|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Obroty spadaja do 500
Kryś - 25 Lis 2009, 16:52 Temat postu: [MK4] Obroty spadaja do 500 Cześć. Mam taki problem z moim autem. Jak sobie dojezdzam do skrzyzowania i wrzuce luz to obroty spadaja tak do 500 po czym wchodza normalnie na 900 i tak juz zostaja. To samo jest jak jade np. na 1, wciskam sprzeglo zeby wrzucic 2 i jak wolno zmieniam bieg - dluzej trzymam wcisniety pedal sprzegla to obroty tez spadaja ponizej 900. Auto nigdy jeszcze mi nie zgaslo przy takiej sytuacji. Czasami te objawy wystepuja a czasami w ogole nie ma problemu. Co to moze byc??? Szukalem troche na forum, ale nic ciekawego nie znalazlem. Krokowiec to chyba to nie jest, co??? Bo widze, ze generalnie jak jest z nim problem to obroty ida w gore, a nie w dol.
Pozdrawiam.
Marcin - 25 Lis 2009, 17:04
Też może to być krokowy, ale sprawdziłbym najpierw połączenie z vss'em, bo tak mi się robiło jak miałem go odpiętego.
arecki - 25 Lis 2009, 17:14
vss... po odpięciu takie same objawy miałem
Kryś - 25 Lis 2009, 21:54
Ok, jutro rzuce okiem na niego.
[ Dodano: Czw Lis 26, 2009 12:07 ]
Kurcze, bez kanalu chyba sie nie obejdzie co?? Dzis probowalem zanurkowac pod auto do skrzyni, ale mialem auto podniesione tylko na lewarku no i w sumie nie zlokalizowalem VSS'a:(
roofoos - 27 Lis 2009, 08:58
Czy ten VSS (czujnik prędk. obrotowej) to własnie silnik krokowy?
Nie chcę otwierać nowego tematu, u mnie dziś zauważyłem coś takiego [MK4-1,25 16V]:
dojeżdżam do skrzyżowania, mam ok 3tyś obrotów, wrzucam jałowy (auto jedzie) obroty spadają i nagle znów rosną do 2-3 tyś. Na luzie gdy auto stoi - nie spadają poniżej 1tyś. Krokowiec do wymiany?? (Kiedyś miałem już akcję jak w tym wątku: spadek poniżej 500 i powrót do normalnych ale samo przeszło po kilku jazdach )
PS: Wyczytałem też, że może pomóc przeczyszczenie przepływomierza. Ma ktoś może rysunek z umiejscowieniem tego ustrojstwa przy filtrze pow. bo moja kniga od fiesty gdzieś przepadła (za 'często' do niej zaglądam - ale to i dobrze, znaczy auto śmiga(ło) bez zarzutów) :/
arecki - 27 Lis 2009, 09:15
roofoos napisał/a: | Czy ten VSS to silniczek krokowy? |
nie
Kryś napisał/a: | Kurcze, bez kanalu chyba sie nie obejdzie co?? Dzis probowalem zanurkowac pod auto do skrzyni, ale mialem auto podniesione tylko na lewarku no i w sumie nie zlokalizowalem VSS'a:( |
jest przykręcony do skrzyni i do niego idzie linka prędkościomierza tak więc troszkę rzeźbienia jest...ale nie wiem jak jest w 1.25 bo w 1.3 jak wypniesz zaznaczoną kostkę na zdjęciu to vss sie rozłącza przy okazji nie będzie działał silniczek od spryskiwaczy i inne pierdoły
poz tym o vss jest sporo tematów
Marcin - 27 Lis 2009, 09:17
roofoos proponuje użyć szukajki
roofoos napisał/a: | Czy ten VSS to silniczek krokowy? |
nie
za zawieszanie obrotów przeważnie jest odpowiedzialny krokowy, czasami jest tak, że po odpięciu vss'a problem znika, ale mogą za nisko opadać wolne obroty np. do poziomu ~500 i z powrotem wracać do ~900. Brudny przepływomierz powoduje inne problemy.
bukolek - 27 Lis 2009, 09:17
nie VSS to vehicle speed sensor, czyli czujnik predkosci pojazdu. Duze prawdopodobienstwo, ze u Ciebie krokowiec pada. Mialem takie same objawy jak u Ciebie. Po jego wyczyszczeniu ustapily. Takze zanim kupisz nowego sprobuj go wyczyscic. 0,5h roboty maks.
Marcin - 27 Lis 2009, 09:19
arecki nie ma różnicy moim zdaniem, bo od vss'a idzie przewód który kończy się po ok 15cm kostką połączeniową
[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 09:24 ]
jeśli po odczepieniu vss'a nie będzie zawieszania obrotów, to krokowy jest sprawny, a przyczyna leży gdzieś indziej, a ostatnio wpadło mi do głowy, że może to powodować pochłaniacz par paliwa, z którego pary wysysa podciśnienie.
arecki - 27 Lis 2009, 09:25
no to juz wie jak najszybciej sprawdzić czy to VSS
roofoos - 27 Lis 2009, 09:51
arecki napisał/a: | no to juz wie jak najszybciej sprawdzić czy to VSS |
Przeczyścić krokowca ale co? Jest rozbieralny? Czy chodzi o styki i tyle?
Przepraszam, dopiero zaczynam moja przygode z mechaniką Potrzebuję wiedzy, bo manualnie sobie raczej poradzę
Dzięki za podpowiedzi, ale będę pewnie jeszcze męczył/nabijał sobie posty
PS: Przepraszam - naprawdę szukałem sporo na forum i w googleach- jeszcze nie mam wprawy. Raz jeszcze dzięki!
bukolek - 27 Lis 2009, 11:33
odkrecasz go - 2 sruby i odlaczasz, czyscisz w srodku benzyna ekstrakcyjna trzpien i cale wnetrze. Najlepiej waciki nasacz benzyna ekstrakcyjna. Nie zalej go tylko i uwazaj zebys nie pozostawial farfocli. Wysusz i skrec.
|
|