|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Zapach benzyny przy włączonym ogrzewaniu
Mad_Maxs - 5 Sty 2010, 22:38 Temat postu: [MK3] Zapach benzyny przy włączonym ogrzewaniu Witam, problem jak w temacie.
Gdy odpale auto i nagrzewnica jest jeszcze zimna, nie czuć nic. Dopiero gdy się porządnie rozgrzeje pojawia się zapach benzyny, płynący z kratek nawiewu. Zjawisko nie występuje przy zimnym nawiewie.
Pytanie dodatkowe, czy przy korzystaniu z ogrzewania w MK3, silnik może się dłużej rozgrzewać? zauwazyłem że dzisiaj z trudem strzałka wydostała mi się z białej strefy, mimo że nagrzewnica grzała jak szalona już, a z tego co pamiętam jest połączona z chłodzeniem silnika. Termostat wymieniałem 2 miesiące temu i jeszcze 3 dni temu rozgrzewał się idealnie, tyle że na dworze było -3 a nie -13
Freeman - 5 Sty 2010, 23:01
W jakimś stopniu na pewno zimne powietrze zasysane przez dmuchawę ochładza nagrzewnicę i tym samym schładza cały płyn chodniczy, ale czy, aż tak drastycznie?
rafik109 - 5 Sty 2010, 23:01
Był już podobny temat. Być może coś wycieka w okolicach gaźnika a nie masz uszczelki pod filtrem paliwa i wciąga? U mnie przewód był źle dokręcony i nie miałem uszczelki - po założeniu problem prawie całkowicie ustał. Nieraz gdy stoję na światłach to trochę zaleci benzyną ale jest to ledwo wyczuwalne.
Co do wolniejszego rozgrzewania silnika - tak. Włączony nawiew dodatkowo chłodzi ciecz chłodzącą i jest to normalne zjawisko Ja nawiew włączam dopiero gdy silnik już trochę się rozgrzeje...
Mad_Maxs - 5 Sty 2010, 23:08
rafik109, dzieki wielkie za podpowiedź, tylko ja mam monowtrysk... co do rozgrzewania silnika ogrzewania, to najlepiej nawiew przestawić na zimny prawda? żeby odciąć przepływ płynu chłodniczego przez nagrzewnicę
Freeman - 5 Sty 2010, 23:17
Nie, poprzez ustawienie nawiewu na zimy nie odcinasz dopływu płynu chłodniczego do nagrzewnicy. To powoduje, że powietrze z dmuchawy nie przelatuje przez nagrzewnicę i nie chłodzi jej, jednocześnie samo się nagrzewając.
Mad_Maxs - 5 Sty 2010, 23:20
No tak, ale skoro zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice, nie ochładza jej, a więc cały układ szybciej się rozgrzewa jeśli dobrze rozumuje;)
a co w kwestii zapachu benzyny w nawiewie ? ta kwestia niepokoi mnie chyba bardziej
Freeman - 5 Sty 2010, 23:28
Mad_Maxs napisał/a: | No tak, ale skoro zimne powietrze nie leci przez nagrzewnice, nie ochładza jej, a więc cały układ szybciej się rozgrzewa jeśli dobrze rozumuje;) | tak.
Mad_Maxs - 5 Sty 2010, 23:41
No to kwestie chłodzenia mamy z głowy
Co do zapachu benzyny, nie jest to zjawisko występujące zawsze.... dzisiaj podobno po ostrym zakręcie zaczęło zalatywać paliwem z kratek
Podobny temat na forum już był, ale zapach ten występował tam w konkretnych sytuacjach, jak zatankowanie do pełna, albo zawsze
rafik109 - 5 Sty 2010, 23:42
Mój błąd - nie popatrzyłem na Silnik i nie dostrzegłem tego "i". Rano popatrz czy nie masz żadnych wycieków benzyny oraz - co też jest możliwe - czy nigdzie nie wydostają się spaliny (nieszczelne połączenie z klektorem od strony silnika bądź katalizatora) bo to też moze być przyczyną i również sam tego doświadczyłem
Poszukaj też podobnego tematu - a wiem, że gdzieś takowy jest
Co do nagrzewania poprostu włączaj nawiew dopiero jak silnik się rozgrzeje...
Mad_Maxs - 5 Sty 2010, 23:52
Raczej zacieku się nie spodziewam, napisze dlaczego: dzisiaj 16 km w jedną strone, nie było nic czuć, auto stało zgaszone z godzinkę. 21 km spowrotem, gdzieś w połowie drogi zaleciało benzynką (ponoć po ostrym zakręcie, nie zwróciłem uwagi), to wyłączyłem nawiewy bo i tak było zagrzane. 11 km do domku ogrzewanie non stop, brak zapachu benzyny... jeszcze specjalnie jechałem troche cięższą nogą żeby się rozgrzał szybciej
|
|