Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Ile kluczyków do samochodu powinno być?

grzeste - 28 Paź 2009, 18:33
Temat postu: [MK5] Ile kluczyków do samochodu powinno być?
Witam.
Posiadam tylko dwa kluczyki do auta. Obydwa czarne z czerwoną kropką. Czy nie powinno być jeszcze jednego czerwonego tzw. 'matka' do np programowania IMMO?
Poprzedni właściciel go zgubił i czy w związku z brakiem "matki" mogę mieć jakieś problemy z dorabianiem nowych kluczyków, itp ?

jackrzec - 28 Paź 2009, 19:08

Czerwony powinien być, ale jeśli masz dwa czarne, to immo też można zaprogramować (podobno - gdzieś kiedyś czytałem chyba na forum escorta)
dark86ford - 28 Paź 2009, 19:12

da sie zaprogramowac dowolny NIEZAPROGRAMOWANY kluczyk oczywiscie dorobiony na podstawie oryginaly, jest na to dosc ciekawa procedura ale mniejsza z tym,
co do ilosci kluczykow to ja do mojej mk5 dostalem tylko jeden czarny kluczyk hehe wiec ciesz sie ze masz drugi gratis hehe :hihihi:

grzeste - 28 Paź 2009, 19:35

jackrzec napisał/a:
Czerwony powinien być, ale jeśli masz dwa czarne, to immo też można zaprogramować (podobno - gdzieś kiedyś czytałem chyba na forum escorta)

Masz może linka do tego tematu lub wiesz jak zaprogramować nowy kluczyk?
Pierwszy z dwóch kluczyków mam dość mocno wyrobiony i miałem już problemy z otwarciem drzwi, więc zacząłem używać drugiego - wizualnie nówka nieśmigana.

dark86ford napisał/a:
da sie zaprogramowac dowolny NIEZAPROGRAMOWANY kluczyk oczywiscie dorobiony na podstawie oryginaly, jest na to dosc ciekawa procedura ale mniejsza z tym,


????

MARIUSZ.B - 28 Paź 2009, 20:37

Ja dostałem taki komplet :

elmek13 - 28 Paź 2009, 22:14

Standardowo w zestawie są 2 kluczyki. Chociaż czasami bywa inaczej.
lesiokro - 28 Paź 2009, 22:50

Ja mam do swojej podobny zestaw jak MARIUSZ.B z tym że autko jest bez fabrycznego centralnego i alarmu więc mam dwa czarne z czerwoną kropką + coś w stylu klucza matki ale z mat=ka też da się jeździć, żaden problem.
grzeste - 29 Paź 2009, 10:43

Byłem zakładzie, dorabiają również kluczyki samochodowe. Zaśpiewali 180 PLN za dorobienie !!!
elmek13 - 29 Paź 2009, 13:23

To się ciesz, że tylko tyle. U nas w Łodzi kolo mi dorabiał kluczyk i najpierw wrzasnął: 300 za jeden...Po ostrych negocjacjach z mojej strony stanęło, na 300 za 2 klucze.
Ale i tak uważam, że przepłaciłem. Mieli sprz,et którym zaprogramowali immo.
Dlatego wyszło tyle.

grzeste - 29 Paź 2009, 13:29

No OK. Nie mam kluczyka "matki", ale podobno da się zaprogramować IMMO - dorobiony kluczyk - posiadając inne dwa zakodowane.
elmek13 - 29 Paź 2009, 13:55

Tak da się.
hubi_2006 - 29 Paź 2009, 15:18

Tylko mam pytanie dlaczego już wybiegasz z dorabianiem kluczyka? Masz dwa z kodem do immo. Jeden do szuflady, a do drugiego brelok i gra. Ja dostałem też dwa czarne z czerwoną kropką. Powinny być 3 choćby miały wyglądać jak u MARIUSZA.B, . Nie wiedzieć czemu ludzie używają tych czerwonych i je gubią lub niszczą ;-| .
grzeste napisał/a:
No OK. Nie mam kluczyka "matki", ale podobno da się zaprogramować IMMO - dorobiony kluczyk - posiadając inne dwa zakodowane.
Da się, ale jest to droższe.
grzeste - 29 Paź 2009, 16:44

Pierwszy z nich jest dość mocno wyrobiony, miałem już problemy z otworzeniem samochodu. Poszedł w odstawkę i używam drugiego - ostatniego.
Jeśli się "wytrze" to dopiero będzie problem z dorobieniem.
Odnośnie kodowania dorobionego kluczyka - znalazłem, że nie ma z tym żadnego problemu - koduje się go bez żadnego "ale", przy użyciu dwóch istniejących zakodowanych kluczyków.

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 20:27

Nad czym sie zastanawiasz? To nie jest żaden problem, nawet bez tych kluczykow sie da
grzeste - 29 Paź 2009, 20:34

Pawełos666 napisał/a:
Nad czym sie zastanawiasz? To nie jest żaden problem, nawet bez tych kluczykow sie da (elektroniki)

tzn?

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 20:36

To nie jest Twój problem tylko ludzi, którzy się na tym znają, ja Ci tylko mówię, że się da. Mam pisać na forum jak się to robi? Sorry ale nie mam zamiaru.
grzeste - 29 Paź 2009, 21:03

jackrzec napisał/a:
Czerwony powinien być, ale jeśli masz dwa czarne, to immo też można zaprogramować (podobno - gdzieś kiedyś czytałem chyba na forum escorta)


dark86ford napisał/a:
da sie zaprogramowac dowolny NIEZAPROGRAMOWANY kluczyk oczywiscie dorobiony na podstawie oryginaly, jest na to dosc ciekawa procedura ale mniejsza z tym,
co do ilosci kluczykow to ja do mojej mk5 dostalem tylko jeden czarny kluczyk hehe wiec ciesz sie ze masz drugi gratis hehe


Cytat:
Nad czym sie zastanawiasz? To nie jest żaden problem, nawet bez tych kluczykow sie da (elektroniki)


Cytat:
To nie jest Twój problem tylko ludzi, którzy się na tym znają, ja Ci tylko mówię, że się da. Mam pisać na forum jak się to robi? Sorry ale nie mam zamiaru.


Panowie !!!
A od czego jest forum !!!!
Jesteście bardzo tajemniczy nie wiedzieć dlaczego !!
Twierdzicie, że wiecie jak zaprogramować kluczyki ....... ale czy na pewno !!???
A może tylko wiecie, że gdzieś dzwoni, ale cholera wie gdzie !?
Hmm...
Widzę, że nie chcecie pomóc, więc co robicie na tym forum?

Jak zakodować we własnym zakresie dorobiony kluczyk już wiem.
A temat do
ZAMKNIĘCIA

Dziękuję "cytowanym" przeze mnie forumowiczom za okazaną pomoc !
Eh.....

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 21:53

Posluchaj kolego, nie wiem czy chcesz, żeby ktoś tu opisał od podstaw jak to zrobić czy tylko chcesz się dowiedzieć czy się da to zrobić ale muszę Cie poinformować, że na forum publicznym zabrania się wszelkich dyskusji związanych bezpośrednio lub pośrednio z omijaniem i usuwaniem zabezpieczeń antykradzieżowych pojazdów. Takie prawo. Jak coś to prywatnie.
grzeste - 29 Paź 2009, 21:58

Cytat:
Pawełos666

:yes:
Zgadzam się z Tobą !!!!!
Ja nic nie omijam !!!
Potrzebuję dorobić kluczyk i zakodować go we własnym zakresie np tak:


[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 22:03 ]
Odśwież.

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 22:10

nie rozumiem, potrzebujesz taki opis? bo mam taka ksiazke...
grzeste - 29 Paź 2009, 22:19

Pawełos666 napisał/a:
nie rozumiem, potrzebujesz taki opis? bo mam taka ksiazke...

Nie.
Nikt nie chce poinformowac jak zakodować dorobiony kluczyk, a ja "jadę" na ostatnim!!!!
Co będzie za rok albo 5 lat. W jaki sposób dorobię kluczyk ze startego klucza! W St. Woli nie ma ASO Forda. Jutro jadę do Lublina. Mam zamiar odwiedzić VOVA-ą dealera Forda i spytać się o surówkę klucza ( cenę ).

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 22:25

masz kluczyk matki? nikt z rzemieslnikow ktorzy dorabiaja jeżeli nie masz kluczyka matki nie zrobi, pozostaje tylko konkretny serwis, mając matke koduje się pewną sekwęcją a bez tego kluczyka to trzeba wyciągać eprom z immobilizera (tzw wymazywanie key'sów) i przeprogramować rozpoznać nowy kluczyk

konkretnie o jakiej fiescie mowimy?

grzeste - 29 Paź 2009, 22:34

Ano własnie w tym rzecz, że poprzedni właściciel zgubił "matkę". Mam tylko dwa kluczyki z których pierwszy poszedł w odstawkę z powodu problemów z otwieraniem drzwi, niesamowicie wytarty! Jadę na ostatnim!
Fiesta MK5.

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 22:47

ej ale w 2000r., to w fordzie nie bylo kluczów matki... :yyy: komplet dwoch to tak jakby matka, na pewno mowimy o roczniku 2000? Twoje dane z samochodu sa dobre? klucze czerwone czy niebieskie? mozesz fotke zaladowac? pogadamy jutro albo pisz do mnie, wez tez pod uwage ze nie majac oryginalnych kluczy jest spory problem z ubepieczeniem
grzeste - 29 Paź 2009, 23:02

Poprzedni właścicel twierdzi, że zgubił "matkę". Mam tylko dwa takie:

z czego pierwszy juz nie do użytku! Jadę na drugim - ostatnim!
Do Lublina wyjezdżam jutro ok południa.

Pawełos666 - 29 Paź 2009, 23:17

zwykly jednokodziak typu 32, klucza matki nie było, 2 takie to klucz matki
hubi_2006 - 30 Paź 2009, 12:41

Pawełos666 napisał/a:
ej ale w 2000r., to w fordzie nie bylo kluczów matki... :yyy: komplet dwoch to tak jakby matka, na pewno mowimy o roczniku 2000? Twoje dane z samochodu sa dobre? klucze czerwone czy niebieskie? mozesz fotke zaladowac? pogadamy jutro albo pisz do mnie, wez tez pod uwage ze nie majac oryginalnych kluczy jest spory problem z ubepieczeniem
Nie było już, czy nie było jeszcze? Moja fiesta jest pokazem tego jak ford przechodził z mk4 do mk5. Możliwe jest przecież (jak to u forda i nie tylko), że kluczyki "matki" były wydawane nadal żeby pozbyć się ich z magazynów.

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 14:45 ]
Pawełos666 napisał/a:
zwykly jednokodziak typu 32, klucza matki nie było
I po czym to jeszcze stwierdzasz? W książce obsługi pojazdu jest taki kluczyk na foto grzeste, i jest tam wzmianka o trzech kluczach w tym "matce". Sam mam dwa takie klucze bo pewnie Włoch zgubił lub złamał "matkę".
Pawełos666 - 30 Paź 2009, 15:44

po tym ze nie sa to niebieskie crypto, kodowanie robi sie komputerem FDS2000(FORD) & Ford diag, kluczyk matka z tego co ja wiem to jest caly czerwony... ma ktos z forum taki kluczyk z rocznika 2000? jak tak niech sie pochwali, ja nie mialem okazji zobaczyć w 2000r. w fiescie. Wyglada to tak:


jackrzec - 31 Paź 2009, 19:32

Pawełos666 napisał/a:
zwykly jednokodziak typu 32, klucza matki nie było, 2 takie to klucz matki
Bredzisz! Ja dostałem komplet 2 czarne i jeden cały czerwony. W instrukcji obsługi od fiesty też jest napisane że mają być 2 czarne z kropką i jeden cały czerwony. Ale kluczyka nie trzeba programować. Wystarczy dorobić klucz za 70 zł który jest dostosowany do immo ale bez tego układu. Potem w starym wydłubujesz tą czerwoną kropkę, wyciągasz układ i wkładasz do nowego. i po kłopocie. U nas w tesco w punkcie dorabiania kluczy gościu to robi za 70 zł i tyle. Operacja trwa 15 minut.
Pawełos666 - 31 Paź 2009, 19:43

Do fiesty z 2000r. dostałeś komplet 3 kluczy tj 2 czarne i 1 caly czerwony? Tej kropki sie nie wydlubuje tylko rozpolawia na pol caly klucz.
Kadzax - 1 Lis 2009, 09:19

A ja kupiłe auto tylko z 1-dnym kluczykiem:)
Całe szczęście, że z czerwonym.

BerciQ - 1 Lis 2009, 13:06

jackrzec napisał/a:
Wystarczy dorobić klucz za 70 zł który jest dostosowany do immo ale bez tego układu.


u mnie dorobienie takiego klucza to 50zł :)

Kupując samochód dostałem 3 klucze. 2 czarne (jeden ford, drugi dorabiany) i jeden czerwony.

Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser? Zawsze czy w niektórych modelach, a w innych to jest jako atrapa? Pytam, bo szczerze powiedziawszy nie wiem czy mam immo (czy był seryjny we wszystkich modelach Fiest). Dodam że mam MK3, 95 r. z niemiec

Pawełos666 - 1 Lis 2009, 18:12

BerciQ napisał/a:
jackrzec napisał/a:
Wystarczy dorobić klucz za 70 zł który jest dostosowany do immo ale bez tego układu.


u mnie dorobienie takiego klucza to 50zł :)

Kupując samochód dostałem 3 klucze. 2 czarne z kropka2 czarne (jeden ford, drugi dorabiany) i jeden czerwony.

Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser? Zawsze czy w niektórych modelach, a w innych to jest jako atrapa? Pytam, bo szczerze powiedziawszy nie wiem czy mam immo (czy był seryjny we wszystkich modelach Fiest). Dodam że mam MK3, 95 r. z niemiec


to bylo tak ze wczesniejsze fiesty z immo (czyli te modele mk3 od 94 czy 95 mialy immo, dokladnie nie wiem na 100%) wiec jesli mialy 3 klucze: 2 czarne z czerwona kropka rozpolawiane i klucz matka caly czerwony z czerwona kropka rowniez rozpolawiany na pol, fiesta w 2000r. miala 2 klucze z czerwona kropka i przy kodowaniu nowych 2 klucze wsadzone jeden po drugim dawaly "matke", samo dorobienie klucza najtaniej to 30zl

bidżej - 1 Lis 2009, 18:18

BerciQ napisał/a:
Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser?
pod tą czerwoną "kropką" siedzi transponder immobilisera, sam immo jest gdzieś w elektronice auta, poza tym ma okular czytający transpondery przy starcyjce i lampkę w zegarku :) z tego co wiem, MK3.5 (a taką masz) miały immo seryjnie...
BerciQ - 1 Lis 2009, 18:38

bidżej napisał/a:
BerciQ napisał/a:
Zawsze się zastanawiałem co z tą czerwoną kropką. To jest imobiliser?
pod tą czerwoną "kropką" siedzi transponder immobilisera, sam immo jest gdzieś w elektronice auta, poza tym ma okular czytający transpondery przy starcyjce i lampkę w zegarku :) z tego co wiem, MK3.5 (a taką masz) miały immo seryjnie...


o jaaaa....ale bajerka mam :)
po ponad roku czasu dowiedziałem się że mam immo :) ale też nie specjalnie w tym temacie grzebałem :) ja mam 95r. MK3,5 jak w opisie :)
Nie no, to wiem, że cały immo jest w samochodzie. Stosując skrót myślowy wyszło co wyszło :) przy zegarku też mi się zaświeca czerwona lampka i potem gaśnie. Wyczytałem w instr.i tyle co zrozumiałem bo jędza jest po niemiecku, że jest to też sprawdzanie podzespołów. Jest to faktem?

bidżej - 1 Lis 2009, 18:55

to jest właśnie lampka immobilizera sygnalizująca jego pracę. spróbuj odpalić auto z innego kluczyka albo odepnij okular przy stacyjce - zobaczysz jak zachowa się lampka. z podzespołami nie ma chyba nic wspólnego :fox:
jackrzec - 2 Lis 2009, 20:13

bidżej napisał/a:
z podzespołami nie ma chyba nic wspólnego
Dokładnie! Samo odpięcie to zły pomysł. Spróbuj odpalić z przypiętym, ale zdjętym - wtedy dopiero ta dioda robi dyskotekę...
M_arcin - 2 Lis 2009, 22:54

Chyba 3 ;) Przynajmniej w mojej MKIV są 3. Jeden obudowany z mini-latarka, drugi tylko obudowany i trzeci goły.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group