Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] Diesel kopci na niebiesko, nie wchodzi na obroty

adik_zory - 20 Paź 2009, 19:30
Temat postu: [MK3] Diesel kopci na niebiesko, nie wchodzi na obroty
Witam Ponownie. (Raz już zakładałem ten temat lecz nie wiem jeszcze jak go odświeżyć bądź też usunąć, także proszę o wyrozumiałość :) )
Więc tak: Jak ostatnio pisałem Fiesta mk3 z silnikiem mk4 1.8D Ednura De bez turbo. kopci na taki niebieskawy dym i nie wchodzi pełnie na obroty, a nawet czasami na wolnych obrotach szarpie silnik i obroty dziwnie skaczą jak by autko miało zgasnąć.
Na początku dano mi propozycję żeby wymienić filtr paliwa bo dawno był wymieniany. I faktycznie filtr byl strasznie zasyfiały i wsadziłem tam nowy. Poprawa lekka jest, lecz prawie niezauważalna. A teraz niedawno dano mi propozycję żebym wymienił Wtryskiwacze bo też mogą być zasyfiałe, albo mógł paść regulator obrotów w pompie wtryskowej :( :(. Mogą je te części boleć?? :(

ramses123 - 22 Paź 2009, 18:14

Objawy które opisałeś (mam tu na myśli niebieski dym) moim skromnym zdaniem wskazują na problem taki że do komory spalania dostaje się olej. Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego, bo jeśli tak to możliwe że pęknięta jest głowica lub uszkodzona uszczelka i wtedy do silnika dostaje się ten cały syffff. Auto dziwnie dymi i dławi się. Jeśli tutaj wszystko będzie w porządku to zgadzam się z tym ze najprawdopodobniej padły Ci wtryski, może wystarczy je tylko wyczyścić. A czy auto zapala normalne nie trzęsie nim jakoś dziwnie ?
adik_zory - 22 Paź 2009, 21:48

z tego co zauważyłem to płynu chłodzącego nie ubywa, bo dalej jest tyle ile wlałem oleju ubyło z max. do min. a przejechałem coś koło 2tys. km. Auto jak jest zimne to ma lekkie problemy z odpaleniem ale pali za pierwszym razem. Przy tym pierwszym rozruchu przez 2-3 sek. jak by nie pali na wszystkie gary, ale tutaj podejrzewam świeczki. Co o tym sądzisz ??
ramses123 - 23 Paź 2009, 09:08

Masz prawdopodobnie zmęczony silnik i bierze olej, do tego stopnia ze mogło nastąpić nawet jakieś rozszczelnienie i pociągnął olej do któregoś cylindra. Sprawdzić by trzeba było kompresje cylindrów. I jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to czeka Cię remont silnika czyli wydatek przynajmniej 1000 zł.

Co do odpalenia, to poczekaj co wykaże kompresja. Ale sądzę iż przez to że silnik zużywał bardzo dużo oleju to Twoje świece żarowe są nim zawalone :((( Ale jeśli będziesz już coś przy silniku robił to wymiana świec nie będzie problemem. Pozdrawiam, w razie wątpliwości pisz na pw :)

mechcom - 23 Paź 2009, 16:34

tez tak mysle jak ramses123, ze silnik Ci sie konczy chyba sprawdz ta kompresje jak wpomniano wyzej :)
adik_zory - 23 Paź 2009, 17:26

a to moze tez byc przez paliwo ?? ze bylo chrzszczone i zasyfiale ?? bo jak wymieniałem filtr paliwa to widać że była woda i pełno brudu, bo był zardzewiały do połowy i zabrudzony
ramses123 - 24 Paź 2009, 22:01

polska ropa jaka jest każdy wie - tragedia. Ale nie sądzę żeby stan paliwa był bezpośrednią przyczyną. Po prostu Twój silnik ma już powoli dość, mógł być w przeszłości źle traktowany bo zakładam że nie kupiłeś tego auta od pierwszego właściciela starszego Niemca, lub zakonnicy, lub księdza :pop: :D :D:D czy też w salonie ... prawda ?

Pierwsza rzecz to sprawdzenie kompresji, to Ci powie jaki jest problem i co robić. Powiem Ci szczerze tak. Ja w swoim silniku też musiałem trochę pogrzebać, bo wcześniejszy właściciel wychodził z założenia "dieslowi nic nie trzeba". Teraz jestem z niego zadowolony. Musisz po prostu zrobić to samo. Pzdr ! :)

adik_zory - 24 Paź 2009, 22:23

Na sprawdzenie kompresji mam jechac do warsztatu?? Prawda ?? Tylko tutaj jest wlasnie problem bo ja tym chyba nie dojade, a u mnie w miescie jest tak ze nikt do mnie ze sprzetem nie przyjedzie :sad: . Idzie to jakos samemu sprawdzic ?? :sad:
ramses123 - 25 Paź 2009, 08:14

raczej trzeba się dostać do warsztatu
adik_zory - 25 Paź 2009, 10:37

no i tutaj mam problem :sad: bo do warsztatu zbyt blisko nie mam a po prostu jak dlugo ja podtrzymam na obrotach to czasami mi slabnie i pozniej juz w ogole nie chce jechac... Jakies inne pomysly ?? :sad:
ramses123 - 25 Paź 2009, 17:00

holowanko, lub laweta :(
adik_zory - 26 Paź 2009, 08:24

No nic popytam sie znajomych, moze oni znaja jakiegos dobrego mechanika ze sprzetem :sad: . Dzieki za odpowiedzi :) Pozdrawiam :)

[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 17:24 ]
Mam jeszcze jedno pytanko :) odnosnie tych swieczek. Ich wymiana moze poprawic stan tego nie wchodzenia na obroty?? ja wiem ze to nie benzynka ale az tak dobrze sie nie znam a tym bardziej na dieselach :ups:

ramses123 - 27 Paź 2009, 10:56

adik_zory napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanko :) odnosnie tych swieczek. Ich wymiana moze poprawic stan tego nie wchodzenia na obroty?? ja wiem ze to nie benzynka ale az tak dobrze sie nie znam a tym bardziej na dieselach :ups:


Świeca żarowa jest wyłącznie odpowiedzialna za rozruch zimnego silnika diesla. Gdyż aby takowy nastąpił musi być mu ciepło. Diesle to silniki ciepłolubne :) Pzdr

adik_zory - 27 Paź 2009, 12:45

do mechanika tym raczej nie zajade wiec moze zajme sie tymi wtryskami ?? rozkrece je i zobacze w jakim sa stanie, bo moze faktycznie sa tak brudne, to wtedy bym je wyczyscil, zalozyl i wtedy zobacze jak sie bedzie odzywac. Jeszcze Jeden mechanik powiedzial mi ze to moze byc przyczyna regulatora obrotow w pompie wtryskowej :sad: moze byc to prawda ?? i Za co jest odpowiedzialny ten regulator obrotow ??

[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 12:47 ]
Jeżeli to nic nie da, to dam sobie z tym spokoj i chyba to sprzedam w takim stanie jaka jest + dodatkowo duzo czesci, no zobaczymy pozniej :)

ramses123 - 28 Paź 2009, 10:05

To są bardzo wdzięczne autka i silniki. Po prostu czasem trzeba im poświęcić więcej uwagi :)
Weź sprawdź te wtryskiwacze, filtr paliwa. Ale tak jak mówiłem auto kwalifikuje się do generalnego remontu silnika raczej.

adik_zory - 28 Paź 2009, 16:17

filtr paliwa wymieniałem na nowy także myślę że jest dobry. W sobotę będę robił te wtryski więc będę widział :) . Mam jeszcze jedno pytanko :) . Bo ja tam mam wsadzone prawdopodobnie wtrsykiwacze z silnika Turbo marki Bosch i Pompę wtryskową z Turbo (też marki Bosch), i nie będzie problemu jak wsadzę tam wtryskiwacze ze zwykłego diesela ??
ramses123 - 28 Paź 2009, 17:47

Jeśli masz silnik 1.8 d to nie, jeżeli 1.8 td no to osprzęt musi być od td. Osobiście uważam żę osprzęt z silnika uturbionego w silniku wolnossącym to nie najlepszy pomysł. To tak jakby na siłę tuningować auto, psując je.


Jaki jest przebieg tego samochodu ? Kiedy wymieniany był olej ?

adik_zory - 28 Paź 2009, 21:42

no ja tam mam zwykłe 1.8D, czyli to nie będzie robiło różnicy jak wsadzę tam zwykłe wtryski ??

No przebieg ma koło 140tys. sam silnik (bez żadnego osprzętu) specjalnie był przywożony z Irl z fiesty od mojego brata, bo on w swojej robił swapa na silnik z mondeo 1.8TDI.

Olej był wlewany nowy do tego silnika kiedy go zmienialiśmy, ale nie pamiętam czy filtr był wymieniany, ale raczej nie (wiem że przy zmianie oleju trzeba zmienić też filtr, ale jak go składaliśmy to chcieliśmy żeby się przepłukał i później mieliśmy go wymienić, lecz brakło później na to czasu)

[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 12:13 ]
Witam Ponownie :)
Dziś poszedłem to autko odpalić z takiej czystej ciekawości. Pierwsze sprawdziłem poziom oleju, było tyle ile dolałem, i płynu chłodzącego tak samo (Czyli wszystko na max.) wsiadłem i odpaliłem, odpaliła tak jak zawsze, na obroty oczywiście nie weszła na maksymalne, ale jak depłem szybko pare razy na gaz tak pulsacyjnie to weszła na te maksymalne obroty, ale później zaczęła się tak zachowywać jakby paliwa jej miało brakować. Zgasiłem ją idę to przodu autka i słyszę jakby paliwo z trudem zaciągała albo łapała powietrza. Czyżby były zapchane przewody paliwowe ??

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 19:13 ]
Witam :) i problem rozwiązany :-) zrobiłem moją laleczkę :) powód był bardzo banalny, a mianowicie: był zapchany wlot paliwa w samym filtrze paliwa, :) zmiana filtra na inny rozwiązał mój problem :) i jak na razie autko śmiga :)
Pozdrawiam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group