Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [ZETEC] zimny silnik gaśnie

Radkalkin - 10 Wrz 2009, 17:05
Temat postu: [ZETEC] zimny silnik gaśnie
miałem przez długi czas ten problem, nauczyłem się z nim żyć.
potem ustąpił na dłuższy czas, aby teraz znowu powrócić nie wiedzieć czemu.
w międzyczasie wymieniłem silniczek krokowy, sondę lambdę, czujniki temperatur [wszystkie] świece, kable, filtry, sprawdziłem CPP, przepływkę, edis, oraz kupę kabli. nic nie pomogło. oczywiście poszło kupę kasy, ale przynajmniej wiem teraz na których częściach mogę polegać ;]

przetrzepałem kawał netu i znalazłem na jednym z forów wątek, którego tu nie znalazłem.
mianowicie zawór odpowietrzania skrzyni korbowej.
takie małe coś pod termostatem, z czego wychodzi gumowy wężyk, chowa się pod cewkę przechodząc w metalową rurkę aby w końcu ponownie stając się gumowym wężykiem łączyło się z kolektorem dolotowym. uff :]
zepsuty zaworek daje efekt łapania lewego powietrza.

sprawdzenie ustrojstwa jest bardzo proste [jak ma się drobną dłoń :P ]
trzeba zdjąć z zaworka gumową rurkę i ją zaślepić [tzw. test pisaka].
jeżeli jeżeli zimny silnik nie gaśnie, problem z głowy [koszt ok. 90 zł].
jeżeli problem nie ustąpił, trzeba sprawdzić szczelność [i stan] w/w rurek dochodzących do kolektora dolotowego.
jest to jeden z możliwych powodów gaśnięcia zimnego silnika. najtańszy do sprawdzenia.

inną sprawą jest pytanie, czy nie lepiej zostawić wężyk zaślepiony, aby spaliny nie wracały przez dolot do silnika, ale to już temat na dyskusję dla mądrzejszych głów.
dziękuję :P
- szczęśliwy posiadacz niegasnącej fiesty :jupi:

JoeMix - 10 Wrz 2009, 17:31

Szczelne orurowanie silnika to mnie się wydaje podstawa,,, może dlatego się o tym nie wspomina,,, a co do całkowitego zaślepienia - nie można, bo jak w skrzyni korbowej się zrobi ciśnienie to np. może wywalić uszczelkę pod miską olejową lub coś innego (mk3 1,1 lubią strzelać z korka oleju)
Radkalkin - 10 Wrz 2009, 17:35

można zostawić otwarty [sprawny, bądź nie] zaworek. zaślepić tylko rurkę idącą do kolektora dolotowego. w ten sposób ciśnienie w skrzyni korbowej jest odpowiednie, a spaliny nie lecą do dolotu.

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 17:37 ]
JoeMix napisał/a:
Szczelne orurowanie silnika to mnie się wydaje podstawa,,, może dlatego się o tym nie wspomina

zgadza się, lecz jeżeli zaworek jest padnięty, to mimo sprawnych rurek problem będzie występował.

bidżej - 10 Wrz 2009, 20:17

JoeMix napisał/a:
mk3 1,1 lubią strzelać z korka oleju
albo z uszczelniacza wału :-P
Radkalkin - 10 Wrz 2009, 20:28

tak czy siak 1,1 to nie zetec o którym jest temat :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group