|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Drobne problemy z odpalaniem.
Kristoph - 15 Lip 2009, 02:30 Temat postu: [MK3] Drobne problemy z odpalaniem. Witam,
Jestem od niedawna szczęśliwym (napewno ? ) posiadaczem fiesty.
Jednak mam z nią pewien problem... Gdy silnik (1.1i) jest zimny odpala praktycznie od delikatnego przekręcenia kluczyka ( jak to mówią na dotyk). Problemy pojawiają sie na rozgrzanym silniku. Gdy juz autko pośmiga troche to ponowny zapłon jest utrudniony - tj. musze pokręcić troche rozrusznikiem - czasami 3s a czasami 5... Auto odpala zawsze jednak na gorąco jest "trudniej". Ciekaw jestem czy ktoś może mi nieco rozjaśnić tę sytuacje.
Dodam tylko że jesienią 2008 autko miało drobny remont (zawory, pierścienie, uszczelniacze) od tamtego czasu autko zrobiło ok 10-12kkm na półsyntetyku castrola (ja tego nie lałem i podejrzewam że w wiekowym aucie nie było to najlepsze zagranie)
bidżej - 15 Lip 2009, 11:30
Kristoph, nic nadzwyczajnego - na rozgrzanym silniku komputer podaje mniejszą dawkę paliwa stąd trudniejszy zapłon. możesz sprawdzić świece i kable. ewentualnie zmajstruj sobie tester diagnostyczny taki jak TUTAJ (15minut roboty, koszty ok. 5pln) i zobacz czy komputer nie burzy się o któryś czujnik. podejrzewam jednak że wszystko jest ok.
jeśli oleju nie pali jak smok to możesz na takim jeździć
Kristoph - 15 Lip 2009, 11:58
Oleju troszke pali ale mam wrażenie że jest w normie. Po 10kkm olej dalej jest w normie. ale juz blizej minimum niż maksimum.
Mam jeszcze pytanko do Was jako specjalistów.
Auto mam od 3dni i planuje podstawowe wymiany po zakupie. Jaki polecacie olej do fiesty 1.1i ? (nalany jest ten castrol semisynthetic ) ??
Kable WN mam już w domu ( w spadku po rozbitej fiescie brata - jeździły moze tydzień) te kable niestety nie motrorcraft ale BOSCH wiec chyba będą też ok.
bidżej - 15 Lip 2009, 12:47
skoro tego oleju przepala tylko tyle to śmiało lej taki sam (tym bardziej że już czas - wymiany oleju najlepiej co 10kkm albo rok). do wymiany po zakupie również filtry (paliwa, powietrza - tu polecam motorcrafta bo zamiennik z filtronu jest gówniany, no i oleju przy wymianie), jak kable to i świeczki zmień (niedroga rzecz, a nie zaszkodzi). na dzień dobry chyba tyle, chociaż wartoby jeszcze przyjrzeć się płynowi chłodzącemu i hamulcowemu.
Kristoph - 15 Lip 2009, 12:56
Jeszcze mam jedno pytanko w związku z olejem. Wleje chyba jeszcze ten półsyntetyk, ale myśle nad olejem od MOTRCRAFTA - warto lać do staruszka ?
Tu przykład aukcji z olejem który chcę kupić (link z allegro) :
http://allegro.pl/item687...abatnfiltr.html
tarantino - 15 Lip 2009, 13:10
Ja polecam olej VALVOLINE MAXLIFE 10W40 do silników z przebiegiem powyżej 100tyś. Ja co prawda nie mam nawet 90tyś, ale i tak go leje. Bardzo dobrze się sprawuje z Fordem, lałem go do sierry, escorta, mondeo i fiesty. I nie jest zbyt drogi.
|
|