Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI

marcinx00 - 15 Paź 2009, 20:43
Temat postu: [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
1 Przy turbinie w silniku 1.4 TDCi jest jakby zawór jakiś ciśnieniowy od niego odchodzi pręt (śruba na końcu z gwintem) przymocowana do jakiejś łapki która prawdopodobnie powinna coś regulowac, chyba kąt łopatek na jakiej zasadzie to działa czy po dodaniu gazu coś tam powinno się zmieniać ? czy powinno dać się ruszyc samemu ten zawór ? bo u mnie chyba się przycioł.

2 przy rurze idącej do turbiny jest jakis czujnik za co on jest odpowiedzialny?

3 czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na luzie po przekroczeniu 2900 jak trzymam gaz w tej samej pozycji słychać jak silnik wchodzi troche na obroty i zchodzi i tak cały czas.

4 jak jest z podgrzewaniem świec czy u was zawsze po przekręceniu stacyjki zapala sie spiralka na desce rozdzielczej czy dopiero przy nirzszych temperaturach ?

Kod:
Po raz kolejny ale ostatni proszę o tagowanie tematów.
- trzeci

bartikrasnik - 17 Paź 2009, 11:45

u mnie jeszcze sie nie zapalała a chyba powinna bo rano jak odpalam to trochę trzeba potrzymać na rozruszniku...
Skfarek - 17 Paź 2009, 13:56

Zapala się dopiero przy niższych temperaturach - ten typ tak po prostu ma :)
marcinx00 - 17 Paź 2009, 17:39

dzieki na jedno pytanie odpowiedź poznałem proszę o pozostałe wątki
kamil wolski - 17 Paź 2009, 19:42

Ad. 1.
Pewnie to cięgno akutator czy aktuator - w momencie kiedy turbina osiągnie graniczne cisnienie otwiera się wyjście dla spalin omijające łopatki turbiny przez co nie przekrecisz jej za mocno.

marcinx00 - 17 Paź 2009, 19:59

czyli ta turbina we fieście nie ma zmiennych łopatek za pomocą tego cięgna bo juz myślałem że powino to sie ruszać jam w dawnym moim c- max z silnikiem 1.6 tdci.
kamil wolski - 17 Paź 2009, 21:47

A czy ten pręcik wychodzi z takiej gruchy? http://www.maptun.com/web...1285_Forge4.jpg
marcinx00 - 18 Paź 2009, 10:31

tak z takiej gruchy i łączy się z jakąś łapką pod osłonami myślałem że to ma chodzic lekko ale dowiedziałem już sie żę ta turbina nie ma zmiennej geometrij łopatek i ta grucha ma tylko za zadanie upuścic cisnienie jak turbina zostanie przeładowana
JoeMix - 18 Paź 2009, 11:48
Temat postu: Re: Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
marcinx00 napisał/a:
czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na biegu jałowym po przekroczeniu 2900
Bieg jałowy twojego silnika to jakieś 900 obrotów na minutę 2900 to nie obroty biegu jałowego.
marcinx00 - 18 Paź 2009, 13:13

oj sorki chodziło mi o obroty na luzie jak wcisnę pedał gazu az na obrotomierzu pokaze mi 2900 powyżej tych obrotów silnik faluje
hardkor - 22 Lis 2010, 18:36

witam:)

Jesli mozna to podlacze sie do tematu pytań 1.4tdci.

Czy orientuje się ktoś od kiedy były montowane filtry cząstek stałych w mk6> tzw.FAP, emisja spalin EURO 4???

pozdrawiam :-) :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group