|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Swap mk3 S-ka 105KM na mondeo 2.0
krzysieks_mc - 8 Cze 2009, 15:52 Temat postu: Swap mk3 S-ka 105KM na mondeo 2.0 Cześć. Mam pytanie odnośnie swapa. Z jakiego rocznika mondeo lepiej brać silnik . W budzie mk1 czy mk2? I pewnie musi być bez immobilisera elektryka? I jak jest z wiązką od kompa . Musze wypruwać całą z pod deski czy tylko w komorze silnika?. I własnie niewiem czy brać całe mondeo na żylety Czy silnik z osprzętem i kompa z wiązką
Zależy mi w dużej mierze bez większych przeróbek P&P.
Bez kombinacji z nowymi łapami itp.
Fordon - 8 Cze 2009, 15:58
P&P to to tak nie jest... ogolnie potrzebujesz sam slupek 2.0, reszta z 1.8 i gotowe nic dodac nic ujac, zadne ECU zadne wiazki... sam silnik bez osprzetu musisz miec, kolo zamachowe z mondka tez sobie daruj... ale zestaw uszczelek itp musisz sobie dodac do wydatkow... obojetne czy MK1 czy MK2 pasuje wszystko, na moje im nowszy silnik tym lepiej...
krzysieks_mc - 8 Cze 2009, 19:10
Ok ale ecu chyba musi być, bo przeciez w 2.0 inna mapa paliwa jest. I własnie czy ecu z mdo mk1 podejdzie do fabrycznej instalki fiesty , tylko wpiąc i wypiąć kompa. Bo mechanicznie sobie poradze, gorzej z elektryką ( kable mnie przerażają)
Daras84 - 8 Cze 2009, 19:36
najlepiej bylo by miec wiazke i kompa z wbudowanym edisem, ale tu bedize ciezko z dostaniem tego.
PumaRST - 8 Cze 2009, 19:55
wtryski z RS2000 oraz strojnie na ECUmasterze i po problemie.
Fordon - 8 Cze 2009, 21:54
Seryjny wtrysk na dobrej mapie daje efekt czarnej chmury za autem w zakresie od 1500 do 2600rpm, sam naocznie ogladalem to na hamowni podczas sprawdzania Escorta wlasnie z silnikiem 2.0 16V...
Daras84 napisał/a: | wiazke i kompa z wbudowanym edisem, ale tu bedize ciezko z dostaniem tego. |
A co kupilem od ciebie to wlasnie na takim zestawie lata essi zero ingerencji w seryjna mape....
wykres z hamowni obciazeniowej
W razie co moge poszukac wykresu seryjnego mondeo 2.0 16V
FiFa - 8 Cze 2009, 22:06
Ja w Futurze 1.6 16v miałem z wbudowanym edisem, i wkladajac kompa od 1.8 130 km ni chuuu... Trzeba było wymienic cała wiazke, gdyz 1.8 nei miał wbudowanego edisa . I na wiazce od 1.8 idzie to duzo lepiej niz przy wiazce i kompie od 1.6... Fordon a to jest ten essi co na zlocie był
krzysieks_mc - 8 Cze 2009, 22:09
To co mi radzicie : kupić całe mondeo i zrobić przekładke wszystkiego jak w ori 2.0 136KM
Czy przerzucić sam silnik 2.0 na moim osprzecie i zmodyfikować mape ecumasterem no i wieksze wtryski?? Tylko żeby potem jakiegoś spadku mocy nie było po to róznie bywa z takimi tuningami ?
Aha i przykładowo jak bym znalazł mondeo tylko że z immobiliserem to by stanowiło jakiś problem odłączyć go?
Laskosz - 8 Cze 2009, 22:19
zrób jak Puma pisze bo to rozwojowe rozwiązanie
ps FIFA lecisz mi dalej piwo bo na zlocie nie postawiłeś
ps Krzysiek mc kup wiązkę od fify i szukaj mondeo bez immo i na jego wiązce to złożysz z kompem od mondzia
FiFa - 8 Cze 2009, 22:36
Laskosz napisał/a: | ps FIFA lecisz mi dalej piwo bo na zlocie nie postawiłeś |
Ty to masz pamiec dobra, ale krotka Spoko Laskosz dla Ciebei wszystko postawi i kolejne
A moja wiazka niestety nei na sprzedaz... Ale szukaj bo takie masz w Futurach
Tylko Laskosz jak bedzie z kompem, bo przeciez w mondku komp miał IMO?? Musiał by szukac najlepiej kompa przed 95 r
Laskosz - 8 Cze 2009, 22:47
FiFa napisał/a: | Musiał by szukac najlepiej kompa przed 95 r |
no i sida na wiązke z futra silnikową bo ma eecV
ale najlepsza opcja to taka jaką puma podał u mnie to ylko kwesita czasu/kasy ::P
elmek13 - 8 Cze 2009, 23:45
Powiem, że ciężko znaleźć kompa przed 95 bez immo. Coś o tym wiem bo sam szukałem.
Mafios - 9 Cze 2009, 14:27
dla chcacego nic trudnego
http://www.allegro.pl/ite...ewy_95_rok.html
Fordon - 9 Cze 2009, 14:37
FiFa napisał/a: | Fordon a to jest ten essi co na zlocie był |
Tak dokladnie a dla porownania mam wykres 1.8 115KM w serii na dobrym wydechu i dolocie
Odnosnie wykresu z 2.0 escorta to auto bylo hamowane na wydechu z 1.6 czyli 1,9" na teraz jest 2,25".
Glowna kwestia czy ma to byc lekko poprawione n/a czy dosc mocne n/a jesli opcja nr2 to tak jak puma pisal, do tego dobry kolektor dolotowy robiony od 0.
krzysieks_mc - 9 Cze 2009, 20:43
Czyli mając tego kompa wpinam go w fabryczną instalkę i wszystko gra??
elmek13 - 9 Cze 2009, 21:29
Teoretycznie tak...ale praktycznie to trudno powiedzieć.
krzysieks_mc - 9 Cze 2009, 22:50
Okey dzieki wszystkim za informacje. Napewno będe opisywał przekładke na forum.
Bongo - 10 Cze 2009, 00:05
a ja sie podepne bo slabo jarze...do tego kompa to pokazal mafia trza miec wiazke z wbudowanym edisem...a czy takie nie wystepowaly tylko w futrach 1.6 ?? a czy futra 1.6 nie wystepowaly po 94 roku gdzie wizaka silnikowa laczy sie z wiazka aroserii inna wtyczka niz do konca 93 roku ?? ( tj 12 pin bodajze a nie 8 ) ??
PumaRST - 10 Cze 2009, 06:16
w futrze i xr2i 16v 94-95.
Daras84 - 10 Cze 2009, 08:51
bongo moze sie laczyc 8 lub 12 pinow, ale to zaden problem po przepinasz piny i po sprawie.
FiFa - 11 Cze 2009, 00:16
Oile dobrze pamietam to wiazka od RSa miała chyba jeden pin wogole nie pociagniety (jeden wolny w kostce) wzgledem wiazki od Futury(wbudowany edis), ale spokojnie hula bez zadnych problemow i dodatkowych przerobek...
Bongo - 11 Cze 2009, 21:56
no dobra tak czy siak zeby podpiac kompa z wbudowanym edisem musze miec wiazke od futra
Laskosz - 11 Cze 2009, 22:00
silnikową reszte poprostu trzeba spiąć z wiązką z mk3
jokerkb - 14 Cze 2009, 01:01
Bongo napisał/a: | no dobra tak czy siak zeby podpiac kompa z wbudowanym edisem musze miec wiazke od futra |
Albo od tego mondka wiązke silnikową podpinasz i też jest
|
|