Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Gaźnik - sonda lambda - bezpiecznik- misz masz

Brytan_PL - 9 Wrz 2009, 00:03
Temat postu: [MK3] Gaźnik - sonda lambda - bezpiecznik- misz masz
teraz mam pytanie bo chwilowo zgłupiałem. W którym miejscu jest gaźnik ?:P (wiadomo, że jak się odkreći całą puszkę z wlotem i filtrem powietrza to pod spodem znajduje się gaźnik, prawda? :fox: ) bo mnie zastanawia jedna rzecz.

W fiestach z gaźnikiem, miejsce w bezpiecznikach na bezpiecznik sondy lambdy jest pusty? Czy umieszczony tam bezpiecznik jest od czego innego? nie mogę się doczytać w manualu. a pytanie stąd, że ja ten bezpiecznik numer 20 mam. dokonałem małej próby, polegającej na wyjęciu bezpiecznika i sprawdzeniu co się stanie. efekt był taki, że auto po odpaleniu pracowało cały czas na tych samych miarowych obrotach. Po dodaniu gazu wracało z obrotami do połowy. Z bezpiecznikiem obroty na jałowym biegu spadają niżej, to samo przy redukcji. (oczywiscie o obrotach piszę ze słuchu, gdyz obrotomierza nie mam :P )
Wiec od czego cholera jest ten bezpiecznik? Ja jestem święcie przekonany ,że mam gaźnik, gdyż mono wtryski weszły chyba dopiero w 92 roku do fiesty mk3.

Jutro zerknę na numery silnika i porównam z oznaczeniami. ale dojść nie mogę od czego jest ten bezpiecznik..

Próbuję dociec gdyż ostatnio auto dziwnie się zachowuje.. jak stoi nieruszane kilka godzin do po odpaleniu przygasa, i muli się przy ruszaniu. Po jakimś czasie wszystko mija.

ogólnie czytałem w insrtukcji na temat regulacji prędkości biegu jałowego oraz że istnieje wkręt do regulacji mieszanki. ale z czym to sie je to nie wiem ;p wszystkie działanie oparte na prędkośći obrotów i spalaniu, których w garażu nie mam jak mierzyć :P

Eh, trzeba się douczyć z obsługi auta i mechaniki :P mam nadzieję ,że pomożecie :P )

DziDzia - 9 Wrz 2009, 08:39

Brytan_PL napisał/a:
Ja jestem święcie przekonany ,że mam gaźnik, gdyż mono wtryski weszły chyba dopiero w 92 roku do fiesty mk3.
Ja też jestem wielu rzeczy przekonany.. I napisze stały tekst: zrób zdjęcie i pokaż..



pozdro :!:

luk-90 - 9 Wrz 2009, 21:09

A czy czasem przy gaźniku nie było sondy lamba??
pvzon - 9 Wrz 2009, 22:58

luk-90 napisał/a:
A czy czasem przy gaźniku nie było sondy lamba??

a po jakie licho sonda gaźnikowi?

DziDzia - 9 Wrz 2009, 23:49

pvzon napisał/a:
a po jakie licho sonda gaźnikowi?

Kiedyś nad tym myślałem.. Jedyne co mi przyszło do głowy to ssanie automatyczne (moja miała gaźnik z sondą czy czymś podobnym)..




pozdro :!:

JoeMix - 10 Wrz 2009, 11:04

Akurat to nawet nowoczesne auta jak silnik jest zimny i działa "ssanie" to olewają sygnały z sondy,,, więc to na pewno nie to.
Brytan_PL - 10 Wrz 2009, 11:37

Sanie automatyczne jest na pewno.. Chociaż w danej chwili niczego nie jestem pewien :P ale tak to diabli wiedzą. Chcecie zdjęcia? tylko czego? całego silnika? :P o się dużo nie zobaczy. mogę zdjąć filtr powietrza i pokazać co pod nim siedzi.

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 12:06 ]

Ok, patrzcie zdjęcia.
1. Zdjęcie poglądowe:



2. Zdjęcie gaźnika



3. Niech ktoś mi powie ,że to nie jest weber :P



4. A tu znalazłem sondę lambdę przy wydechu:



5. Zbliżenie



Kurcze, sam sobie udowodniłem, ze jednak bezpiecznik jest od sondy... chyba, że ostatnie dwa zdjecia to nie jest sonda?

to gdzie szukać przyczyny szarpania na początku i duszenia się samochodu w ssaniu?

JoeMix - 10 Wrz 2009, 12:59

A ja jestem pewne że to wtrysk :hahaha:

Serio,,, masz 1,1i :-P

I ci powiem że Weber (gaźnik) wygląda tak:



[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 13:10 ]
Aha i ssania automatycznego nie masz na pewno (to ta pionowa blaszka (lekko krzywa) w 2giej dziurze na zdjęciu co dałem) masz co najwyżej wzbogacanie mieszanki i podwyższone obroty na zimnym silniku.

Brytan_PL - 10 Wrz 2009, 14:17

mały problem ze zdjęciem ,które się nie ładuje nawet po otworzeniu w nowej zakładce :P
no i wydało się,że nie mam pojęcia co to gaźnik :hahaha:
Zasugerowałem się napisem weber :P

Trzeba się pouczyć :P W końcu to moje pierwsze auto ;p

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 14:23 ]
ok już wszystko w porządku z fotka :P

byłem święcie przekonany ,że monowtryski weszły w 92.. może ktoś silnik przekładał? ale numery na silniku są i z 89..

JoeMix - 10 Wrz 2009, 14:37

No generalnie tak, ale już w mk2 był monowtrysk,,, więc może i wyszła seria mk3 od samego początku taka jedna,,,
Brytan_PL - 10 Wrz 2009, 15:18

brzmi sensownie, jednak nie mogę nic znaleźć na temat fiest z 89 z monowtryskiem.
kazio-n - 10 Wrz 2009, 15:34

To czyżby "tuning" - wstawił ktoś monowtrysk ?
Piter - 10 Wrz 2009, 15:51

kazio-n napisał/a:
To czyżby "tuning" - wstawił ktoś monowtrysk ?

Raczej nie. Gra nie warta świeczki.
Monowtrysk to komp, mapsensor, inna pompa paliwa, wydech z sondą ...

JoeMix - 10 Wrz 2009, 15:55

Mk2 1,4i znam tylko z prospektów, przy czym nie ma o nim informacji poza tym że występuje w tabelce z rozpiską silników,,, na zdjęciu widziałem raz,,, więc z Twoją może być podobnie, wyszła seria ale bez większego rozgłosu.
Brytan_PL - 10 Wrz 2009, 22:01

Pewnie tak.Czyli mogę z Fofika być dumny, bo rzadkość :P Może to modele hiszpańskie tak miały? mam Espana na etykiecie napisane, i od poprzedniego właściciela wiem, że był sprowadzony. Ale to pewnie dużo takich było :P Ja właśnie z rozpiski nie mogę za bardzo znaleźć silnika 1,1i :P
ok, można zamknąć temat, chyba, że ktoś coś jeszcze wie :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group