|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Tłoczki 
						
												 kenczorf - 14 Sie 2009,  17:17 Temat postu: [MK3] Tłoczki Witam,
 
Kupile nowy tloczek i jest roznica miedzy nim a starym.
 
 
 
Na czerwono znaznaczona jest roznica. W starym tloczku jest takie wciecie a w nowym niema. Nie wiem czy to ma znaczenie i za co to odpowiada...
 
Ten nowy tloczek bedzie dobry czy szukac z takim samym wcieciem?
 
Dodatkowo ten nowy jest ok 0.5mm krotszy od starego
												 bidżej - 14 Sie 2009,  21:07
  nie ma to żadnego znaczenia. tłoczek pracuje przede wszystkim powierzchnią boczną, od rowka pod gumkę kilkanaście mm w dół i tyle.
 
płyn hamulcowy i tak doprowadzany jest mniej więcej pod środek denka, a za szczelność całości odpowiada guma w rowku zacisku.
												 mechcom - 14 Sie 2009,  21:16
  mozesz smiało zakładac      5mm nie robi duzej róznicy  no chyba ze pózniej przy mocno zjechanych kolckach bedzie robic ale raczej nie powinna     a na boku tym wieciem sie nie przejmuj    
												 kenczorf - 14 Sie 2009,  22:42
  a ma ktos patent na zalozenie tej gumki otulajacej tloczek?;> Gdy najpierw zalozylem ja do zacisku to tloczka nie moglem wepchanac... a gdy najpierw zalozylem na tloczek to pozniej nie moglem tej wargi do zacisku wsadzic..
 
Rezultat...uszkodzona gumka :/
												 DziDzia - 14 Sie 2009,  23:01
  Hehe.. Skąd ja to znam.. Ale moje hamulce działają i nie popsułem gumek    
 
Smarowałeś gumkę pastą do zacisków    Dla lepszego poślizgu    Jak cały tłoczek z resztą...
 
 
 
 
pozdro   
												 kenczorf - 14 Sie 2009,  23:06
  smarowalem plynem hamulcowym   
												 DziDzia - 14 Sie 2009,  23:07
  Już coś, ale w pastę też zainwestuj... 
 
 
 
 
pozdro   
												 kenczorf - 14 Sie 2009,  23:10
  ale jaka jest kolejnosc zakladnaie tego kondonka?
 
najpierw na tlok czy najpier w zacisk?
												 DziDzia - 14 Sie 2009,  23:16
  Z tego co pamiętam, to najpierw wsadziłem gumkę w zacisk a później tłoczek.. Poza tym, robiłem to w mk1, ale pewnie większej różnicy tie ma    
 
 
 
 
pozdro   
												 bidżej - 14 Sie 2009,  23:24
  mój patent: wyciągasz wewnętrzną część gumki maksymalnie do góry i zakładasz od dołu na posmarowany tłoczek, po czym zewnętrzną część wkładasz na swoje miejsce w zacisku i wsuwasz tłoczek do końca - gumka sama wskakuje w rowek w tłoczku   
												 diodalodz - 15 Sie 2009,  00:51
 
  	  | bidżej napisał/a: | 	 		  | mój patent: wyciągasz wewnętrzną część gumki maksymalnie do góry i zakładasz od dołu na posmarowany tłoczek, po czym zewnętrzną część wkładasz na swoje miejsce w zacisku i wsuwasz tłoczek do końca - gumka sama wskakuje w rowek w tłoczku | 	  
 
I to jest jedyna metoda . w zaciskach bosch lucas .
 
w uproszczeniu zakładasz gumkę na tłoczek ale nie w rowek tylko na przeciwną stronę . wkładasz całość w zacisk lekko obracając tłoczkiem gdy gumka wejdzie w zacisk . Następnie delikatnie wciskasz tłoczek i patrzysz czy cała gumka weszła w rowek zacisku . jeśli tak wciskasz tłoczek i gumka londuje na jego końcu w rowku tłoczka . jeśli nie wycofujesz tłoczek o 1 mm i małym wkrętaczkiem poprawiasz ułożenie gumki w zacisku i następna próba . zazwyczaj za 4-10 razem sie udaje . jak mam biurko i dużo światła to nawet za 2 daje rade czasami   
												 Tommur - 15 Sty 2011,  18:46
  Odblokowywałem dziś zapieczony prawy tłoczek z przednich szczęk. I dzięki wielkie za ten opis. Bo bym gumki nie włożył na miejsce. I tak zeszło mi z godzinę zanim gumka trafiła na miejsce.     . I tak jak dioda pisze najlepiej odczepić wszystko. Wziąść zacisk na stolik i na spokojnie włożyć. Inaczej uszkodzicie tylko gumkę i robota jest bez sensu
 
Proponuję modom podwiesić ten temat w tym temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46830 , bo ani w WKł ani w hayensie nie ma jak założyć prawidłowo gumeczkę.
												 Tommur - 16 Sty 2011,  13:52
  nawiązując do tematu. Średnica tłoczka w przednim zacisku fiesty mk3 z scs (pseudo abs ) to 54mm
												 bidżej - 16 Sty 2011,  13:57
  przy tarczach wentylowanych 54mm, przy litych 48mm   
												 Tommur - 16 Sty 2011,  14:07
  ok. Tylko swego czasu była rozmowa że jak scs to tłoczki mają większy rozmiar. A przy wymianie wyszło że jak mam wentylowane to mimo scs tłoczek ma taki sam wymiar jak fiesta bez scs w tarczami wentylowanymi.
												 piotrek080292 - 17 Sty 2012,  17:10
  kurcze za nic nie moge załozyc tej gumki..... :(
 
macie jakis patent oprocz tego opisanego wyzej?
 
u mnie srednica gumki jest o wiele wieksza od tego rowka, tak ma byc?
												 luk-90 - 17 Sty 2012,  17:20
  ja to robię to tak:
 
Potrzebne dwie osoby, smaruję pastą do zacisków gumkę i tloczek. Gumę wkładam w zacisk, następnie kolega bierze dwa druciki spiłowane( brak zadziorów i ostrych krawędzi) wygięte w haczyk ok 5 mm zagięcie łapie w dwóch miejscach, Ja łapię gumę w trzecim miejscu i operuję tłoczkiem i haczykiem. tloczek zachodzi w gumę, nastepnie wciskam go do końca.
 
 
CLASS DISMISSED   
												 piotrek080292 - 17 Sty 2012,  17:23
  problem w tym ze ja nie moge tej gumki wlozyc w rowek w zacisku, zawsze zostaje jakies 3 mm  za duzo....
												 bidżej - 17 Sty 2012,  17:49
  znaczy, że masz za dużą gumkę   
												 piotrek080292 - 17 Sty 2012,  17:54
  wychodzi na to ze tak, ale wczesniej pasowala idealnie, nic nie odstawalo ;d
												 
					 | 
				 
			 
		 |