|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] filtr powietrza + obudowa z 1.3 do 1.1?
bidżej - 9 Sty 2010, 13:35 Temat postu: [MK3] filtr powietrza + obudowa z 1.3 do 1.1? tradycyjnie na wiosnę będę wymieniał pod maską różne pierdółki, w tym filtr powietrza. przyszło mi do głowy żeby założyć większy z 1.3 (oczywiście z patelnią od 1.3) żeby ułatwić swojej kosiarce zasysanie powietrza. pytanie: ma to sens? i czy patelnia podchodzi p&p na wieniec obudowy monowtrysku z 1.1?
żeby nie było, nie spodziewam się że to zrobi z 1.1 rakietę, mam raczej na myśli lekkie poprawienie reakcji na gaz i takie tam
JoeMix - 9 Sty 2010, 14:01
hmmm
Qniu - 9 Sty 2010, 14:43
bidżej, wydaje mi się że powinno pasować wszystko... Inna sprawa ze 1.3 ma trochę większą przepustnicę, więc może warto byłoby ją też przerzucić? Sam zastanawiam się nad takim modem...
jackrzec - 9 Sty 2010, 19:55
Sama puszka nic nie zmieni, a zresztą przepustnica też nic nie zmieni, po pierwsze to różnica między 1,1 a 1,3 jest minimalna, a po drugie miało by to sens (też marny) łącznie z przełożeniem kompa. Bo co że przepustnica większa, jak i tak komp podaje odpowiednią ilość paliwa. Teoretycznie sonda lambda powinna spowodować większą dawkę paliwa, ale róznica między 1,1 a 1,3 jest na tyle mała, że tego nie uczyni, gdyż nigdy sonda nie jest sprawna w 100% (w sensie dokładna)
bidżej - 9 Sty 2010, 20:07
jackrzec, to nie ma być próba tuningu ani zbliżenia 1.1 do 1.3, tylko zwykłe ułatwienie oddychania rachitycznemu HCSowi. po prostu pomyślałem że filtr z 1.3 z racji większej powierzchni dałby lepszy (większy, latwiejszy?) przepływ powietrza dla potrzeb tych 1100ccm, a to czysto teoretycznie mogłoby cośtam poprawić
luki - 9 Sty 2010, 20:45
BJ wstrzym sie, wsdzimy cały osprzęt z 1,3, szukaj lepiej wydechu z xrki
speq - 9 Sty 2010, 20:51
A ja powiem tylko tyle, że to nic nie da bo:
1. dolot jest obliczony do konkretnego silnika
2. jak zmieni się pojemność dolotu to możesz mieć dziwne jazdy z autem - np. będzie zamulało na niskich obrotach
3. z doświadczenia: w poprzednim samochodzie miałem dolot skonstruowany tak rura->puszka filtra->przepustnica. Gdy rozłączała się rura od puszki filtra samochód był strasznie zamulony na wolnych obrotach a szybszy na wysokich, prawie maksymalnych.
A więc gdy zmieniała się pojemność układu dolotowego zmieniała się charakterystyka pracy silnika.
Wg mnie chcąc poprawić możesz sobie zaszkodzić. Szkoda kasy.
Wymień prędzej wkładkę filtra na jakąś sportową i powinieneś odczuć jakieś zmiany in plus.
bidżej - 9 Sty 2010, 20:53
speq napisał/a: | Gdy rozłączała się rura od puszki filtra samochód był strasznie zamulony na wolnych obrotach a szybszy na wysokich, prawie maksymalnych. | to akurat nic dziwnego, silnik sobie ssał ile chciał, tutaj myślałem o zmniejszeniu ograniczenia tego ssania, ale nie o całkowitym uwolnieniu
speq - 9 Sty 2010, 21:02
Najlepsza chyba w tym celu będzie wkładka sportowa
Przynajmniej nie popsuje charakterystyki a odelży układ
|
|