Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] czujnik włączający wentylator

adr0444 - 14 Lip 2009, 17:30
Temat postu: [MK3] czujnik włączający wentylator
witam.. zmieniłem wentylator bo poprzedni był spalony i nowy sie nie włącza.. gdzie znajduje sie czujnik odpowiadający za jego włączanie?? bezpiecznik jest sprawny i wentylator tez...
szogoon - 14 Lip 2009, 17:35

nad termostatem jest termowłącznik, należy go wykręcić (jakiś duży klucz to jest)

jeśli się nie mylę to nie trzeba spuszczać płynu (nie jestem pewien, więc jakby co to niech mnie ktoś poprawi :) )

Marcinowaty - 14 Lip 2009, 18:14

Zanim wykręcisz, zdejmij wtyczke i na włączonym zapłonie zewrzyj styki od wtyczki. Jak nie zadziała wentylator to masz problem gdzieś indziej.
Jacek4200 - 14 Lip 2009, 21:22

Przy wymianie niewiele płynu Ci ucieknie, wiem bo sam to przerabiałem. Fontanna jest za to przy wymianie czujnika temperatury, wtedy można, nawet trzeba złapać i wlać z powrotem do zbiornika. :ok:
bidżej - 14 Lip 2009, 22:34

Marcinowaty dobrze pisze, pierwsze co to zdejmij dużą błękitną wtyczkę z górnej części termostatu i jakimś drucikiem zewrzyj 2 piny przy włączonym zapłonie. Jak wentylator nie ruszy, to znaczy że wina jego albo kabli gdzieś po drodze. Jak ruszy to możliwe, że uszkodzony jest termowłącznik. Sprawdź do jakiej temperatury grzeje się silnik (od biedy możesz wykorzystać wskaźnik na desce rozdzielczej). U mnie wentylator włącza się kiedy wskaźnik temperatury zaczyna wchodzić na "N".

W tych silnikach z natury rzadko się włączają wentylatory. U mnie od 1.5 roku włączył się z 5-6 razy, właściwie za każdym razem po dobrym pałowaniu w trasie, wjeździe do miasta i zatrzymaniu się w korku.

adr0444 - 15 Lip 2009, 19:18

u mnie wskazowka dochodzi jedynie do pierwszej litery od dołu czyli bodajrze do M... gdy silnik sie przegrzewa wskazowka zamiast isc w gore spada w dół :9:
nie rozumiem tego ale kij z tym... aytem jezdze po lesie a tam powoli i wiatrak powinien sie czesciej wlaczac a nie chce uszkodzic silniczka bo brzytwa jest :D

bidżej - 15 Lip 2009, 19:39

no to wygląda że masz walnięty czujnik na deskę.

a jeżdżąc powoli w lesie właściwie nie masz szans na włączenie wentylatora gy

adr0444 - 15 Lip 2009, 19:54

a dlaczego??
bidżej - 15 Lip 2009, 20:22

bo ten silnik sie słabo grzeje (albo jak kto woli - dobrze chłodzi :-P )
adr0444 - 15 Lip 2009, 20:27

ale profilaktycznie wole miec wszytsko na TIP TOP... wiec tak wymienie sobie czuja przy termostacie... a gdzie jest ten co odpowiada za wskazówke???
bidżej - 15 Lip 2009, 20:32

najpierw go sprawdź, a później wymień - szkoda kasy, którą mógłbyś przeznaczyć na czujnik temperatury na deskę. a znajduje się on tuż przy włączniku wentylatora, wkręcony jest w obudowę termostatu od przodu i ma 1 przewód.
adr0444 - 15 Lip 2009, 20:37

to ten taki mały??? bo jak mostkuje ten z duza wtyczka to mwentyl sie wlacza... a jak auto stoi pol godziny na postoju to nawet sie nie zalaczy :9:
szogoon - 15 Lip 2009, 20:38

adr0444 napisał/a:
a jak auto stoi pol godziny na postoju to nawet sie nie zalaczy :9:
a czemu miałby się załączyć?
adr0444 - 15 Lip 2009, 20:45

teoretycznie powinien... jak juz wczesniej pisalem wskazowka na zegarach mi opada na sam dol a silnik sie wtedy przegrzewa bo slysze ze inaczej pracuje i jest słabszy
bidżej - 15 Lip 2009, 20:54

u mnie przy sprawnym układzie chłodzenia na postoju schodzi jej dobre 20-30min do włączenia wentylatora. Wystarczy że puszcza Ci termostat i możesz czekać do usranej śmierci. Coś wykazujesz wysoki opór na rady - zmień czujnik na deskę i dopiero wtedy oceniaj jak się grzeje.
adr0444 - 15 Lip 2009, 21:05

ok.. jutro zmienie ten z pojedynczym kablem i zdam relacje o ile zdarze
JoeMix - 16 Lip 2009, 22:45

adr0444 napisał/a:
teoretycznie powinien... jak juz wczesniej pisalem wskazowka na zegarach mi opada na sam dol a silnik sie wtedy przegrzewa bo slysze ze inaczej pracuje i jest słabszy
Termostat, czujnik na deskę, termowłacznik - 3 niezależne elementy niewiele w sumie zależne od siebie.

Fiesta 1.1 to nie auto z 2007 roku, i tam wentylator na chłodnicy służy do schłodzenia płyny w bardzo upalne dni w dużym korku,,, tak samo wskaźnik na desce nie stanie pionowo idealnie w połowie skali już po 2 minutach od uruchomienia auta po po kolejnych 5 na 30 sekund nie załączy się wentylator chłodnicy,,, ble, ble, ble i tak dalej.

adr0444 - 17 Lip 2009, 19:19

trudno to wyjasnic.. jezdzac w upalne dni po lasach i polach z różnymi prędkościami ( taka mam prace ) niekiedy jezdze 2-3 godz bez gaszenia auta i od kiedy mam auto ( grudzien ) ani razu nie słyszałem zeby sie zakrecił ;/ ... ni jedynie jak go zmostkowałem
JoeMix - 17 Lip 2009, 20:08

ni trudno :-P te silniki po prostu tak mają.
jackrzec - 17 Lip 2009, 21:17

JoeMix napisał/a:
ni trudno :-P te silniki po prostu tak mają.
Daj spokój! Szkoda klawiatury....
Marcinowaty - 18 Lip 2009, 18:20

bidżej napisał/a:
a jeżdżąc powoli w lesie właściwie nie masz szans na włączenie wentylatora gy


Nie prawda, no chyba że masz kopnięty termostat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group