Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Pompa hamulcowa

BerciQ - 14 Paź 2009, 23:00
Temat postu: [MK3] Pompa hamulcowa
Witam,

czy można zastosować redukcje przy pompie hamulcowej?

już wyjaśniam dokładnie o co kaman.

Kupiłem pompę z XRki, ale te dwa pierwsze przyłącza mają większą średnicę niż moje przyłącza na przewodach hamulcowych i tu chodzi właśnie o redukcje.

Drugie pytanie: ta tuleja która wchodzi w servo mechanizm, na mojej pompie mam tą tuleję dłuższą niż na pompie z XR, czy to ma jakiś wpływ na działanie?

JoeMix - 15 Paź 2009, 08:59

Nie wiem czy dobrze rozumiem element który opisałeś, ale jeśli jest dłuższy to może się okazać że będzie naciskał na pompę zanim Ty naciśniesz na pedał. Co do rożnej wielkości przyłączy przy pompie to wypadało by zmienić nakrętkę na przewodzie (zastanowić się nad wymianą całych przewodów na nowe - na pewno są już skorodowane) i wtedy bez żadnych przelotek wtedy.
BerciQ - 15 Paź 2009, 15:01

dziś albo jutro zrobie zdjęcie o co mi chodzi.
w zwiazku z tym pytanie, czy moge odkrecic pompe hamulcową od serwa nie odpinając przewodów hamulcowych? chodzi o pokazanie tych koncowych elementów. to zrobie zdjecie obu w tym momencie

jesli chodzi o przewody to wlasciwie nie sa skorodowane i sa w dobrym stanie.

JoeMix - 15 Paź 2009, 15:30

BerciQ napisał/a:
czy moge odkrecic pompe hamulcową od serwa nie odpinając przewodów hamulcowych?
Możesz, nic nie powinno się stać jak nie będziesz ją mocno merdał ba boki.
BerciQ - 15 Paź 2009, 19:40

JoeMix, jest świeżo włożona, to powinna leciutko wyjść to postaram się jeszcze dziś zrobić fotki. fakt jest ciemno, ale z bliska to lampa błyskowa da rade :)

dobra, odkreciłem pompę.

Jeszcze raz sprawdziłem, te końcówki są tej samej długości, zmyliło mnie wystające "coś" przypuszczam że to jakiś tłoczek jest.
w linkach zdjęcia, sorki za jakość, ale było ciemno, bateria słaba to na szybcika robiłem fotki.
http://berciq86.fotosik.pl/albumy/698216.html -link do zdjęć.

aha, na pompie którą mam zamontowaną ten tłok tak nie wystaje i nie wystawał.

diodalodz - 15 Paź 2009, 23:11

redukcje zrobi ci tokarz . nie wiem tylko jaki skok gwintu jest w nakrętkach 12 (te większe) . Bo standardowe przewody (klucz 11 albo 10 ) to M10x1 .
BerciQ - 16 Paź 2009, 09:26

diodalodz, to żeby podpiąć pompę z XR to najlepiej wymienić przyłącze ?

czym przeciąć ten przewód żeby go nie zagnieść? uciąć brzeszczotem? jak roztoczyć później ten grzybek?

a powiedz mi co z tym tłoczkiem który wystaje? normalnie go wcisnąć czy jak?

diodalodz - 16 Paź 2009, 13:08

stalowego przewodu w warunkach garażowo warsztatowych nie zapęcznisz bo jest zbyt twardy . musisz zrobić u tokarza redukcję z M12 (gwint wew) na M10x1 zewnętrzny ze stożkową końcówką .
BerciQ - 16 Paź 2009, 22:01

diodalodz, ok, dzięki za odpowiedź. Muszę dopaść jakiegoś tokarza :) z ojcem pogadam, on ma w pracy dostęp do tokarzy :)

mam jeszcze pytanie odnośnie pompy. czy to że hamując i pompując nogą hamulec staje się twardszy może być efektem że hamulce są z XRki a pompa została z 1.1 ?

objawy są jak złęgo odpowietrzenia, ale teraz nie wiem czy poprostu źle odpowietrzyłem czy powinienem przyspieszyć działania co do pompy z XR?

JoeMix - 17 Paź 2009, 10:12

BerciQ napisał/a:
mam jeszcze pytanie odnośnie pompy. czy to że hamując i pompując nogą hamulec staje się twardszy może być efektem że hamulce są z XRki a pompa została z 1.1 ?
Raczej nie, ja jak w 0,9 wsadziłem heble z Xr2 to pompy nie zmieniałam, hamulce działają elegancko.
BerciQ - 17 Paź 2009, 11:46

czyli jeszcze raz odpowietrzyć. Ewentualnie dłużej, żeby więcej tego płynu przeleciało. Ile tak może mieścić się płynu w przewodach?
JoeMix - 17 Paź 2009, 12:20

Nie no żeby dobrze odpowietrzyć handla przy okazji wymienić płyn to tą c zwartkę trzeba jak nic przepompować.
BerciQ - 17 Paź 2009, 14:37

odpowietrzałem, ale jakoś mam dziwne wrażenie działania tych hamulców.

owszem, blokują koła, ale jakoś inaczej. Może być też że muszą się dotrzeć i dopasować do siebie? a po drugie dużo jeździłem ostatnio służbową Skodą a nie jeździłem Fiestą i może poprostu ja mam takie wrażenie?

luk-90 - 16 Lut 2011, 16:30

Dobra co by nie robić bałaganu podłącze się i kontynuuje temat. jestem jakiś miesiąc po wymianie hebli na wentylowane 240, pompa jak i serwo zostało z 1.3, jednak ciągle pedał hamulca nie jest taki jak być powinien. hamuje dobrze, ale pedał zaczyna łapać po wcisnięciu go na 1/4, podpompowanie noga poprawia hamowanie. Z wczesniej znalezionych tematów doszedłem do wniosku, że pompa już ma swoje lata i coś z nią trzeba zrobić, tylko teraz proszę o odpowiedź, czy regenerować ją( komplet uszczelek do tłoka 20mm, czy może lepiej szukać pompy z xr2i o średnicy tłoka 22mm. Może ktoś w skrócie opisac proces regenracji pompy?
jackrzec - 16 Lut 2011, 19:40

Zakładam że jest dobrze odpowietrzone. Jak tam przewody elastyczne? Pompa raczej wyrabia bo ja sam mam heble z xrki i problemów takich nie mam, czyli jednak powinna dać radę.
BerciQ - 16 Lut 2011, 20:00

też mam hebelki z XR a pompa została z 1.1 i hamuje :) i to dobrze :)
luk-90 - 16 Lut 2011, 20:06

hamulce były na prawdę dobrze i jak naj staranniej robione, odpowietrzane nie raz, pedal ciągle nie jest tak twardy jak powinien, hamuje dobrze, jednak czuje, że powinno być lepiej, podpompowanie raz bądź dwa razy poprawia sytuacje, czyli co regenerowac?
JoeMix - 16 Lut 2011, 20:14

Złap wężyk elastyczny i niech ktoś depnie w hamulec - jak poczujesz mocne pulsowanie to wężyk do wymiany,,, oczywiście kontrola x4
luk-90 - 16 Lut 2011, 20:19

jutro bądź jeszcze dziś to obadam i zdam relacje, wtedy pomyślimy co dalej

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group