Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - modyfikacja hamulców w mk2 czy ktoś to robił

eryk - 27 Sie 2009, 21:28
Temat postu: modyfikacja hamulców w mk2 czy ktoś to robił
czy są dostępne jakieś tarcze wentylowane do mk2 Może pasuję od jakiegoś innego modelu?
Laskosz - 27 Sie 2009, 21:44

mk2 xr2
mechcom - 27 Sie 2009, 21:45

tak jak kolegaLaskosz, pisze z xr-ki :-)
wyprzedziłes mnie :hihihi:

eryk - 27 Sie 2009, 21:48

same tarcze się wymienia czy zaciski też trzeba
Laskosz - 27 Sie 2009, 21:51

tarcze zaciski jarzma i klocki
eryk - 27 Sie 2009, 21:54

Dzięki .teraz już nie będę palił klocków :)
Laskosz - 27 Sie 2009, 21:55

spalisz i tak jeśli ostrej pojeździsz :P ja po 20 startach w tegorocznym zlocie FKP tarcze hamulcowe miałem fioletowe i zapach klocków też czułem :P
diodalodz - 27 Sie 2009, 22:02

Laskosz napisał/a:
zapach klocków też czułem

a adrenaline ?

DziDzia - 27 Sie 2009, 22:05

Adrenalinę poczuł, jak już klocków nie czuł i nie miał czym hamować :rotfl:



pozdro :!:

mechcom - 27 Sie 2009, 22:09

DziDzia napisał/a:
Adrenalinę poczuł, jak już klocków nie czuł i nie miał czym hamować :rotfl:
heheh :rotfl: to zawsze przeciez reczny zostaje gy (zapewne by wtedy była adrenalina fajna jak by jedno koło szybciej złapało np tak przy 120km/h gy )
Laskosz - 27 Sie 2009, 22:11

mechcom napisał/a:
(zapewne by wtedy była adrenalina fajna jak by jedno koło szybciej złapało np tak przy 120km/h gy )

aż tak dobrego ręcznego nie miałem wtedy :hahaha:

diodalodz napisał/a:
a adrenaline ?

adrenalinę to ja czułem ostatni raz jak czekałem na okres pewnej panny :hahaha:

eryk - 27 Sie 2009, 22:14

na szczęście klocek mi wyleciał w powrocie do domu nie na torze :) Jak resztę klocków wyciągnąłem to były całe tylko wszystkie zwęglone i popękane
vegetagt - 27 Sie 2009, 22:21

mhm, a jak z pompą hamulcową? Wydaje mi sie, ze kiedys ktos pisal, ze trzeba tez wymenic na wydajniejszą, ale to chyba prawdopodobnie było przy zmianie hamulców przy 1.1
eryk - 27 Sie 2009, 22:29

bardziej wydajna będzie pewnie lepsza zwłaszcza przy szerszych kapciach.Tylko czy spasuje
vegetagt - 27 Sie 2009, 23:11

pompa z xrki powinna pasowac. Inna sprawa, ze w 1.4 i 1.6 mogła być ta sama.

Czekam, aż się przyzna ten, kto wtedy o tej pompie pisał :P

eryk - 27 Sie 2009, 23:17

U mnie pompa może byc z 1,1 bo kiedyś spotkałem Marka Kusiaka i mówił że tego quantuma składał na silniku 1,1 a jest 1,4.Pewnie ktoś później założył silnik 1,4
JoeMix - 28 Sie 2009, 09:16

vegetagt napisał/a:
mhm, a jak z pompą hamulcową? Wydaje mi sie, ze kiedys ktos pisal, ze trzeba tez wymenic na wydajniejszą, ale to chyba prawdopodobnie było przy zmianie hamulców przy 1.1
Nie trzeba, ja zostawiłem ori pompę i działa dobrze,
vegetagt - 28 Sie 2009, 12:16

o, znalazlem orginalna wypowiedz :)

Wojtass napisał/a:
Tarcz wentylowanych nie włożysz tak hop siup, musisz mieć też szersze zaciski, a te wymagają wydajniejszej pompy hamulcowej.

Ale warto napewno ;)


zrodlo: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24210

JoeMix - 28 Sie 2009, 12:54

Operacja jest plug'n'play Odkręcasz 2 śruby ze zwrotnicy, zdejmujesz cały zacisk, odkręcasz go od układu hamulcowego, odkręcasz tarcze z piasty,,, zakładasz nowa tarcze, przykręcasz nowy zacisk (jest większy, ma większe klocki), podłączasz pod układ, odpowietrzasz. I gwarantuje że auto będzie hamować i to dobrze. Wydajniejsza pompa może mniejszy skok pedału.
bidżej - 28 Sie 2009, 14:21

ja zmieniałem heble na wentylowane w 1.1 (co prawda mk3), ale hamuje jak szatan na standardowej pompie - więc ta w mk2 też powinna dać radę :fox:
Rkalitka - 28 Sie 2009, 15:55

jestem w temacie na bieżąco bo zakładałem nie dawno w mojej jedyneczce z przodu tarcze od mondeo wentylowane 260mm a z tyłu bębny od escorta.

Hamuje auto dużo lepiej ale pedał hamulca trzeba wciskać prawie do połowy a pompę i serwo mam od fiesty mk2!! :sad:

nie wiem czy to wina rzeczywiście za mało wydajnej pompy ale podejrzewam, że tak!!

diodalodz - 28 Sie 2009, 17:07

Rkalitka napisał/a:
mało wydajnej pompy ale podejrzewam, że tak
albo namieszanego tyłu . Problem jest to wszystko wyosiować .
vegetagt - 28 Sie 2009, 21:02

Rkalitka napisał/a:
Hamuje auto dużo lepiej ale pedał hamulca trzeba wciskać prawie do połowy a pompę i serwo mam od fiesty mk2!!


wole do połowy wciskać niż jak w grande punto musnąć pedał i lecieć na przednią szybe :hihihi:

eryk - 29 Sie 2009, 00:41

Dzięki wszystkim. Teraz już jestem w temacie :)
AdamB - 29 Sie 2009, 10:30

To jeszcze tylko dorzucę od siebie, że u mnie jest pompa od 1,1 i nie odczuwam kłopotów. Moim zdaniem wymiana pompy nie jest konieczna, choć jeśli ktoś ma coś takiego pod ręką to czemu by nie zmienić.
Rkalitka - 29 Sie 2009, 11:35

wymiana pompy to prawie zawsze kolejna przeróbka....inna pompa, inne serwo, inne mocowania do ściany grodziowej, inna długość tego śmiesznego pręta z serwa do pedału hamulca......ale patrząc np na angoli to z sukcesami robią takie przeszczepy, więc dlaczego nie my.... :yes:
van - 29 Sie 2009, 20:29

zawsze mnie to zastanawiało czy różnią się coś hamulce z mk2 xr2, fiesty mk3, sierry, mondka mk1 i tym podobnych
mówimy tu o hamulcach 240mm
Tarcze są takie same ale jak z jarzmami, zaciskami itd ?

Rkalitka - 30 Sie 2009, 11:08

mondeo ma 260 tarcze a sierra chyba ma koło na 5 śrub?? czy na 4??

Ja zakładając od mondka tarcze musiałem tylko dać dystanse 12 mm i to było wszystko ale mc persony mam z oriona 85-90

van - 31 Sie 2009, 02:09

Sierra ma zawsze na 4 śruby, scorpio mk1i mk2 potocznie zwany przejsiówką lub krokodylem miało 5 śrub
mondeo bez abs chyba też miało 240mm tak jak Sierra bo z ABS było 260mm

JoeMix - 31 Sie 2009, 09:10

Mam u siebie przednie zaciski z mk2 xr2 (osobiście zdejmowałem) przy zakupie klocków i tarcz się okazało ze w/g katalogu to samo ma mk3 diesel :yyy:
Rkalitka - 31 Sie 2009, 10:25

ja miałem tarcze od oriona diesla i były wentylowane 240mm rocznik 85-90

teraz są z mondeo 1.8td intercooler i są wentylowane 260mm rocznik 94 i to są hamulce bez abs-u


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group