|
Forum FiestaKlubPolska -
|
![](images/print.gif) |
Mechanika ogólna - modyfikacja hamulców w mk2 czy ktoś to robił
eryk - 27 Sie 2009, 21:28 Temat postu: modyfikacja hamulców w mk2 czy ktoś to robił czy są dostępne jakieś tarcze wentylowane do mk2 Może pasuję od jakiegoś innego modelu?
Laskosz - 27 Sie 2009, 21:44
mk2 xr2
mechcom - 27 Sie 2009, 21:45
tak jak kolegaLaskosz, pisze z xr-ki
wyprzedziłes mnie
eryk - 27 Sie 2009, 21:48
same tarcze się wymienia czy zaciski też trzeba
Laskosz - 27 Sie 2009, 21:51
tarcze zaciski jarzma i klocki
eryk - 27 Sie 2009, 21:54
Dzięki .teraz już nie będę palił klocków
Laskosz - 27 Sie 2009, 21:55
spalisz i tak jeśli ostrej pojeździsz ja po 20 startach w tegorocznym zlocie FKP tarcze hamulcowe miałem fioletowe i zapach klocków też czułem
diodalodz - 27 Sie 2009, 22:02
Laskosz napisał/a: | zapach klocków też czułem |
a adrenaline ?
DziDzia - 27 Sie 2009, 22:05
Adrenalinę poczuł, jak już klocków nie czuł i nie miał czym hamować
pozdro
mechcom - 27 Sie 2009, 22:09
DziDzia napisał/a: | Adrenalinę poczuł, jak już klocków nie czuł i nie miał czym hamować | heheh to zawsze przeciez reczny zostaje (zapewne by wtedy była adrenalina fajna jak by jedno koło szybciej złapało np tak przy 120km/h )
Laskosz - 27 Sie 2009, 22:11
mechcom napisał/a: | (zapewne by wtedy była adrenalina fajna jak by jedno koło szybciej złapało np tak przy 120km/h ) |
aż tak dobrego ręcznego nie miałem wtedy
diodalodz napisał/a: | a adrenaline ? |
adrenalinę to ja czułem ostatni raz jak czekałem na okres pewnej panny
eryk - 27 Sie 2009, 22:14
na szczęście klocek mi wyleciał w powrocie do domu nie na torze Jak resztę klocków wyciągnąłem to były całe tylko wszystkie zwęglone i popękane
vegetagt - 27 Sie 2009, 22:21
mhm, a jak z pompą hamulcową? Wydaje mi sie, ze kiedys ktos pisal, ze trzeba tez wymenic na wydajniejszą, ale to chyba prawdopodobnie było przy zmianie hamulców przy 1.1
eryk - 27 Sie 2009, 22:29
bardziej wydajna będzie pewnie lepsza zwłaszcza przy szerszych kapciach.Tylko czy spasuje
vegetagt - 27 Sie 2009, 23:11
pompa z xrki powinna pasowac. Inna sprawa, ze w 1.4 i 1.6 mogła być ta sama.
Czekam, aż się przyzna ten, kto wtedy o tej pompie pisał
eryk - 27 Sie 2009, 23:17
U mnie pompa może byc z 1,1 bo kiedyś spotkałem Marka Kusiaka i mówił że tego quantuma składał na silniku 1,1 a jest 1,4.Pewnie ktoś później założył silnik 1,4
JoeMix - 28 Sie 2009, 09:16
vegetagt napisał/a: | mhm, a jak z pompą hamulcową? Wydaje mi sie, ze kiedys ktos pisal, ze trzeba tez wymenic na wydajniejszą, ale to chyba prawdopodobnie było przy zmianie hamulców przy 1.1 | Nie trzeba, ja zostawiłem ori pompę i działa dobrze,
vegetagt - 28 Sie 2009, 12:16
o, znalazlem orginalna wypowiedz
Wojtass napisał/a: | Tarcz wentylowanych nie włożysz tak hop siup, musisz mieć też szersze zaciski, a te wymagają wydajniejszej pompy hamulcowej.
Ale warto napewno |
zrodlo: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24210
JoeMix - 28 Sie 2009, 12:54
Operacja jest plug'n'play Odkręcasz 2 śruby ze zwrotnicy, zdejmujesz cały zacisk, odkręcasz go od układu hamulcowego, odkręcasz tarcze z piasty,,, zakładasz nowa tarcze, przykręcasz nowy zacisk (jest większy, ma większe klocki), podłączasz pod układ, odpowietrzasz. I gwarantuje że auto będzie hamować i to dobrze. Wydajniejsza pompa może mniejszy skok pedału.
bidżej - 28 Sie 2009, 14:21
ja zmieniałem heble na wentylowane w 1.1 (co prawda mk3), ale hamuje jak szatan na standardowej pompie - więc ta w mk2 też powinna dać radę
Rkalitka - 28 Sie 2009, 15:55
jestem w temacie na bieżąco bo zakładałem nie dawno w mojej jedyneczce z przodu tarcze od mondeo wentylowane 260mm a z tyłu bębny od escorta.
Hamuje auto dużo lepiej ale pedał hamulca trzeba wciskać prawie do połowy a pompę i serwo mam od fiesty mk2!!
nie wiem czy to wina rzeczywiście za mało wydajnej pompy ale podejrzewam, że tak!!
diodalodz - 28 Sie 2009, 17:07
Rkalitka napisał/a: | mało wydajnej pompy ale podejrzewam, że tak | albo namieszanego tyłu . Problem jest to wszystko wyosiować .
vegetagt - 28 Sie 2009, 21:02
Rkalitka napisał/a: | Hamuje auto dużo lepiej ale pedał hamulca trzeba wciskać prawie do połowy a pompę i serwo mam od fiesty mk2!! |
wole do połowy wciskać niż jak w grande punto musnąć pedał i lecieć na przednią szybe
eryk - 29 Sie 2009, 00:41
Dzięki wszystkim. Teraz już jestem w temacie
AdamB - 29 Sie 2009, 10:30
To jeszcze tylko dorzucę od siebie, że u mnie jest pompa od 1,1 i nie odczuwam kłopotów. Moim zdaniem wymiana pompy nie jest konieczna, choć jeśli ktoś ma coś takiego pod ręką to czemu by nie zmienić.
Rkalitka - 29 Sie 2009, 11:35
wymiana pompy to prawie zawsze kolejna przeróbka....inna pompa, inne serwo, inne mocowania do ściany grodziowej, inna długość tego śmiesznego pręta z serwa do pedału hamulca......ale patrząc np na angoli to z sukcesami robią takie przeszczepy, więc dlaczego nie my....
van - 29 Sie 2009, 20:29
zawsze mnie to zastanawiało czy różnią się coś hamulce z mk2 xr2, fiesty mk3, sierry, mondka mk1 i tym podobnych
mówimy tu o hamulcach 240mm
Tarcze są takie same ale jak z jarzmami, zaciskami itd ?
Rkalitka - 30 Sie 2009, 11:08
mondeo ma 260 tarcze a sierra chyba ma koło na 5 śrub?? czy na 4??
Ja zakładając od mondka tarcze musiałem tylko dać dystanse 12 mm i to było wszystko ale mc persony mam z oriona 85-90
van - 31 Sie 2009, 02:09
Sierra ma zawsze na 4 śruby, scorpio mk1i mk2 potocznie zwany przejsiówką lub krokodylem miało 5 śrub
mondeo bez abs chyba też miało 240mm tak jak Sierra bo z ABS było 260mm
JoeMix - 31 Sie 2009, 09:10
Mam u siebie przednie zaciski z mk2 xr2 (osobiście zdejmowałem) przy zakupie klocków i tarcz się okazało ze w/g katalogu to samo ma mk3 diesel :yyy:
Rkalitka - 31 Sie 2009, 10:25
ja miałem tarcze od oriona diesla i były wentylowane 240mm rocznik 85-90
teraz są z mondeo 1.8td intercooler i są wentylowane 260mm rocznik 94 i to są hamulce bez abs-u
|
|