Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Drobne problemy z odpalaniem.

Kristoph - 15 Lip 2009, 02:30
Temat postu: [MK3] Drobne problemy z odpalaniem.
Witam,

Jestem od niedawna szczęśliwym (napewno ? :D ) posiadaczem fiesty.

Jednak mam z nią pewien problem... Gdy silnik (1.1i) jest zimny odpala praktycznie od delikatnego przekręcenia kluczyka ( jak to mówią na dotyk). Problemy pojawiają sie na rozgrzanym silniku. Gdy juz autko pośmiga troche to ponowny zapłon jest utrudniony - tj. musze pokręcić troche rozrusznikiem - czasami 3s a czasami 5... Auto odpala zawsze jednak na gorąco jest "trudniej". Ciekaw jestem czy ktoś może mi nieco rozjaśnić tę sytuacje. ;-|

Dodam tylko że jesienią 2008 autko miało drobny remont (zawory, pierścienie, uszczelniacze) od tamtego czasu autko zrobiło ok 10-12kkm na półsyntetyku castrola (ja tego nie lałem i podejrzewam że w wiekowym aucie nie było to najlepsze zagranie)

bidżej - 15 Lip 2009, 11:30

Kristoph, nic nadzwyczajnego - na rozgrzanym silniku komputer podaje mniejszą dawkę paliwa stąd trudniejszy zapłon. możesz sprawdzić świece i kable. ewentualnie zmajstruj sobie tester diagnostyczny taki jak TUTAJ (15minut roboty, koszty ok. 5pln) i zobacz czy komputer nie burzy się o któryś czujnik. podejrzewam jednak że wszystko jest ok.

jeśli oleju nie pali jak smok to możesz na takim jeździć :)

Kristoph - 15 Lip 2009, 11:58

Oleju troszke pali ale mam wrażenie że jest w normie. Po 10kkm olej dalej jest w normie. ale juz blizej minimum niż maksimum.

Mam jeszcze pytanko do Was jako specjalistów.

Auto mam od 3dni i planuje podstawowe wymiany po zakupie. Jaki polecacie olej do fiesty 1.1i ? (nalany jest ten castrol semisynthetic ) ??
Kable WN mam już w domu ( w spadku po rozbitej fiescie brata - jeździły moze tydzień) te kable niestety nie motrorcraft ale BOSCH wiec chyba będą też ok.

bidżej - 15 Lip 2009, 12:47

skoro tego oleju przepala tylko tyle to śmiało lej taki sam (tym bardziej że już czas - wymiany oleju najlepiej co 10kkm albo rok). do wymiany po zakupie również filtry (paliwa, powietrza - tu polecam motorcrafta bo zamiennik z filtronu jest gówniany, no i oleju przy wymianie), jak kable to i świeczki zmień (niedroga rzecz, a nie zaszkodzi). na dzień dobry chyba tyle, chociaż wartoby jeszcze przyjrzeć się płynowi chłodzącemu i hamulcowemu.
Kristoph - 15 Lip 2009, 12:56

Jeszcze mam jedno pytanko w związku z olejem. Wleje chyba jeszcze ten półsyntetyk, ale myśle nad olejem od MOTRCRAFTA - warto lać do staruszka ?

Tu przykład aukcji z olejem który chcę kupić (link z allegro) :

http://allegro.pl/item687...abatnfiltr.html

tarantino - 15 Lip 2009, 13:10

Ja polecam olej VALVOLINE MAXLIFE 10W40 do silników z przebiegiem powyżej 100tyś. Ja co prawda nie mam nawet 90tyś, ale i tak go leje. Bardzo dobrze się sprawuje z Fordem, lałem go do sierry, escorta, mondeo i fiesty. I nie jest zbyt drogi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group