Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Hamulce tylne - bębny

pietrzus - 14 Paź 2009, 18:37
Temat postu: [MK3] Hamulce tylne - bębny
witam wymieniłem szczeki w bębnach i jedno koło hamuje a drugie nie przed wymiana hamulce były takie same ale klocki poprzednie były bardziej zjechane około 1-3 mm po złożeniu samo regulator reguluje ale nie działają tak jak jakieś 2 miesiące temu czy wie ktoś co to może być a i czytałem inne tematy i rozwiązania nie znalazłem nikt nie doszedł tak daleko i jak możecie gdzie jest regulacja hamulca ręcznego mlotek :głowąwmur:
mechcom - 14 Paź 2009, 18:40

a regulowałes je :fox: po załozeniu
pietrzus - 14 Paź 2009, 18:54

regulował je samo regulator a wiesz gdzie jest regulacja ręcznego ?
JoeMix - 14 Paź 2009, 19:40

pietrzus napisał/a:
regulował je samo regulator
Samo to on jest tylko z nazwy, przez założeniem bębna trzeba je odpowiednio nastawić. Jak już bęben założyć to z czasem jak będą się ścierać SZCZĘKI to samo regulatory będą trochę działać.

Druga sprawa jak wymieniasz coś w hamulcach to potrzeba dobrych 50km by się to dotarło.

SebeG - 14 Paź 2009, 19:47

Mam dwa pytania do znających się:
1. Dlaczego, jak jest zimno, bębny dziwnie huczą (przez kilka pierwszych km)?
2. Czy to, że mam z tyłu jeden tłoczek wymieniony (ciekł), a drugi jest stary, może powodować znoszenie samochodu? Miałem taki problem w zimie. Auto lekko zaczynało znosić na początku hamowania, potem już hamowało równo. Wydaje mi się, że po prostu stary tłoczek przy niższych temp. nie cofał się do końca i łapał wcześniej niż ten nowy. Czy jest to możliwe?

szymciod - 14 Paź 2009, 20:17

jak zakładałeś nowe szczęki to wyczyściłeś dobrze samoregulator? On musi być czysty i chodzić lekko, tak żeby można było ręką lub śrubokrętem nastawić. A tak sobie przypomniałem jak było w moim przypadku że jeden tłoczek w cylinderku miałem zapieczony i cylinderek rozpierał tylko jedną szczęke co przekładało sie na słabszy hamulec właśnie z tej strony. Oczywiście trzeba pózniej dobrze odpowietrzyć hamulec.

[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:21 ]
kolega pytał gdzie jest regulacja ręcznego? Pod mieszkiem drążka od ręcznego jest regulacja. Bodajże nakrętka na klucz 10

mechcom - 14 Paź 2009, 20:29

szymciod napisał/a:
kolega pytał gdzie jest regulacja ręcznego? Pod mieszkiem drążka od ręcznego jest regulacja. Bodajże nakrętka na klucz 10

to w mk4 a nie mk3
mk3 masz pod samochodem pod tą blachą termiczną co przez nia przebiega rura od tłumika

JoeMix - 14 Paź 2009, 20:44

SebeG napisał/a:
2. Czy to, że mam z tyłu jeden tłoczek wymieniony (ciekł), a drugi jest stary, może powodować znoszenie samochodu?
Bo rożne wiekowo tłoczki maja może rożne właściwości, dlatego różnie hamulce biorą,,,
mechcom - 14 Paź 2009, 20:49

JoeMix napisał/a:
SebeG napisał/a:
2. Czy to, że mam z tyłu jeden tłoczek wymieniony (ciekł), a drugi jest stary, może powodować znoszenie samochodu?
Bo rożne wiekowo tłoczki maja może rożne właściwości, dlatego różnie hamulce biorą,,,

a moze ten stary jest zacięty z jedej strony i bierze jedną okładziną patrzałeś czy dobrze chodzi :fox:

BerciQ - 14 Paź 2009, 22:49

mechcom napisał/a:
szymciod napisał/a:
kolega pytał gdzie jest regulacja ręcznego? Pod mieszkiem drążka od ręcznego jest regulacja. Bodajże nakrętka na klucz 10

to w mk4 a nie mk3
mk3 masz pod samochodem pod tą blachą termiczną co przez nia przebiega rura od tłumika


dokładnie tak...wg mnie rozwiązanie kijowe. ostatnio z tym walczyłem. mało miejsca, chyba że ściagniesz wydech. i nieporozumieniem jest ten bolec. Za cięzko cholerstwo wyjąć/wykecić.

SebeG a odpowietrzyłeś hamulce po wymianie cylinderka ?

fiestek - 14 Paź 2009, 23:08

KOLEGO JA BYM NA TWOIM MIEJSCU ZMIENIŁ DRUGI CYLINDEREK I ODTŁUŚCIŁ BĘBNY
BerciQ - 14 Paź 2009, 23:12

fiestek napisał/a:
KOLEGO JA BYM NA TWOIM MIEJSCU ZMIENIŁ DRUGI CYLINDEREK I ODTŁUŚCIŁ BĘBNY


ja na twoim miejscu wyłączyłbym CapsLock

pietrzus - 15 Paź 2009, 00:22

nie czyściłem a w bębnach nadmiar okładziny wyszlifowałem frezem i mam zamiar rozebrać je jeszcze raz te hamulce bo spokojnie zrobiłem 50 km a i jak zakładałem hamulce zrobiłem jeden błąd zamiast rozebrać jeden po drugim i potem dopiero samo regulator żeby się ustawiły razem a nie pojedynczo jutro jak warunki pogodowe pozwolą to wezmę rozbiorę i złoże jak skończę dam znać jak wyszło nico
mechcom - 15 Paź 2009, 07:20

BerciQ napisał/a:
ostatnio z tym walczyłem. mało miejsca, chyba że ściagniesz wydech.

w zadnym razie nie sciagah wydechu gy bo po co sciagniesz ta osłone termiczną i bedzie gitez :) w nie jedenj Fiescie robiłem i nie nazekalem na brak miejsca :-)

wyciagnij ten bolec to łatwo pojdzie podciagac linkę a pozniej wsadzisz :yes: go spowrotem :ok:

SebeG - 15 Paź 2009, 21:58

Ja nie wymieniałem, tylko mechanik, wiec chyba dobrze zrobił. A przy wymianie nie byłem, tatuśko był. Chyba jednak wymienie ten drugi, przy okazji wymienie przewody hamulcowe, bo skorodowały.
marian - 15 Paź 2009, 23:00

mechcom napisał/a:
w zadnym razie nie sciagah wydechu gy bo po co sciagniesz ta osłone termiczną i bedzie gitez :) w nie jedenj Fiescie robiłem i nie nazekalem na brak miejsca :-)
dok~ładnie tak pietrzus szczęki ściśnij/cofnij na maxa cylinderki powinny po obu stronach się schować(przy okazji sprawdź stan tej gumy po jak jest uszkodzona to cylinderek od syfu sie przyblokuje) a samoregulatory poluzuj jednocześnie ściskając szczęki jak złożysz wszystko po kilku chamowaniach się ustawi
pietrzus - 15 Paź 2009, 23:28

dzisiaj nie dałem rady bo padało ale jutro rozbiorę i zobaczę czy :-) coś to da :-)

[ Dodano: Nie Paź 18, 2009 09:01 ]
rozebrałem jeszcze raz i złożyłem dokładnie wyczyściłem i już wiem ze trzeba 2 samo regulatory poszczać razem dzięki za pomoc temat można zamknąć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group