 tysi, tutaj moge o tym zapomniec, ruszanie praktycznie z obrotow jalowych a po wcisnietym gazie zaraz je przemiela :|



barwy wojenne !!!



nowe kołka przod bedize 7 tył jest 8 cali zaczelo to sie jakos prowadzic i trzymac drogi bo na 135 /13 z tyłu bylo wesoło ;) (kułka kupione pod wzgledem zabaw torowych) srodki walne chyba na czarno.




i przyszly lekkie zamienniki szyb tylnych, jeszcze tylko zmierzyc i zamowic poliweglan na przod,





zaostała jeszcza wsadzona nowa pompa bo poprzednia uzywka sie wykonczyła,
wentylator podlaczony na krotko z kabiny,
obrotek jako tako ogarniety,
jeszcze musze kupic bandaz na wydech bo juz 2 rozruszniki powiedizały papa

Faza - 24 Kwi 2009, 17:10

mysle ze jak zbijesz zbedne kilogramy to 13.6-13.9s na cwiartke jest w zasiegu jak nic ;)
Ad@mus - 24 Kwi 2009, 20:49

darek, prosze cie, nie rob z niej haźla:(
jest juz szybka wiec teraz spraw by byla piekna:)



nie rob z niej anorektyczki;p

hubi_2006 - 24 Kwi 2009, 21:06

Daras84 napisał/a:
i przyszly lekkie zamienniki szyb tylnych, jeszcze tylko zmierzyc i zamowic poliweglan na przod,

Czy ten materiał się rozsypuje po rozbiciu czy przekształca w noże? :fox:

xr2fun - 24 Kwi 2009, 21:33

NIE. Pleksa tak :ok:

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 21:38 ]
Daras84 napisał/a:
Markgumy on board. w poprzedniej rs2000 radzily sobie zacnie, mozna bylo strzelac z 5 tysi, tutaj moge o tym zapomniec, ruszanie praktycznie z obrotow jalowych a po wcisnietym gazie zaraz je przemiela

Takich gum nie używaj - mieszanka może jest i dobra ale co pod spodem tego nigdy nie wiesz (bieżnikowana). Ja używam Yokohamy 032 soft 10" i 048medium 12".
Nie jestem i nie będę fetyszem zwiększania rozmiaru w górę bo auto zaczyna się "dziko" prowadzić. Na 1/4 nie jeżdżę bo mnie to nie bawi.

Krawiec - 26 Kwi 2009, 12:50

kierownik bedziesz jeszcze jakos schodził z wagi ??
Daras84 - 26 Kwi 2009, 14:32

raczej nie, nie chce jej chlastac, pogrzebie jeszcze w silniku, tajle juz doszly wiec w przyszlym tygodniu pewnie montaz.
Marcinowaty - 26 Kwi 2009, 20:18

Ile to ma koni?? Kosmos :yyy:
SpiderMAN - 26 Kwi 2009, 23:53

Powiem krótko... Darek, ty świrze... :D
Gratki nowej zabawki...

Daras84 - 29 Kwi 2009, 17:56




miejsce pasazerki ;)
i wlecialy szroty, z elektrycznymi napinaczami, bardzo wygodna opcja do normalnej jazdy, dodatkowo załozylem se wylacznik na nie, wiec keidy trzeba sa na sztywno ;)

Rkalitka - 29 Kwi 2009, 18:52

a poza tym dobrze to wygląda... :yes:
Żółwik Tuptuś - 30 Kwi 2009, 21:06

Daras - odnośnie kubłów i Shrotów - widzę że wybrałeś najrozsądniejsze rozwiązanie :yes: ( ja dałem przełącznik od naciągu pasów z tyłu między fotelami , żebym sięgał go jak jestem max oparty o fotel - wtedy się fajnie i ciasno klinują i fantastycznie trzymają w kubłach )
Przemekbalagan - 2 Maj 2009, 00:38

MK2 XR2 - To auto ma charakter.
Brawo DARAS.

Mafios - 4 Maj 2009, 15:00


Laskosz - 4 Maj 2009, 17:17

Mafia ale że co? :)
Krawiec - 4 Maj 2009, 19:46

i jak mała czarna ?
Daras84 - 4 Maj 2009, 23:00

ma sie całkiem dobrze, zrobila spore zamieszanie, i leje całkiem szybkie fury, 17 maja jest cwiartka w Kamieniu ślaskim, wiec zobaczymy ile to to jedzie czasu,
obecnie szukam skrzyni z 1,6 16V, tylko ze chyba nawet po nr, nie sprawdze czy na 100% jest z tego silnika?

Laskosz - 4 Maj 2009, 23:02

kurde twoje lata a moje dalej zmulone :sad:
McLfan - 5 Maj 2009, 16:23

Daras84 napisał/a:
17 maja jest cwiartka w Kamieniu ślaskim

Hah, mam 10 kilometrów do Kamienia. Na pewno się pojawię. Gdyby nie ten post, pewnie bym się dowiedział o tej imprezie po fakcie. :-P

Daras84 - 5 Maj 2009, 17:50

zabawy ciag dalszy

bandaz


podizekował panie Fordon ;)

no i progresywki - 40 na przod nowki sztuki (ori z xr2 ma mna sprzedaz jak by kto chcial)

Fordon - 5 Maj 2009, 18:00

Nie ma za co Panie Daras :) jak cos to wiesz gdzie sie odzywac, oby sluzl dobrze...
Teraz czas zeby sie lekko wypalil :)
BTW. gryzie w rece mocno ?? bo jak tak to pisz odrazu bo ja bede ten sam bandaz montowal na kolektor z Foki :)

JoeMix - 5 Maj 2009, 21:15

Daras84 napisał/a:
ori z xr2 ma mna sprzedaz jak by kto chcial
Oby 4 czy tylko przód?
Maćko - 5 Maj 2009, 21:29

Jak sam przód w jakiejś przystępnej cenie to jestem zainteresowany. Świetne auto, do Kamienia też się wybieram ale w roli widza i chętnie zobaczę co potrafi ta fiesta.
Żółwik Tuptuś - 5 Maj 2009, 23:51

Fordon, - montuj w rękawicach :yes:
Daras84 - 6 Maj 2009, 00:11

Fordon w rekawicach ;) pierwszy kawałek zawinełem bez hehe
bandazyk juz wypalony, spełnia swoje zadanie nalezycie ;) rozrusznik bez najmniejszego problemu mozna dotykac 'ręcami' ( bo w miedzy czasie zajechały sie juz dwa) nawet na chwilke mozna dotknac sam kolektor,
przy okazji owinełem jeszcze kawalek przewodu wodnego ktory biegł blisko dolotu dobrze czy to sie nie nadaje ?

a sprezyny narazie tylko przod, a cena niewiem 30 zł :>

aha da ktos ogarnac po numerach z czego skrzynia ??
http://img134.imageshack.us/my.php?image=numer.jpg

Mafios - 6 Maj 2009, 07:05

niech ci elemelek napisze nr skrzyni on wzial odemnie silnik ze skrzynia od futury
odyniec - 6 Maj 2009, 10:29

albo fiesta diesel albo escort benzyna albo jakaś składanka...


escort 1.4 - takie same numery ma:
http://209.85.229.132/sea...lient=firefox-a

Zaś 1.8 diesel (courier również) ma numery takie 87TT-7F096-AB:
http://209.85.229.132/sea...lient=firefox-a

oraz escort 1.6 16V 90KM ma taką skrzynie (877T-7F098-AB - prawdopodobnie błąd przy wpisywaniu danych):
http://www.motonews.pl/fo...1023&c=190&f=20

Daras84 - 6 Maj 2009, 17:08

no to beda jaja ze skrzynia :|


dzisiaj nowe wałki wyladowały na aucie ;)
w niedziele sparing i testy ;)

Żółwik Tuptuś - 6 Maj 2009, 18:57

Daras - do przewodu wodnego lepsza by była taka mata do kominkó co ma z jednej strony folję aluminiową , a z drugiej wate szklaną . Ten bandaż ci będzie zjeżdżał bo się nie wypali i nie usztywni przez to .

Dajesz Zioom dajesz :)

Fordon - 6 Maj 2009, 20:32

Dzieki za info chlopaki :)
Czekam na czasy tego przecinaka bo zapowiada sie dosc gruboooo :)

Bongo - 7 Maj 2009, 07:38

panowie ja mam teraz prawdopodobnie skrzynie z futra z rs1800 i ja roznicy nie widze jedzie tak jak jechalo - stosunek predkosci do obrotow jest taki sam jak na skrzyni z 1.8 16v...ford ladowal co popadlo wiec watpie zeby skrzynia z futra byla inna
van - 7 Maj 2009, 09:54

No dobra Daras mógł byś podać trochę suchych faktów?
Masa auta w orginale to jakieś 850KG masa orginalnego silnika CVH 1.6 128 kg
Teraz z silnikiem 2,3 16V ma 720KG - czy ten silnik jest lżejszy czy wyprucie wnętrza itp ci tyle dało ?
Ile ten silnik 2,3 16V może mieć teraz mocy ? Seryjnie miał 150KM
No i czekamy też jakie to ma czasy :V:

Daras84 - 7 Maj 2009, 15:08

auto wazylo 750kg obecnie nie wazone, musze skaczyc jeszcze pare rzeczy i mam nadzieje na 6 z przodu. silnik na pewno jest ciezszy od ori 1,6 ale nie wiele,
co do mocy nie mam pojecia czekam az naprawia u nas hamulcownie to na pewno wkleje wykres, jak bedzie trzymac serie to bede zadowolony ;)

Laskosz - 7 Maj 2009, 20:34

Daras84 napisał/a:
auto wazylo 750kg

hmmm ale to zastanawiające jest :) bo moja w rynsztunku do jazdy na codzień to 800kg :) a buda z mk2 wcale lżejsza od mk1 nie będzie :)

van - 8 Maj 2009, 09:02

wykopałem dane że Xr2 mk2 waży 850kg nie możliwe że tyle rdzy odpadło przez tyle lat :hahaha:
Daras te 750kg to ważone było ? może to bez wnętrza, zapasu, akumulatora itp :fox:
Waga mnie ciekawi bo trzeba krzesać iskry <8>
gdzieś ty taką zdrową budę znalazł i ile cię ona kosztowała by dziadek sprzedał ???
Macie jakieś dane ile waży RS2000, 2,3 16V, 2.0 Zetec, 1,6 CVH itp .... ?

Daras84 - 8 Maj 2009, 09:13

nie zrozumielismy sie ;) 750 mialem zwazone bez wnetrza boczkow tylnych, nagrzewnicy nadmuchu, wygluszen, kanapy i plastikow z jedym seryjnym a drugim kublem. ,
van - 8 Maj 2009, 09:47

Daras84 napisał/a:
nie zrozumielismy sie ;) 750 mialem zwazone bez wnetrza boczkow tylnych, nagrzewnicy nadmuchu, wygluszen, kanapy i plastikow z jedym seryjnym a drugim kublem. ,
z 1,6 czy 2,3 na pokładzie ??
Daras84 - 8 Maj 2009, 10:05

2,3
van - 15 Maj 2009, 11:09

Kilka pytań do :
Jaką felgę założyłeś tam ? Chodzi mi o alusa, głównie jaki rozmiar opony, felgi, szerokość i najważniejsze jakie ET ?
Co da się upchać głównie z szerokością do mk2 ?

Daras84 - 15 Maj 2009, 17:58

8 cali 14" et chyba 35 opona 195/45 miejsca masa, mialem tez zalozone 17 na 7,5 205 /40 i tez bylo dobrze ;)
a1topgear - 15 Maj 2009, 18:15

Ja jedynie powiem... Jest ogień z dupy;) Auto brzydkie jak ostatnio wszystkie szybkie auta Darasa;), ale zapieprzac zapieprza zdrowo:) Gratulacje Daras (jak zwykle powiem...Plan byl inny ale dobrze wyszlo Panie:) )
Bober - 15 Maj 2009, 21:37

Daras84, Powiem ze furak wazy ci bardzo skocznie bo moja wydmuchana fiestka ze mna na pokladzie wazy 950kg a bezemnie 870kg moral taki ze nie auto musze odchudzic a siebie :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Daras84 - 16 Maj 2009, 11:22

moja mk3 rs2k wazyla 770 kg ;) wiec masz jeszcze sporo do sciagniecia :P
Bober - 16 Maj 2009, 13:12

Powiedz no mi kolego na czym to zyskales bo maska to wiem , szyby tez beda i co jeszcze
Tommur - 16 Maj 2009, 22:14

np. silniki wycieraczek, dmuchawa z całym osprzętem, pianka ze środka zderzaków i takie tam duperele. Acha umycie auta :V:
JoeMix - 17 Maj 2009, 08:19

Hel lub inny lżejszy od powietrza gaz w oponach :hahaha:
PumaRST - 17 Maj 2009, 18:18

wróbelki ćwierkają że dziś Daras zrobił ET:14,02. Bardzo ladny wynik. szkoda ze tak malo zabrakło do 13,9xx. Tak czy inaczej wielkie gratulacje :yes:
essien - 17 Maj 2009, 18:38

właśnie Daras, zdaj relacje z Kamienia
Faza - 17 Maj 2009, 21:37

ze tak powiem ..... zajebiaszczy czas :-) ... gratki Ziomus :)
van - 17 Maj 2009, 22:18

Daras84 napisał/a:
8 cali 14" et chyba 35 opona 195/45 miejsca masa, mialem tez zalozone 17 na 7,5 205 /40 i tez bylo dobrze ;)
a najważniejsze ET ?
Daras84 - 17 Maj 2009, 23:06

;) dobrze ćwierkaja ujechalem ET14,020 jak na jazde praktycznie bez obrotomierza i nie do konca ogarnietym autem wydaje mi sie ze nawet ciekawie ;) udalo sie wyrwac 3 miejsce na pudle :D :D przedemna CORSA shrek 3,0 i nie szczesny kadzior z Gliwic 3,0 230hp.
mysle ze jak zmienie skrzynie na ta z 1,6 16V to bedize 13.xxx <jupi>

i w tym miejscu chcialem mocno pogratulowac qzynowi swoim b16 wypierdylil 13,7xx i 13,8xx i w ten sposob zajał najwyzsze miejsce na pudle !!! Gratuluje :)


Bongo - 17 Maj 2009, 23:11

Daras...skrzynia z futra jest identyk jak z 1.8 16v...mowie ci bo taa mialem załozona....i na zlocie bede mial taka...a poza tym gratki :) do zobaczy.... za 2 tygodnie .....bierz piwko ;P hahah
mareno - 18 Maj 2009, 09:07

No to gratki!
Robi Ci sie z xr2 taki Fast Old Maderfakier :twisted:

Qzyn - 18 Maj 2009, 10:08

Daras gratki - byl ogien z dupy :devil:
Ad@mus - 18 Maj 2009, 10:36

gratuluje wam obu, bylem i kibicowalem, mk2 lala mocnych przeciwnikow, mysle ze jak ja opanujesz do konca bedzie duzo lepiej:)
natomiast CRX i jego czasy zucily mnie na glebe:) mowilem kuba ze klasa bedzie twoja :)

Daras84 - 18 Maj 2009, 16:12

nr sprawdzone i jutro jade po skrzynie z 1,6 16V do darkamk3


co mozecie powiedziec na temat takiego sprzegła?

Bober - 18 Maj 2009, 16:25

Ja wlasnie urwalem moje i robi sie takie na sztywno ale skrzynia oberwie i dosc duzo spiekow masz czyli lajtowo przy ruszaniu ja mam 4
PumaRST - 18 Maj 2009, 17:17

mocniejsze od serii ale nie 0-1-kowo dział. jesli jest docisk i zamach do tego to mozna brać inaczej mogą byc jaja z jej grubością. Ale nie musza
Daras84 - 18 Maj 2009, 21:29

tzn to akurat jest sprzeglo od kumpla z e30 4,0 koles z bielska robi niby takie gadzety za ok 300zł, pytanie tylko czy moge to wlozyc w miejsce seryjnego zamachu i docisku ?

bo chcialbym zmienic sprzeglo na mocniejsze przy wymianie skrzyni, bo po kilku dobrych grzaniach opon w kamieniu sprzeglo wolalo o pomoc.

Daras84 - 18 Maj 2009, 22:00

http://img520.imageshack....jpg&via=mupload


reklama FKP :) (dzisiaj przyzla naklejka na druga strone rowniez)



no i takie wideo

http://www.youtube.com/wa...re=channel_page

van - 18 Maj 2009, 22:13

ehh auto rzeczywiście szkaradne i jeszcze na takich malutkich kółkach z tyłu .........no ale filmik i to jak to jeździ :rotfl: nie mam więcej pytań :twisted:
Marek - 18 Maj 2009, 22:35

Moje kółka :V: chyba nigdy nie sądziły że tak szybko będą jeździć :hahaha:
Autko jest naprawdę szybkie, nawet nie idzie się zorientować nie patrząc na prędkościomierz jak szybko ono już jedzie :-P
Gratulacje raz jeszcze :)
Czekam na 13.xxx w Twoim wydaniu Darku :hihihi:

Daras84 - 18 Maj 2009, 22:37

no to ma nie wygladac tylko jechac hehe,
nie no umylem juz ja to wyglada lepiej hehe, a kolka to tylko docelowy kpl, na zawody.

a wracajac do meritum to dalej mam klopoty z obrotkiem pokazuje polowe obrotow, podpinalem sie juz pod wszystko i dalej to samo, nie pomaga lutowanie tych opornikow czy jakis innych gowien, za kazdym razem pokazuje z przeklamaniem, jedyne wyjscie jakie znalazlem to wpiecie sie do dwuch zewnetrzych kabli idacych do cewki wtedy pokazuje dobrze ale pierdzieli zaplon i auto nie jedzie :| da rade jakos to gowno ogarnac ?

Bober - 18 Maj 2009, 23:04

To samo mialem i wpielismy sie w modul bodajze zielonykabelek jakos tak
Daras84 - 19 Maj 2009, 10:00

ja kjuz pisalem wpinalem sie wszedzie gdzie to mozliwe ;) , problem moze lezy w tym ze ja ma mjedna cewke a nie dwie.
Tommy - 19 Maj 2009, 10:13

Pragnę również zaznaczyć że wszelkie modyfikacje są prowadzone pod czujnym okiem głównego inżyniera projektu, który przyjechał specjalnie ze stanów i doskonale zna się na budowie silników do sportu:



:D

Żółwik Tuptuś - 19 Maj 2009, 14:47

Daras Daj znak jak Ci się znudzi wkładanie kabli od obrotomierza w różne dziwne miejsca to zrobimy sumator obrotów taki jak u mnie i będzie pokazywał prawidłowo .
Fordon - 19 Maj 2009, 14:52

Zapinalem ostatnio obrotek AG Stepper master II w ziutku Norberta i tam dziala prawidlowo :) Jak cos to pisz PW :) zalatwie ci rozmiar jaki tam potrzebujesz... dobrze wiesz ze u nas na straganie pan wszystko dostanie :D
Aha wlasnie cos ty tam tak skopal co jechalo z toba na filmiku, tzn co udawalo ze jedzie ?? :rotfl: przeciez to bylo nie fair hehehehe

van - 19 Maj 2009, 15:16

Fordon napisał/a:
cos ty tam tak skopal co jechalo z toba na filmiku
vectra jakaś :9:
Daras84 - 19 Maj 2009, 15:26

siakas vectra na angliku,

Fordon włąsnie juz załozylem obrotek z AG i dalej to samo,
Żółwik znudziło mi sie juz :V:

van - 19 Maj 2009, 15:29

trzeba mózgownicę przestawić że jak widzi 3 tyś to jest to już 6 tyś :)
i ponawiam pytanie jakie ET było tych felg 17 calowych i jaki profil opony :głowąwmur:

Daras84 - 19 Maj 2009, 16:07

profil 40 et 35
ARNO - 19 Maj 2009, 20:07

Gratuluję auta :ok: wymiata niesamowicie :brawo:
Fordon - 19 Maj 2009, 20:51

Ty daras lepiej poka ten obrotek, bo ten co ja zakladalem do ziutka byl bez regulacji 3-4-6 cyl sam sie przystosowuje pod ilosc cewek i sam na poczatku (po otrzymaniu zasilania) kalibruje sie od 0 do 8k rpm i na start.
Żółwik Tuptuś - 19 Maj 2009, 22:22

Fordon, - pytam bo nie wiem - jak obrotek rozpoznaje ilość cylindrów/cewek ?
Daras84 - 19 Maj 2009, 23:37

no ja mam taki do ustawiania 4/6/8
luki - 20 Maj 2009, 07:11

Nie wiem czy jest do czego porównywać ale w polonezie jak zmieniałem instalacje silnika z cewki i gaźnika na moduł i wtrysk i miałem takie problemy z obrokiem jak ty czyli wskazywał przez pół dopiero po założeniu licznika z wersji z wtryskiem pomogło, bo tak jak pisałeś lutowanie rezystorów ani innych badziewi nie pomagało...
Daras84 - 20 Maj 2009, 09:49

no to załatw mi obrotek z 16V do mk2 :D :D
odyniec - 20 Maj 2009, 10:51

Daras84 napisał/a:
no to załatw mi obrotek z 16V do mk2 :D :D
a gdyby zrobić przeszczep elektroniki z licznika np z mk3/mk4 do tego Twojego?
Daras84 - 20 Maj 2009, 13:39

po raz 10-ty tego typu zabiegi nic nie pomagaja!!!
odyniec - 20 Maj 2009, 15:31

ale elektronikę a nie dolutować rezystor czy opornik. To elektronicznie jest gdzieś różnica między obrotkami i ją właśnie trzeba znaleźć.
Żółwik Tuptuś - 20 Maj 2009, 18:14

Skupcie się .

Obrotomierz w mk2 jest przystosowany do auta posiadającego JEDNĄ cewkę zapłonową . Ztego wynika że gdy zapakujemy do tego auta silnik posiadający DWIE cewki , a weźmiemy impuls z jednej to obrotomierz będzie pokazywał połowę obrotów .

Wyjścia z sytuacji są dwa :

1 Założyć sumator obrotów ( nie mnożnik , pierdnik , czukiereczek , tylko sumator ) czyli prosty układ scalony podpięty pod OBIE cewki ) i z sumatora puścić sygnał na obrotomierz

2. wydłubać z deski od auta z dwoma cewkami bebechy obrotomierza ( WSZYSTKIE ) i założyć do mk2 . Sprawa trudniejsza bo na ogół nie jest to w jednym miejscu i nie da sie wyciągnąć w postaci jednego modułu .


Jakiekolwiek inne działania od lutowania rezystorków , przez zaklęcia po zakładanie obortomierzy inteligentnych co same wiedzą ile jest cylindrów w aucie ( kto to o la la ? ) nic nie dadzą i to bez względu ile kto ma punktów respektu na dzielni , jakim jest szpecem od wirtualtuningu i ile ma postów na forum FKP .

Daras - jak się uda to Ci przywiozę na zlot sumator .

Żółwik Tuptuś - 20 Maj 2009, 19:12

zmiana planów . Na pewno Ci przywioze :yes:
JoeMix - 20 Maj 2009, 21:54

Nie wiem na jakiej podstawie obrotek ma się sam pokapować na ile cewek jest auto, przecież silnik mający 4 cylindrowy z jedną cewką o wolnych 500 będzie dawał tyle samo co taki z 2 cewkami na 1000 obrotów,,, ale mniejsza z tym.

Obrotek to urządzenie proste jak cep, liczy sobie czas, np od 1 do 3 i liczy impulsy, w 3 jednostkach czasu dostał 45 impulsów, czyli w przeliczeniu na obroty to wyjdzie tysiąc pięćset, 2 dziewięćset, jeśli o połowę zaniża to najprościej jest mu o 100% wydłużyć czas zliczania - wynik będzie odświeżany 2 razy wolniej niż wcześniej, ale będzie wartość x2 - czyli taka jak trzeba.
Jestem teoretykiem i nie potrafię wytłumaczyć jak to zrobić, trzeba się wgryźć w elektronikę i wyszukać rezystor(y) za to odpowiedzialne - metoda mokrego palca dobra jest, zawłaszcza że napięcie niewielkie... Daras ja mam ten młotek.

Żółwik Tuptuś - 20 Maj 2009, 22:00

JoeMix, - wszystko oki , ale ja mówię o rozwiązaniu , które u mnie jeździ od półtora roku , Ty o teorii , a reszta chłopaków coś tam bredzi o wydajemisiach .
Darekmk3 - 20 Maj 2009, 22:19

Żółwik Tuptuś napisał/a:
JoeMix, - wszystko oki , ale ja mówię o rozwiązaniu , które u mnie jeździ od półtora roku , Ty o teorii , a reszta chłopaków coś tam bredzi o wydajemisiach .


no dobra ,ja pamietam jak zakladalem licznik z mk4 do mk3 to tez obrotek mi pokazywal polowe obrotów,ale na forum gdzies bylo co wlutowac i gdzie i tak zrobilem i zadzialalo..., tylko fakt ja z cewkami nic nie mialem inaczej ale podpialem inny licznik, Michal qarwa dlatego tez w sumie nie potrafie zrozumiec dlaczego nie mozna tego w ten sposob oszukac co ja to zrobilem z tym licznikiem od mk4... , a serio u mnie elektryka to czarna magia,ale jak mowisz ze inaczej sie nie da to pewnie masz racje bo to przechodziles na troche podobnym aucie... :)

Laskosz - 20 Maj 2009, 22:21

Żółwik Tuptuś napisał/a:
zmiana planów . Na pewno Ci przywioze :yes:

ja też chce :devil:

Daras84 - 20 Maj 2009, 22:59

kutwa wytłumacze ostatni raz, lutowanie rezystorkow itp nic nie daje bo zamias pokazac obroty o 2x wieksze to pokazuje np o 1` tys wiecej,


żółw niestety kwestia twojego sumatora jak i pkt drugiego rownież odpada!! bo nie mam gdzie go podlaczyc pod druga cewke!! bo mam konwersje z dwuch cewek "eresowych" na jedna "zetecowa"!!

Żółwik Tuptuś - 20 Maj 2009, 23:01

Laskosz, - mam akurat dwa , więc Ty też dostaniesz i lista zamknięta .

Darek, - mówimy o mk1/2 - tutaj wszystko jest " troche " inne ;)

JoeMix - 21 Maj 2009, 15:09

Daras84 napisał/a:
kutwa wytłumacze ostatni raz, lutowanie rezystorkow itp nic nie daje bo zamias pokazac obroty o 2x wieksze to pokazuje np o 1` tys wiecej,
Widocznie lutujesz nie to co trzeba... no kurde każdy obrotek jest inny, ale raczej da się przerobić,,,
odyniec - 21 Maj 2009, 17:18

JoeMix napisał/a:
Daras84 napisał/a:
kutwa wytłumacze ostatni raz, lutowanie rezystorkow itp nic nie daje bo zamias pokazac obroty o 2x wieksze to pokazuje np o 1` tys wiecej,
Widocznie lutujesz nie to co trzeba... no kurde każdy obrotek jest inny, ale raczej da się przerobić,,,
napewno, o tym ja też jestem przekonany, ale skoro ma Żółw sprawdzoną metodę, to po co kombinować? :P
Daras84 - 21 Maj 2009, 18:10

korde dobra koniec tematu! nie robie to pierwszy raz i nie pierwszy raz sa przelutowywane rezystorki, nie pierwszy moj swap i nie pierwszy raz mam problemy z obrotkiem, i zawsze pomagaly wsyztskie rzeczy o ktorych piszecie wyzej, natomiast w tym przypadku nic z rzeczy ktore byly robione wczesniej i w innych obrotkach nie działa :|

odyniec czytaj ze zrozumieniem :P metoda zołwia nie dizala bo ja mam jedna cewke!! zamiast dwuch wiec pod co mam podlaczyc ten sumator?

Marcin - 21 Maj 2009, 18:21

Darek a jak dobierałeś wartości podmienianych rezystorów? tylko o połowę mniejszy/2x większy, czy inne kombinacje też próbowałeś?
Fordon - 21 Maj 2009, 19:33

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Fordon, - pytam bo nie wiem - jak obrotek rozpoznaje ilość cylindrów/cewek ?

Obrotek jest uniwersalny dla silnika 4 cylindrowego co i jak to robi nie wiem, ale dziala i w 1.3 HCS i w zetecu
Żółwik Tuptuś napisał/a:
przez zaklęcia po zakładanie obortomierzy inteligentnych co same wiedzą ile jest cylindrów w aucie ( kto to o la la ? ) nic nie dadzą i to bez względu ile kto ma punktów respektu na dzielni , jakim jest szpecem od wirtualtuningu i ile ma postów na forum FKP .

Przyjedziemy pokaze ci to na zywo, bo takie teksty troche dzialaja mi na nerwy.
BTW czlowieka nie ma jeden dzien i glupawe teksy... przynajmniej ja cos robie przy tych trupach i testuje nowe rzeczy, a nie na zasadzie zrobie tak moze sie nie spali a zrobie tak i obejde to to moze zadziala...

Żółwik Tuptuś - 21 Maj 2009, 20:28

Fordon, a HCS i Zetec nie mają czasami też po dwie cewki ( pytam bo nie pamiętam )

Daras - muszę zobaczyć czy ten sumator zadziała także jako mnożnik , czyli po podaniu sygnałów z jednej cewki .

Fordon, - Testuj nowinki :yes: ja odchodzę na emeryturę , paru innych "wynalazców" także , ktoś nas musi zastąpić :ok:

Fordon - 21 Maj 2009, 20:37

Daras84 napisał/a:
bo mam konwersje z dwuch cewek "eresowych" na jedna "zetecowa"!!

Odpowiedz jest gotowa jedna strone wczesniej :yes:
Wynalazkiem pochwale sie jak zloze "szczepana" na tip top... z zalozenia ma byc OBD II i to dzialajace, oraz ECU 104 pinowe....
Co by nie robic OT, jak juz pisalem wczesniej pokaze na zywo, jak to dzialajet, bo escort jedzie ze mna na zlot, a wiec bedzie tez mozliwosc podlaczenia tego obrotka u Darasa...
Dopuki nie sprawdzimy "tego" patentu doputy nie ma co wymyslac...
To co sprawdzam i testuje na roznych autach staram sie przekazac tu, bo chyba po to jest to forum i ludzie na nim zgromadzeni... :piwkowanie:

Laskosz - 21 Maj 2009, 21:56

Marcin napisał/a:
Darek a jak dobierałeś wartości podmienianych rezystorów? tylko o połowę mniejszy/2x większy, czy inne kombinacje też próbowałeś?

ja tak zrobiłem u siebie i w sumie z 20 ich mam przy cewce :P ale obrotomierz i tak przestaje pokazywać na 4.5tyś

co do sumatora to powinien zadziałać bo Darku my mamy jakby 2 cewki ale w jednym pudełku :)

odyniec - 21 Maj 2009, 22:43

czytam, Żółw przywiezie Ci magiczny obrotek - to jest ta metoda :P
Żółwik Tuptuś - 21 Maj 2009, 22:43

ale cyrk
JoeMix - 24 Maj 2009, 14:31

Ano cyrk... sumator uniwersalny taki gotowy kosztuje ze 50 zeta,,,
Daras84 - 25 Maj 2009, 00:44

skrzynia z 16V zalozona, gdybym wiedział ze takie cyrki beda przy wyciaganiu jej dołem to bym wyciagnał cała motorownie i bylo by szybciej, a tak t ociualalem sie 3 dni :|

dzisiaj na nocnych były testy ;) i jest ciekawie ;)
civ 4 gen h22 jdm dostaje lanie, a z rolki idziemy rowniutenko :D :D wiec oplacalo sie wkladac 16-to zaworowke :D

PumaRST - 25 Maj 2009, 06:05

no to powinno być zlamane 13,xxx :yes: już w sobote sie dowiemy :yes:
Laskosz - 25 Maj 2009, 23:45

a ta skrzynka miała iść do mnie ;(
PumaRST - 1 Cze 2009, 21:00

Darku, bardzo fajny projekcik i strasznie fajnie to zapitala :yes:

Mimo ze dobrze to określiłeś "Drut jak zawsze" to :brawo: :brawo:

Fordon - 1 Cze 2009, 21:10

To nie ma wyglada to ma zapierdzielac... ale trzeba przyznac ze przeciag to robi naprawde fajny :) miale okazje pojechac na miejscu pasazera i jest naprawde fajnie, po mimo przecieku z "szyberdachu"
Daras84 - 1 Cze 2009, 21:26

dzieki.
Piter - 5 Cze 2009, 21:59

Fajna, szybka i cholernie głośna :megafon:
Laskosz - 5 Cze 2009, 22:27

zmieniłeś już skrzynie? :devil:
Daras84 - 6 Cze 2009, 17:23

narazie ja sciaglem, czekam na nowe całe sprzeglo i inny zamach, zreszta chyba wleca nowe pierscienie, i glowica z rs2k trochu obrobiona.
Bober - 6 Cze 2009, 18:05

Daras84, No powiem ze przy glowce s 2.0 stopien pujdzie do gury dos ponoc seria ma w 2.0 niw pamietam dobrze 10.1 ja juz zciaglem z glowicy u siebie 1.1mm i jestem na poziomie 11.1 jakos tak bylo obliczane kumpel mnie to obliczyl i ponoc cos jeszcze moge skrobnac ale stukowe ;-( ;-( moze byc i motor sie bedzie grzal , a tak narazie jest spoko zycze powodzenia oby tak dalej :) :)
xr2fun - 6 Cze 2009, 21:50

Mierzyłeś komory spalania czy tak sobie ściągałeś. Śmiać mi się chce z tuningu przez podnoszenie stopnia sprężania. Więcej kłopotu niż korzyści.
Bober - 7 Cze 2009, 17:15

xr2fun, Do sportowych walkow i w wolnossacym silniku to chyba podstawa tak mi sie wydaje poczytaj troche o tym to bedziesz wiedzial o co chodzi , a jak napisalem wczesniej byl obliczany.
Żółwik Tuptuś - 7 Cze 2009, 18:11

Bober, - uczenie Piotra ( xr2fun ) teorii rasowania wolnossaków to nei najlepszy pomysł :yes:
Ten facet robił pierwsze silniki do sportu jak ty żeś na stojąco na wrotkach pod szafę wjeżdżał .

Bober - 7 Cze 2009, 18:56

Nie no spoko sorka jak kogos urazilem to przepraszam ale to jest moim zdaniem podstawa i moze faktycznie zrobil pare aut nie wiem ale do sportu to zwlaszcza sie dopreza.
Ale widocznie ja sie nie znam :greenpeace:

xr2fun - 7 Cze 2009, 20:22

Do sportu to najpierw się wszystko co możliwe odchudza ( wał, korby, tłoki, koło zamachowe) następnie wyważa, potem się rzeźbi głowicę, robi zawory, mierzy komory spalania i oblicza CR. Sprężanie robisz pod konkretny wałek, ktory chcesz zastosować. Generalnie jak przesadzisz z doprężeniem to masz poważny problem ze spalaniem stukowym i właściwą mapą zapłonu. W warunkach amatorskich temat nie do przeskoczenia.
Bober - 8 Cze 2009, 00:12

xr2fun, Masz racje ale kolega ktory mnie to obliczal tez siedzi w tym bardzo dobrze i pod moje walki liczyl odnosnie wzniosow jakie mam i narazie ze stukowym nie mam zadnego problemu pozdro
Daras84 - 15 Cze 2009, 22:56





nowe uszczelki, pierscienie, doł zrobiony, nowe kolo zamachowe, całe sprzeglo nowe i skryznia biegow z futury 1,6 16V bo z esioka 16V zesrala sie na ułeży
jutro odbieram glowice z rs2k jak dobrze pojdzie to bedize jakis porting, a na pewno zostana dotarte zawory/gniazda,
przepustnica 67 lub 70 mm (dzieki Fordon) i 5 lipca Kamień sląski moze wkoncu bedize te 13,xxx o ile znowu sie cos nie wysra,

Piter - 16 Cze 2009, 23:16

Jak nie, jak Tak :ok:
Trzymam kciuki

Laskosz - 16 Cze 2009, 23:26

a mówiłem odrazu? tylko mk1/2 mają jako taką przyszłość przed sobą :devil:
Daras84 - 17 Cze 2009, 19:47

głowica 2300


głowica rs2k :twisted: :devil:


poskładane na wałkach z rs2000 i szklankach z 2300 bo sa w ciul lżejsze.

Maćko - 18 Cze 2009, 00:58

W niedzielę testy ? Wygląda całkiem obiecująco, czekamy na efekty.
Daras84 - 18 Cze 2009, 23:19

auto poskładane, odpalilo od strzała :D pierwsze kilometry zrobione, tylko jeden wyciek (usuniety) teraz tylko naklepac tysiaka i łogien :D jak nie walnie zadowalajacego mnie czasu to idzie do ludzi ;)
a1topgear - 18 Cze 2009, 23:31

No tempo jak Ci sie chce to masz oszałamiające:) Ja jak zwykle 3mam kciuki Panie:D
Żółwik Tuptuś - 19 Cze 2009, 00:31

Darek - dajesz :) - w końcu mk2 pokazuje pazury :)
Fordon - 19 Cze 2009, 14:58

O zesz ty, szybszy jestes jak poczta polska... poczekaj na jape :) bedzie klawo :)
Daras84 - 24 Cze 2009, 23:36

pomiar kompresji po 200 kilometrach



ex szczur wkoncu ogarniety odpalony, głowica po full portingu docierane zawory itp,


i dwa street kilery ;)

mikolaj_r - 24 Cze 2009, 23:54

W kamieniu zobaczymy je razem w akcji? A gdzie się podziały w szczurze szyby z falowanej pleksi?? :D POzdrowienia dla Trojka :)
a1topgear - 25 Cze 2009, 07:42

No własnie- a miałem pisać ze na miescie mówili ze to naprawde teraz pretkie jest;)
Ad@mus - 25 Cze 2009, 07:48

szał pał ;/
a1topgear - 25 Cze 2009, 23:32

Adamus nie stekaj a rob swoja co by pretka byla-rajt?:>
Faza - 6 Lip 2009, 22:57

Daras jak tam po wyscigach w Kamieniu ??
Daras84 - 7 Lip 2009, 07:05

eh.. nie dojechalem, wydarło mi swiece z całym gwintem z głowicy, i narazie stoje bo szukam nowej :(
Piter - 7 Lip 2009, 09:42

No to kicha ;-|
Faza - 7 Lip 2009, 17:27

ze wzgledu na duza kompreche wygwizdalo ja ??
Daras84 - 8 Lip 2009, 10:30

tak.
Bober - 8 Lip 2009, 13:19

A splanie stukowe czasemnie wystepuje przy tak duzej kompresji ??
Daras84 - 31 Lip 2009, 21:40

wkoncu odebralem głowice, spalnowana 0,5mm sprawdzona szczelnosc, dotarte zawory, uszczelniacze...



mialem nadzieje to dzisiaj odpalic ale jak to bywa zaczela sie stawiac... i musze wyjac silnik .. eh..

Ad@mus - 31 Lip 2009, 21:42

no a co po ostatnim razie??
z uszkodzen totylko ten gwin w lepie czy cos wiecej??
czekam az sie przebudzi :)

Daras84 - 31 Lip 2009, 22:03

tylko gwint ale kupilem nowa glowice z 2,3 tym razem
Faza - 3 Sie 2009, 11:58

dasz rade do 23 sierpnia poskladac fure??
Ad@mus - 3 Sie 2009, 12:03

czyli za bardzo byl silnik doprezony mam rozumiec....
moze nie potrzebnie lepe z rs2000 bylo planowac??

czym w ogole rozni sie lep z 2.3 i rs?? nie chodzi mi tu o walki czy zawory

Bober - 3 Sie 2009, 23:11

Faza, 23 jest kamien bo tez mysle pojechac
Faza - 4 Sie 2009, 11:27

wiem ze jest Kamien i dlatego pytam Darasa czy zdarzy bo chce sie wybrac tam fiesta
Daras84 - 4 Sie 2009, 17:44

Faza napisał/a:
dasz rade do 23 sierpnia poskladac fure??


poskladane juz i odpalone, tylko cos nie chodzi jak powinno...

23 jest kamień i jeszcze blizej mnie w Bytomiu na obwodnicy Legal street o puchar prezydenta miasta ;)

Bober - 4 Sie 2009, 19:55

Daras84, O a kiedy to tez sie wybiore :)
Daras84 - 4 Sie 2009, 20:07

no włąsnie tez 23 ;/
Faza - 4 Sie 2009, 20:13

a jedziesz do kamienia czy do bytomia??
Daras84 - 4 Sie 2009, 21:00

raczej do Bytomia, wiecej znajomych tam sie wybiera, starty darmowe, no i sporo blizej ;) do tego choinka a nie sprzet pomiarowy z kjs itp.
Faza - 4 Sie 2009, 22:00

ale na kamieniu SSS organizuje wyscigi takze mysle ze sprzet pomiarowy beda mieli bardzo dobry
Qzyn - 4 Sie 2009, 22:59

Ja jesli pojade to na pewno na kamien - wiekszosc szybkich fur od nas jedzie wlasnie na kamien wiec bedzie ciekawiej.
PumaRST - 21 Sie 2009, 15:51

Darku co tam się niedobrego dzieje że sprzedajesz koła i kubły oraz dół 2,3 jest też do sprzedania?? :sad:
Daras84 - 21 Sie 2009, 19:03

eh... stawia sie na kazdym kroku, panowie ktorzy regenerowali glowice najwyrazniej chcieli abym se zregenerowal reszte motoru... takze mozna powiedziec ze auto sprzedane a silnik po zrobieniu bedize prawdopodobnie smigal w "kredensie" temat mozna zamknac.

podsumowując zeby zlozyc hybryde 2,3 trzeba miec dwa silniki 2,3 i 2,0 z rs bez tego sie nie obejdzie, i nie sluchajcie wiesci z neta od teoretykow ze mozna to poskladac na glowicy z rs2k,

PumaRST - 21 Sie 2009, 19:21

:sad:

no to zamykamy w oczekiwaniu na następny projekt :yes: :yes:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group