Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Brak Ladowania, niebieski kabel urwany??

lochu - 9 Sty 2010, 18:14
Temat postu: [MK3] Brak Ladowania, niebieski kabel urwany??
dzis musialem gdzies zachaczyc o zaspe i odlaczyl sie ten niebieski kabel idacy od alternatora . moje pytanie brzmi gdzie go podlaczyc aby przywrocic normalna prace? nie dziala ladowanie akumulatora a co dziwne nie swieci sie kontrolka na desce. Prosze o pomoc[/b]
krzysieks_mc - 9 Sty 2010, 18:25

Zobacz pod podwoziem gdzie się urwał. Normalnie jest podłączony bezbośrednio do alternatora. Spradź też żarówkę czy nie zjarana. A jak nie masz pojęcia o elektryce to udaj się do elektryka. Majątku na naprawe nie wydasz.
lochu - 9 Sty 2010, 18:43

pod podwoziem nie ma czesci kabla gdzie moglbym go przyczepic. to prawda idzie on od alternatora ale o to chodzi skad on sie urwal , pamietam ze byl w kolicach chlodnicy kiedy auto jezdzilo
bidżej - 9 Sty 2010, 19:00

jeśli kabelek jest urwany to nie ma siły żeby kontrolka się zaświeciła - to jej obwód.
oderwał się od altka czy gdzieś dalej?

lochu - 9 Sty 2010, 19:08

przy altku jest urwal sie na koncu wiazki przy rozruszniku i jest razem z tym opornikiem cos co wyglada jak krótki olowek,a za tym sa 2cm kabla i wielka zagadka gdze to podlaczyc?
bidżej - 9 Sty 2010, 19:27

to nie opornik tylko złączka. za złączką przewód wchodzi w czarną gumową rurkę ochronną, która idzie do lewej podłużnicy a potem do góry na nadkole.
lochu - 9 Sty 2010, 20:01

a nie laczy sie on z masa jak to pisza inni? to ten przerwod posrednio idzie do bezpiecznikow i przekaznikow?
bidżej - 9 Sty 2010, 20:08

zanim napisałem to wyżej byłem specjalnie w aucie i oglądałem. mam nawet od biedy zdjęcie, ale imageshack świruje... zresztą gdzie wyczytałeś że idzie do masy? on prowadzi dalej aż do kontrolki w zegarach, odpowiada za wzbudzenie czy cośtam innego
krzysieks_mc - 9 Sty 2010, 20:32

bidżej napisał/a:
jeśli kabelek jest urwany to nie ma siły żeby kontrolka się zaświeciła - to jej obwód.

Wręcz przeciwnie jest. Przerwanie obwodu powoduje zapalenie się kontrolki ładowania

lochu - 9 Sty 2010, 20:35

zanim napisalem przeszukalem cale forum szukajac odpowiedzi cos wyczytalem ze z masa moze laczyc sie ale widocznie sie myle. nigdzie znalesc nie moge teraz tej oslonki w aucie wiec musze ciagnac nowy kabel do kontrolki. jutro auto sprawne musze miec. poszukam schematu jeszcze zeby se nie pogubic
trzeci - 9 Sty 2010, 20:36

No Krzychu, chyba jednak nie :)
Ja miałem ten nieszczęsny niebieski kabelek urwany (na szczęście przy samym altku) ale lampka mi sie nie świeciła. A była i jest dobra.
Pozdro ...

bidżej - 9 Sty 2010, 20:42

tak to u mnie wygląda:

lochu - 9 Sty 2010, 20:45

tez tam wlasnie szedl mi ten kabel ale nie moge znalesc tej oslonki chyba ja wyrwalo. a tam tylko ten jeden kabel idzie w niej czy jeszcze jakis?
bidżej - 9 Sty 2010, 20:49

tylko ten jeden. tak sobie myślę że to dziwne że kabel się urwał a złączka jest cała - może miałeś pod maską jakiegoś szczura? :yyy:
lochu - 9 Sty 2010, 20:57

moze szczury myszy itp auto na dworze stoi i tam cos przy chlodnicy moglo sie grzac. ruszam do boju za moment z autem. pozostaje mi tylko ciagniecie kabla do zegarow bezposrednio
krzysieks_mc - 9 Sty 2010, 20:57

trzeci napisał/a:
No Krzychu, chyba jednak nie
Ja miałem ten nieszczęsny niebieski kabelek urwany (na szczęście przy samym altku) ale lampka mi sie nie świeciła. A była i jest dobra.
Pozdro ...

no faktycznie teraz przypomniałem sobie sytuacje jak było u mnie i faktycznie sie nie swieciła więc zwracam chonory :)

JoeMix - 9 Sty 2010, 21:44

krzysieks_mc napisał/a:
bidżej napisał/a:
jeśli kabelek jest urwany to nie ma siły żeby kontrolka się zaświeciła - to jej obwód.

Wręcz przeciwnie jest. Przerwanie obwodu powoduje zapalenie się kontrolki ładowania
BZDURA, po przekręceniu stacyjki +12V idzie na kontrolkę, przechodzi przez żarówkę i Idze tym niebieskim przewodem do alternatora - to sygnał dla regulatora że ma włączyć układ ładowania,,, z jednej strony jest 12V a z drugiej 0 więc płynie prad i kontrolka się świeci,,, jak alternator się kręci to z jednej strony jest 12 z drugiej jest 12 i prąd nie płynie kontrolka gaśnie - wiec jak zerwał się ten niebieski przewód to może nie być ładowania i na pewno nie będzie się świeciła kontrolka...

Do alternatora wchodzi 3 lub 2 przewodu - dwa (lub jeden) grube czerwone i ten cie3nki niebieski,,, jeśli jest to popularny Bosch to wszystkie 3 se we wspólnej wtyczce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group