|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [Mk6] Klimatyzacja
Santhanas - 12 Lis 2009, 19:09 Temat postu: [Mk6] Klimatyzacja Witam!!
Stwierdziłem, że muszę założyć sobie klimatyzacja do mojej fieściny, oczywiście będzie to manual, ale to zawsze coś
Wysłałem do forda zapytanie ofertowe, odpowiedzieli, z tym, że krzyknęli cenę za same podzespoły 10 tys. zł. Dlatego nie warto tam tego robić.
Ale moje pytanie jest następujące:
- czy ktoś z Was montował do swojej fiesty klime?
- jeżeli tak to w jakiej kwocie się zamknął
- no i oczywiście, czy ta klima się sprawdza?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Puff - 12 Lis 2009, 20:00
Nie opłaci się... za dużo jest z tym roboty. To nie wymiana żarówki czy zderzaka...
Równie dobrze mógłbyś chcieć dołożyć ABS do auta, w którym go fabrycznie nie ma - da się, ale koszty są takie, że łatwiej jest sprzedać auto i kupić takie, które już klimę - czy też rzeczony ABS - już ma...
Santhanas - 12 Lis 2009, 20:10
Powiem tak,
mam znajomego, który ma hurtownie sprowadzającą części do samochodów.
Generalnie wyliczył mi koszt mniej więcej 1800 zł za same części.
Chyba, że montaż byłby tak drogi i skomplikowany i spowodowałby straszne zawyżenie ceny.
Mam zamiar jeszcze trochę latek tym autkiem pojeździć stad mój pomysł, że warto by było podnieść komfort podróżowania.
Puff - 12 Lis 2009, 20:51
Co do ceny samych części... nie wiem czy uwzględnił jedynie samą klimę z przewodami, czy także nagrzewnicę, panele z elektroniką i inne tego typu detale - a one trochę kosztują.
Zaś odnośnie montażu - nikt Ci tego za "flaszkę" nie zrobi - trzeba na pewno wyciągnąć nagrzewnicę - w mk4/5 to się równa wyciągnięciu całej deski, w mk6 pewnie będzie jeszcze gorzej. Do tego elektryka, w/w panele i detale.
Poza tym kompresor klimy jest napędzany od paska - jeśli ktoś spieprzy robotę przy jego montażu, to rozrząd może kiedyś nieoczekiwanie kopnąć w kalendarz...
Jeśli znajdziesz kogoś, kto Ci to zamontuje fachowo, nie chrzaniąc niczego po drodze i nie zażąda przy tym nie wiem jakich pieniędzy to ok, ale na takie hop-siup bym nie liczył...
Santhanas - 13 Lis 2009, 07:05
Cholerka, może faktycznie warto jeszcze sie zastanowić nad tym przedsięwzięciem, bo jak widze poziom trudności sie podnosi. Masz racje założyć to zawsze można, tylko trzeba założyć dobrze. Jak mi to ktos spartoli to bede miał problemy z całym autkiem a tego bym nie chciał, wiadomo.
Także Pufcio dzięki za pomoc
cU
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 09:40
Pufcio napisał/a: | Poza tym kompresor klimy jest napędzany od paska - jeśli ktoś spieprzy robotę przy jego montażu, to rozrząd może kiedyś nieoczekiwanie kopnąć w kalendarz... |
nie nie, tam jest oddzielnie
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 10:22
tam jest AC na pasku karbonowym, a rozrzad jest odzielnie, nie powinno się nie znając sprawy wprowadzać w błąd, mam rację?
Santhanas - 13 Lis 2009, 10:34
Czyli co?
Jest szansa na mniej bolesne przejscie montażu klimy do Mk6?
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 10:46
jesli mowimy o silniku ktory masz w danych to rozrzad tak jak mowie odzielnie, co wiecej rozrzad tam moze byc z naprezaczem mimosrodowym (srubka w srodku) lub ze wspornikiem naprezacza szczelinowego (na zewnatrz)
Santhanas - 13 Lis 2009, 10:47
Bardzo możliwe
Ale chciałbym się dowiedzieć, czy montaz klimatyzacji do MK6'tki jest na prawdę tak skomplikowany jak pisze Pufcio, czy jest to jednak troszkę prostsze i nie będe musiał załatwiać specjalisty z NASA ?
JoeMix - 13 Lis 2009, 11:30
Trzeba wybebeszyć deskę, dostać się do nawiewów - zamontować tam parownik czyli element który "generuje" zimno - powiewasz towarzyszy temu skraplanie wody, musi być to zrobione szczelnie z odprowadzeniem pod auto, by się nie lało do środka. Trzeba przed chłodnicą silnika zamontować chłodnicę klimatyzacji, czyli miejsce gdzie do otoczenia jest oddawane ciepło zabrane ze środka, co by suę nie gotowało potrzebny wiatrak (ten co jest czesto wystarcza, trzeba go podłączyć tylko), żeby to działało musi być połączone masa rurek, do tego potrzebny jest kompresor który będzie pompował gaz znajdujący się w środku, kompresor jest przykręcony do silnika i napędzany paskiem najczęściej osprzętu. Do teko wszystkiego kilka zaworów co by to w powietrze nie wyleciało, osuszacz, filtr, trochę kabelków i jak chcesz zwykłą manualną klimę to pstryczek w kabinie.
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 11:45
a koledze chodzi o przelozenie oryginalu czy o zamontowanie zwyklasa?
Santhanas - 13 Lis 2009, 11:49
a jaka jest różnica?
W Fordzie pytałem, ale podali masakrycznie wysoką cenę za podzespoły, około 10 tys.
Myśle, tu o klimie manualnej, bo raczej automatycznej nie będzie dla tego modelu. A nawet jak będzie to cena czegos takiego przerośnie moje zdolności. Dlatego nie chce porywać się z motyką na słońce, chciałbym coś co chłodziłoby mnie w lato a w jesien i zime pomagało odparować szyby w autku.
Puff - 13 Lis 2009, 12:03
Pawełos666 napisał/a: | tam jest AC na pasku karbonowym, a rozrzad jest odzielnie |
Mea culpa. Veniam peto.
Swoją drogą, tak już w temacie - piszesz, że "jeśli mowa o silniku, który Autor ma w danych", to ma oddzielny pasek - czyli w mk6 są stosowane różne rozwiązania, tak?
JoeMix - 13 Lis 2009, 12:44
Santhanas napisał/a: | a jaka jest różnica? | Oryginalna jest plug'n'play - wszystko pasuje pod wymiar, są odpowiednie wymiary, zagięcia węży, mocowania i tak dalej, uniwersalne to uniwersalne - trzeba rzeźbić.
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 12:45 ]
A tak nawiasem po co Ci klima na zimę? chcesz mrożonki w bagażniku wozić?
Santhanas - 13 Lis 2009, 13:08
Klima potrzebna jest cały rok, czaje sie żeby ją zamontować już jakis czas. No i tak wyskoczyłem w zime jakoś
Poza tym jeżeli chodzi o jej działanie zimowe to dzieki niej, jak już pisałem szybciej szyby odparowują, ale to zapewne weisz to co sie tu bede rozwijał.
A wracając do oryginał vs universal.
Najlepszym wyjsiem była by oczywiscie opcja, że podłączam i jeżdzę, ale jeżeli okarze się za droga, a przerobienie uniwersala będzie konkurencyjne to jednak przesądzi cena.
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 13:12
Pufcio napisał/a: | Swoją drogą, tak już w temacie - piszesz, że "jeśli mowa o silniku, który Autor ma w danych", to ma oddzielny pasek - czyli w mk6 są stosowane różne rozwiązania, tak? |
w 1.6TDCi rozrzad lata na 4 kolach
1.25 maja ten sam rozrzad co 1.4 i 1.6 (117 zebow i 22mm szer.)
1.4TDCi juz ma inny pasek nie 117 zebow a 144, szer. 25mm
zaś 1.6TDCi ma 134 zeby i 25mm, 4 koła
weźcie gdzieś to sobie zapiszcie, sie moze przyda komus
ElGrey - 13 Lis 2009, 16:19
Cytat: | UU!!! kolega jest oblatany jak swinia po korycie |
Kod: | wierz mi ElGrey , że ostatnio mam bardzo zły humor
ostrzegam lojalnie, że wycieczki słowne nie są tu na miejscu i grożą ostrzeżeniem |
A bez jaj faktycznie to sie moze przydac, dodatkowo przy montowaniu klimy jeszcze musisz pomyslec o kompie ktory steruje obrotami silnika i zaworami, nie wiem czy bedzie tylko nadpisanie programu, czy tez wymiana kompa
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 18:30
Kontynuujcie temat, bo .............
Kod: |
chyba prosiłem o spokój?? |
za posiadanie wiadomości odnośnie konfiguracji elektronicznych, ps klima jest podpieta do 3 pinow sterownika, moge Ci powiedziec do ktorych jesli Cie to interesuje, ale pewnie wiesz, to co bede Ci pisal, na pewno tez wiesz ze w twojej do innych
ElGrey - 13 Lis 2009, 21:31
3 piny do sterownika silnika, zostaje jeszcze komputer auta, ktory steruje praca klimy, nie wiem czy we wszystkich wersjach oprogramowania bedzie caly program, bo po co w wersji podstawowej ladowac funkcje takie jak system powiadomiania o stanie auta czy sterowanie klima glosem (a jest taka we fiescie z klimatronikiem), funkcami radia i telefonem i itp
JoeMix - 13 Lis 2009, 21:55
ElGrey, w takim przypadku to koszty go zjedzą, jak będzie coś kład to sądzę że manula - on się nie wczepia w komputer bo po co.
ElGrey - 13 Lis 2009, 22:16
bo sterownik silnika odpowiada za silnik a nie za klime, komputer wysyla sygnal do silnika by podniesc obroty silnika przy wlaczeniu klimy i steruje zaworami i praca wetylatora, czy moze jest inaczej, ponadto manual od klimatronika rozni sie jedynie panelem przednim gdzie masz czujnik teperatury wnetrza, to wszystko, reszta jest realizowana przez komputr auta, to nie starsze auta ze wszystko bylo osobno i dzialalo wlacz wylacz
Pawełos666 - 13 Lis 2009, 22:26
w 1.2 16V Duratec czy to FUJA, FUJB, F8JA, F8JB jest ten sam komp jest to sterownik wyposazony w klime ma 3 piny: M26, F22 i F34 i koniec tematu, to jest Duratec robiony do 2006, nie Duratorqu
|
|