|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;( 
						
												 mateusz999 - 19 Wrz 2009,  20:42 Temat postu: [MK3] rozrząd 1,4 pasek strzelił ;( A więc tak od początku w aucie ciekła pompa wody zabierałem sie za to od tygodnia ale się nie zabrałem. Dzisiaj odpalam jade ze znajomą do sklepu  wchodze na rondzie w zakret nagle słysze taki lekki trzask zapalily sie kontrolki mysle pewno cos tam sobie puklo ma prawo "swój wiek" mysle zgasł wbijam 2 gaz a tu nic  przekulal sie tak rozpędzony jakies 80m i stanol. chce go odpalic a on nic kreci ale nic sie nie dzieje. otwieram maske patrze niby wszystko ok. Odgiełem osłone rozrządu patrze a tam pasek przeciety    znajomy zacholował mnie do domu jakies 2km silnik nie wydawal zadych odglosow. I tu moje pytanei czy wystarczy wymienić rozrząd i będzie wszystko ok czy mogło sie coś wiecej rozleciec i jak tak to jak to sprawdzic? podobno te silniki są bezawaryjne.
												 Puff - 19 Wrz 2009,  21:00
  1) uzupełnij info, bo masz wpisane "inne auto" i oczekujesz, że chyba z fusów ktoś wywróży czym jeździsz...
 
 
2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.
 
 
Do tego dorzucę swoje 2 uwagi:
 
 
1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...
 
 
2) Rozumiem, że można olać np. niedziałające radio albo spaloną żarówkę w lampce wnętrza, ale nie rozrząd! Litości! Pomyślałeś co mogłoby się stać, jakby go szlag trafił przy wyprzedzaniu?
												 mateusz999 - 19 Wrz 2009,  21:11
  wybacz kupiłem auto pare tygodni temu i facet mówił że śmiało 20tys można zrobić.. i jak idiota w to uwierzyłem zakręciłem silnikiem bo myślałem ze zgasł    ale tylko 2 krótkie próby i odpuściłem a auto to mk3 90rok 1,4
												 Laskosz - 19 Wrz 2009,  21:48
 
  	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  2) jeśli to Fiesta z 1.4, to silnik jest z tego co wiem bezkolizyjny, więc wystarczy wymienić komplet pasek, napinacz i pompa.
 
 | 	  
 
niestety nie jest   
 
 
 	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | 1) Kręcenie silnikiem po tym jak strzela pasek to najdurniejsza rzecz, jaką można zrobić. W każdym silniku kolizyjnym taka próba rozruchu powoduje, że tłoki się spotykają z zaworami i, nie licząc "kapitalki", silnik nadaje się do wymiany...  | 	  
 
ja dla zabawy tak robię   
												 Puff - 19 Wrz 2009,  22:41
 
  	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  niestety nie jest    | 	  
 
Na bank? Swoją drogą - przydałby się na forum wykaz silników i czy są kolizyjne czy nie, bo pęknięte paski się zdarzają raz a czas i linkowanie do takiego tematu upraszczałoby niejednokrotnie sprawę.
 
 
 	  | Laskosz napisał/a: | 	 		  ja dla zabawy tak robię    | 	  
 
Boję się spytać co robiłeś w piaskownicy jak byłeś mały   
												 xr2fun - 20 Wrz 2009,  05:44
  Mnie poszły zęby na pasku i silnik zgasł na wolnych obrotach. Kilka prób odpalenia z rozrusznika (bo nie wiadomo było co się dokładnie stało) zdjęcie pokrywy paska, diagnoza i ....... wymiana paska na nowy.
 
Silnik hula czyli zawory są ok. 
 
A czy jest kolizyjny czy nie tego do końca nie wiem a chętnie się dowiem   
												 mateusz999 - 20 Wrz 2009,  09:58
  wymienie u siebie rozrząd i bedziemy mieli kolejny dowod czy kolizyjny czy nie
												 MARIUSZ.B - 20 Wrz 2009,  11:44
  http://www.fiestaklubpols...ghlight=#418295
												 diodalodz - 23 Wrz 2009,  00:39
  hm ta głowica jest na hydraulice więc jak są zużyte szklanki zerwie się pasek to się rozleją i są szanse że zawory przeżyją . Można to łatwo sprawdzić albo założyć pasek i odpalić albo wyciągnąć dźwigienki zaworowe i pomierzyć odległości od głowicy do trzonka zaworu . jak któryś dostał w ryja to będzie tam krótszy trzonek .
												 mateusz999 - 23 Wrz 2009,  15:54
  No to powiem tak nowa pompa nowy pasek założone silnik odpalil i chodzi ale 1 sprawa mnie niepokoi a mianowicie ma 1100 obrotow jak juz zejdzie z ssania a przed zerwaniem ladnie trzymal 950/1000 obrotow w czym moze byc problem?
												 MARIUSZ.B - 23 Wrz 2009,  16:29
  Może odłączył Ci się jakiś przewód podciśnieniowy.
												 JoeMix - 3 Lis 2010,  20:42
  Nieraz się krzyczy na młodych co pytają na forum a nie szukają, ale faktycznie, u nas coś znaleźć to koszmar,,, niby jest info, wszystko ładnie pięknie, i nagle link do innego wątku a tam sprawa odwrócona o 180 stopni,,,
 
 
1,4 CVH z Mk2 czyli na gaźniku,,, kolizyjny czy nie, bo mnie dziś gaz do podłogi wpadł jak to się mówi i koniec jazdy,,, do tego wyleciało wszystka woda z silnika czyli pompa padła,,,
 
 
     
												 Stunt_Man - 3 Lis 2010,  21:06
  Joe - myśle że paseczek, pompa i rolki i bedzie śmigać    
												 diodalodz - 3 Lis 2010,  22:00
  zadzwoń to ci powiem jak sprawdzić bez rozbierania głowicy czy jest ok
												 mathew11192 - 29 Lis 2010,  17:09
  Witam wszystkich. Mam ten sam problem. Pasek odszedł i się zastanawiam czy silnik razem z nim. Silnik mojej fiesty jest bezkolizyjny czy nie? Prosze o pomoc...
												 JoeMix - 29 Lis 2010,  17:14
  Niestety 1,4 jest kolizyjny, przynajmniej mój (gaźnik z 87) rozwalił mi zawory na wewnętrznych cylindrach    
												 mathew11192 - 29 Lis 2010,  17:41
  u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92 
 
 
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:43 ]
 
u mnie jest na jednopunkcie... i rocznik 92. A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy?
												 MARIUSZ.B - 29 Lis 2010,  18:05
 
  	  | mathew11192 napisał/a: | 	 		  | A może ktoś wie jak to sprawdzić bez zdejmowania głowicy? | 	  
 
Założyć pasek, odpalić, zmierzyć kompresje inaczej chyba się nie dowiesz.
												 mathew11192 - 29 Lis 2010,  18:11
  Dzięki wielkie. Jutro lecę po pasek. A jeśli jednak jest coś nie tak to kręceniem silnikiem po założeniu paska większych szkód sobie nie narobię? Sorry za takie banalne pytania ale jeśli chodzi o rozrząd jestem zielony   
												 JoeMix - 29 Lis 2010,  18:39
  Dlaczego Ci strzelił pasek? Może pompa się zatrzymała (jak chcesz robić ten silnik to potrzebujesz nowy pasek, pompę, rolkę) - wymieniasz pompę i rolkę, ustawiasz znaki, zakładasz pasek - jak dobrze ustawisz znaki to większej szkody nie zrobisz - albo zapali i będzie dobrze, albo zapali i będzie strzelać, albo nie zapali,,,
 
 
Ja się dowiadywałem u siebie uszczelki i cała reszta śmieci potrzebna po zwalaniu głowicy to około 150 złotych, prawie drugie tyle (160 jak pamiętam) dałem za pasek, pompę i rolkę,,, dlatego założyłem rozrząd i na beszczela odpaliłem (chodzi na 2 z 4 cylindrów), dlatego ze za naprawę wołają mi około tysiąca,,, a to już zastanawiające jest czy warto,,,
												 mathew11192 - 29 Lis 2010,  19:29
  dokładnie przez pompe... przy odpaleniu złapała usłyszałem krótkie harczenie i zgasł. wyszedłem zagladam pod maskę a pasek wystaje spod osłony. Powinienem dac rade swobodnie obrócić kółkiem od pompy czy nie bardzo?
												 Puff - 29 Lis 2010,  19:36
  JoeMix - to jest powszechne rozwiązanie, że pompa chodzi na pasku rozrządu?
												 Mikuś - 29 Lis 2010,  21:28
  Pufcio,   jeśli chodzi o forda to raczej tak, bo inne typy takie jak VW 1z mają osobno,
 
 
a zaś 1,0-1,6 naciąg pompą wody
												 Stunt_Man - 29 Lis 2010,  22:08
  no ogólnie najpopularniejsze jest właśnie napędzanie pompy po rozrządzie
												 JoeMix - 30 Lis 2010,  10:00
 
  	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  | JoeMix - to jest powszechne rozwiązanie, że pompa chodzi na pasku rozrządu? | 	  Nie wiem, nigdy się nie interesowałem tym, ale dla mnie to głupota jest, ale ktoś tak wymyślił i już,,, gdyby chociaż byłą napędzana od tej gładkiej strony, to nie, przez zęby,,, i tak co wymianę rozrządu pompę wypadało by wymienić, bo nigdy nie wiadomo kiedy się zatrzyma :(
												 mathew11192 - 30 Lis 2010,  16:50
  właśnie nie wiadomo kiedy się zatrzyma... tak jak to było w moim przypadku. Jeszcze nie wiem co się tam u mnie dzieje bo klucze mi do rąk przymarzają taki ciepły mam garaż. Pasek pompa leżą w domu, chęci też są ale nie idzie wytrzymac. 
 
 
[ Dodano: Wto Lis 30, 2010 18:35 ]
 
Panowie powiecie mi gdzie jest znacznik na kole od wału? nie mogę go znależć    
 
 
[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 22:08 ]
 
Dzięki panowie za podpowiedzi... wymieniłem pasek, pompę, rolkę ustawiłem rozrząd i fiestka śmiga lepiej niż przedtem. Wcześniej potrafiła tracić obroty i gasnąć a teraz lux      I faktycznie silnik 1.4 na monowtrysku jest bezkolizyjny. Dzięki wam   
												 mdab90 - 20 Mar 2011,  10:28
  WItam
 
Podepnę się pod temat...
 
Jaki pasek rozrządu i rolke napinającą potrzebuję do mojej fiesty.
 
Rok 1991, 1,4 71KM
 
Pasek 19,8mm czy 21,6mm
 
Pozdrawiam
												 kuba87 - 20 Mar 2011,  10:32
  taki sam jak do 1.6 CVH
 
idziesz IC albo FOTY i mowisz jaki masz silnik i dostajesz
												 Rebel - 20 Mar 2011,  11:15
  mdab90 katalog Foty mówi, że do 03.1992 19,8mm od 04.1992 21,6mm
												 mdab90 - 20 Mar 2011,  11:49
  THX i wszysko już jasne
 
Pozdro
												 
					 | 
				 
			 
		 |