Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK4] centralny zamek czy jest na pilota czy nie?

matrixmm - 7 Paź 2009, 13:28
Temat postu: [MK4] centralny zamek czy jest na pilota czy nie?
Witam wszystkich forumowiczów.

Ponieważ jest to mój debiut na forum bardzo proszę o wyrozumiałość jeżeli moje pytanie jest lamerskie.
Przeszukałem forum i nie znalazłem na nie odpowiedzi więc postanowiłem napisać.
Kupiliśmy fiestę MK4 1999 rok (1.8D 60km). Sprzedający dał nam tylko jeden kluczyk. Serwisowy, ten z małym czerwonym kwadracikiem. Fiesta ma centralny zamek jednak jak sprawdzić czy ma sterownik do pilota? Czy wystarczy kupić kluczyk i go zaprogramować ?
Miałem kiedyś modeno i pamiętam ze miałem 3 kluczyki. Dwa z pilotami i jeden właśnie serwisowy.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
M

bidżej - 7 Paź 2009, 13:32

oryginalny zamek był na pilota (przynajmniej w mk5 ;-)) )
matrixmm - 7 Paź 2009, 13:42

bidżej napisał/a:
oryginalny zamek był na pilota (przynajmniej w mk5 ;-)) )

Bidżej. Dzięki za szybką odpowiedź.
A można to jakoś sprawdzić?
I jeszcze pytanie pomocnicze. Ma ktoś może doświadczenie ze sterownikami z allegro?
Można kupić dedykowany do fiesty z dwoma kluczykami z pilotem scyzoryk za 120 PLN ( z instrukcją montażu) podczas gdy najtańsze dorobienie kluczyka z pilotem jakie znalazłem to 350 PLN. Co prawda w cenie jest dorobienie kluczyka programowanie pilota i immobilajzera.
Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?

Marcin - 7 Paź 2009, 13:43

matrixmm napisał/a:
Przeszukałem forum i nie znalazłem na nie odpowiedzi więc postanowiłem napisać.

Widocznie słabo szukałeś :fox: bo o centralnym w mk4 jest kilka tematów :yes:

Jeśli masz czujnik podczerwieni przy światełku wewnętrznym to jest prawie pewne, że masz sterowanie z pilota w kluczyku.

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 13:44 ]
szukaj tematu o programowaniu kluczyka do centralnego, jest wszystko dokładnie opisane jak programować i jaki kluczyk kupić.

matrixmm - 7 Paź 2009, 13:50

Dzięki bardzo, zaraz poszukam :) . Ale czujnika przy świetle wewnętrznym nie kojarzę. Zobaczę w aucie jak wróci żona.
Puff - 7 Paź 2009, 21:21

bidżej napisał/a:
oryginalny zamek był na pilota (przynajmniej w mk5 ;-)) )

Niestety nie masz racji (ja np. u siebie miałem centralkę, ale bez pilota).
A to czy jest takie cudo, czy go nie ma, zależy od lampki (lol!), co Marcin dobrze zauważył.

Zwykła lampka:


Lampka pod alarm:


Jak widać - musisz mieć taki brzydki czarny "garb" w lampce :)

matrixmm - 7 Paź 2009, 21:32

Dzięki za podpowiedź.
Przeszukałem posty o centralnym jak poradził kolega Marcin ale dalej nie znałem odpowiedzi.
Nie mam takiej lampy. Znaczy prawdopodobnie, że nie mam sterowania pilotem a jedynie centralny otwierany manualnie. Ale doczytałem, że może być jeszcze central radiowy i wtedy może nie ma czujnika w lampie. Jednak to tylko moje domysły a poza tym moja wersja nie wygląda na tak luksusową :)

Puff - 7 Paź 2009, 21:33

Podaj VIN, to się sprawdzi...
Marcin - 7 Paź 2009, 21:53

matrixmm napisał/a:
Ale doczytałem, że może być jeszcze central radiowy i wtedy może nie ma czujnika w lampie.

ale chyba nie w fieście :fox:

bidżej - 7 Paź 2009, 22:05

w mk5 u mnie jest zwykła lampka, a central ori na pilota :fox:
matrixmm - 7 Paź 2009, 23:23

ja pamietam mialem mondeo 97 ghia i lampkę tez miałem bez czujników. Ale dobra rada z tym VIN. właśnie zasysam z sieci Microcat'a i sprawdzę VIN. to chyba najlepsza wskazówka :) dzięki za wszelkie podpowiedzi.
yara - 12 Paź 2009, 21:16

Podepnę się. Mam podobną sytuację. Kluczyk się rozleciał. Mam lampkę z "garbem". Jak zamykam centraly z kluczyka to migają mi 2 razy kierunki. Pytanko: Czy wystarczy dokupić sam kluczyk i go zaprogramować ?

[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 21:43 ]
jeszcze jakby kto zerknął na mojego VINa czy mam radiówkę czy na podczerwień.

WF0AXXGAJAVP68560

Niech mnie ktoś poprawi: wystarczy, że dokupię kluczyk taki z pilotem, dorobię wg klucza matki, zaprogramuję immo oraz CZ i powinien zdalnie otwierać i zamykać.

matrixmm - 13 Paź 2009, 02:20

Witam
Autorytetem to ja nie jestem, bo mamy fiestę raptem od paru tygodni. Jednak trochę zgłębiałem wątek i podzielę się spostrzeżeniami. Moja fiesta ma central al bez sterowania na pilota. Pierwsze co na to wskazuje to lampa z „garbem” której nie mam :) drugie to po VIN’e sprawdziłem w microcacie, że nie ma. W Twoim przypadku (yara) sprawdziłem VIN w microcacie i jedyne co jest to to, że masz central na pilota. Czy to Radiówka czy podczerwień nic tam nie ma. Jednak w/g mojej wiedzy jak masz czujkę w lampce pod sufitem to raczej podczerwień. Jeżeli chodzi o kluczyk, to jeżeli kupisz oryginalny z transponderem i pilotem to wystarczy, że go zaprogramujesz (immo i zamek) i powinien działać. Jak uda się Tobie zrobić to samemu to oszczędzisz parę złotych. W przypadku dorabiania i programowania to najtańsza oferta na oryginał jaką znalazłem to 350 PLN za dorobienie i programowanie.

yara - 13 Paź 2009, 08:44

Dzięki matrixmm. Nie wiem jeszcze tylko jaki kluczyk kupić; czy tzw. scyzoryk czy inny. Jakbyś polecił coś z allegro to wrzuć linka.
Marcin - 13 Paź 2009, 08:45

yara w mk4 występowały tylko centralne na podczerwień (przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem z inną opcją i tak też jest napisane w książce obsługi) tak więc jak kupisz kluczyk fordowski ze sterowaniem na podczerwień to będzie go można zaprogramować i będzie działał. Jest temat w którym jest opisane programowanie centralnego. nie wiem jak będzie się miało do tego immo. Być może ten drugi kluczyk będzie Ci służył jako breloczek do centralnego jeśli będzie trzeba wyłożyć jakąś większą kase na doprogramowanie nowego kluczyka do immo (chyba że to nie problem dla Ciebie).
yara - 13 Paź 2009, 09:00

No i o to mi chodziło. Zależy mi na otwieraniu CZ z pilota a kluczyk "matka" który mam będzie palił auto. Czytałem o programowaniu kluczyka tak że nie powinno chyba być trudne.Czy tan kluczyk fordowski to rozumiem trzeba na wzór dociąć?
Marcin - 13 Paź 2009, 09:18

Jeszcze z ciekawości, w jaki sposób rozpadł Ci się ten kluczyk? mozesz zrobić jakieś foto, może jest do odratowania...

Z programowaniem nie ma problemu, robiłem z kumplem eksperyment ze swoim kluczykiem, który zaprogramowaliśmy do jego samochodu, a potem z powrotem do mojego.

Chodziło mi, że kluczyk w całości od jakiegoś innego forda ze sterowaniem centralnym - np. mondeo, ważna jest elektronika w środku, a nie sam fizyczny metalowy kluczyk, którego i tak nie potrzebujesz, jak będziesz otwierał matką.

yara - 13 Paź 2009, 12:18

Niestety kluczyk nie dało się odratować. Byłem u gości od kluczyków swego czasu i stwierdzili że nie daje sygnału czy jakoś tak. Wywaliłem go i chyba źle zrobiłem :głowąwmur: A rozpadł się tak, że wypadł z niego jeszcze grot. Oki dzięki Marcin. Pozdr.

A taki kluczyk miałem:
http://moto.allegro.pl/it...lka_gratis.html

to co kupuję i spróbuję zaprogramować wg instrukcji z forum i zobaczymy a jakby co to będę pytał :)

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 20:24 ]
W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pji oz0y. c Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II.

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 20:26 ]
Kurcze u mnie nie świeci się ta kontrolka przy zegarze tak jak tu pisze:( miga cały czas .
Czy coś jest nie halo ?

husk76 - 23 Sie 2010, 14:51

Cytat:
[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 20:26 ]
Kurcze u mnie nie świeci się ta kontrolka przy zegarze tak jak tu pisze:( miga cały czas .
Czy coś jest nie halo ?


U mnie jest dokładnie taka sama sytuacja i nikt nie potrafi wyjaśnić dlaczego.

Marcin - 23 Sie 2010, 16:20

hmmm... próbowaliście z kluczykiem matką, czerwony lub czarny z wstawką czerwoną. Może ma to jakieś znaczenie, aczkolwiek mój się bez problemu przeprogramował do drugiej fiesty i z powrotem.
husk76 - 23 Sie 2010, 17:11

Marcin napisał/a:
hmmm... próbowaliście z kluczykiem matką, czerwony lub czarny z wstawką czerwoną. Może ma to jakieś znaczenie, aczkolwiek mój się bez problemu przeprogramował do drugiej fiesty i z powrotem.


Spróbuję z czerwonym może coś z tego wyjdzie

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 00:20 ]
No i nic z tego. Dioda cały czas pulsuje nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce i samochód jest zamknięty. Jedynie po przekręceniu kluczyka na II stopień to zapali się na czas ok. 3s i tak samo po wyłączeniu zapłonu ale to trochę krótko w stosunku do instrukcji. Chyba bez ASO się nie obejdzie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group