|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] krople wody w wężu odmy
nexia145 - 1 Lis 2009, 11:15 Temat postu: [MK3] krople wody w wężu odmy Pytanko do fiestokierowców "przezimowanych.".Wczoraj,chciałem wytrzepać wężyk od odmy po zimnej nocy i zleciało mi kilka kropel wody z niego,jest to jakiś normalny objaw typu skraplający się szron itp?Druga sprawa to mój eksperyment.Przedłużyłem wąż o pół metra i poleciał w dół obok skrzyni.Efekt taki:Upaprana skrzynia jakąs mazią(waż się przesunał)To normalka,że się taki syf tam zbiera jak zimno jest?Eksperyment trwał tydzień.Jazda bez zmian,"osiągi"padaki też,woda ok,olej ok,spalanie ok. Czytałem o tym majonezie który się robi ale czemu filtr powietrza jest czyściutki skoro z węża leci tyle syfu?
JoeMix - 1 Lis 2009, 11:44
Normalka, W filtrze masz czysto bo silnika to na bieżąco przepala wiec się to nie odkłada. Jak zrobiłeś długi waż to pary zanim dotarły do silnika się skropliły w wężu.
nexia145 - 1 Lis 2009, 12:00
Cytat: | Jak zrobiłeś długi waż to pary zanim dotarły do silnika się skropliły w wężu. | no tak,tylko długi wąż miałem przez tydzień spuszczony na"ziemię"a,że się obsunął to mi usyfił skrzynię jakimś błotem,więć po powrocie do krótkiej odmy powinno być kupę tego samego syfu w filtrze powietrza a tam czysto. :yyy: To gdzie ten olejowobłotny syf znika :yyy:
marian - 1 Lis 2009, 20:26
nexia145, z tego co wiem to w tej wersji silnikowej tzw.majonez się zbierał,zbiera i będzie zbierał i raczej nic nie poradzisz,ja jak czyszcze to leci nie parę kropel ale jakaś łyżka stołowa będzie
bidżej - 1 Lis 2009, 20:35
w skrócie - normalka. majonez to emulsja wodno-olejowa powstała ze zmieszania pary wodnej (z powietrza, wykroplona pod wpływem różnic temperatur) i par oleju, a kapiąca woda to to, co się z olejem nie wymieszało. olać, jeździć, czasem w przypływie chęci wyczyścić.
nexia145 - 1 Lis 2009, 21:30
bidżej napisał/a: | czasem w przypływie chęci wyczyścić. | No to spoko,już myślałem,że to płyn A co myślicie o tym "eksperymencie"?Może powrócić do niego na zimę choćby samą,niech ten syf zlatuje gdzieś po drodze zamiast do filtra lecieć?
JoeMix - 1 Lis 2009, 21:33
Możesz tak zrobić, ale będzie to tylko odpowietrzenie, jak jest podłączone jak w oryginale to tworzy się tam podciśnienie. Ja nie jestem zwolennikiem odraczania odmy.
nexia145 - 1 Lis 2009, 21:45
JoeMix napisał/a: | to tworzy się tam podciśnienie. | A do czego ono jest niezbędne,że zapytam?Przez ten tydzień nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika ,spalania ,ogrzewania itp.Może być coś nie teges po dłuższej pracy silnika?Ok 500 km zrobiłem z tym węzem
BerciQ - 1 Lis 2009, 21:53
bidżej napisał/a: | olać, jeździć, czasem w przypływie chęci wyczyścić. |
dokładnie, mając 1.1 to przy dolewkach oleju zawsze możesz wyczyścić
bo jak 1.1 to olej trza dolewać
nexia145 - 1 Lis 2009, 22:01
BerciQ napisał/a: | bo jak 1.1 to olej trza dolewać | No trza,trza BerciQu
BerciQ - 1 Lis 2009, 22:08
nexia145 napisał/a: | BerciQ napisał/a: | bo jak 1.1 to olej trza dolewać | No trza,trza BerciQu |
to wtedy warto przetrzeć ten majonez. U mnie się też zbiera w okresie zimowym. W lato jest ok, ale też nie ma tyle pary wodnej. Ja też przecieram jak dolewam Znaczy zacznę znowu wycierać, bo teraz jeszcze jest bez tego nalotu
a taki OT- klekocze Ci silnik? i tobie Bidżej?
JoeMix - 1 Lis 2009, 22:11
nexia145 napisał/a: | JoeMix napisał/a: | to tworzy się tam podciśnienie. | A do czego ono jest niezbędne,że zapytam? | Wysysa pary oleju lepiej niż jak same sobie parują,,,
bidżej - 1 Lis 2009, 22:15
BerciQ, każdy nastoletni HCS (a innych już nie ma) klekocze, przy czym 1.1 nieco donośniej i inaczej niż 1.3
trzeba pilnować luzów zaworowych (sprawdzam co 10kkm) i się nie przejmować.
BerciQ - 1 Lis 2009, 22:20
bidżej napisał/a: | się nie przejmować. |
tak robię
nexia145 - 1 Lis 2009, 22:52
BerciQ napisał/a: | a taki OT- klekocze Ci silnik? i tobie Bidżej? | Klekotał jak "mechanik "zawory ustawił i skasował 60pln,jak zrobiłem to sam to klekocze dwa razy ciszej
JoeMix - 1 Lis 2009, 23:10
Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, bo jak tak to krótkie życie mu wróże,,,
nexia145 - 1 Lis 2009, 23:17
JoeMix napisał/a: | Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, | Nie ciaśniej ,wg FAQ i robiłem trzy kontrole.Tzn na mijanie,wg znaków na kole i znów na mijanie i spoko.Wychodziły te same luzy i jest "cicho"
BerciQ - 1 Lis 2009, 23:25
JoeMix napisał/a: | Mam nadzieje że nie ustawiłeś "ciaśniej" niż regulaminowo, bo jak tak to krótkie życie mu wróże,,, |
dlaczego jeśli ustawi tak jak przykazano to wróżysz krótkie życie ??
a jak ciaśniej to będzie ok?
JoeMix - 2 Lis 2009, 07:43
Napisałem że jak ustawił ciaśniej niż regulaminowo to szlag mu trafi silnik czyli jak ustawił mniejsze luzy to owszem silnik chodzi ciszej ale nagrzany nie domyka często zaworów i szlag je trafia. Jak ustawił jak należy to okej,,,
BerciQ - 2 Lis 2009, 08:20
JoeMix napisał/a: | Napisałem że jak ustawił ciaśniej niż regulaminowo to szlag mu trafi silnik czyli jak ustawił mniejsze luzy to owszem silnik chodzi ciszej ale nagrzany nie domyka często zaworów i szlag je trafia. Jak ustawił jak należy to okej,,, |
aaa...dobra to sie nie zrozumieliśmy teraz wszystko jasne i się zgadza
|
|