Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Dziwny problem z zapłonem

lukast - 24 Kwi 2009, 09:01
Temat postu: [MK4] Dziwny problem z zapłonem
Witam,

Od 2 tygodni mam dziwny problem z zapłonem autka (ford fiesta 1.3 1997r) :(
Otóż problem występuje, ale tylko po długim postoju autka - tzn. zawsze rano (po nocy), albo po południu po pracy. Problem jest dosyć dziwny, ponieważ wygląda to tak:
- Zapalam auto po raz pierwszy, silnik zapala, wchodzi lekko na obroty i za chwile obroty spadają, dławi się i gaśnie (chyba że bym dodał gazu)
- Zapalam więc za sekundkę drugi raz, auto wchodzi na obroty i już jest ok - na obrotach zostaje. Silnik nadal jest więc zimny, ale już nie gaśnie.

Jeśli teraz zgaszę silnik i ponownie zapalę - wszystko jest ok. Auto jeździ też dobrze - przyspiesza itd - w samej pracy silnika w trakcie jazdy nie zauważyłem żadnych różnic. Co może być przyczyną ?

Dodam że wydaje mi się że problem zaczął się pojawiać od dnia w którym:

1) rano zatankowałem paliwo do pełna (zacząłem więc podejrzewać że może jakieś trefne paliwo )
2) tego samego dnia wymieniałem tez w warsztacie olej oraz filtry oleju oraz powietrza (oba filtry oryginalne, Motocraft)

chcąc wyeliminować 1) zatankowałem parę dni temu 98 do pełna na innej stacji, ale problem niestety do dzisiaj nie zniknął. Zostaje więc 2) - ale czy to może w ogóle być przyczyną problemu ? Może to tylko zbieg okoliczności.

Dodam że całą zimę autko paliło super - zawsze za pierwszym razem nawet przy temp. -20.

Proszę o pomoc i jakieś sugestie.

Z góry dziękuję !

Pozdrawiam,
Łukasz

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci

Przem1987 - 24 Kwi 2009, 15:01

mialem tak samo. tez mam 13 1997 rok. wyczysc porzadnie silniczek krokowy i pwinno ustapic, mi pomoglo
lukas_kowal - 24 Kwi 2009, 20:42

Mam ten sam problem, ale niestety problem nie ustąpił po czyszczeniu silniczka krokowego, obawiam się że w moim przypadku to tylko nowy pomoże.
JoeMix - 24 Kwi 2009, 22:02

lukast, Twój problem z zapłonem ma niewiele wspólnego z tego co piszesz,,,,
lukast - 25 Kwi 2009, 00:19

dzieki za sugestie
czyli z wymiana oleju i filtrow nie ma to raczej nic wspolnego?
silniczek krokowy mowicie...trudno sie go czysci/wymienia?moze istnieje jakis opis?
jeszcze raz dzieki za pomoc?

JoeMix - 25 Kwi 2009, 08:36

lukast, istanieje, poszukają "silniczek krokowy" to było już pewnie setki razy poruszane, a i pewnie jest podczepione u góry.
lukast - 21 Cze 2009, 18:11

witam raz jeszcze !

No wiec mój problem sie poglebil. Jezdzilem przez ostatnie 2 miesiace - autko odpalalo slabo, tak jak pisalem wyzej, na zimnym silniku, po dlugim postoju. Od wczoraj niestety jest lipa :( Auto zle chodzi rowniez podczas jazdy...Brakuj mu mocy, dlawi sie po dodaniu gazu, robi "kangura"...Gdy silnik sie rozgrzeje po zrobieniu paru km jest lepiej, ale tez nie idealnie.Powyzej 100 praktycznie nie chce isc. Prosze o pomoc - co to moze byc ? W przyszla niedziele wyjezdzam na wakacje i potrzebuje sprawnego autka :/
Za wszystkie wypowiedzi i sugestie z gory dziekuje !!

Pele - 21 Cze 2009, 18:16

Świece, kable WN zmieniałeś ??
lukast - 21 Cze 2009, 18:36

Świece zmieniałem w styczniu (motocraft). Kabli nie zmieniałem. Czy kable albo świece mogą dawać takie objawy ? Jeśli nie kable albo świece to co jeszcze może być potencjalną przyczyną ?
diodalodz - 21 Cze 2009, 20:05

odepnij przepływomierz i zobacz czy auto przestanie szarpać i dokręci się na 2 biegu do końca obrotka (prawie do końca przy 5 tyś możesz sobie dać spokój) .
bukolek - 21 Cze 2009, 20:47

Jestem laikiem mechanicznym więc jeśli napiszę głupstwa to mnie poprawcie. Nie odniosę się do objawów jakie napisałeś w dalszej części posta, ale te na początku mogą być spowodowane zasyfionym filtrem paliwa. Mi też gasł jak z rana odpalałem. Za drugim razem było już ok. Wymieniłem filtr paliwa i problem zniknął.
lukast - 21 Cze 2009, 21:21

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

Niestety tez jestem laikiem samochodowym. Chcę natomiast uniknąć metody prób i błędów - wymiany paru części które potencjalnie moga być przyczyną, a nie muszą. Mam zatem jeszcze pytanie - czy jeśli zrobie diagnostyke komputerową, to taka diagnostyka zepsutą część mi raczej wykryje ?
Dodam że problem zaczął się tj. od momentu gdy był odłączany akumulator od samochodu. Aczkolwiek to nie musi miec z tym związku, bo problemy z zapłonem zaczęły się już wcześniej...

lukast - 21 Cze 2009, 22:18

Spróbuję jutro rano jeszcze odpiąć ten przepływomierz i sie przejechać. Wystarczy wypiąc tę wtyczkę obok obudowy filtra powietrza ? Są tam w pobliżu dwie wtyczki - chodzi o tę od góry ?
diodalodz - 21 Cze 2009, 22:28

szeroka wtyczka o taka : http://klinikadzwieku.net/images/368937708.jpg .
Po jej wypięciu silnik może gasnąć i falować na obrotach ale powinien odzyskać kopyto .

JoeMix - 22 Cze 2009, 09:50

lukast, Tam jest elektronika na poziomie kalkulatora i wygląda to często tak że błąd powoduje cześć X, wymieniasz ją a komputer zmienia zdanie na cześć Y, którą tez wymieniasz, potem jest cześć Z, az w końcu dojdziesz to cześć która faktycznie powoduje problem.

Z drugiej strony, to sorry ale bez odpowiedniej wiedzy technicznej i zaplecza mechanicznego inaczej się nie da jak tylko metoda prób i błędów,,, tym bardziej przy naprawach na odległość via forum.

lukast - 10 Lip 2009, 14:11

Witam

Na szczęście trafiłem na dobry serwis i od razu wiedzieli co mu dolega - problemem okazał się zabrudzony przepływomierz. Przeczyścili i autko śmiga jak nigdy.

diodalodz - 10 Lip 2009, 22:24

wspaniale :) tylko mogłeś to zrobić za free bo to samo ci napisaliśmy .
bidżej - 11 Lip 2009, 11:35

ześwirować idzie - mk4 1997 w endurze miała przepływomierz, a mk5 z 2000 z tym samym silnikiem nie ma? :9:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group