Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] spryskiwacz tylniej wycieraczki

rafi-2004 - 4 Lip 2009, 14:31
Temat postu: [MK3] spryskiwacz tylniej wycieraczki
Witam
mam problem ze spryskiwaczem tylniej wycieraczki od czasu do czasu wode podaje raz nie raz tak napięcie na gałce od spryskiwaczy jest bo sprawdzałem może jest jakiś regulator o którym nie wiem gdzie jest i to może to
prosze o pomoc :hammer:

Puff - 4 Lip 2009, 18:33

Może po prostu płyn się cofa i musisz dłużej pompować. Zalej cały zbiornik płynem/wodą i wtedy sprawdź.
MARIUSZ.B - 4 Lip 2009, 18:58

Wentylek zapobiegający cofaniu się płynu jest zamontowany z przodu wzdłuż linii błotnika, nie wiem czy w każdej fieście go montują. Bardziej obstawiałbym jeśli nie problem elektryczny to zapchaną dyszę.
rafi-2004 - 14 Lip 2009, 16:05

tak tylko że silniczek wogóle nie chodzi jak podaję na tył a na przód chodzi
zaznaczam że na urządzeniu sterującym przy kierownicy wszystko jest ok

MARIUSZ.B - 14 Lip 2009, 18:44

Od tylnego spryskiwacza jest ten sam silniczek co od przedniego, tylko kręci w drugą stronę. Więc usterki szukaj jednak przy zespolonym.
Chyba, że silnik się przytarł i kręci tylko w jedną stronę :9:

bidżej - 16 Lip 2009, 12:43

jest dokładnie jak pisze MARIUSZ.B - pompka jest jedna, tylko chodzi w 2 strony. odkręć śruby mocujące plastikowe przednie lewe nadkole (torxy, bodajże T30), odchyl je a zobaczysz pompkę. zepnij na krótko i zobacz czy hula w obie strony - jak hula to sprawna, a wina jest zespolonego/kabli po drodze.

a osobiście obstawiam zespolony, a konkretnie styki na sankach prawej manetki - u mnie przed reanimacją zespolonego trzeba było "szukać" manetką spryskiwacza (do siebie na max, a potem lekko góra/dół). w podwieszonych masz FAQ który sam napisałem :-P

Puff - 16 Lip 2009, 12:49

bidżej - zanim kolega sobie zacznie łapki brudzić, proponuję dojść do kabli przy nogach pasażera we wnętrzu kabiny - winna tam być kostka (4 lub 6 pinów) - wystarczy sprawdzić czy przy machaniu dźwigienką pojawia się napięcie na określonych pinach (jak autor zechce to sprawdzić, to wrzucę zdjęcie z oznaczeniami) - jeśli napięcia nie będzie i jeśli to nie będzie wina zespolonego, to masz Waćpan przerąbane (czego Ci nie życzę).
Jeśli napięcie będzie, to znaczy, że zespolony i kable do wtyczki są ok, a należy sprawdzić kable od wtyczki do silnika i sam silniczek (chociaż jeśli się kręci w jedną stronę, to w drugą - na logikę - też powinien)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group