Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] krople wody w wężu odmy

nexia145 - 1 Lis 2009, 11:15
Temat postu: [MK3] krople wody w wężu odmy
Pytanko do fiestokierowców "przezimowanych.".Wczoraj,chciałem wytrzepać wężyk od odmy po zimnej nocy i zleciało mi kilka kropel wody z niego,jest to jakiś normalny objaw typu skraplający się szron itp?Druga sprawa to mój eksperyment.Przedłużyłem wąż o pół metra i poleciał w dół obok skrzyni.Efekt taki:Upaprana skrzynia jakąs mazią(waż się przesunał)To normalka,że się taki syf tam zbiera jak zimno jest?Eksperyment trwał tydzień.Jazda bez zmian,"osiągi"padaki też,woda ok,olej ok,spalanie ok. :-P Czytałem o tym majonezie który się robi ale czemu filtr powietrza jest czyściutki skoro z węża leci tyle syfu?
JoeMix - 1 Lis 2009, 11:44

Normalka, W filtrze masz czysto bo silnika to na bieżąco przepala wiec się to nie odkłada. Jak zrobiłeś długi waż to pary zanim dotarły do silnika się skropliły w wężu.
nexia145 - 1 Lis 2009, 12:00

Cytat:
Jak zrobiłeś długi waż to pary zanim dotarły do silnika się skropliły w wężu.
no tak,tylko długi wąż miałem przez tydzień spuszczony na"ziemię"a,że się obsunął to mi usyfił skrzynię jakimś błotem,więć po powrocie do krótkiej odmy powinno być kupę tego samego syfu w filtrze powietrza a tam czysto. :yyy: To gdzie ten olejowobłotny syf znika :yyy:
marian - 1 Lis 2009, 20:26

nexia145, z tego co wiem to w tej wersji silnikowej tzw.majonez się zbierał,zbiera i będzie zbierał i raczej nic nie poradzisz,ja jak czyszcze to leci nie parę kropel ale jakaś łyżka stołowa będzie
bidżej - 1 Lis 2009, 20:35

w skrócie - normalka. majonez to emulsja wodno-olejowa powstała ze zmieszania pary wodnej (z powietrza, wykroplona pod wpływem różnic temperatur) i par oleju, a kapiąca woda to to, co się z olejem nie wymieszało. olać, jeździć, czasem w przypływie chęci wyczyścić.
nexia145 - 1 Lis 2009, 21:30

bidżej napisał/a:
czasem w przypływie chęci wyczyścić.
No to spoko,już myślałem,że to płyn :-P A co myślicie o tym "eksperymencie"?Może powrócić do niego na zimę choćby samą,niech ten syf zlatuje gdzieś po drodze zamiast do filtra lecieć?
JoeMix - 1 Lis 2009, 21:33

Możesz tak zrobić, ale będzie to tylko odpowietrzenie, jak jest podłączone jak w oryginale to tworzy się tam podciśnienie. Ja nie jestem zwolennikiem odraczania odmy.
nexia145 - 1 Lis 2009, 21:45

JoeMix napisał/a:
to tworzy się tam podciśnienie.
A do czego ono jest niezbędne,że zapytam?Przez ten tydzień nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika ,spalania ,ogrzewania itp.Może być coś nie teges po dłuższej pracy silnika?Ok 500 km zrobiłem z tym węzem :-)
BerciQ - 1 Lis 2009, 21:53

bidżej napisał/a:
olać, jeździć, czasem w przypływie chęci wyczyścić.


dokładnie, mając 1.1 to przy dolewkach oleju zawsze możesz wyczyścić :P

bo jak 1.1 to olej trza dolewać :)

nexia145 - 1 Lis 2009, 22:01

BerciQ napisał/a:
bo jak 1.1 to olej trza dolewać :)
No trza,trza :-P BerciQu
BerciQ - 1 Lis 2009, 22:08

nexia145 napisał/a:
BerciQ napisał/a:
bo jak 1.1 to olej trza dolewać :)
No trza,trza :-P BerciQu


to wtedy warto przetrzeć ten majonez. U mnie się też zbiera w okresie zimowym. W lato jest ok, ale też nie ma tyle pary wodnej. Ja też przecieram jak dolewam :) Znaczy zacznę znowu wycierać, bo teraz jeszcze jest bez tego nalotu :)

a taki OT- klekocze Ci silnik? i tobie Bidżej?

JoeMix - 1 Lis 2009, 22:11

nexia145 napisał/a:
JoeMix napisał/a:
to tworzy się tam podciśnienie.
A do czego ono jest niezbędne,że zapytam?
Wysysa pary oleju lepiej niż jak same sobie parują,,,
bidżej - 1 Lis 2009, 22:15

BerciQ, każdy nastoletni HCS (a innych już nie ma) klekocze, przy czym 1.1 nieco donośniej i inaczej niż 1.3 :-P
trzeba pilnować luzów zaworowych (sprawdzam co 10kkm) i się nie przejmować.

BerciQ - 1 Lis 2009, 22:20

bidżej napisał/a:
się nie przejmować.


tak robię :) :)

nexia145 - 1 Lis 2009, 22:52

BerciQ napisał/a:
a taki OT- klekocze Ci silnik? i tobie Bidżej?
Klekotał jak "mechanik "zawory ustawił i skasował 60pln,jak zrobiłem to sam to klekocze dwa razy ciszej :-P
JoeMix - 1 Lis 2009, 23:10

Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, bo jak tak to krótkie życie mu wróże,,, :sad:
nexia145 - 1 Lis 2009, 23:17

JoeMix napisał/a:
Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo,
Nie ciaśniej ,wg FAQ i robiłem trzy kontrole.Tzn na mijanie,wg znaków na kole i znów na mijanie i spoko.Wychodziły te same luzy i jest "cicho" :-P
BerciQ - 1 Lis 2009, 23:25

JoeMix napisał/a:
Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, bo jak tak to krótkie życie mu wróże,,, :sad:


dlaczego jeśli ustawi tak jak przykazano to wróżysz krótkie życie ??

a jak ciaśniej to będzie ok?

JoeMix - 2 Lis 2009, 07:43

Napisałem że jak ustawił ciaśniej niż regulaminowo to szlag mu trafi silnik czyli jak ustawił mniejsze luzy to owszem silnik chodzi ciszej ale nagrzany nie domyka często zaworów i szlag je trafia. Jak ustawił jak należy to okej,,,
BerciQ - 2 Lis 2009, 08:20

JoeMix napisał/a:
Napisałem że jak ustawił ciaśniej niż regulaminowo to szlag mu trafi silnik czyli jak ustawił mniejsze luzy to owszem silnik chodzi ciszej ale nagrzany nie domyka często zaworów i szlag je trafia. Jak ustawił jak należy to okej,,,


aaa...dobra :) to sie nie zrozumieliśmy :) teraz wszystko jasne i się zgadza :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group